Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De werkelijkheid beweegt altijd: van verleden naar toekomst, van idee naar realiteit. Ook professioneel worden we voortdurend geconfronteerd met keuzes die de toekomst beïnvloeden. Succes hangt af van hoe je krachten bundelt met JA en NEE. JA leidt naar wat je wel wilt, naar mogelijkheden en enthousiasme. NEE sluit risico's uit of spaart middelen voor wat je belangrijk vindt.Ja en Nee nodigt je uit om actief aan de slag te gaan met jezelf, je organisatie en de wereld. Je merkt onmiddellijk resultaat op basis van de keuzes die je maakt. Met 39 oefeningen en 9 gereedschappen om teams en projecten vooruit te helpen.
managementvaardigheden --- co-creation --- Organization theory --- Management --- Organisatieleer
Choose an application
Design --- 741 --- 741 Tekenkunst --- Tekenkunst --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Grafische vormgeving --- Tweedimensionaal beeld --- Wong, Wucius
Choose an application
The 7 Principles of Complete Co-Creation presents a comprehensive view on co-creation. Illustrated by various international case studies, it explains co-creation not as a method, tool or project, but as a new paradigm in which end-users play an ongoing, active role with and for organizations that are relevant to them. It reads like a practical handbook on how to utilize complete co-creation in order to create sustainable value with end-users and other relevant parties. Since co-creation is a relatively new discipline, not much has been written on the topic. The authors have bundled their years of practical experience to fill this gap. Unlike any existing publication, this book provides the reader with a clear co-creation framework, giving practical answers to questions such as: 'what is co-creation and how does it work ?', 'whom to involve in a co-creation process ?', 'how to convince others of the benefits of co-creation and overcome barriers ?'.Stefanie Jansen is co-founder of TheCoCreators, an initiative that aims to spread knowledge about co-creation and guides co-creation projects.Maarten Pieters is co-founder of TheCoCreators and he is head of Co-creation and People Insight at Philips Lighting.Bron : http://www.bol.com
managementvaardigheden --- co-creation --- organisatiecultuur --- Business policy --- bedrijfsbeleid --- Cocreatie --- Innovatie --- Duurzaam ondernemen --- Management --- Teamwerk --- Leiderschap
Choose an application
How do objects summon memories? What do real images feel like? For decades, these types of questions have permeated the pages of Lynda Barry's compositions, with words attracting pictures and conjuring places through a pen that first and foremost keeps on moving. What It Is demonstrates a tried-and-true creative method that is playful, powerful, and accessible to anyone with an inquisitive wish to write or to remember. Composed of completely new material, each page of Barry's first Drawn & Quarterly book is a full-color collage that is not only a gentle guide to this process but an invigorating example of exactly what it is: "The ordinary is extraordinary."--Publisher description.
Graphic novel --- Stripverhaal --- Illustratietechniek --- COMICS & GRAPHIC NOVELS. --- Cartoons and comics. --- Comic books, strips, etc --- Comic books, strips, etc. --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Creation (Literary, artistic, etc.). --- Creative writing --- Creative writing. --- Graphic novels. --- Romans graphiques. --- Tecknader serier. --- Writing --- Technique --- Technique. --- Barry, Lynda, --- Romans graphiques --- Création (Arts) --- Création littéraire --- Écriture
Choose an application
We weten allemaal dat de wereld moet veranderen, en snel ook voor het echt te laat is: de komende tien jaar zijn bepalend voor de rest van de eeuw. We staan op het snijvlak van 'de transitie' naar nieuwe mobiliteit, schone energie, cool onderwijs, lekker en gezond voedsel, om er maar een paar te noemen. Technologie en algoritmen zullen daar zeker een belangrijke rol bij spelen, maar veel van wat er gedaan moet worden, hangt af van mensen zoals jij en ik. Normale mensen die opstaan en in actie komen, en geweldige nieuwe manieren bedenken om dingen anders te doen - door samen te werken. Met mensen binnen je organisatie. Maar zeker ook met mensen buiten je organisatie. Buiten je branche. Mensen met andere ideeën, andere belangen, andere leeftijden. Maar wel met eenzelfde doel: producten en diensten substantieel verbeteren. Dit is het doel van onze aanpak: de kracht van co-creatie gebruiken voor positieve impact. https://www.vanduurenmedia.nl/EAN/9789089655493/Collaborate_or_Die_
Business policy --- co-creation --- bedrijfsbeleid --- organisatiecultuur --- managementvaardigheden --- Duurzaamheid --- Duurzaam ondernemen --- Cocreatie --- Transitie --- Teamwerk --- Veranderingsmanagement
Choose an application
Bedrijven en organisaties kunnen niet langer overleven zonder te innoveren. Maar nog steeds mislukt een groot deel van alle nieuwe producten en diensten, omdat ze klanten te weinig toegevoegde waarde bieden. Weet u wel wat uw klanten precies willen ? 'Klant in de driver's seat' is het eerste Nederlandstalige boek over klantgedreven innovatie. Het biedt u een overzichtelijke leidraad voor het opstellen van een succesvolle innovatiestrategie en voor het direct betrekken van klanten bij het innovatieproces. Dit boek laat zien hoe u met behulp van nieuwe concepten als cocreatie, crowdsourcing en communities klantgericht kunt innoveren, en daarmee de slagingskans van uw innovatie aanzienlijk kunt verhogen. Het geeft u een overzicht van alle verschillende vormen van klantgerichte innovatie, en wat daarbij de belangrijkste succes- en faalfactoren zijn. Bovendien bevat het een schat aan inspirerende praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland. Laat uw klant plaatsnemen in de driver's seat, zodat hij zelf het innovatieproces kan sturen! Dat levert niet alleen succesvollere innovaties op, maar ook: meer betrokken, tevreden en loyale klanten, en dus meer omzet en meer winst.Bron : http://www.managementboek.nl
Economic production --- co-creation --- Consumer behavior --- innovatiemanagement --- consumentengedrag --- co-creatie --- Klantgericht ondernemen --- Veranderingsmanagement --- Innovatie --- Marketing --- Marketingstrategieën --- Crowdsourcing --- Marketingstrategie --- Financiewezen
Choose an application
We can all be more creative. John Cleese shows us how.Creativity is usually regarded as a mysterious, rare gift that only a few possess. John Cleese begs to differ, and in this short, immensely practical and often very amusing guide he shows it's a skill that anyone can acquire. Drawing on his lifelong experience as a writer, he shares his insights into the nature of the creative process, and offers advice on how to get your own inventive juices flowing.What do you need to do to get yourself in the right frame of mind? When do you know that you've come up with something that might be worth pursuing? What do you do if you think you've hit a brick wall?Not only does he explain the way your mind works as you search for inspiration, he also shows that, regardless of the task you've set yourself, you can learn to be better at coming up with a promising idea, refining it and knowing when you're ready to act on it.We can all unlock new reserves of creativity within ourselves. John Cleese shows us how.____________________________'Humorous and practical ... Whether you're hoping to write a novel or paint a masterpiece, you're sure to feel inspired' OK Magazine'His candor is endearing ... An upbeat guide to the creative process' Kirkushttps://www.standaardboekhandel.be/p/creativity-9781786332257
Creatief denken --- Creativiteit --- Managementvaardigheden --- Inspiratie --- Creative ability --- Creativeness --- Creativity --- Ability --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- #KVHA:Psychologie --- #KVHA:Creativiteit --- Musiceren
Choose an application
An integrative introduction to the theories and themes in research on creativity, the second edition of Creativity is both a reference work and text for courses in this burgeoning area of research. The book begins with a discussion of the theories of creativity (Person, Product, Process, Place), the general question of whether creativity is influenced by nature or nurture, what research has indicated of the personality and style of creative individuals from a personality analysis standpoint, and how social context affects creativity. This wide-ranging work then proceeds to coverage o
Developmental psychology --- Industrial psychology --- Creative ability. --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Creative ability --- Psychological aspects. --- Creativiteit --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
"The Routledge Companion to Design Research offers a comprehensive examination of design research, celebrating the plurality of design research and the wide range of conceptual, methodological, technological and theoretical approaches evident in contemporary design research. This volume comprises 39 original and high quality design research chapters from contributors all over the world, with contributions from the vast array of disciplines in and around the modern design praxis, including areas such as industrial and product design, visual communication, interaction design, fashion design, hacktivism, and architecture. The Companion is divided into five distinct sections with chapters that examine the nature and process of design research, the purpose of design research, and how one might embark on design research. They also explore how leading design researchers conduct their design research through formulating and asking questions in novel ways, and the creative methods and tools they use to collect and analyse data. The Companion also includes a number of case studies that illustrate how one might best communicate and disseminate design research through contributions that offer techniques for writing and publicising your research. The Routledge Companion to Design Research will have wide appeal to researchers and educators in design and design-related disciplines such as engineering, business, marketing, computing, and will make an invaluable contribution to state-of-the-art design research at postgraduate, doctoral, and post-doctoral levels and teaching across a wide range of different disciplines"--
Science --- ontwerptechnieken --- Product strategy --- Architecture --- design [discipline] --- Design --- Research. --- Recherche --- 373.67 --- Research --- Onderzoek (design) --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Onderzoeksmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksmethode --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap) --- productontwikkeling
Choose an application
Veel mensen die in de psychiatrie werken, komen tot de conclusie dat het anders kan. De DSM-diagnoses voelen beperkend, ze vertellen ons niets over de kern van het psychisch lijden. Maar wat dan wel? We zijn God niet gaat over een nieuwe kijk op psychisch lijden, diagnose en behandeling. Het uitgangspunt is dat niet de hulpverlener de waarheid in pacht heeft maar dat die in gezamenlijke samenwerking met de hulpvrager gevonden wordt.Autonomie van de patiënt, bewustzijn en cocreatie zijn hierbij belangrijke onderwerpen. Vanuit professionele - en ervaringskennis nemen de auteurs de huidige psychiatrie onder de loep. Hun voornaamste doel is het streven naar een gelijkwaardige relatie tussen behandelaar en cliënt.(https://www.standaardboekhandel.be/p/we-zijn-god-niet-9789401481007)
Psychiatry --- co-creation --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- Psychiatrie. --- 606.2 --- behandelingsmethodes --- samenwerking --- psychiatrie --- Geestelijke gezondheidszorg --- Psychiatrie --- Cocreatie --- Relatie cliënt --- Autonomie --- Cliënt --- Cliëntgerichte therapie --- Gelijkwaardigheid --- Emancipatie --- ervaringsdeskundigen --- cliënt-hulpverlener relatie
Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|