Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Leerlingbegeleiding --- Nederland --- Schoolreglementen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Veiligheid --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Schoolreglement --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Thuis --- Literatuur
Choose an application
Maatschappijleer --- Schoolleven. --- Beroepsonderwijs. --- Maatschappelijke vorming --- Beroepsvoorbereidend leerjaar --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Schoolleven --- Klasgenoten --- Schoolreglementen --- Scholen --- 1e leerjaar B secundair onderwijs --- Klasgenoot --- Schoolreglement --- School (instelling)
Choose an application
Hoe ga je om met situaties die uit de hand lopen? De vraagleeft bij leerkrachten en directies van basis- en secundairescholen, en bij leerlingen en ouders. Het liefst van al willenze die situaties voorkomen. Dit dossier schetst het wettelijkekader van sanctioneren op school: wat mag en wat mag niet?We reiken inspirerende praktijkvoorbeelden aan.Vertrekkend van de klachten die binnenkomen bij onzeKlachtenlijn, verkennen we de grenzen van sanctioneren.Soms blijven kansen onderbenut en is uitsluiting een te snelleweg. We moeten er alles aan doen om iedereen aan boord tehouden.Aandacht voor sancties moet samengaan met aandacht voorzorg op school. Dit dossier vraagt daarom ook aandacht voorde integriteit van de leerling, voor participatie en voor deschoolinfrastructuur. (Bron: covertekst)
schoolcultuur --- sancties --- integriteitsbeleid --- schoolreglementen --- tuchtrecht --- straffen en belonen --- sociale participatie --- School management --- Human rights --- schoolorganisatie --- schoolleiders --- Straffen ; kinderen --- VLP --- 180 Kinderrechten --- 720 Onderwijs --- kinderrechten --- didactiek --- 34 --- 371.3 --- E-books --- Straffen --- Opvoedingsstijlen --- Onderwijsstijlen --- Zorgverbreding --- Schoolmanagement --- Klassenmanagement --- 184 Kinderrechten en Onderwijs --- Straf --- Opvoedingsstijl --- Onderwijsstijl
Choose an application
'De klas in de hand' (Acco, 1996) voorzag al in een aantal hulpmiddelen en methoden om tucht en leiding te houden in de klas, ingebed in een totaalvisie op de taak van de leraar. Trainingen en gesprekken met leraren leerden de auteur dat een verdere uitdieping van deze problematiek zeer welkom was. Van Mossevelde ging daarom op zoek naar andere mogelijkheden om tucht te houden, om klas en leerlingen te leiden. In de dagelijkse lespraktijk valt immers op dat dit relationeel aspect van lesgeven meestal intuïtief wordt aangepakt en al vlug wordt afgedaan met de vraag 'hoe kan je het meest effectief straffen?'.In PUBERS IN DE KLAS wordt duidelijk dat humor brengen in de klas en verrassingseffecten inbouwen positieve stimulansen zijn om tot een goede sfeer in de klas te komen. Bovendien blijken de in dit boek behandelde topics universeel te zijn en zelfs van toepassing in levensgevaarlijke situaties. Zo erg is het met onze klassen wel niet gesteld, maar vele leraren hebben toch dagelijks het gevoel met hun leerlingen te moeten strijden om de leiding in de klas. Daarnaast ervaren ze ook dat de methoden die het vroeger goed deden, niet langer opgaan voor de leerlingen van vandaag.Dit boek handelt over relationele inzichten en een werkbare benadering ervan voor dagelijks gebruik in de klas. De verworvenheden van gedrags- en communicatietheorieën, systeemdenken, de nieuwe benaderingen van de emotionele intelligentie en neurolinguïstische programmering (NLP) bieden de leraar kansen op een nieuwe kijk én tot anders handelen. Immers, lezen en denken zijn maar zinvol als je gedrag in de klas erdoor verandert. De praktijk blijft dan ook nog steeds dé toetssteen en barometer. (Bron: covertekst)
Gedragsstoornissen --- Leerlingbegeleiding --- Orde houden --- Secundair onderwijs. --- Onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassfeer --- puberteit --- Initial didactic situation --- Personality development --- moeilijk opvoedbare kinderen --- 159.922.736.4 --- #gsdbP --- belonen en straffen --- gezag --- klasmanagement --- pubers --- secundair onderwijs --- straffen --- tucht --- 373 --- Eddy van Mossevelde --- didactiek --- lerarenopleiding --- pedagogie --- 481.7 --- Belonen --- Communicatie --- Emotionele intelligentie --- Interactie --- Klaslokalen --- Leerkrachten --- Leerlingen --- Lichaamstaal --- Onderwijzen --- Pubers --- Schoolreglementen --- Sociale vaardigheden --- Straffen --- Tuchtproblemen --- 484.22 --- omgang leerkracht-leerling (ler) --- 443 --- 484.23 --- Pedagogie : pubers --- orde houden --- 691 --- Klassenmanagement --- leerlingen --- Pedagogie ; methodiek --- 159.922.736.4 Psychologie van de puberteit --- Psychologie van de puberteit --- De leraar en zijn opleiding --- Pedagogie en didactiek --- 371.21 --- onderwijsstijlen --- 454.22 --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- #PBIB:+110.61 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Pedagogie --- Klasorganisatie --- Leerlingenbegeleiding --- Lesgeven --- Orde --- Schoolreglement --- Tucht --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Onderwijsstijlen --- onderwijspsychologie --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- didactiek. --- onderwijsstijlen. --- pubers. --- secundair onderwijs. --- Onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen. --- ordeproblemen (onderwijs) --- Puber --- Didactische werkvorm --- Primary education --- Secondary education --- Onderwijs
Choose an application
Bij deze handleiding hoort een cd-rom.
Maatschappijleer --- Tijd. --- Beroepsonderwijs. --- Milieueducatie --- Water. --- Schoolleven. --- Kaartlezen. --- Verkeersopvoeding --- 371.67 --- 373.5 --- 372.83 --- leerboeken --- maatschappelijke vorming --- 485.6 --- schoolboeken --- 456.6 --- Maatschappelijke vorming --- Verkeer --- 485.51 --- Kaartlezen ; secundair onderwijs --- Maatschappelijke vorming ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Schoolleven --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 372.83 Maatschappijleer. Social studies. Sociale wetenschappen. Maatschappijleer --(niet-universitair onderwijs) --- Maatschappijleer. Social studies. Sociale wetenschappen. Maatschappijleer --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- MAVO --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Beroepsvoorbereidend leerjaar --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Tijd --- Tijdlijn --- Uurwerken --- 1e leerjaar B secundair onderwijs --- Water --- Klasgenoten --- Schoolreglementen --- Scholen --- Kaartlezen --- #BSCH: vak : PAV - project algemeen vakken --- Uurwerk --- Klasgenoot --- Schoolreglement --- School (instelling) --- Leefbaarheid --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora
Choose an application
Onverschilligheid, vandalisme, lafheid, brutaliteit en allerlei vormen van zinloos geweld zijn problemen waarmee de huidige samenleving wordt geconfronteerd. Algemeen groeit de zorg om wat wel gezien wordt als een algehele normvervaging. Het gezin en de school komen in beeld. Sturen ouders wel voldoende en kunnen leraren vanuit hun deskundigheid een grotere bijdrage leveren aan waardeopvoeding? In de werkboeken van de serie wordt op deze en andere vragen concreet ingegaan. Het uitgangspunt is daarbij dat het kind goede gewoonten leer in een school die zich presenteert als een hechte gemeenschap. Waarden als zorg, respect en verantwoordelijkheid maat een kind zich niet eigen door er over te praten, ze worden geleerd door ze te ervaren.
#PBIB:+108.31 --- Waarden en normen --- lager onderwijs --- morele opvoeding --- normen --- waarden --- 478.6 --- godsdienst --- schoolboeken --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 471.44 --- 471.48 --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Beleefdheid --- Belonen --- Deugden --- Eerlijkheid --- Egoïsme --- Filosoferen met kinderen --- Gehoorzaamheid --- Geweld --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Luisteren --- Morele opvoeding --- Ouderavonden --- Pesten --- Regels --- Relatie ouder - school --- Samenwerking --- Schoolklimaat --- Schoolreglementen --- Schweitzer, Albert --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Verdraagzaamheid --- Vriendschap --- Waardevorming --- Wilskracht --- Zelfbeeld --- Zorgen --- Normen --- Waarden --- 433.2 --- 433.4 ) * SOCIALE OPVOEDING EN LEVENSVORMING --- basisonderwijs --- sociaal-emotionele vorming --- stappenplan --- Brochure --- bovenbouw --- derde graad --- eerste graad --- kinderen --- middenbouw --- morele ontwikkeling --- onderbouw --- tweede graad --- waarden en normen: kinderen --- waardenopvoeding --- Onderwijs: waarden --- Waarden: kinderen --- Waarden : opvoeding --- 478.8 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Sociale en emotionele opvoeding --- Morele en religieuze opvoeding --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: Anders zijn) --- Pedagogisch klimaat --- Pedagogisch project --- Kleuteronderwijs --- Relatie school - ouder --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|