Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Uw missie als motor : van missiestatement naar dagelijkse praktijk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De bouwstenen voor een strategisch ondernemingsplan : verbetering van resultaat en aansturing
Author:
ISBN: 9013019609 Year: 2004 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het corporate mission statement : formuleren, integreren en communiceren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het marketingplan: een cyclische en interactieve methode voor de non-profitsector
Authors: ---
ISBN: 9066651571 Year: 1997 Publisher: Utrecht SWP


Book
De cultuurladder : de sleutel tot een presterende organisatie
Authors: --- ---
ISBN: 9789047015642 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Uitgeverij Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organisaties spenderen enorm veel tijd en geld aan het creëren van de gewenste cultuur. Ze organiseren grote events, hebben outdoorsessies en geven in elke hoek van de organisatie uiting aan hun kernwaarden. Helaas zijn dit soort initiatieven vaak niet succesvol en zijn de veranderingen minimaal. Organisaties vergeten namelijk de belangrijkste vragen te stellen: Is het überhaupt nodig om aan de cultuur te sleutelen? Wat moet er precies veranderen? En hoe ziet de gewenste cultuur er in de praktijk uit?In dit boek maken de auteurs cultuur praktisch, meetbaar en uitvoerbaar aan de hand van een eenvoudig model: de Cultuurladder. Stap voor stap helpen ze je om erachter te komen wat nodig is om de cultuur binnen jouw organisatie succesvol te transformeren op organisatie-, team- en leiderschapsniveau. Elk hoofdstuk eindigt met een vragenlijst of checklist, om zaken direct concreet te maken.Ben jij klaar voor een concrete en uitvoerbare aanpak? Dan is De Cultuurladder het boek dat jou de sleutel geeft tot een presterende organisatie.Bron: www.acco.be


Object
Oplossingsgericht werken met fotokaarten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De fotokaarten van HB Spellen bestaat uit 88 foto?s die tot de verbeelding spreken. De kleurrijke foto?s op gelamineerd glanspapier maken nieuwsgierig, roepen associaties op en nodigen uit om te vertellen wat je voelt en denkt. Het richten van de aandacht op de beelden maakt het makkelijker om emoties te verwoorden en te delen wat er in je leeft. Oplossingsgericht werken met fotokaarten is speciaal ontwikkeld vanuit het onderwijs voor het onderwijs. Docenten en mentoren gebruiken de associatiekaarten om contact te maken met (onderpresterende) leerlingen en deze weer in beweging te brengen. Deze vernieuwde set bevat nog meer prachtige gekleurde fotokaarten die zowel jongeren als volwassenen aanspreken. De fotokaarten zijn inzetbaar in kennismakingsgesprekken, coachings- en begeleidingstrajecten.https://www.bol.com/be/nl/p/coachkaarten-oplossingsgericht-werken-met-fotokaarten-kerstaanbieding-luxe-versie-voor-euro-37-95-ipv-euro-42-95-geldig-tot-31-12-2022/9200000102551199/


Book
Corporate religion : merkpositionering als belangrijkste communicatiedoel voor ondernemingen
Author:
ISBN: 904300362X Year: 2001 Publisher: Amsterdam Pearson Education


Book
Het beste uit Handboek interne communicatie: een selectie van artikelen
Author:
ISBN: 9014065558 Year: 2002 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Interne communicatie is een gevleugeld begrip geworden in communicatieland en daarbuiten. Het is een vakgebied dat zich snel ontwikkelt en professionaliseert. Er is dan ook behoefte aan een overzicht van wat er speelt in dit vakgebied. Daarom is in 'Het beste uit het Handboek Interne Communicatie' een selectie gemaakt van eerder verschenen artikelen in het gelijknamige handboek, een standaardwerk voor communicatieprofessionals. Deze informatie is nu dus in boekvorm beschikbaar voor communicatiemensen uit de praktijk, studenten en eenieder die zich beroepsmatig bezig houdt met de communicatie in en om de organisatie. Alle bijdragen zijn geschreven door specialisten op het gebied van interne communicatie. Het gaat in dit boek niet alleen om het uiteenzetten van theoretische achtergronden. Veel artikelen beschrijven ook de visie van deskundigen op de wijze waarop de belangrijkste taken van interne communicatie kunnen worden aangepakt. Ook wordt inzicht geboden in de organisatievraagstukken die daarmee verband houden. &#13;&#13;In dit boek treft u hoofdstukken aan over de volgende onderwerpen: &#13;&#13;- De samenhang tussen interne en externe communicatie &#13;- Ethische aspecten van de interne communicatie &#13;- Cultuur en communicatie &#13;- Het corporate mission statement &#13;- Communicatiemanagement &#13;- Het profiel van de IC-manager &#13;- Communicatie rond crisisturnarounds &#13;- Organisatie gossip &#13;- Personeelsbladen maken in een veranderende omgeving &#13;- Intranet&#13;&#13;


Book
Mission statements
Author:
ISBN: 9014076886 Year: 2001 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De rol van het mission statement wordt zowel overschat als onderschat.Het is geen wondermiddel dat van gedemotiveerde medewerkers opeenstoegewijde enthousiastelingen maakt. Het mission statement - eenomschrijving van de 'opdracht' die een organisatie zichzelf stelt -verwoordt ambities. Deze moeten betekenis hebben voor de praktijk, enhoewel het mission statement een geschreven tekst betreft, behoort heteerder een houvast te zijn in een continue discussie dan een statischdocument. Ron Van Hasselt heeft een groot aantal missies voor bedrijvenontwikkeld. Vanuit zijn praktijkervaring reikt hij een handvat aan dat ukan helpen om tot een goede formulering van de missie van uw organisatiete komen.


Object
Aandachtig communiceren in beeld en woord : mindfulness in coaching, training, education, (self) realization
Author:
ISBN: 9789080898134 Year: 2010 Publisher: Fotomissie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe verdiep je liefdevolle aandacht voor elkaar? Met de coachingskaarten Mindful Communiceren bevorder je dat mensen oprechte aandacht voor zichzelf én elkaar krijgen zodat er ruimte en veiligheid en groei ontstaat voor iedereen.Achterop de kaarten staan woorden die verrassing en verdieping geven bij beeldcoaching. Vraag eerst een beeld te kiezen, vraag daarop door. Vraag pas later om naar het woord te kijken, dan is het effect het grootst.(https://fotomissie.nl/coachingskaarten/)

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by