Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Conflicthantering --- Conflictbeheersing --- Geweldloze opvoeding
Choose an application
Conflictbeheersing --- Conflicthantering --- Geweldloze opvoeding
Choose an application
Probleemoplossend denken --- Conflictbeheersing --- Geweldloos verzet
Choose an application
Pas wanneer je voelt wat het conflict met jou doet, kun je bepalen wat jij met het conflict doet.Waar mensen samenwerken zijn confrontaties, waar organisaties veranderen is weerstand. We weten al eeuwen dat je confrontaties het beste maar kunt aangaan, en weerstand het beste maar serieus kunt nemen. En dat is lastig! Organisaties besteden verrassend veel tijd en moeite aan juist het vermijden van confrontaties, conflicten, ruzies, en aan juist het bestrijden van weerstand. Uit angst voor gezichtsverlies, weerzin tegen ?gedoe?, schrik dat plannen en ambities sneuvelen, zoeken we toch liever, conflict mijdend, vaak de weg van de minste weerstand.Er is veel managementliteratuur over hoe je wel constructief kunt werken met conflict en weerstand. Vaak staat daarin de analyse centraal van wat er kennelijk speelt, en het proces om daarmee om te gaan. Veel minder prominent wordt beschreven hoe het eigenlijk is met de mensen die bij de confrontatie betrokken zijn. Wat ze voelen, wat ze vrezen, waar ze van schrikken, wat ze willen, hoe hun lichaam reageert, hun intuïtie, hun gevoelens van veiligheid, zelfvertrouwen, emotie. Kortom, hoe het eraan toegaat in de emotionele onderlaag van betrokkenen. Om toe te komen aan analyse en processen bij confrontatie is eerst inzicht nodig in die emotionele onderlaag.Want wie boos is ziet te weinig, wie bibberig is houdt te veel afstand, wie geschrokken is vecht, vlucht of bevriest, wie zich onveilig voelt duikt; allemaal geen gunstige startposities om een confrontatie te analyseren of processtappen te volgen. Maar zo hoeft ook niet.Inzichten uit persoonlijkheidspsychologie en neurologie helpen ons de emotionele onderlaag van onszelf en anderen in kaart te krijgen, razendsnel zelfs, en daarmee vele malen effectiever te worden in het constructief werken met conflict en weerstand. Want naast angst is er moed, naast aarzeling vrijmoedigheid, naast bibberigheid nieuwsgierigheid, naast een energiedip het oprechte plezier in samenwerken en samen een verandering tot een succes maken.Dit boek is voor iedereen die graag vanuit inzicht in de emotionele onderlaag leert werken met conflict en weerstand.Bron : http://www.standaardboekhandel.be
Conflictbeheersing --- Conflicthantering --- Conflicten --- Personeelsmanagement --- Managementvaardigheden --- Leidinggeven --- Conflict --- Leiderschap
Choose an application
Waardevorming --- Schoolcultuur --- Conflictbeheersing --- Verbondenheid --- Schoolmanagement --- Herstelrecht --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
L'auteur, ex-agent du service de renseignement stratégique suisse, passe ainsi en revue les principaux conflits contemporains, que les pays occidentaux ont géré à coups de fake news, ces trente dernières années.Quels sont les faits qui permettent d'affirmer que l'État islamique cherche à créer une guerre civile en France; que le président syrien Bachar al-Assad a utilisé des armes chimiques; que Vladimir Poutine tente de déstabiliser nos démocraties; que le terrorisme a frappé la France, non pas pour ce qu'elle fait, mais pour ce qu'elle est; que le génocide au Darfour a fait 400 000 victimes ?. Littéralement aucun, mais ces affirmations suffisent à asseoir la politique étrangère des pays occidentaux.https://www.maxmilo.com/gouverner-par-les-fake-news/
Buitenlandse politiek --- Internationale politiek --- Fake news --- Democratie --- Conflictbeheersing
Choose an application
Een complete serie van 12 Help!Coaching boeken. 12 praktische doe-boekjes om zelf mee aan de slag te gaan en snel inzicht te krijgen in coachen, leidinggeven en zelfkennis vergroten. Deze serie biedt beginnende en ervaren coaches een ideale toolbox met basisinzichten ? met checklists, reminders, tips en achtergrondinformatie. Elk boekje bevat inspirerende oneliners die u in een coachgesprek kunt inzetten om beweging te creëren. De boekjes zijn zodanig vormgegeven dat u ze tijdens coachgesprekken op verschillende manieren kunt gebruiken. Zorg dat plezier de basis blijft van het coachen!Bron: https://coachboulevard.nl/boeken/help-bibliotheek/'Help! Ik coach conflicten' is bedoeld voor mensen die beter willen omgaan met conflicten en voor adviseurs, coaches, trainers en managers die mensen op dit gebied coachen of begeleiden. Want conflicten zijn onontkoombaar waar mensen samen leven of samen werken. Sterker nog: conflicten kunnen positief zijn als er op een goede manier mee wordt omgegaan.Om u op weg te helpen biedt dit Help!-boekje een toolbox met 50 direct toepasbare inzichten. Met checklists, reminders, tips en oefeningen waarmee u zichzelf of anderen helpt een betere teamspeler te worden. Benut dit boek actief en maak er uw eigen unieke denk-, doe- en naslagwerk van.Bron: https://www.managementboek.nl/boek/9789079877089/help-ik-coach-conflicten-c4-marijke-lingsma
Coaching --- Conflict --- Conflicthantering --- Conflictbeheersing --- Communicatieve vaardigheden --- Geweldloze communicatie
Choose an application
'Omgaan met agressie en vervelend gedrag' is geschreven voor iedereen die wel eens te maken heeft met vervelend en agressief gedrag in de werkomgeving en daarop vaardig, verstandig en met vertrouwen wil reageren. (Bron: covertekst)
Conflits (gestion) Conflicthantering --- 091866.jpg --- Agressie --- Tucht --- Gedragsproblemen --- Conflictbeheersing --- Gedragsprobleem --- Gezag
Choose an application
Verwijten over en weer, woede en frustratie, tegenstanders die zich steeds dieper ingraven - botsende belangen kunnen eenvoudig leiden tot een slepend conflict. Er is maar één manier waarop je dat kunt doorbreken: door jouw gedrag in het conflict te veranderen. In Maak van je conflict een kans helpt Dana Caspersen je om op een geheel nieuwe manier naar conflicten te kijken. Welke behoeften en belangen gaan er schuil achter die boze aanval van de ander ? Hoe kun je jóúw belangen verdedigen zonder de ander gelijk te beschuldigen ? En hoe maak je goede afspraken waar iedereen zich aan houdt ? Dit boek is niet zoals alle andere. Het bijzondere concept, de vormgeving en het kleurgebruik zetten de do's-and-don'ts lijnrecht tegenover elkaar en inspireren je om conflicten verrassend effectief op te lossen. De 17 principes zijn gemakkelijk en snel te raadplegen, waardoor je gelijk resultaat kunt boeken. Met behulp van herkenbare praktijkvoorbeelden en simpele oefeningen leer je hoe je de situatie positief kunt benaderen, en zo van eindeloos conflict naar een oplossingsgerichte dialoog kunt gaan. Op je werk, bij familie en vrienden, deze principes werken in alle situaties. Bron : http://www.bol.com
Conflicthantering --- Conflicten --- Conflictbeheersing --- Sociale vaardigheden --- Gedrag --- Gesprekstechnieken --- Verbale communicatie --- Bemiddeling --- conflicthantering --- Conflict --- Gesprekstechniek
Choose an application
Het wordt tijd dat we werk gaan omdenken. Want waarom werken wij eigenlijk? En waarom spelen we op ons werk vaak een rol? Waarom timmeren we alles dicht met eindeloze regelgeving en maken onze ?oplossingen? de problemen alleen maar erger? Waarom gedraagt de één zich op het werk als kleuter en de ander als een bully? We werken in een wereld van druk-druk-druk, stress en burn-out en er is veel onderling wantrouwen tussen werkgevers en werknemers. Dat bracht Berthold Gunster bij de belangrijke vraag: hoe zouden we deze problemen op het werk kunnen omdenken?Als aanvulling op de reeks met de succesvolle boekjes Omdenken, Omdenken in communicatie en Omdenken in opvoeding, duiken we nu in het anders aanpakken van al het gedoe op het werk.Berthold Gunster onderzoekt de verwachtingen die we hebben omtrent werk. Ook houdt hij de lezer een spiegel voor en laat zien dat we allemaal last hebben van een oplossingsreflex waarmee we problemen juist vastdenken: van een probleem een ramp maken.Maar hij behandelt uiteraard ook: hoe dan wel? Aan de hand van vele voorbeelden laat hij zien hoe je op het werk kunt omdenken. Hoe je van een probleem een nieuwe mogelijkheid kunt maken.Bron: www.bol.com
Bedrijfspsychologie --- Denken --- Filosofie --- Probleem --- Conflictbeheersing --- Probleemoplossend denken --- Omdenken --- Oplossingsgericht werken --- Persoonlijke ontwikkeling --- Personnel management
Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|