Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Eerste Nederlandstalige handboek over journalistiek vanuit academische invalshoek Journalistiek in maatschappelijk perspectief is het eerste Nederlandstalige handboek dat het studiedomein van de journalistiek beschouwt vanuit een academische invalshoek. Het illustreert diverse perspectieven op journalistieke actoren, processen en thema's en baseert zich hiervoor op standaardwerken binnen het domein van Journalism Studies. Elk hoofdstuk vertrekt vanuit de belangrijkste klassieke studies in de massamaatschappij. Vervolgens wordt besproken hoe die studies worden uitgedaagd door de huidige netwerkmaatschappij. De auteurs leggen uit wat een journalist doet en hoe redacties werken, waarbij ze onder meer focussen op het profiel van de journalist, het nieuwsselectie- en nieuwsproductieproces en de gangbare businessmodellen binnen de journalistiek. Verder is er ook aandacht voor de nieuwsconsument, die een steeds actievere rol speelt via smartphones en sociale media. Ten slotte gaan de auteurs ook in op een actuele kwestie: het publieke debat over fake news. Dit boek is geschikt voor iedereen die voor het eerst kennismaakt met journalistiek als studiedomein, maar ook voor wie een breed inzicht wil krijgen in het functioneren en de rol van journalistiek in de maatschappij.
Journalism --- journalistieke opleiding --- journalistiek --- Journalistiek --- Sociology of occupations
Choose an application
004
leren --- leidinggeven --- professionaliteit --- persoonlijkheidsleer --- Sociology of occupations --- loopbaanontwikkeling --- diversiteit --- motivatie --- coping --- professionalisering --- Psychologie --- Professionalisering --- organisatiepsychologie
Choose an application
Sociology of occupations --- Sociology of social welfare --- Business policy --- welzijn --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Kwaliteitszorg --- Verzorging --- Beroep
Choose an application
Hoe zorg je ervoor dat deelnemers van een training enthousiast naar huis gaan? Hoe raak je ze? En wanneer gaan ze daadwerkelijk in de praktijk met hun inzichten aan de slag? Het boek focust op de kernthema's in het vakmanschap en de persoonlijke ontwikkeling van de trainer. Hoe kan je als trainer het verschil maken? Het werk biedt vele inzichten en praktische handvatten in trainerscompetenties en coachend trainen, veranderingsprocessen begeleiden, interveniëren in groepsdynamica en trainen in het hier en nu.
Sociology of occupations --- Personnel management --- teamwork --- coaching --- groepsdynamica --- Personeelsmanagement --- Training --- Coaching --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- E-books --- Training (vorming)
Choose an application
Kinderen mijmeren volop over wat ze later misschien zouden willen worden (en anders in veel gevallen hun ouders wel...). Vaak passeren traditionele beroepen als kok, timmerman, buschauffeur, verpleger de revue. In dit rijk geïllustreerde (prenten)boek (A4-formaat) krijgen echt bestaande, fantastische beroepen een plek en uitleg. Wat te denken van snoeikunstenaar, explosievenopruimer, slangenmelker, barstenvuller, brugschilder, ruimtepsycholoog, smaaktester, matrasspringer of fietsvisser? Rond elk alternatief beroep wordt kort uitleg gegeven. Daarnaast wordt het beroep zeer kleurrijk en cartoonachtig, met een glimlach, in beeld gebracht. Diverse zoekopdrachten zijn verwerkt in de fantasierijke, informatieve verhalen. Er is aandacht voor bijzondere vaardigheden, talenten, hobby?s, mentale of fysieke gesteldheid van toekomstige beroepsbeoefenaars. Kinderen worden in de tekst regelmatig aangesproken hetgeen de betrokkenheid verhoogt. Heerlijke uitgave die prima past bij het thema van de Kinderboekenweek 2021 over beroepen. Oorspronkelijk Engelstalig (2019), vertaald in aantrekkelijk Nederlands, van de hand van een creatief auteur/illustrator. vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.Mart SeerdenNBD Biblion
Sociology of occupations --- Beroepen --- Beroep --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar
Choose an application
Een veranderende maatschappij en groeiende inhoudelijke kennis maken dat het beroep van ergotherapeut zich ontwikkelt. Ergotherapeuten werken steeds meer op nieuwe terreinen in de gezondheidszorg of binnen de aangrenzende gebieden van welzijn, zakelijke dienstverlening en het algemeen en bijzonder onderwijs.
Professional ethics. Deontology --- Sociology of occupations --- Physiotherapy. Alternative treatments --- paramedische beroepen --- beroepsprofielen --- ergotherapie --- Netherlands --- Ergotherapie --- Beroep.
Choose an application
Vind jij het ook lastig om te benoemen wat je talenten zijn? Of vraag je je zelfs wel eens af of je wel talenten hebt? Iedereen heeft talenten en met behulp van dit werkboek kun je ze ontdekken!'Iedereen heeft talent!' is een test en een werkboek ineen. Voordat je in het werkboek aan de slag gaat, doe je eerst de Fascinatiescan, een online test over wat jou inspireert. De resultaten werk je in dit talentenwerkboek verder uit tot jouw eigen talentenprofiel
Sociology of occupations --- Labour market --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- Secondary education --- Talent --- Talentontwikkeling --- Jongere
Choose an application
Onderzoekend vermogen heeft impact op professionele groei in vakmanschap en kennis. Het draagt bij aan een betere uitvoering van het leraarschap. Het blijvend ontwikkelen van onderzoekend vermogen vraagt iets van de onderwijsprofessionals zelf. Onder andere kunnen reflecteren op het eigen handelen en gemotiveerd zijn om te leren zijn hiervoor van essentieel belang.Onderzoekend vermogen in teamverband heeft impact op de kwaliteit van het onderwijs. Samen met en van elkaar leren en voortdurend samen analyseren, uitproberen en evalueren. Wil je dit proces onderdeel laten zijn van de structuur en cultuur in de school, dan vraagt dat een nauwe aansluiting op de visie en het professionaliseringsbeleid van de school.https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/zelfregulatie-in-een-notendop-1.html
Onderwijs --- Professionalisering --- Kwaliteitsverbetering --- Onderwijsvernieuwing --- Onderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Onderzoekend leren --- Praktijkonderzoek --- Onderzoek (wetenschap) --- Teacher education. Teacher's profession --- Sociology of occupations --- onderwijskwaliteit --- onderwijsbeleid --- onderwijsstrategieën
Choose an application
Dit boek zet aan tot reflectie en gesprekken over thema?s en dilemma?s in de zorg. Het is geschreven voor iedereen die in de zorg wil gaan werken of al werkzaam is. Cruciaal bij de ontwikkeling van professionaliteit in de zorg is reflecteren op je eigen denken, doen en laten. Dit boek wil studenten en (pas afgestudeerde) professionals hierbij helpen. Het bevat een reeks actuele betogen over (para)medische onderwerpen die helpen om antwoorden te formuleren op vragen als: Wat betekent professioneel zijn voor mij? Wat is goede zorg? Wat laat ik van mezelf zien in mijn werk? Hoe blijf ik bezield, ondanks de hoge werkdruk? Hoe werk ik goed samen met collega?s? Hoe ga ik om met conflicten op de werkvloer? Wat moet ik doen als er iets fout gaat? Ook maatschappelijke onderwerpen als medicalisering, de relatie met de farmaceutische industrie, digitalisering en de groeiende invloed van medische technologie komen aan bod. De hoofdstukken zijn zeer geschikt om te gebruiken in werkgroepen, bij intervisiebijeenkomsten of op refereeravonden.https://www.bsl.nl/shop/professionaliteit-in-de-zorg-9789036825818
Professional ethics. Deontology --- Sociology of occupations --- Sociology of social care --- Human medicine --- sociaal werk --- zorgsector --- deontologie --- professionaliteit --- artsen --- Gezondheidszorg --- Hulpverlener --- Professionalisering --- reflectie
Choose an application
Stand van zaken wat betreft theorie over, het onderzoek naar en de praktijk van de moderne loopbaanbegeleiding.Veel mensen ervaren een tekort aan richting en identiteit. Zij snakken naar informatie over hoe ze hun (levens)loopbaan het beste kunnen vormgeven. Maar ze weten vervolgens niet wat te doen met deze informatie omdat ze geen verhaal hebben over hun eigen leven dat verleden, heden en toekomst op een zinvolle wijze met elkaar verbindt.Tegelijkertijd wordt allerwege van hen verwacht dat ze een dergelijk verhaal wel paraat hebben. Zelfsturing is het parool, zowel in het onderwijs ('eigen verantwoordelijkheid'), op de arbeidsmarkt ('employability') als in de samenleving ('burgerschap').Het verhaal dat zelfsturing mogelijk maakt, ontstaat echter niet vanzelf. Het wordt gaandeweg geschreven in een dialoog die zich niet alleen afspeelt tussen maar ook binnen mensen.In deze bundel gaan 22 auteurs vanuit diverse gezichtspunten in op vragen als:Hoe ziet een goede (loopbaan)dialoog er uit?Waarom vinden docenten het vaak moeilijk met hun studenten over hun loopbaan te praten?Welke situaties bevorderen een dialoog?
loopbaanontwikkeling --- schoolmoeheid --- Sociology of occupations --- schoolloopbaan --- Adult education. Lifelong learning --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- levenslang leren --- Career changes --- Adult education --- Continuing education --- Development --- Loopbaanbegeleiding --- Beroepskeuze --- Levensloop --- Zelfsturing --- Verhalend ontwerpen --- Studieloopbaanbegeleiding --- Communicatie
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|