Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by
Occupational therapy with children : understanding children's occupations and enabling participation
Authors: ---
ISBN: 1405124563 9781405124560 Year: 2006 Publisher: Oxford Blackwell Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Occupational Therapy with Children draws on contemporary research to examine children's roles, their occupations and the skills which underpin their ability to participate in society. The book will develop the occupational therapist's understanding of how to optimise the participation of children in the various environments in which they are required or choose to engage.

Pictoplasma
Author:
ISBN: 3931126587 9783931126582 3899550218 9783899550214 Year: 2001 Publisher: Berlijn Die Gestalten Verlag GmbH & Co

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Pictoplasma presents an exhibition of contemporary character design, showcasing the various styles and techniques used in recent character-design.


Multi
Vaardighedenspel
Author:
ISBN: 907412304X 9074123058 9789074123044 Year: 2000 Publisher: Koekelare Creare

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De invalshoek bij dit veelzijdige communicatiespel is de vraag: Wat kan ik? Het Vaardighedenspel kan in vrijwel alle werk- en privé-situaties worden gebruikt om op een speelse manier de wijze van functioneren en communiceren te bespreken én te verbeteren. Het spel is dan ook bestemd voor iedereen die zich met communicatie bezig houdt.Het Vaardighedenspel bestaat uit 140 kaarten met daarop sociale en communicatieve vaardigheden. Bijvoorbeeld: helder formuleren, samenvatten, beslissingen nemen, opbouwende kritiek geven en duidelijk uitleggen.De vaardigheden zijn verdeeld in 16 groepen of competentiegebieden, bijvoorbeeld: communicatie, samenwerken, leidinggeven, besluitvorming en klantgerichtheid.De symboliek van de kaartjes d.m.v. 3 balkjes is te vergelijken met die van een verkeerslicht:Groen betekent dat je een vaardigheid goed beheerstOranje betekent dat je een vaardigheid redelijk beheerstRood betekent dat je een vaardigheid onvoldoende beheerstBron: https://www.kwaliteitenspel.nl/nl/kaartspellen/nederlandstalig/vaardighedenspel

Keywords

Didactics of secundary education --- Didactics of social education --- Social psychology --- sociale opvoeding --- sociale vaardigheden --- sociale relaties --- relationele vorming --- Sociale psychologie --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het secundair onderwijs --- jeu --- management --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Spel --- 499.3 --- communicatievaardigheden --- educatieve spellen --- omgangsvormen --- persoonlijkheidsleer --- spelmaterialen --- 305.8 --- 417.1 --- 622.9 --- Communicatievaardigheden --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Sociale vaardigheden --- communicatie --- competenties --- spelen --- vaardigheidstraining --- 658.017 --- Communicatieve vaardigheden --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- Didactisch materiaal --- Documentatiemap --- spel --- spelvormen --- vaardigheden --- 159.923 --- Competenties --- Groepen --- Persoonlijkheid --- Samenwerking --- Spelvormen --- Vaardigheden --- Zelfbeeld --- 305 --- Sociaal-agogische vaardigheden - spel --- 003898.jpg --- Ontwikkelingsmateriaal --- Relatiespel --- Vaardigheidsspel --- kwartetspel --- persoonlijkheidsvorming --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Communicatie ; algemeen --- Omgangsvormen --- 007 --- 37.03 --- Games --- Educatieve spelen --- spelmateriaal --- Ontwikkelingsmaterialen --- Management --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Functioneringsproblemen --- Gedragsverandering --- Man --- Volwassene --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- Competentie --- Functioneringsprobleem (werkcontext)


Multi
Inspiratiespel : op zoek naar je diepste drijfveren
Authors: ---
ISBN: 9074123066 9789074123075 9789074123068 9074123074 Year: 2004 Publisher: Torhout Creare

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De bedoeling van dit kaartspel is je met jezelf en anderen in gesprek te brengen over hetgeen je inspireert, van binnen uit motiveert. Het spel geeft richting bij het beantwoorden van de vraag: wat wil ik? Het spel bestaat uit 140 kaarten, verdeeld over vier groepen:- Activiteiten. Hierbij gaat het om vragen als: Waar ben ik graag mee bezig? Waar krijg ik energie van? Voorbeelden zijn: verzorgen, anderen iets leren, onderzoeken of ontwerpen.- Inspiratiebronnen. De kernvraag bij deze set kaarten is: Waar haal ik mijn inspiratie vandaan? Voorbeelden zijn: natuur, idealen, gevoelens, wetenschap of techniek.- Voorwaarden. Hierbij gaat het om de vraag: Wat heb ik nodig om effectief en prettig te kunnen functioneren? Voorbeelden zijn: vrijheid, steun van anderen of resultaat zien.- Belemmeringen. De centrale vraag hierbij is: Welke gedachten remmen mij te doen wat ik leuk vind of mijn kwaliteiten in te zetten? Voorbeelden zijn: 'ik ben niet de moeite waard', 'ik wil geen hulp vragen' of 'anderen laten mij in de steek'.Met bovenstaande groepen kan zowel afzonderlijk als in combinatie met elkaar worden gespeeld. Je zou de verhouding tussen de afzonderlijke onderdelen van het spel en het begrip 'inspiratie' als volgt kunnen samenvatten: wil je geïnspireerd raken of blijven, dan is het van belang dat je activiteiten doet die je leuk vindt, dat aan de voor jou noodzakelijke voorwaarden wordt voldaan, dat je je inspiratiebronnen volledig benut en dat je weinig last hebt van belemmeringen.Er zijn talloze toepassingen van dit spel, bijvoorbeeld: samenwerking in teams, intervisie, functioneringsgesprekken, loopbaanplanning en coaching.( https://www.managementboek.nl/spel/9789074123075/inspiratiespel-spel-peter-gerrickens)

Keywords

65.012.4 --- jeu --- spel --- management --- Motivation Motivatie --- Personnalité Persoonlijkheid --- educatief --- kaarten --- psychologie --- rollenspel --- scholen --- sociaal --- sociologie --- teams --- 305.8 --- 417.1 --- 622.9 --- Kennismakingsspelen --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Zingeving --- communicatie --- competenties --- sociale vaardigheden --- spelen --- vaardigheidstraining --- 415.3 --- Emoties (gevoelens, haat) --- Inspiratie --- 159.923 --- Communicatie --- Karakterkunde --- Persoonlijkheid --- 305 --- D50056.jpg --- Relatiespelen --- motivatie --- Team personeel talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Uitvoerende functies --- 159.94 --- Games --- Didactics of social education --- persoonlijkheidsleer --- spelinstructie --- zelfkennis --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Spellen --- kwartetspel --- D50055.jpg --- Relationele spelen --- Educatieve spelen --- Sociale psychologie --- Communicatieve vaardigheden --- Zelfontplooiing --- persoonlijkheidsvorming --- emoties --- 159.942 --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Functioneringsproblemen --- Begeleiding --- Motivatie --- Zelfmanagement --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- Zelfzorg --- Man --- Volwassene --- Ontwikkelingsspelen --- Sociale vaardigheden --- coaching --- Functioneringsprobleem (werkcontext) --- Drijfveer

Gamestorming : a playbook for innovators, rulebreakers, and changemakers
Authors: --- ---
ISBN: 9780596804176 0596804172 Year: 2010 Publisher: Beijing O'Reilly

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We're moving from an industrial to a knowledge economy, where creativity and innovation will be the keys to value. New rules apply. Yet 200 years of industrial habits are embedded in our workplaces, our schools and our system of government. How must we change our work practices to win in the 21st Century? Gamestorming is a playbook for people who want to design the future, to change the world, to make, break and innovate. It's a rough-and-ready toolkit for inventors, explorers and change agents who want to use design thinking to navigate successfully in complex and uncertain knowledge and information spaces, to engage others, and to start, grow and sustain movements for change. Gamestorming is full of practical, proven solutions to common workplace challenges. Learn how to engage people in your project, to get better traction and move more quickly with groups, to make things happen and get better, faster decisions and results. * Use techniques to engage your team and help members collaborate effectively * Get silent resisters to reveal their concerns so they can be discussed and resolved * Generate ideas that may otherwise be lost * Identify the root cause of a problem, and determine points of greatest leverage * Turn common office supplies into powerful enablers for visual thinking * Learn the visual alphabet: twelve simple shapes that will enable you to clearly and concisely draw anything you can possibly imagineBron: bol.com


Book
Never Alone: video games as interactive design
Author:
ISBN: 9781633451414 1633451410 Year: 2022 Publisher: MoMA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

An exploration of interaction design through 35 classic examples of video games, from Space Invaders to Minecraft.Our lives are increasingly lived on screens, and every one of our electronic interactions is mediated by a designed interface, which can be buggy and incomprehensible or inviting and accessible. Like other ubiquitous everyday tools, these interfaces are seldom recognized as objects of design?and even less as objects of interactive design. In video games, however, users are acutely aware of their relationship with the interface, making video games compelling examples of this important field of contemporary design.Published in conjunction with an exhibition at the Museum of Modern Art, Never Alone: Video Games as Interactive Design explores the impact of interactive design by examining 35 video games created between 1972 and 2018?from Space Invaders (1978) and Pac-Man (1980) to The Sims (2000) and Minecraft (2011). An overarching essay by curators Paola Antonelli, Anna Burckhardt and Paul Galloway presents the pioneering criteria by which MoMA has selected these video games for its collection, as well as the protocols for their acquisition, display and conservation. The richly illustrated plate section is divided into three sections that analyze input devices (keyboards, joysticks, buttons), game designers and players, and each game is accompanied by a short text illuminating its significance in the history of the medium.bron : https://www.copyrightbookshop.be/shop/never-alone-video-games-as-interactive-design-moma/


Book
Nachtraven : het uitgaansleven in Brussel tot 1940
Authors: --- --- ---
ISBN: 9050660134 9789050660136 Year: 1987 Publisher: Brussel Gemeentekrediet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het Frans : N10962 : L'Heure Bleue : [ Exposition .. ]. 08 Bibliografie : p.205-208. Plaatsindex : p. 209-215

Keywords

Bruxelles --- Cinéma, histoire --- Divertissements --- Exposition --- Jeu, histoire --- Loisir --- Musique --- Théâtre, histoire --- Brussels (Belgium) --- History --- architectuur --- vrijetijdsbesteding --- Brussel --- History of civilization --- Theatrical science --- Brussels --- #GGSB: Kunst (cataloog tentoonstelling) --- 392 <493> --- 79 <493> --- #SMV:geschiedenis --- #SMV:museum --- #SMV:kunst --- #SMV:Belgie --- #VCV fonds R. van der Linden --- #VCV monografie 1999 --- #C9112 --- Daniel Berger, Didier Colard, Michel De Reymaeker [et al.] --- negentiende eeuw --- twintigste eeuw --- theater --- opera --- ballet --- cafés --- circus --- bioscopen --- restaurants --- interieurvormgeving --- interieurs --- fotografie --- affiches --- grafische vormgeving --- 394 --- 79 <493> Ontspanning. Amusement. Spel. Sport. Recreatie--België --- Ontspanning. Amusement. Spel. Sport. Recreatie--België --- 392 <493> Zeden en gebruiken in het particuliere leven--België --- Zeden en gebruiken in het particuliere leven--België --- Exhibitions --- Bruxelles. Récréations. 1830-1940. --- Brussel. Ontspanning. 1830-1940. --- Bezoekers tentoonstelling --- Geschiedenis --- Vrijetijdsbesteding --- Uitgaansleven --- Showbusiness --- Sociale leven --- Nachtleven --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- Architectuur --- Modernisme --- Affiches --- 938.1 --- Showbusiness--Brussel--geschiedenis --- Brussel--sociaal leven--geschiedenis --- Uitgaansleven--Brussel--geschiedenis --- Brussel Brussel --- Recreatie --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Sociaal leven --- Affiche --- Archief --- Digitalisering --- Godsdienst --- Cultuur --- Kunst (cataloog tentoonstelling) --- Opera's --- Balletten --- Cafémuziek --- Music-Hall --- Circus --- Revuetheater --- Dansen --- Film --- Theater --- Bal --- Operettes --- Liederen --- Concerten --- België --- Brussel. --- Regional documentation --- anno 1800-1999 --- Histoire --- Histoire de l'Art --- Catalogue d'exposition


Multi
Kwaliteitenspel. Handleiding
Author:
ISBN: 9789074123013 9074123015 9789074123037 9074123031 Year: 1998 Publisher: Koekelare Creare

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze ringband behoort bij het Kwaliteitenspel en bevat 20 spelvormen die met het spel kunnen worden gespeeld. Voorbeelden toepassingsmogelijkheden: het geven van feedback - samenwerking - kennismaking - coaching - functioneringsgesprekken.Tevens zijn bij de meeste spelvormen vervolgopdrachten opgenomen, vaak gekoppeld aan het boek "Kwaliteiten" (Gerrickens P, 1997). Dit boek is een heel geschikt hulpmiddel om u verder te verdiepen in de theorie over kwaliteiten

Keywords

65.012.4 --- 159.9 --- communicatie --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Kwaliteiten --- Spel --- #KVHB:Management --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Spellen --- kwaliteiten --- persoonlijkheid --- secundair onderwijs --- spelmateriaal --- volwassenen --- Sociale psychologie --- 005.962.13 --- 417 --- 417.1 --- 621.4 --- 622.9 --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Typologie --- Typologieën --- kwaliteitenspel --- management --- gezelschapsspelen --- Games --- zelfbeeld --- zelfkennis --- 622.1 --- Binnenhuisspelen --- Feedback --- Persoonlijkheidskenmerken --- Teamvorming --- Zelfbeeld (zelfontplooiing, zelfvertrouwen, zelfwaardering) --- Zelfbeeld --- 316.8 ) Agogie --- Didactisch materiaal --- Documentatiemap --- arbeidssociologie (gez) --- psychologie --- spel (gez) --- spelvormen --- trainingsspel --- zelfmanagement --- 159.923 --- Groepen --- Kwaliteit --- Persoonlijkheid --- Samenwerking --- Spelvormen --- 305 --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Spel; opvoeding --- 983138.jpg --- D50049.jpg --- Ontwikkelingsmateriaal --- Persoonlijkheidstrekken --- Relatiespelen --- kwartetspel --- persoonlijkheidsvorming --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag zelfontplooiing --- spel --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- gedrags- en prestatiemanagement --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Kaartspelen --- algemene psychologie, persoonlijkheidsleer --- kinder- en gezelschapsspelen --- 37.03 --- jeu --- Kwaliteiten. --- Didactics of social education --- Organization theory --- Personnel management --- Social welfare methods --- organisatiepsychologie --- HRM (human resource management) --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Psychology --- Primary groups --- persoonlijkheidsleer --- karakterkunde --- sociale vaardigheden --- Persoonlijkheidsvorming --- Typologie ; psychologie --- #PBIB:+108.31 --- Relaties --- coöperatief --- educatief --- improviseren --- kaarten --- sociaal --- sociale pedagogie --- sociologie --- taal --- waarnemen --- zintuigen --- Karakterkunde --- Sociale vaardigheden --- 980188.jpg --- Kaartspel: relaties --- S2006661.JPG --- interculturele communicatie --- kaartspel --- 484.6 --- multiculturaliteit --- spellen --- relatiespel --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- 007 --- Primaire groepen --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- PXL-Education 2014 --- didactische werkvormen --- zelfevaluatie --- Zelfontplooiing --- Educatieve spelen --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Begeleiding --- Supervisie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Organisatiecultuur --- Coaching --- Functioneringsgesprekken --- Kwaliteitsbeleid --- Studiebegeleiding --- Arbeidsvreugde --- Zelfmanagement --- Organisatieculturen --- Talenten --- Functioneringsproblemen --- graduaat orthopedagogie --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Man --- Volwassene --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Kennismakingsspel --- Functioneringsgesprek --- Zelfzorg --- Talent --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- gezelschapsspellen --- Functioneringsprobleem (werkcontext)

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by