Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Transport economics has become a well-developed discipline with branches in many areas of economic science. Consequently, it is not easy for a reader to acquire a general overview. The purpose of Transport Economics, however, is to combine four different perspectives in a single volume and to provide a general overview. The four parts have been written independently, which makes it easier for the reader, if required, to restrict himself to whatever part he finds to be of particular interest. Likewise, an effort has been made to allow the reader to choose whether or not to examine the mathematical techniques presented. Those who wish can skip the formulas and mathematical passages and still retain an interesting and coherent text. This handbook will encourage rational analysis and contribute to successful decisions, both within transport firms and in policymaking.Bron : http://www.deboeck.be
Politique économique --- Politique des transports --- Transport --- Aspect économique --- transporteconomie --- Transport. Traffic --- Transportation --- Management --- 656 --- Economie 330 --- Vervoer 656 --- 385.1 --- AA / International- internationaal --- 658:005.51 --- vervoer (transport) --- Verkeers- en vervoerseconomie --- 656 Transport and postal services. Traffic organization and control --- Transport and postal services. Traffic organization and control --- Vervoer : economie, stelsel en beleid --- logistiek --- Economie --- België --- Distributie --- 656 Transport en postdiensten. Verkeersorganisatie en controle --- Transport en postdiensten. Verkeersorganisatie en controle --- Distributie (economie)
Choose an application
Eén van de huidige hete hangijzers in het vervoer van goederen en personen is het probleem van de beveiliging. Criminaliteit in het transport - diefstal, bedrog, fiscale fraude, georganiseerde misdaad, mensensmokkel - is geen recent fenomeen. Sinds 11 september 2001 is het ook duidelijk dat 'transport' in zijn breedste betekenis uitermate geschikt is als middel tot (terroristische) oorlogsvoering. Het gevolg is dat het thema 'beveiliging' meer en meer een topbeleidsprioriteit wordt. Verschillende marktspelers wachten met ongeduld op een duidelijk wettelijk kader, normgeving en op de technologie die hen in staat moet stellen waterdichte garanties te kunnen geven. Een waaier aan maatregelen op dit vlak (ISPS-code, CSI, C-TPAT) werden al opgelegd. Andere staan op stapel.Beveiliging is geen zaak van één enkele modus of van één enkele partij. Zowat elke vervoermodus, gaande van luchtvaart, zeevaart, vervoer te land, intermodaal vervoer, heeft hier belang bij. Zowat elke actor in het transport of de logistieke keten (vervoerder, transportorganisator, overheden, verlader, consument) is betrokken partij. Beveiliging kent bovendien letterlijk en figuurlijk zijn prijs. Enerzijds zijn er de gemaakte kosten, die niet elke keer zomaar identificeerbaar en verrekenbaar zijn versus de potentiële baten van veiligheidsinvesteringen, die niet altijd kwantificeerbaar zijn. Anderzijds knaagt de verhoogde beveiliging (door meer controles) aan de flexibiliteit van het vervoersgebeuren.Hoewel er al heel wat praktijkgerichte seminaries bestaan ter preventie van diefstal of bevordering van schademinimalisering ontbreekt het tot op vandaag aan een integrale en vooruitziende visie op de gebeurtenissen. Dit boek wil deze leemte invullen. Het kwam tot stand naar aanleiding van de studiedag 'Beveiliging in het vrachtvervoer: mythe, macht of noodzaak?', op 13 oktober 2004 in Antwerpen gehouden.Bron : http://www.maklu.be
wegvervoer --- Road traffic --- veiligheid (transport) --- risk management --- Beveiliging --- Criminaliteit --- Criminalité --- Goederenvervoer --- Protection --- Transport de marchandises --- Vervoer 656 --- Goederenvervoer 656.073 --- 343.92 --- 347.763 --- 343.34 --- BPB0601 --- 656 --- Vervoer (expeditie, transport) --- Maatschappij en criminaliteit --- Transportrecht. Vervoerrecht--(verkeerswetgeving z.{351.81}; verkeer z.{656}) --- Terrorisme --- Transport --- Distributie --- Geografie --- Economische geografie --- Transport. --- 343.34 Terrorisme --- 347.763 Transportrecht. Vervoerrecht--(verkeerswetgeving z.{351.81}; verkeer z.{656}) --- 343.92 Maatschappij en criminaliteit --- Distributie (economie)
Choose an application
De demografische, economische en technologische ontwikkelingen zijn bepalende factoren voor de toekomst van de leefsituatie. Met dit rapport wil Vlaanderen vooruit kijken om zo de grote maatschappelijke uitdagingen met meer kennis van zaken aan te pakken.Bron : http://www4dar.vlaanderen.be/sites/svr/Publicaties/Pages/publicaties2.aspx
Belgium --- Health Policy --- Economics --- Social Security --- Poverty --- HM 571 Study and Teaching. Research -- General works --- Sociaal beleid 304:32 --- Armoede 330.521 --- Energie 620.9 --- Vervoer 656 --- vroegtijdig schoolverlaten --- digitale participatie --- mobiliteit --- 311.21 --- Vlaanderen --- bevolkingsonderzoek --- geestelijke gezondheid --- onderwijs --- armoede --- Sociale zekerheid --- Verzorgingsstaat (welvaartsstaat) --- 301.8 --- schoolmoeheid --- geestelijke gezondheidszorg (gez) --- alleenstaande ouders --- welvaartseconomie --- Sociaal-economisch beleid --- Statistieken . Vlaanderen --- sociale indicatoren --- 316.32 <493-17> --- 303 --- statistisch onderzoek --- 493.8 --- 308 --- Globale samenlevingsvormen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Statistische gegevens verzamelen --- Sociale studies --- Ruimtelijke planning en ruimtelijk ontwerp --- Methoden en technieken --- Methoden en technieken. --- 311.21 Statistische gegevens verzamelen --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 316.32 <493-17> Globale samenlevingsvormen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- sociale wetenschappen --- statistieken: België --- PXL-Central Office 2013 --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Emigratie --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek
Choose an application
Hoewel België nog nooit zo mobiel is geweest, gaat er geen week voorbij zonder dat het verkeer ter sprake komt als bron van frustratie, vervuiling, onveiligheid en klimaatverandering. De opkomst van het ethische principe van duurzaamheid heeft het mobiliteitsdebat nog complexer gemaakt. Want hoe gaan bereikbaarheid, vlot verkeer en duurzaamheid eigenlijk samen? Tal van verwante kwesties, zoals economische marktwerking, ruimtelijke ordening, verkeersinfrastructuur en openbaar vervoer, maken het moeilijk om een heldere visie op duurzame mobiliteit te ontwikkelen.De auteurs gaan met een frisse blik op zoek naar de mechanismen achter de mobiliteit en de opties voor een duurzamere toekomst. Geïnspireerd door Socrates doen zij dit in dialoog met elkaar en met enkele intrigerende personages. In een aangepast decor behandelt elk hoofdstuk een aspect van het basisthema: niet alleen bereikbaarheid, de files en de vervoermiddelen komen aan bod, maar ook de ruimtelijke ordening, het logistieke systeem, verkeersveiligheid en vervoersarmoede
Vervoer 656 --- Mobiliteit 656:116 --- Duurzame ontwikkeling 502.31 --- BPB1406 --- mobiliteit --- ruimtelijke ordening --- verkeer: België --- 656.1 --- 614.7 --- 711.7 --- 72:574 --- Verkeer en vervoer ; België ; 21ste eeuw --- Duurzame mobiliteit en verkeer --- Ruimtelijke ordening en verkeersplanologie --- Mobilité durable --- 442.2 Verkeersvraagstuk --- 911.3 --- 656 --- 711 --- Vlacc --- wegverkeer - mobiliteit --- milieu - leefmilieu - milieubeleid (zie ook 712) - duurzame ontwikkeling --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; verkeer en vervoer --- Architectuur en ecologie --- Duurzame mobiliteit --- Sociale geografie. Culturele geografie --- Economic geography. --- Human geography. --- Urbanization. --- Urban transportation --- Regional planning --- Traffic engineering --- Traffic estimation --- Urban ecology. --- Mathematical models. --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Transport. Traffic --- Environmental planning --- Belgium --- Communication and traffic --- City traffic --- PXL-Central Office 2019 --- verkeersvraagstuk --- verkeersbeleid --- duurzaamheid --- duurzame economie --- Verkeer --- Mobiliteit --- Duurzaamheid --- Toekomstvisies --- Milieu --- trajnostna mobilnost --- одржива покретљивост --- movilidad sostenible --- säästev liiklus --- mobilità sostenibbli --- održiva pokretljivost --- soghluaisteacht réthaisteal inbhuanaithe --- lëvizshmëri e qëndrueshme --- устойчива мобилност --- kestävä liikkuvuus --- βιώσιμη κινητικότητα --- trvalo udržateľná mobilita --- одржлива подвижност --- mobilidade sustentável --- bæredygtig mobilitet --- mobilità sostenibile --- trvale udržitelná mobilita --- darnus judumas --- sustainable mobility --- fenntartható mobilitás --- duurzame mobiliteit --- nachhaltige Mobilität --- mobilność zrównoważona --- mobilitate durabilă --- hållbar rörlighet --- pastāvīgas pārvietošanās iespējas --- održivi prijevoz --- hållbara transporter --- sustainable transport --- ilgtspējīgs transports --- trasporti sostenibili --- duurzaam vervoer --- darnusis mobilumas --- säästev transport --- fenntartható szállítás --- transport i qëndrueshëm --- bæredygtig transport --- nachhaltiges Verkehrssystem --- одржлив транспорт --- βιώσιμες μεταφορές --- transporte sostenible --- transportes sustentáveis --- udržitelná mobilita --- darnusis transportas --- udržitelná doprava --- одржлив транспортен систем --- transport durabil --- kestävä liikenne --- trvale udržitelná doprava --- transport durable --- soghluaisteacht inbhuanaithe --- Toekomstvisie --- Leefbaarheid --- Mobilité durable
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|