Listing 1 - 10 of 60 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Ja en nee : realiseren wat de moeite waard is met de WilDoe methode
Author:
ISBN: 9789401408127 Year: 2013 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De werkelijkheid beweegt altijd: van verleden naar toekomst, van idee naar realiteit. Ook professioneel worden we voortdurend geconfronteerd met keuzes die de toekomst beïnvloeden. Succes hangt af van hoe je krachten bundelt met JA en NEE. JA leidt naar wat je wel wilt, naar mogelijkheden en enthousiasme. NEE sluit risico's uit of spaart middelen voor wat je belangrijk vindt.Ja en Nee nodigt je uit om actief aan de slag te gaan met jezelf, je organisatie en de wereld. Je merkt onmiddellijk resultaat op basis van de keuzes die je maakt. Met 39 oefeningen en 9 gereedschappen om teams en projecten vooruit te helpen.

Principles of two-dimensional design
Author:
ISBN: 0442295650 Year: 1972 Publisher: New York Van Nostrand, Reinhold

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The 7 principles of complete co-creation
Authors: ---
ISBN: 9789063694739 Year: 2017 Publisher: Amsterdam BIS Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The 7 Principles of Complete Co-Creation presents a comprehensive view on co-creation. Illustrated by various international case studies, it explains co-creation not as a method, tool or project, but as a new paradigm in which end-users play an ongoing, active role with and for organizations that are relevant to them. It reads like a practical handbook on how to utilize complete co-creation in order to create sustainable value with end-users and other relevant parties. Since co-creation is a relatively new discipline, not much has been written on the topic. The authors have bundled their years of practical experience to fill this gap. Unlike any existing publication, this book provides the reader with a clear co-creation framework, giving practical answers to questions such as: 'what is co-creation and how does it work ?', 'whom to involve in a co-creation process ?', 'how to convince others of the benefits of co-creation and overcome barriers ?'.Stefanie Jansen is co-founder of TheCoCreators, an initiative that aims to spread knowledge about co-creation and guides co-creation projects.Maarten Pieters is co-founder of TheCoCreators and he is head of Co-creation and People Insight at Philips Lighting.Bron : http://www.bol.com

What it is
Author:
ISBN: 9781897299357 1897299354 Year: 2009 Publisher: Montreal Drawn and Quarterly

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How do objects summon memories? What do real images feel like? For decades, these types of questions have permeated the pages of Lynda Barry's compositions, with words attracting pictures and conjuring places through a pen that first and foremost keeps on moving. What It Is demonstrates a tried-and-true creative method that is playful, powerful, and accessible to anyone with an inquisitive wish to write or to remember. Composed of completely new material, each page of Barry's first Drawn & Quarterly book is a full-color collage that is not only a gentle guide to this process but an invigorating example of exactly what it is: "The ordinary is extraordinary."--Publisher description.


Book
Collaborate or die : het co-creatie handboek voor veranderaars
Authors: ---
ISBN: 9789089655493 Year: 2021 Publisher: Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We weten allemaal dat de wereld moet veranderen, en snel ook voor het echt te laat is: de komende tien jaar zijn bepalend voor de rest van de eeuw. We staan op het snijvlak van 'de transitie' naar nieuwe mobiliteit, schone energie, cool onderwijs, lekker en gezond voedsel, om er maar een paar te noemen. Technologie en algoritmen zullen daar zeker een belangrijke rol bij spelen, maar veel van wat er gedaan moet worden, hangt af van mensen zoals jij en ik. Normale mensen die opstaan en in actie komen, en geweldige nieuwe manieren bedenken om dingen anders te doen - door samen te werken. Met mensen binnen je organisatie. Maar zeker ook met mensen buiten je organisatie. Buiten je branche. Mensen met andere ideeën, andere belangen, andere leeftijden. Maar wel met eenzelfde doel: producten en diensten substantieel verbeteren. Dit is het doel van onze aanpak: de kracht van co-creatie gebruiken voor positieve impact. https://www.vanduurenmedia.nl/EAN/9789089655493/Collaborate_or_Die_


Book
Klant in de driver's seat : klantgedreven innoveren met cocreatie, crowdsourcing en communities
Author:
ISBN: 9789089651297 Year: 2012 Publisher: Culemborg Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bedrijven en organisaties kunnen niet langer overleven zonder te innoveren. Maar nog steeds mislukt een groot deel van alle nieuwe producten en diensten, omdat ze klanten te weinig toegevoegde waarde bieden. Weet u wel wat uw klanten precies willen ? 'Klant in de driver's seat' is het eerste Nederlandstalige boek over klantgedreven innovatie. Het biedt u een overzichtelijke leidraad voor het opstellen van een succesvolle innovatiestrategie en voor het direct betrekken van klanten bij het innovatieproces. Dit boek laat zien hoe u met behulp van nieuwe concepten als cocreatie, crowdsourcing en communities klantgericht kunt innoveren, en daarmee de slagingskans van uw innovatie aanzienlijk kunt verhogen. Het geeft u een overzicht van alle verschillende vormen van klantgerichte innovatie, en wat daarbij de belangrijkste succes- en faalfactoren zijn. Bovendien bevat het een schat aan inspirerende praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland. Laat uw klant plaatsnemen in de driver's seat, zodat hij zelf het innovatieproces kan sturen! Dat levert niet alleen succesvollere innovaties op, maar ook: meer betrokken, tevreden en loyale klanten, en dus meer omzet en meer winst.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Creativity : a short and cheerful guide
Author:
ISBN: 9781786332257 1786332256 Year: 2020 Publisher: London Hutchinson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We can all be more creative. John Cleese shows us how.Creativity is usually regarded as a mysterious, rare gift that only a few possess. John Cleese begs to differ, and in this short, immensely practical and often very amusing guide he shows it's a skill that anyone can acquire. Drawing on his lifelong experience as a writer, he shares his insights into the nature of the creative process, and offers advice on how to get your own inventive juices flowing.What do you need to do to get yourself in the right frame of mind? When do you know that you've come up with something that might be worth pursuing? What do you do if you think you've hit a brick wall?Not only does he explain the way your mind works as you search for inspiration, he also shows that, regardless of the task you've set yourself, you can learn to be better at coming up with a promising idea, refining it and knowing when you're ready to act on it.We can all unlock new reserves of creativity within ourselves. John Cleese shows us how.____________________________'Humorous and practical ... Whether you're hoping to write a novel or paint a masterpiece, you're sure to feel inspired' OK Magazine'His candor is endearing ... An upbeat guide to the creative process' Kirkushttps://www.standaardboekhandel.be/p/creativity-9781786332257


Multi
Creativity : theories and themes : research, development, and practice
Author:
ISBN: 9780124105225 012410522X 9780124105126 Year: 2014 Publisher: Elsevier Science

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

An integrative introduction to the theories and themes in research on creativity, the second edition of Creativity is both a reference work and text for courses in this burgeoning area of research. The book begins with a discussion of the theories of creativity (Person, Product, Process, Place), the general question of whether creativity is influenced by nature or nurture, what research has indicated of the personality and style of creative individuals from a personality analysis standpoint, and how social context affects creativity. This wide-ranging work then proceeds to coverage o


Book
The Routledge Companion to Design Research
Authors: ---
ISBN: 9780415706070 9781315758466 0415706076 1315758466 1322211795 1138310247 1317636252 9781138310247 9781317636236 9781317636243 Year: 2015 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"The Routledge Companion to Design Research offers a comprehensive examination of design research, celebrating the plurality of design research and the wide range of conceptual, methodological, technological and theoretical approaches evident in contemporary design research. This volume comprises 39 original and high quality design research chapters from contributors all over the world, with contributions from the vast array of disciplines in and around the modern design praxis, including areas such as industrial and product design, visual communication, interaction design, fashion design, hacktivism, and architecture. The Companion is divided into five distinct sections with chapters that examine the nature and process of design research, the purpose of design research, and how one might embark on design research. They also explore how leading design researchers conduct their design research through formulating and asking questions in novel ways, and the creative methods and tools they use to collect and analyse data. The Companion also includes a number of case studies that illustrate how one might best communicate and disseminate design research through contributions that offer techniques for writing and publicising your research. The Routledge Companion to Design Research will have wide appeal to researchers and educators in design and design-related disciplines such as engineering, business, marketing, computing, and will make an invaluable contribution to state-of-the-art design research at postgraduate, doctoral, and post-doctoral levels and teaching across a wide range of different disciplines"--


Book
We zijn God niet : een pleidooi voor een nieuwe psychiatrie van samenwerking
Authors: ---
ISBN: 9789401481007 9401481008 9789463713023 Year: 2021 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel mensen die in de psychiatrie werken, komen tot de conclusie dat het anders kan. De DSM-diagnoses voelen beperkend, ze vertellen ons niets over de kern van het psychisch lijden. Maar wat dan wel? We zijn God niet gaat over een nieuwe kijk op psychisch lijden, diagnose en behandeling. Het uitgangspunt is dat niet de hulpverlener de waarheid in pacht heeft maar dat die in gezamenlijke samenwerking met de hulpvrager gevonden wordt.Autonomie van de patiënt, bewustzijn en cocreatie zijn hierbij belangrijke onderwerpen. Vanuit professionele - en ervaringskennis nemen de auteurs de huidige psychiatrie onder de loep. Hun voornaamste doel is het streven naar een gelijkwaardige relatie tussen behandelaar en cliënt.(https://www.standaardboekhandel.be/p/we-zijn-god-niet-9789401481007)

Listing 1 - 10 of 60 << page
of 6
>>
Sort by