Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe de geest van Silicon Valley ondernemers inspireert om de wereld opnieuw uit te vinden.Wat gebeurt er als je twintig succesvolle CEO's samenbrengt en hen een week lang laat rondtoeren in Silicon Valley ?Als 'schoolboys and -girls in a candy store' geven ze hun ogen de kost. Ze bezoeken Apple, Google, Tesla, Space X, Yahoo en nog veel meer ronkende namen. Ze praten met de nieuwe generatie van wonderboys en wondergirls wiens enige ambitie het is om elk gevestigd businessmodel onderuit te halen en de wereld ten goede te veranderen.Opnieuw, want Silicon Valley is al decennialang hét belangrijkste innovatiecentrum ter wereld. Vaak geïmiteerd, nooit geëvenaard.Dit boek wil de geest van Silicon Valley vatten. Wat maakt die cultuur zo anders? En wat houden de jonge geeks van Silicon Valley voor ons in petto ?Hoe hoog reikt de ambitie ? En vooral ook, wat kunnen jonge ondernemers van hen leren ?Bron : http://www.lannoo.be
Organisaties --- Silicon Valley. --- Toekomst. --- Business management --- bedrijfskunde --- ondernemen --- leidinggeven --- Silicon Valley --- Innovatie ; ondernemingen --- Industrial organization --- 005.342 --- strategisch management --- innovatie --- Ondernemen --- innovatief ondernemen --- Innovatie --- Organisatieculturen --- Bedrijfsstrategieën --- Trends --- Veranderingsmanagement --- Organisatiecultuur --- business --- strategie --- technologische innovatie --- PXL-Business 2019 --- Bedrijfsstrategie --- Trend
Choose an application
Hommage aan de iconen van onze welvaartNa een reeks van boeken over innovatieve regio's, netwerken, technologie en Nobelprijswinnaars is het de hoogste tijd om ook een passende hommage te brengen aan de spilfiguur van onze maatschappelijke vooruitgang, aan de ultieme beweger van onze welvaart: de ondernemer. Deze ondernemer, de heroic entrepreneur zoals Joseph Schumpeter hem noemde, verdient niet alleen ons respect maar ook onze onverdeelde aandacht.In zijn nieuwste boek laat Martin Hinoul de lezer kennis maken met entrepreneurs als o.a. Steve Jobs, Lary Page, Robert Swanson, Hermann Hauser, Sir Alec Broers, Lieven Gevaert, Martine Reynaers, Hans Bourlon en Erik De Clercq. Op geheel eigen wijze doet hij verslag van vele persoonlijke ontmoetingen en schetst hij portretten van markante mannen en vrouwen die door hun inzicht en moed, hun kennis van zaken en hun doorzettingsvermogen succesvolle ondernemingen hebben opgebouwd en daarbij een voorbeeldfunctie vervullen voor anderen.Bij de selectie van rolmodellen focust Hinoul op drie innovatieve regio's: Silicon Valley in de Verenigde Staten, de Cambridge Regio in het Verenigd Koninkrijk en onze eigen Vlaanderen. Iedere regio wordt ingeleid door een deskundige met ervaring ter plaatse: voor Silicon Valley is dat Jos Bouckaert die er meer dan 30 jaar woonde en werkte, voor Cambridge zijn dat Alan Barrell en Charles Cotton die beiden hebben meegewerkt aan het unieke Cambridge Phenomenon, en voor onze Vlaamse regio schreef Koenraad Debackere, algemeen beheerder KU Leuven een inleiding. Hinoul toont aan dat succesvol ondernemerschap niet enkel het resultaat is van krachtige persoonlijkheden, maar ook in grote mate afhankelijk is van de regio waarin hij of zij opereert.Met een voorwoord door Vlaams minister-president Kris Peeters.Bron : http://upers.kuleuven.be
Economic growth --- Firms and enterprises --- Créateurs d'entreprise --- Entreprenariat --- Entrepreneuriat --- Entrepreneurs (Economie politique) --- Entrepreneurschap --- Entrepreneurship --- Entreprises [Esprit d' ] --- Esprit d'entreprise --- Esprit entrepreneurial --- Intrapreneuriat --- Intrapreneurship --- Ondernemers (Economische politiek) --- Ondernemerschap --- Academic collection --- 330.34 --- Silicon Valley --- Vlaanderen --- Cambridge Phenomenon --- 65 --- 338.040 --- 338.043 --- 338.32 --- 338.43 --- AA / International- internationaal --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- economische ontwikkeling --- Management and organization of industry, trade and communication --- Ondernemingen: algemeenheden. --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica. --- Vestigingsplaats en specialisatie van de productie. Ondernemingscentra. --- Regionaal beleid. Industriële ontwikkeling en omschakeling van bepaalde regio's. Nieuwe industrieën. --- Economie --- Management --- 65 Management and organization of industry, trade and communication --- Ondernemingen: algemeenheden --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica --- Vestigingsplaats en specialisatie van de productie. Ondernemingscentra --- Regionaal beleid. Industriële ontwikkeling en omschakeling van bepaalde regio's. Nieuwe industrieën --- 65 Communicatie en transport. Accountancy. Bedrijfskunde. Public relations --- Communicatie en transport. Accountancy. Bedrijfskunde. Public relations
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|