Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Wat gebeurt er als er een gevaarlijke drug circuleert op de markt? Hoe raken burgers en professionals hiervan zo snel mogelijk op de hoogte? Nieuwe media zoals het internet behoren tot de mogelijkheden. Professionals uit de gezondheidssector en veiligheidssector (politie en justitie) geven hun mening over de werking van het early warning system. Daarnaast pleiten de professionelen ervoor meer aandacht te geven aan informatie afkomstig uit het werkveld. Ze benadrukken de meerwaarde van een vlotte tweerichtingscommunicatie
#SBIB:343.9H0 --- #SBIB:303H14 --- Criminologie --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Verslaving --- Drugs --- Preventie --- verslavingen --- drugs --- Provincie West-Vlaanderen --- Gokken --- Internet
Choose an application
Public relations --- Evaluation. --- Research. --- #SBIB:303H14 --- #SBIB:309H252 --- Business --- Industries --- PR (Public relations) --- Advertising --- Industrial publicity --- Mass media and business --- Propaganda --- Publicity --- Evaluation --- Research --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Externe communicatie (incl. public relations) --- Public relationsonderzoek --- Methodologie
Choose an application
De mediawereld ondergaat een ware revolutie. Een alsmaar groeiend aantal mediakanalen kan door middel van nieuwe technologieën op elk gewenst moment, vanaf iedere locatie, op een mobiele telefoon, laptop of e-reader worden gebruikt. Wat is de invloed hiervan op het huidige bereiksonderzoek? Deze publicatie laat in de eerste plaats zien dat bereik een fundamentele en objectieve maat is voor mediaplanning. Vervolgens wordt belicht dat door de fragmentatie van media(publiek) het massabereik vervaagt. Het gevolg hiervan is de inzet van steeds meer crossmediale campagnes. De vraag is hoe het huidige bereiksonderzoek kan omgaan met deze ontwikkelingen. Blijft bereik relevant? Als antwoord zijn acht toekomstscenario's in de publicatie beschreven. Hiervoor zijn 32 experts geïnterviewd en is literatuuronderzoek verricht. Dit overzichtswerk kan als handvat dienen ter voorbereiding op de toekomst van bereiksonderzoek.
Media --- Evolutie. --- Mediabereik --- Sociale communicatie --- Internet --- Mediaplanning --- Media-onderzoek --- Reclame --- Reclamecampagnes --- #SBIB:309H2821 --- #SBIB:309H400 --- #SBIB:303H14 --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Media en publieksgroepen: algemene werken --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Mediaonderzoek --- Reclamecampagne
Choose an application
Business management --- merkbeleid --- marketingbeleid --- merkimago --- merken --- Merken --- SWOCC --- #SBIB:309H2800 --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:303H14 --- Reclame: algemene werken --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Marketing --- Branding --- Marktonderzoek --- Merkbeleid --- Merkstrategieën --- Evaluatie --- Merkstrategie --- Financiewezen
Choose an application
Communicatiekundig ontwerpen biedt een nieuwe kijk op het communicatievak: dat van de ontwerper die op zoek is naar een oplossing voor een communicatieprobleem of een effectief middel om een communicatieve doelstelling te bereiken. Een dergelijke ontwerpaanpak is in de praktijk al in ontwikkeling, bijvoorbeeld in het werk van voorlichters of ontwerpers van websites. In dit boek wordt duidelijk dat het ontwerpen als een rode draad door de hele beroepspraktijk loopt. In deel 1 bespreken de auteurs methoden die ontwerpers van communicatie ter beschikking staan: variërend van methoden van probleemanalyse tot methoden waarmee het effect van een communicatieprogramma kan worden onderzocht. In deel 2 wordt het communicatiekundig ontwerpen beschouwt vanuit verschillende disciplines, zoals de psychologie, de beleidswetenschap, de tekstwetenschap en de ethiek. In deel 3 komt de rijk geschakeerde praktijk aan bod, van videoproducties tot risicocommunicatie. Het boek als geheel laat zien hoe het perspectief van de ontwerper een vruchtbare verbinding oplevert tussen onderzoek en beroepspraktijk.
communicatietheorieën --- communicatiewetenschappen --- Mass communications --- #SBIB:309H02 --- #SBIB:303H14 --- #A0103A --- 695 Communicatie --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Communicatie --- Communicatiemanagement --- Theorieën --- Communicatietheorieën --- Ontwerpen --- Video --- Webdesign --- 305.8 --- Communicatie ; algemeen --- Theorie --- Communicatietheorie --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap
Choose an application
Expliciete vraagmethoden worden nog vaak ingezet wanneer onderzoekers en marketeers inzicht willen krijgen in wat er in consumenten omgaat. In deze publicatie wordt uitgelegd wanneer zulke expliciete methoden een vertekend, incompleet of zelfs volledig incorrect beeld geven van de psychologische processen die ten grondslag liggen aan consumentengedrag. Vervolgens worden er handvatten geboden om in deze situaties het onderzoek te verbeteren met behulp van impliciete metingen. De zin, onzin, mogelijkheden én onmogelijkheden van het gebruik van impliciete meetmethoden in consumentenonderzoek komen aan bod. Hierbij biedt de publicatie concrete tips, onder meer in de vorm van een handige checklist met do´s en donts voor het gebruik van impliciete maten, die houvast bieden bij het succesvol vormgeven van consumentenonderzoek.Bron : http://www.swocc.nl
Consumentengedrag. --- Neuromarketing. --- marktonderzoek --- onderzoeksmethoden --- consumentengedrag --- Market research --- Consumentengedrag --- Merken ; psychologie --- SWOCC --- Methodologie --- Onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Beïnvloeding --- Bewustzijn --- Psychologie van de consument --- Consumenten --- Marktonderzoek --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:303H14 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Consumentenpsychologie --- Consument --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Studenten die aan een hogeschool of universiteit een journalistiekstudie volgen, doen dat meestal niet omdat ze onderzoeker willen worden. Toch besteden zowel hbo-opleidingen als universitaire minor- en masteropleidingen - terecht! - aandacht aan onderzoek naar het verschijnsel journalistiek. Instromende studenten zijn vaak onvoldoende toegerust om onderzoeksmethoden te kunnen begrijpen en zelfstandig toe te passen. Algemene boeken op het gebied van methoden en technieken van sociaalwetenschappelijk onderzoek zijn ofwel te weinig toegesneden op journalism studies of treden te veel in detail om beginnende studenten enthousiast te maken. Dat hiaat probeert dit beknopte handboek op te vullen.De auteurs beschrijven zes onderzoeksmethoden die antwoorden bieden op de vraag hoe je journalistiek op een wetenschappelijke manier kunt bestuderen. Het boek is verdeeld in drie delen die corresponderen met drie wetenschappelijke kernactiviteiten: bevragen, observeren en doorlichten. Van elke activiteit behandelt het een kwalitatieve en een kwantitatieve variant. Achtereenvolgens komen aan bod: focusgroepen, surveys, nieuwsetnografie, experimenteel onderzoek, kwalitatieve en kwantitatieve inhoudsanalyse. Elke methode wordt uitgelegd aan de hand van concrete en recente onderzoeksliteratuur, en ook de opdrachten bij elk hoofdstuk verwijzen naar recente artikelen. Daardoor maken studenten ook kennis met wetenschappelijke artikelen uit de bekende journals op het gebied van journalism studies en aanpalende vakgebieden. De zes methoden van onderzoek die besproken worden zijn niet allesomvattend, maar wel representatief voor het vakgebied én haalbaar voor studenten journalistiek die hun eerste stappen zetten in zelfstandig onderzoek doen. Literatuursuggesties bieden voor gevorderde studenten voldoende mogelijkheden tot verdieping van de leerstof.Het doel van dit boek is dat studenten na het bestuderen ervan zelfstandig eenvoudig onderzoek kunnen opzetten en uitvoeren en zich rekenschap kunnen geven van de sterke en zwakke kanten van de gehanteerde methode.DoelgroepDit boek is bestemd voor studenten en docenten van de (master)opleiding Journalistiek binnen het hoger onderwijs.Bron : http://www.boomlemma.nl
Journalistiek --- Onderzoeksmethoden. --- #SBIB:303H14 --- #SBIB:309H1010 --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Onderzoeksmethodologie --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Organisatorische aspecten van de media: algemene werken (incl. journalistiek) --- PXL-Media & Tourism 2014 --- journalistiek --- onderzoeksmethoden --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Inhoudsanalyse --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksstrategie --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Publicatie 75 Corporate branding and consumers on social media geeft aanbevelingen voor het opzetten van een social media strategie met de corporate brand in gedachten. Gebaseerd op analyses over het social media gedrag van consumenten en bedrijven, wordt antwoord gegeven op de vraag: welke beslissingen dienen bedrijven te nemen bij het opzetten (of heroverwegen) van hun social media activiteiten om het corporate merk optimaal te benutten?ron : http://www.swocc.nl
E-mail. --- Social media ; Consumenten. --- Social media ; Merken. --- merkbetrokkenheid --- Consumer behavior --- Product strategy --- merkentrouw --- consumentengedrag --- sociale media --- Corporate branding --- Bedrijfsmerken --- Marketing --- SWOCC --- #SBIB:309H2800 --- #SBIB:309H2811 --- #SBIB:303H14 --- Reclame: algemene werken --- Reclame: bedrijfseconomische aspecten, productie- en distributiestructuren (bedrijfstak, media, mediaplanning) --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Cybermarketing --- Direct marketing --- Direct mail --- E-mail --- Trends --- Branding --- Interne marketing --- Merkbeleid --- Consumentengedrag --- Sociale media --- Trend --- Financiewezen --- Onlinemarketing
Choose an application
Zoals de titel aangeeft focust dit handboek op het 'lezen en schrijven' binnen de wetenschappelijke discipline van de communicatiewetenschappen. Het is geen theoretisch werk, maar een concrete introductie tot de praktijk van het communicatiewetenschappelijk zoeken naar informatie en de verwerking ervan.De tools die dit boek aanreikt, introduceren de lezer tot de academische literatuur en tot het schrijven van academische teksten. Er wordt ook aandacht besteed aan de bronnen binnen de communicatiewetenschappen en bevat een introductie tot het bibliografische referentieprogramma Endnote.Lezen en schrijven in de communicatiewetenschappen is bestemd voor communicatiewetenschappers in wording, studenten die geïntroduceerd willen worden tot het opzetten en uitvoeren van (literatuur)onderzoek enerzijds, het schriftelijke presenteren van de onderzoeksresultaten anderzijds.Bron : http://www.academiapress.be
Communicatie ; schrijven. --- Communicatie: lezen. --- heuristiek --- Social sciences (general) --- eindwerken schrijven --- refereren --- Stilistics --- Mass communications --- Written communication --- Leermiddelen --- Schrijven --- Communicatiewetenschappen --- Methodologie --- #SBIB:303H14 --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:309H02 --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Scripties --- Leermiddel --- Communicatiewetenschap
Choose an application
Journalisten vertalen nieuwswaardige informatie naar heldere verhalen voor hun lezers. En die informatie dient zich steeds vaker aan in de vorm van cijfers, analyses en rapporten. Of het nu gaat over sport, politiek of media, vandaag de dag zijn er over alle mogelijke thema's steeds meer data beschikbaar. Van journalisten wordt verwacht dat ze vlot hun weg kunnen vinden in die data en er een aantrekkelijk verhaal van kunnen maken. Journalisten moeten bovendien de betrouwbaarheid van die data kunnen herkennen en ze in de juiste context kunnen plaatsen. En daar gaat het helaas vaak mis. Want niet alle studies zijn even goed opgezet en niet alle conclusies in persberichten zijn bruikbaar. Dit boek wil journalisten op weg helpen om kwantitatief onderzoek goed en vlot te kunnen lezen, er de juiste kritische vragen over te stellen en er correcte conclusies aan te verbinden.Kwantitatief onderzoek voor journalisten is geschreven voor studenten journalistiek en professionele journalisten. Je hoeft geen professionele onderzoeker te zijn om goed te kunnen schrijven over onderzoek. Dit boek helpt je om de onderbouwde mening te vormen die je als journalist nodig hebt om niet ?just another person with data? te zijn.https://www.coutinho.nl/nl/kwantitatief-onderzoek-voor-journalisten-9789046907436
#SBIB:303H14 --- #SBIB:309H300 --- #SBIB:309H519 --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- De communicator: algemene werken (theorieën, functie van de communicator,...) --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Journalistiek ; Kwantitatief onderzoek. --- Science --- Quantitative methods in social research --- Study methods --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Journalistiek --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Analyse --- Data --- Kwantitatief onderzoek --- Opiniepeiling --- Steekproef --- Rapporteren --- Statistische gegevens --- Meetinstrument --- Presentatie --- Meting
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|