Listing 1 - 10 of 39 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Bazenbargoens
Author:
ISBN: 9789077983539 Year: 2010 Publisher: Leidschendam Quist

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Denk niet aan een roze olifant : de psychologie van onzichtbaar overtuigen met framing
Author:
ISBN: 9789461260994 Year: 2014 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zou het niet geweldig zijn als u de mensen om u heen voortaan moeiteloos kunt overtuigen van uw ideeën, thuis en op het werk ? Het kan, door slim in te spelen op hun onbewuste vooroordelen. Ons brein is weerloos tegen de overtuigingskracht van de woorden en beelden waarin wij zelf geloven. Door hier op in te spelen en uw ideeën slim te framen kun je net als succesvolle politici en reclamemakers andere mensen onzichtbaar overtuigen. Probeer ze niet te manipuleren, maar maak uw boodschap zo herkenbaar dat ze het direct met u eens zijn. Luisteren uw collega's niet naar wat u zegt, blijven klanten ongeïnteresseerd en trekken uw kinderen zich niets van u aan ? Dan is het tijd om u niet te richten op wat u zegt, maar op wat zij horen !Bouwend op nieuwe neurologische en sociaal-psychologische inzichten en jarenlange ervaring in het bedrijfsleven en de politiek laat taalstrateeg Sarah Gagestein zien wat werkt. Gagestein is gespecialiseerd in framing en weet als geen ander hoe u controle kunt krijgen over uw eigen ideeën.Bron : http://www.managementboek.nl

Slips of the ear : errors in the perception of casual conversation
Author:
ISBN: 0121133400 9780121133405 Year: 1999 Publisher: San Diego (Cal.) Academic Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Occasionally, listeners' strategies for dealing with casual speech lead them into an erroneous perception of the intended message--a slip of the ear. When such errors occur, listeners report hearing, as clearly and distinctly as any correctly perceived stretch of speech, something that does not correspond to the speaker's utterance. This book describes and analyzes a collection of almost 1000 examples of misperceptions from real-life conversations. Content Coverage Includes: * Complete data set of misperceptions in casual conversation * Language understanding in ordinary circumstances * Classifications and descriptions according to linguistic properties


Book
Harder praten helpt niet
Authors: ---
ISBN: 9789461261533 9461261535 Year: 2015 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vaak heb je gewoon gelijk, maar waarom krijg je het dan niet ? Het probleem is dat mensen niet gevoelig zijn voor jouw rationele argumenten. Je moet juist inspelen op de emoties, persoonlijke belangen en onbewuste denkprocessen van je partner, collega of kind. Ga niet harder praten, maar verplaats je in de ander om erachter te komen op welke knoppen je moet drukken. Wil je een extra pauze op je werk, leg je manager dan uit hoe populair zij zich daarmee zou maken op de afdeling. Ben je klaar met het onbeschofte gedrag van een collega, complimenteer hem dan als hij wél iets aardigs doet. Wil je dat je kinderen gezond eten, laat ze dan zelf hun favoriete groenten kiezen. Overtuig anderen door in te spelen op hun denkroute en zet ze dan op een ander spoor. Taalstrateeg Sarah Gagestein (Denk niet aan een roze olifant) en psycholoog Job Boersma (Ik weet dat u liegt) weten wat werkt en niet werkt als je anderen wilt beïnvloeden. Op basis van actueel sociaalpsychologisch onderzoek en nieuwe praktijkinzichten hebben ze zeven praktische strategieën bedacht waarmee je iedereen in elke situatie voor je kunt winnen. Stop met nog meer argumenten te geven en verleid de ander met de onweerstaanbare overtuigingskracht van breinmedicijnen, verbale aikido en helikopterkunst.Bron : http://www.haystack.nl


Book
Debatteren om te winnen : de kunst van het overtuigen
Authors: --- ---
ISBN: 9789077881385 9077881387 Year: 2011 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Managers en ondernemers, politici en ambtenaren, professionals en adviseurs proberen dagelijks anderen te overtuigen. Bij vergaderingen, discussies en presentaties spelen debattechnieken een belangrijke rol. 'Debatteren om te winnen' laat aan de hand van diverse methoden, overtuigtips en oefeningen zien hoe je sterker kunt argumenteren en beter presenteren. Roderik van Grieken is de bekendste debatdeskundige van Nederland. Als mede-oprichter en directeur van het Nederlands Debat Instituut heeft hij het debat geïntroduceerd in duizenden scholen, bedrijven en overheden. Arthur Noordhuis en Donatello Piras werken ook bij het Nederlands Debat Instituut en hebben allebei jarenlange ervaring als trainer en debatleider. Bron : http:///www.boekenbank.be


Book
Overtuigend debatteren : alle technieken, tips en trucs
Authors: ---
ISBN: 9789052617282 9052617287 Year: 2009 Publisher: Den Haag Academic Service


Multi
Spreken met impact : overwin je spreekangst, hanteer je eigen spreekstijl, ga in verbinding met je publiek
Author:
ISBN: 9789401469173 Year: 2020 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ben je bang dat jouw stem verloren gaat in de massa? Krijg je klamme handen alleen al van de gedachte om een speech te geven of een vergadering te leiden? En hoe blijf je jezelf voor een publiek?Spreken met impact helpt je om je sprekersvaardigheden te ontwikkelen en te verfijnen zonder dat je je authenticiteit verliest. Stefanie Van Moen weet als logopediste maar al te goed hoe belangrijk ademhaling en stemgebruik zijn bij het spreken. Ze geeft heel wat tips en oefeningen om je zenuwen onder controle te krijgen en op een professionele manier jouw ideeën over te brengen.In dit boek leer je over de kracht van je stem, over succesvol en zonder zenuwen spreken voor klein en groot publiek. Zodat je echt zichtbaar en hoorbaar wordt.Bron : https://www.standaardboekhandel.be


Book
Tegenwind geeft vleugels : storybuilding als leidraad voor een nieuwe vorm van projectmanagement
Authors: ---
ISBN: 9789491560934 949156093X Year: 2015 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek introduceert een unieke methode die communicatieprofessionals en projectleiders helpt bij het begeleiden van (complexe) communicatieprocessen. De Story Flow-methode berust op twee pijlers: het voortdurend herhalen van een proces en storybuilding. Door het verhalende denken te koppelen aan een project krijg je beleving en uitdaging in het proces, de gang komt erin oftewel flow. Deze gedachte komt voort uit wat filmscenarioschrijvers doen. Hoe zij hun verhaal opbouwen en voortdurend op zoek zijn naar keuzes die gemaakt moeten worden. Het is met de methode mogelijk om te anticiperen op snel veranderende situaties. Je moet flexibel kunnen zijn bij het managen van projecten en ze tussentijds kunnen bijsturen. Het gaat over het gezamenlijk nemen van besluiten en de mogelijkheid door voortschrijdend inzicht hier altijd weer op terug te komen. Dat is een plezierige en veilige manier van werken die leidt tot meer betrokkenheid, uitdaging en besluitvaardigheid. Bron : http://www.adformatie.nl

Discourse as data : a guide for analysis
Authors: --- ---
ISBN: 0761971572 0761971580 9780761971580 Year: 2001 Publisher: London Sage Publications

Discourse analysis : an introduction
Author:
ISBN: 082648557X 9780826485571 0826485561 Year: 2006 Publisher: London Continuum

Listing 1 - 10 of 39 << page
of 4
>>
Sort by