Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Autisme --- 462.4 --- Visueel gehandicapten --- Autistische kinderen --- Visueel gehandicapte kinderen --- Zorgverbreding --- Kind met een visuele handicap --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
De auteur wil positieve verhalen brengen, al gaat ze de pijn niet uit de weg. Het zijn oprechte, maar bemoedigende verhalen, die getuigen van doorzettingsvermogen en liefde voor het leven in al zijn facetten. Twaalf zwaar slechtziende tot blinde mensen wisten hun beperking te overwinnen. Ze werden of bleven toch advocaat, marathonloper, therapeut, studio-uitbater, moeder of gemotiveerde vrijwilliger. Ze zijn zelfstandig en met wat steun uit hun omgeving nemen ze gewoon deel aan het leven. De onbekende aspecten van leven in een donkere wereld trokken de aandacht: feesten, sporten, leren stoklopen, naar school gaan, werk zoeken en de papierwinkel in orde brengen. Het gaf stof voor nieuwsgierige reportages: hoe kan een schoolloopbaan uitmonden in een leuke baan, of net niet. Het is dikwijls een lastig parcours, maar het kan wel!
Personen met een visuele handicap (blinden, visueel gehandicapten) --- Slechtzienden --- 376.22 --- Beroepen --- Dagelijks leven --- Levenswijzen --- Personen met een visuele handicap --- Blinden --- S20090171.JPG --- S20090172.JPG --- slechtzienden --- 362.32 --- Lichamelijk gehandicapten --- Visueel gehandicapten --- Blinden - Slechtzienden. --- personen met een visuele beperking --- Social policy and particular groups --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Slechtziende --- Persoon met een visuele handicap
Choose an application
11884
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Academic collection --- #KVHB:Taaltherapie --- #KVHB:Taalstoornissen; kinderen --- Logopedie --- Autisme --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- 464 --- Auditief gehandicapten --- Dysfasie --- Kinderen --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen --- Taaltherapie --- Taalverwerving --- Therapie --- Visueel gehandicapten --- Orthophonie --- Pédopsychiatrie --- Kinderen met leerproblemen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Dit is een boek voor en over kinderen en jongeren met CVI. Zij hebben problemen om goed te kijken en de oorzaak daarvan ligt in de hersenen. Boeken zijn eigenlijk niet zo hun ding. Om dit boek voor hen toegankelijk en bruikbaar te maken hebben we beroep gedaan op de ervaring van jongeren zelf en van hun ouders en begeleiders. Voor de twee leeftijdsgroepen (8 tot 12 jaar en 12 tot 20 jaar) is er een apart deel in het boek met telkens een begrijpelijke uitleg over CVI en een reeks voorbeelden van dagelijkse situaties die moeilijk kunnen zijn als je CVI hebt. We geven ook mogelijke oplossingen. De problemen en de oplossingen komen uit het echte leven van kinderen en jongeren. (Bron: covertekst)
Leerstoornissen --- Kinderen. --- Cerebrale visuele inperkingen --- Visueel gehandicapten --- Slechtzienden --- Leerproblemen --- 376.22 --- CVI --- Visuele perceptiestoornissen --- Personen met een visuele handicap --- Dagelijks leven --- 110567.jpg --- Slechtziende kinderen ; onderwijs --- 464 --- visuele perceptiestoornissen --- leerproblemen --- Cerebrale visuele inperking --- Persoon met een visuele handicap --- Slechtziende --- Leerprobleem
Choose an application
Deze publicatie bevat de vertaling van Jardintégration: un rêve devenu réalité van Christian Badot, die als blinde via tuinieren zijn leven terug op de rails kreeg en voor wie tuinieren een levenshouding werd. De vertaling wordt voorafgegaan door een hoofdstuk met tips en aanbevelingen om ten volle te kunnen genieten van een tuin en het tuinieren. Kortom, het is een schat aan informatie over tuinieren als persoon met een visuele beperking.De betekenis van planten en groen bij mensen met een visuele beperking verschilt immers niet zoveel van die blij vlot zienden. De natuur is niet gevoelig voor wie met haar omgaat, maar wel voor hoe men met haar omgaat. Voor de ziende is dit boek een uitnodiging om de natuur met de andere zintuigen te leren ontdekken, om haar al tastend, horend en ruikend te verkennen. De persoon met een visuele beperking zal merken dat er zich mits enkele kleine aanpassingen een ongekende wereld opent, maar vooral dat de omgang met de natuur geen kwestie is van zien maar van geduld, toewijding en zorg dragen.(https://www.politeia.be/nl/publicaties/234326-groenbeleving+met+een+visuele+beperking)
outdoor education --- Tuinieren --- Outdoor education --- Visuele beperking --- Visueel gehandicapten --- Tuinen --- Tuintherapie --- Groen --- Blinden --- Slechtzienden --- Persoon met een visuele handicap --- Tuin --- Groen (kleur) --- Blinde --- Slechtziende --- Social policy and particular groups --- Plant husbandry --- tuinieren --- personen met een visuele beperking --- vrijetijdsbesteding
Choose an application
Het is van belang dat de leerkrachten bewegingsonderwijs op reguliere scholen die een blinde of slechtziende leerling in de groep hebben, enige kennis hebben van de implicaties van de beperking van deze leerlingen. In dit boek staat het bewegingsonderwijs aan kinderen met een visuele beperking (visus <0,3) op reguliere scholen centraal. Er komen zoveel mogelijk aspecten van het bewegingsonderwijs aan de orde. Het boek biedt handreikingen die zijn gebaseerd op een brede ervaring in het werken met deze kinderen. De schrijver houdt een pleidooi voor meer aandacht voor de ontwikkeling van veilige en goede bewegingsmogelijkheden bij blinde en slechtziende kinderen. Blindelings Bewegen is een boek vol voorbeelden hoe de bewegingslessen voor deze kinderen aangepast kunnen worden. De duidelijke grafieken geven inzicht hoe de ruimte ingedeeld kan worden. De toepassing van deze voorbeelden draagt bij aan plezier in het bewegen van het kind dat blind of slechtziend is.
477.8 --- 463.1 --- Slechtzienden --- Geïntegreerd onderwijs --- 796.034 --- Personen met een visuele handicap --- Bewegingsopvoeding --- Atletiek --- Turnen --- Spelen --- Zwemmen --- Blinden en slechtzienden --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- Lichamelijke opvoeding --- Visueel gehandicapten --- Blinden --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Persoon met een visuele handicap --- Slechtziende --- Blinde
Choose an application
Matthijs is niet bang in het donker. Voor hem is het altijd donker. Matthijs is blind geboren. Maar daardoor werken al zijn zintuigen beter en heeft hij veel fantasie. Op een dag krijgt hij een verrassing en dan blijkt dat eigenlijk niemand zo goed kan zien als Matthijs. Matthijs is niet bang in het donker. Voor hem is het altijd donker. Matthijs is blind geboren. Maar daardoor werken al zijn andere zintuigen beter en heeft hij veel fantasie. Op een dag krijgt hij een verrassing en dan blijkt dat eigenlijk niemand zo goed kan zien als Matthijs. (Bron: covertekst)
genre-thema"">
Choose an application
Steven stapt positief en zelfverzekerd door het leven en vertrouwt andere mensen. Dat is ook nodig want hijis namelijk blindgeboren. Dankzij de samenwerking met buurman Jan ontdekt Steven dat de betutteling van blinden groot is. Jan laat hem zien dat hij zélf keuzes kan maken. De hulp die door de overheid wordt verstrekt, zoals de begeleiding voor geïntegreerd onderwijs (GON), is vaak ontoereikend en houdtte weinig rekening met de blinde zelf. In dit boek vertellen Jan en Steven dat de begeleiding van een blinde ook ánders kan en dat je ook zonder diploma's of kennis van braille blinden een heel eind op weg kan helpen.
blinde --- Blindheid. --- blindheid (themawoord fictie) --- Social policy and particular groups --- Blind --- Biography --- Bladt, Steven --- Belgium --- Brussels (Belgium) --- Blinden --- Visueel gehandicapten --- Gehandicaptenzorg --- Lichamelijk gehandicapten --- #SMV:museum --- Personen met een visuele handicap --- Inclusief onderwijs --- Levensverhaal --- 463.1 --- blindheid (slechtziendheid) --- fysiek gehandicapten --- ziektebeleving --- Blinde --- Persoon met een visuele handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap
Choose an application
Dit boek beschrijft hoe kinderen met veel plezier van en met elkaar kunnen leren. Het boek geeft de leerkracht een handreiking om met coöperatief leren (samenwerkend leren) in de groep aan de slag te gaan. De praktijk staat centraal in dit boek.
Didactische werkvormen. --- samenwerkend leren --- Didactics --- Primary education --- Basisonderwijs ; didactiek --- Samenwerkend leren ; basisonderwijs --- Differentiatie ; basisonderwijs --- Samenwerkend leren --- Coöperatief leren ; basisonderwijs --- 474.21 --- Didactische werkvormen --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- Basisonderwijs --- Coöperatief leren --- Groepering van leerlingen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- coöperatief leren --- Differentiatie --- Lager onderwijs --- ADHD --- Auditief gehandicapten --- Autisme --- Dyslexie --- Hoogbegaafdheid --- Inclusief onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lichamelijk gehandicapten --- Verstandelijk gehandicapten --- Visueel gehandicapten
Choose an application
Dit boek heeft plaatjes die je kunt voelen. Het werd volgens een procede gedrukt en speciaal gemaakt voor blinde en slechtziende kinderen, die nog geen braille kunnen lezen, om samen met iemand die wel kan zien te bekijken. Het verhaal kan worden voorgelezen of verteld en samen worden de afbeeldingen gevoeld.
prentenboeken --- blinde kleuters --- blinden --- Prentenboeken --- Tastzin --- Zintuigen --- Lichamelijk gehandicapten --- Voelboeken --- Blinden --- Visueel gehandicapten --- Braille --- Scandinavian literature --- tastzin (themawoord fictie) --- blindheid (themawoord fictie) --- personen met een beperking (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- personen met een visuele beperking --- Zintuig --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Voelboek --- Blinde --- Persoon met een visuele handicap
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|