Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Organisaties --- Organisatieleer --- Management --- Leidinggeven --- Personeelsmanagement --- Performance Prestatie --- Excellence Voortreffelijkheid --- Qualité Kwaliteitszorg --- Organisatie --- Leiderschap
Choose an application
Eigenaarschap is datgene waar elke organisatie naar streeft: het is dé manier om de prestaties duurzaam te verbeteren. Dit boek leert je hoe je in 4 fasen het eigenaarschap van je team vergroot.Eigenaarschap vraagt om leiderschap. In dit boek laat Jochen Hekker zien hoe dat leiderschap eruitziet en hoe je in ogenschijnlijk eenvoudige stappen het eigenaarschap van je medewerkers vergroot.Als je wilt dat je mensen meer eigenaarschap tonen, moet je ze in de eerste plaats richting en motivatie geven. Je moet weten waar je naartoe wilt met jouw team, afdeling of bedrijf. Nu, maar ook over een aantal jaar. Het is de eerste fase op weg naar meer eigenaarschap. In drie fasen ga je je medewerkers klaarstomen om echt eigenaarschap te tonen. Deze fasen omschrijft Jochen als ?Ja, ik wil?, ?Ja, ik kan? en ?Ja, ik mag?.Vergroot eigenaarschap geeft de lezer een waardevolle en verrassende inkijk in eigenaarschap en teamontwikkeling. Hekker laat zien dat je bijvoorbeeld door jezelf kwetsbaar op te stellen of door weerstand te creëren in het team de prestaties verbetert en eigenaarschap stimuleert. Als kers op de taart introduceert Hekker tal van digitale mogelijkheden waarmee je eigenaarschap kunt vergroten en meten.Dit boeiende boek staat boordevol vermakelijke en aansprekende anekdotes en biedt een handige checklist die iedere manager of leider op zijn bureau moet hebben. Bron : http://www.standaardboekhandel.be
Eigenaarschap --- Leidinggeven --- Prestatiebevorderende factoren --- Personeelsmanagement --- Leadership Leadership --- Performance Prestatie --- Equipe Team --- Motivation Motivatie --- Leiderschap
Choose an application
Veel organisaties geven aan dat zij af willen van het klassieke performance management dat bestaat uit jaarlijks het stellen van doelen, het vellen van een oordeel in de vorm van een score en daaraan gekoppelde beloningsconsequentie. Het kost veel tijd, levert veel frustratie en papierwerk op en past niet in een wendbare, agile werkomgeving. Maar wat is het alternatief?Kilian Wawoe, Maud Schaapveld en Rutger Verbeet doken in de literatuur en vroegen meer dan 700 professionals en tientallen organisaties hoe het anders zou kunnen. In dit boek bieden ze na een grondige analyse een praktisch alternatief voor organisaties die af willen van de traditionele performance cyclus.Bron : http:/www.managementboek.nl
Performance management --- Agile werken --- Management --- Performance Prestatie --- Management Management --- Changement Verandering --- Agile Agile
Choose an application
Bezoek een congres over managementtechnieken en termen als lean, agile en scrum vliegen je om de oren. Het lijken wondermiddelen waarmee elk probleem opgelost kan worden. Hebben we te maken met hypes of kunnen deze managementfilosofieën werkelijk helpen bij het bereiken van een blijvend succesvolle bedrijfsvoering ?In Lean: van hype naar verbetercultuur onderzoeken de auteurs wat ervoor nodig is om Lean succesvol toe te passen. Daarbij bespreken ze de verschillen tussen commerciële en non-profitbedrijven en kijken ze in het bijzonder naar welke voordelen Lean heeft voor organisaties in de publieke sector. Waar je op moet letten als je Lean wilt invoeren maken ze duidelijk aan de hand van uitgebreide praktijkvoorbeelden. Dit boek reikt organisaties een schat aan tips en adviezen aan die zij direct kunnen toepassen om hun werkprocessen flexibeler, efficiënter en klantvriendelijker te maken. Daarbij biedt het nieuwe instrumenten als de Lean transformatiescan. Hiermee kan een organisatie haarfijn bepalen welke aspecten binnen het transformatieproces extra aandacht nodig hebben. Niets hoeft een succesvolle invoering van Lean werken meer in de weg te staan.Bron : http://www.bol.com
Lean Lean --- Administration publique Overheidsdiensten --- Changement Verandering --- Performance Prestatie --- Lean management --- Agile werken --- Overheid --- Overheidsbeleid --- Organisatieveranderingen --- Lean --- Organisatieverandering
Choose an application
89089650030
Management. --- bedrijfsbeleid --- Business policy --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- HRM (human resource management) --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- organisatiekunde --- kwaliteitszorg --- strategie --- Management --- Strategisch management --- Organisatieleer --- Performance Prestatie --- Qualité Kwaliteitszorg --- Kostenbeheersing
Choose an application
Een continu proces Veel organisaties worstelen met de vraag op welke manier ze continue verbeterstructuren en -systemen kunnen omzetten in ander gedrag. Gedrag waarmee de verwachte prestatie werkelijk wordt bereikt; gedrag waarbij zowel de medewerker als de manager meer bevoegdheid en controle over hun werk hebben. Dit vereist een specifieke aanpak die gedragsontwikkeling direct koppelt aan de te bereiken prestaties in een verankerd sturingssysteem. Ook heeft het gevolgen voor de manier waarop organisaties omgaan met de ontwikkeling van mensen: gedragsontwikkeling als continu proces vereist een radicaal ander hr-model. Persoonlijke ontwikkeling De meeste organisaties zijn er wel al achter dat het huidige systeem waarin het functioneren eenmaal per jaar wordt beoordeeld niet de juiste prestatiesturing geeft, maar ze kennen geen alternatief. Daarom proberen ze de persoonlijke ontwikkeling met persoonlijke doelen, waarden en competenties toch meetbaar te maken. Prestatieverantwoordelijkheidsgebied Deze ontwikkeling is een doodlopende weg. De ontwikkeling van gedrag moet zijn afgestemd op de prestatie en in dezelfde frequentie worden gemeten en bijgestuurd. Daarbij is het belangrijk dat de medewerker maximale ruimte krijgt binnen zijn eigen prestatieverantwoordelijkheidsgebied. Op die manier komen de verantwoordelijkheid en bevoegdheid steeds lager in de organisatie te liggen en wordt de gewenste prestatie op elk niveau in de organisatie bereikt. Dit is wat Performance behaviour doet. Unieke methode Performance behaviour is een unieke methode die een directe relatie legt tussen het gewenste resultaat van de organisatie en het gedrag dat nodig is om dat resultaat te behalen. Uitgangspunt daarbij is de Lean-filosofie die erop gericht is verspilling te elimineren, zodat de productkwaliteit omhoog gaat en de kosten omlaag. In dit boek wordt dit principe toegepast op het gedrag van mensen in organisaties. Tempo en focus van gedrag Daartoe wordt het gedrag van medewerkers ingedeeld in profielen die gebaseerd zijn op het tempo en de focus van het gedrag. Om beter gedrag te meten is het nodig een standaard vast te stellen. De volgende en grotere stap is het voor elkaar te krijgen dat de medewerkers zich inzetten om deze standaard steeds te verbeteren. Dit kan stapsgewijs, maar ook gebaseerd op innovaties. Hierin speelt de leiderschapsstijl van het management een grote rol. Continu verbeteren In Performance behaviour laat Neil Webers zien hoe je eigenaarschap en verantwoordelijkheid bij mensen kunt creren, waardoor elk individu bereid en in staat is om zijn eigen prestaties te meten en continu te verbeteren. De auteur gaat in op vragen als: Hoe kwantificeer je gedrag en koppel je dat aan prestaties? Hoe benvloed je als leidinggevende je belangrijkste resource: mensen? Hoe zet je verandering om in continue verbetering? Voor wie? Managers, leidinggevenden en veranderconsultants die duurzaam resultaten willen behalen en verbeteren in samenwerking met hun medewerkers.
Prestatiemanagement --- Prestatiegedrag --- 65.12 --- 316.62 --- Management --- Kwaliteitszorg --- Ondernemingen --- Lean-methode --- Performance Prestatie --- Qualité Kwaliteitszorg --- Changement Verandering --- Lean Lean --- Onderneming --- Lean --- Overheidsbeleid
Choose an application
Managers Managers --- Management Management --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Qualité Kwaliteitszorg --- Performance Prestatie --- Changement Verandering --- E-books --- Management --- Strategisch management --- Teamwerk --- Kennis --- Innovatie --- Prestatiemetingen --- Verandering --- Prestatiemeting --- Kostenbeheersing
Choose an application
Branding --- Imagomanagement --- Profiel en imago --- Merkstrategieën --- Merkbeleid --- Carrière Loopbaan --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Performance Prestatie --- Personnalité Persoonlijkheid --- Profiel --- Merkstrategie --- Imago
Choose an application
De kleine grote dingen is een handboek met de 163 manieren om uitmuntendheid te verwerven. Met tips die variëren van het voor de hand liggende 'Kom opdagen! (Het is het begin...)' en 'Het draait allemaal om... de kwaliteit van het personeel' tot het tegen de verwachting indruisende 'Saai is prachtig' en 'Slim? Liever niet!'. De belangrijkste boodschap is dat uitmuntendheid het resultaat is van vele kleine taken, die iedereen kan oefenen en perfectioneren. De kleine grote dingen is bedoeld om stap voor stap te worden toegepast. Of, zoals Tom het zegt in de Inleiding: 'Mijn collega's en ik verwachten eigenlijk dat je dit boek leest terwijl je op het toilet zit. (Letterlijk of figuurlijk.) We kunnen ons namelijk niet echt voorstellen dat je het boek van begin tot eind ademloos uitleest. Maar ik denk wel dat je af en toe een idee onder de loep zult nemen en er hopelijk een paar interessant genoeg zult vinden om er iets mee te doen.'Bron : http://www.boekenbank.be
Management --- Managementvaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Organisatiesociologie --- #KVHA:Economie --- #KVHA:Management --- #KVHA:Leiderschap --- Excellence Voortreffelijkheid --- Performance Prestatie --- Leadership Leadership --- Réseaux Netwerken --- Client Klant --- Changement Verandering --- Talent
Choose an application
Het Procescanvas is een krachtig instrument voor het werken aan een betere organisatie. Het helpt je processen sneller, beter, goedkoper en verantwoorder te maken en te houden.Steeds meer organisaties beseffen dat ze op een heel andere, veel horizontalere manier moeten gaan organiseren. Ze zien in dat het proces van waardecreatie de motor van hun bedrijf is, en dat daarbij zelfsturing te verkiezen is boven hiërarchie en controle. Maar de transitie naar een zelfsturende, procesgerichte organisatie komt niet vanzelf.Het procescanvas biedt je precies de structuur die nodig is. Het is een krachtig instrument voor het werken aan een betere organisatie. Het helpt je processen sneller, beter, goedkoper en verantwoorder te maken en te houden. Procescanvas geeft inzicht in het nut en de noodzaak van betere processen. De auteurs beschrijven tal van voorbeelden uit de praktijk en leggen daarbij de link met Lean, zelfsturende teams en klantreizen. Ze laten zien hoe deze principes op elkaar aansluiten én hoe ze elkaar kunnen versterken."Processen lopen niet vanzelf als ze geen aandacht krijgen. Als je niets doet, holt je organisatie achteruit. Als je ze beetpakt en aandacht geeft, zijn ze het verborgen goud."https://www.managementboek.nl/boek/9789024434725/procescanvas-renco-bakker
Processus Proces --- Performance Prestatie --- Organisatieleer --- Organisatiemanagement --- Management --- Organisatiestructuur --- Organisatieveranderingen --- Waardecreatie --- Procesmatig werken --- Canvas --- Indicatoren --- Veranderingsmanagement --- Veranderingsproces --- Organisatieverandering --- Procesmatig werk --- Indicator (economie)
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|