Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Antwerpen, 1920. Frans Wouters vertrekt met een schip naar New York. Het schip van de Red Star Line voert duizenden emigranten naar Amerika. Zij verlaten hun land, op zoek naar een betere toekomst.Aan boord maakt Frans kennis met de vijftienjarige Teresa en met de geheimzinnige meneer White. Ze brengen hem meteen al in de problemen... Bron: flaptekst boek
Dutch literature --- Makkelijk lezen (genre) --- Vlaamse migranten --- Verenigde Staten --- Red Star Line --- Vlaanderen --- Emigratie --- Literature --- Leesbevordering --- Leesprobleem --- NT2 --- OKAN --- Makkelijk lezen --- Historische verhalen --- romans
Choose an application
Dit boek is een gereedschapskist voor trainingsacteurs en een inspiratiebron voor trainers. Wil jij als trainingsacteur meer dan alleen oefenen met praktijksimulaties?Vraagt een trainer regelmatig aan je of 'je nog iets leuks weet?' Wil jij als trainer ideeën opdoen hoe je een acteur anders in kunt zetten in een training? Dan biedt dit boek uitkomst. Hier tref je een verzameling van alle mogelijke extra's waarmee je een training afwisselender, effectiever en energieker kunt maken: 45 werkvormen, 29 theorie ondersteunende oefeningen, 19 energizers.Het laatste deel van het boek is geheel gewijd aan de STAR methodiek en de manier waarop je je als trainingsacteur kunt voorbereiden op trainingen waarin met STARS gewerkt wordt.
Didactische werkvormen --- Training --- Werkvormen --- STAR-methodiek --- Méthode des cas Gevallenmethode --- Formateurs Opleiders --- Simulation Simulatie --- Jeux de rôle Rollenspel --- Jeux Spelen --- Didactische werkvorm --- Werkvorm --- Training (vorming)
Choose an application
De wens en de noodzaak om interdisciplinair samenwerken te versterken wordt onder andere ingegeven door maatschappelijke trends. Denk aan teruglopende leerlingaantallen, passend onderwijs en veranderingen in de Jeugdwet. Interdisciplinair samenwerken biedt strategische kansen en kan zorgen voor kwaliteitsverhoging.In dit boek wordt uitgelegd wat wordt verstaan onder interdisciplinair samenwerken, wie als partners (kunnen) worden gezien en wat succesfactoren en knelpunten zijn.De auteurs hanteren de volgende uitgangspunten:whole child approach. Het kind met al zijn talenten staat centraal;Rijnlandse benadering: waarbij het primaire proces wordt georganiseerd vanuit de menselijke maat.Vanuit een professionele samenwerking zijn alle partners het best in staat kinderen optimale groei- en ontwikkelingsmogelijkheden te bieden.Tot slot wordt gekeken naar de competenties die nodig zijn, zoals flexibiliteit, goed kunnen communiceren en een onderzoekende houding.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/over-het-schoolhek-heen-pica
Interdisciplinair samenwerken --- Onderwijs --- Samenwerken --- Kwaliteitsverbetering --- Schoolontwikkeling --- Schoolmanagement --- interdisciplinair team --- samenwerking --- onderwijspsychologie --- Teamwork ; onderwijs --- Samenwerking --- teamwork --- Interdisciplinaire samenwerking --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- STAR-methodiek --- Werkvorm
Choose an application
Welke competenties heb ik in huis? Waar ben ik erg goed in? Welke kwaliteiten moet ik nog verder ontwikkelen om mijn functie goed uit te kunnen voeren? En welke competenties heb ik nodig als ik die nieuwe baan wil hebben? Met dit spel krijg je antwoord op al deze vragen. Op basis van de gegevens kunnen persoonlijke ontwikkelplannen gemaakt worden, maar er kunnen ook ontwikkelplannen voor de gehele groep uit voortvloeien. Competenties zijn kwaliteiten of vaardigheden die tot uiting komen in succesvol gedrag. Vrijwel alle competenties kunnen ontwikkeld worden. Die ontwikkeling begint met weten waar je nu staat, dus weten in welke mate je over bepaalde competenties beschikt, en duidelijk hebben waar je naar toe wilt, dus welke kwaliteiten je moet of wilt ontwikkelen. Dit spel helpt je daarbij. Het geeft je inzicht in je eigen kwaliteiten en in wat je zou kunnen veranderen om beter en prettiger te functioneren. Daarnaast kun je het gebruiken bij het maken van competentieprofielen voor allerlei functies en rollen, en bij het uitzetten van loopbaanmogelijkheden. Je speelt het alleen, met z'n tweeën - bijvoorbeeld met je collega, leidinggevende of coach - of met je hele team of afdeling
Vaardigheden --- Competenties --- Spelen --- Kwaliteiten --- Competentiemanagement --- Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) --- Loopbaanbegeleiding --- STAR-methodiek --- competenties --- human resources management --- 331.36 --- 304 --- Organisatieleer --- Spelmateriaal --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- S20110209.jpg --- competentieontwikkeling --- 658.37 --- Games --- Personnel management --- competentiemanagement --- Ontwikkelingsspelen --- Competentie --- Spel --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Persoonlijk ontwikkelingsplan
Choose an application
Lotte wil graag een spelletje doen met mama, maar mama is te moe. Papa is ook te moe. Allebei rusten ze even uit voor ze allerlei klussen in huis moeten doen. Dan krijgt Lotte een heel goed idee! Als zij en haar broertje allemaal een handje meehelpen, hebben papa en mama wél tijd om te spelen en worden ze niet zo moe.
helpen (themawoord fictie) --- huishouden (themawoord fictie) --- Didactics of social education --- opruimen (themawoord fictie) --- socio-emotionele opvoeding --- helpen --- sociale vaardigheden --- prentenboeken --- JB STAR --- 472.9 --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Helpen --- Gezinsleven --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Thomas logeert bij zijn vriendinnetje Judith. Leuk want dan kunnen ze veel samen spelen. En dat doen ze ook. Maar of ze nu boven in het klimrek zitten, een drukke weg oversteken, de hond van de buurman aaien, samen in bad gaan of van het bed springen, steeds spelen ze het spelletje : ik durf wat jij niet durft! Durf jij wat ik niet durf?
Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- prentenboeken --- durven --- spelen --- JB STAR --- 472.9 --- Durven : basisonderwijs --- Durven : kleuteronderwijs --- dapper zijn (themawoord fictie) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Durf --- Moed
Choose an application
Juf Mieke is vandaag voor het laatst op school, want ze krijgt straks een baby. Daarom komt meester Roel in de klas. Meester Roel maakt vaak grapjes en speelt goed accordeon. Niek geniet van meester Roel tot hij op een dag op het schoolplein valt. Waar is juf Mieke nu met de berenpleister? Niek en de andere kinderen merken dat ze juf Mieke missen. Gelukkig heeft meester Roel een goed idee. En juf Mieke, mist zij haar kinderen in de klas?
missen --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- prentenboeken --- wereldoriëntatie --- iemand missen --- heimwee --- JB STAR --- 471.44 --- Gevoelens- gedrag --- Verdrietig zijn --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 472.9 --- emoties (themawoord fictie) --- Emoties --- Afscheid nemen --- Iemand missen --- Emotie --- Gemis
Choose an application
Jacco en Simon zijn vriendjes. Simon komt woensdag graag bij Jacco spelen. Die middag ontdekken Jacco en Simon dat sommige regels en afspraken bij de één thuis anders zijn dan bij de ander. Handen wassen voor het eten, zelf de hagelslag op het brood strooien, speelgoed meteen opruimen, wachten bij oversteken, wat mag en moet wel, wat mag of hoeft niet?
Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- regels --- wereldoriëntatie --- prentenboeken --- afspraken --- opvoeding --- JB STAR --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- dagelijks leven --- Dagelijks leven --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Afspraken maken --- Regels --- 472.9 --- luisteren (themawoord fictie) --- Omgangsvormen --- Omgangsvorm --- Afspraak
Choose an application
Romy ligt in bed. Papa heeft haar een heel hoofdstuk voorgelezen, zij heeft hem verteld wat ze het leukst heeft gevonden die dag ... en nu moet Romy gaan slapen. Maar Romy kan niet slapen. Nu eens zoemt er een vlieg door haar kamer, dan weer moet ze een plas. En wat is het warm in bed! Bovendien bewegen de gordijnen zo raar heen en weer, zou er een griezelig spook achter zitten? Als Romy eindelijk slaapt als een roos wordt ook duidelijk waarom ze eerst maar niet in slaap kon vallen!
Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- slaap (themawoord fictie) --- prentenboeken --- slapen --- slapeloosheid --- JB STAR --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- kleuters --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- Slapen --- Sociale opvoeding --- Gevoelens- gedrag --- 472.9 --- Slapengaan : kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|