Listing 1 - 10 of 2151 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
5-563-1
Choose an application
Hulpverlening --- Maatschappelijk werk --- Methodiek --- Outreachende hulpverlening --- Straathoekwerk --- hulpverlening --- outreachende hulpverlening
Choose an application
In de zorg, hulp- en dienstverlening is schriftelijk rapporteren een belangrijke vorm van communicatie tussen functionarissen. In de loop der jaren is rapporteren in zowel het opleidings- als werkveld veranderd van een handige vaardigheid in een kerncompetentie. Desondanks is er nog te vaak sprake van miscommunicatie, met alle gevolgen van dien. Dat er ten aanzien van deze basale bekwaamheid nog het nodige te verbeteren valt, mag duidelijk zijn. Vandaar dit boek.Professionals in de zorg, hulp- en dienstverlening dragen met enige regelmaat informatie over aan anderen met betrekking tot cliënten en hun situatie. Zij rapporteren met een bepaald doel en vanuit de setting of organisatie waarin ze werkzaam zijn; dergelijke rapporten kunnen bestemd zijn voor zowel interne als externe functionarissen. De professionele rapportage heeft de afgelopen jaren drastische veranderingen ondergaan, bijvoorbeeld ten aanzien van wet- en regelgeving en ten aanzien van de geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens. In Rapportage staat de rapporteur centraal, die informatie verwerft, ordent, analyseert, evalueert, advies uitbrengt en vervolgens het geheel overdraagt. In een vijftal hoofdstukken komen in dit verband achtereenvolgens aan bod: rapportage over mensen, rapporteren als vorm van communicatie, ethische en juridische aspecten, vaardigheden en uiteraard de praktijk, in de vorm van praktijkvoorbeelden en praktische handvatten.
Choose an application
Armoede --- Hulpverlening
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Teamworking is represented as playing a central role in the improvement of health and social care. However, it is mentioned so often, with so many different promises, that there is danger of it being seen as misguided rhetoric rather than practical reality. Although, in theory, working in teams sounds easy, doing it in practice within the complex systems today's practitioners are faced with is incredibly difficult, complicated and often frustrating. This accessible text introduces a range of theories, models and research to demonstrate the benefits - and pitfalls - inherent in teamworking. In addition, it provides frameworks and practical advice on how inter-agency teams may be made to function more effectively. Illustrated throughout by real examples from practice, this no-nonsense book will be ideal for students, practitioners, team leaders, managers and policy makers in health and social care
Choose an application
Elke drie seconden krijgt iemand in de wereld de diagnose dementie. Bovendien worden er voor elke persoon met dementie minstens drie schaduwbetrokkenen geraakt. Van de mensen met dementie woont 70 procent thuis. Daardoor is effectieve communicatie met de nabije omgeving belangrijker dan ooit.Ontdek in Schommelen op het ritme van mensen met dementie de verfrissende communicatietechnieken van dementie-expert dr. Kasper Bormans. De eerste stap is inzien dat de ander als het ware op een schommel zit, en dat jij een rol van betekenis kunt spelen. Door af te stemmen op het ritme van de ander - nu eens dichtbij, dan weer verderaf - kunnen we de ander raken en een gepast duwtje in de rug geven. Communicatie als resonantie.Dit boek biedt hoop en inspiratie voor iedereen die zorg draagt voor ouderen, specifiek voor mensen met dementie.https://www.standaardboekhandel.be/p/schommelen-op-het-ritme-van-mensen-met-dementie-9789401403566
Dementie --- Hulpverlening --- Resonantie --- Communicatie --- hulpverlening
Choose an application
Contextuele hulpverlening --- Seksueel misbruik --- Hulpverlening --- Gezinstherapie
Listing 1 - 10 of 2151 | << page >> |
Sort by
|