Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Het journalistieke interview : de vraag- en antwoordmethode in de media
Author:
ISBN: 9001582702 Year: 1989 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Cijfers in het nieuws
Authors: ---
ISBN: 9789085063056 9085063051 Year: 2006 Publisher: Amsterdam Boom onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cijfers zijn nieuws: aantallen doden, de beursindex, het percentage echtscheidingen, de resultaten van een enquête. Het is een belangrijke taak van journalisten om die cijfers overzichtelijk te presenteren en waar nodig te verklaren. Schrijven over cijfers is niet moeilijker of gemakkelijker dan schrijven over rechtszaken, gemeentepolitiek of verre reizen. Maar je moet er wel een keer expliciet bij stil staan. Dit boek gaat over die cijfers in het nieuws: hoe je ze kunt begrijpen en beoordelen en hoe je er vervolgens over kunt schrijven. Het gaat over praktisch rekenwerk, over kritisch naar onderzoek kijken, over enquêtes, tabellen en grafieken. En natuurlijk over de vraag hoe je rekening kunt houden met je publiek bij het maken van nieuws over cijfers. Het laatste hoofdstuk geeft inzicht in de meest voorkomende getallen, waaronder de getallen die worden gebruikt bij lengte en oppervlakte, inhoud en gewicht, beursindexen en aardbevingen. Over de auteurs: Willem Koetsenruijter is docent aan de opleiding Journalistiek en Nieuwe Media van de Universiteit Leiden. Samen met Rinke Berkenbosch runt hij een tekstbureau voor milieu en infrastructuur (zie www.berkenkoets.nl). / Rinke Berkenbosch is tevens docent bij de Universiteit Leiden aan de masteropleiding van het Centrum voor Milieuwetenschappen.

La communication politique aujourd'hui
Author:
ISBN: 280411421X 9782804114213 Year: 1990 Volume: vol *12 Publisher: Paris Editions Universitaires

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage s'attache à la démocratisation des pratiques et techniques de la communication politique. Il tente d'alerter les citoyens ; de les rendre plus vigilants, plus attentifs à découvrir la face cachée des discours qu'on leur tient ; de les aider à mettre en place des mécanismes de résistance. Mais ce livre s'adresse aussi aux hommes politiques, qui y puiseront des indications sur la meilleure façon de faire passer leurs messages, et des arguments pour discuter, en connaissance de cause, avec leurs conseillers publicitaires. Aux étudiants en communication, journalisme, sciences sociales, il fournira de surcoît quelques clés historiques et sociologiques, et de nombreuses références bibliographiques.


Book
Murphy was een optimist : hoe ondernemingen door crisiscommunicatie in leven bleven
Author:
ISBN: 9020944509 9789020944501 Year: 2001 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

23 p.


Book
Stop de pers ! : hoe de media werken, hoe werken met de media
Author:
ISBN: 9020958682 9789020958683 Year: 2005 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

U gaat mee op een boeiende ontdekkingsreis door de Vlaamse media. U beleeft een dag in het leven van een journalist. U bezoekt de redactielokalen van radio- en tv-stations, kranten en persagentschappen. U komt alles te weten over onderzoeksjournalisten, Wetstraatratten en lokale correspondenten. U verneemt waarom de herfst een gevaarlijke periode voor hoofdredacteurs is . In dit boek vindt u honderden tips en vuistregels. Hoe u de aandacht krijgt van de pers. Hoe u het persbericht schrijft dat elke journalist wel wil lezen. Hoe u een interview op radio of televisie voorbereidt. Wat een woordvoerder allemaal moet weten. Waarom uw onderneming, vereniging of club een mediastrategie moet hebben. Hoe u een klacht indient tegen een journalist ...

Keywords

Journalistiek. --- Media --- Mediatraining. --- Vlaanderen. --- correspondenten --- mediacultuur --- redacties --- media-educatie --- perscontacten --- journalistiek --- persberichten --- persbeleid --- Mass communications --- Media ; Vlaanderen --- Journalistiek --- Mass media --- Press --- Médias --- Presse --- Mediastrategieën --- Externe communicatie --- Perswezen --- Vlaanderen --- Mediarelaties --- 316.774.12 --- 316.772.1 --- 316.774 --- #SBIB:309H1025 --- communicatie 165.212 --- media 654 --- 690 Media, mediarecht --- Médias Media --- Presse Pers --- 659.3 --- media --- mediakunde --- 090.1 --- België --- pers --- 070 --- Media (Communicatiemedia) --- bedrijfscommunicatie (zakelijke communicatie) --- berichtgeving --- communicatie --- interviews --- journalisten --- massamedia --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- 316.774.12 Massamedia. communicatiepolitieke aspecten--(communicatiesociologie) --- Massamedia. communicatiepolitieke aspecten--(communicatiesociologie) --- 316.772.1 Communicatiewetenschap. Communicatietheorie. Communicatieonderzoek--(communicatiesociologie) --- Communicatiewetenschap. Communicatietheorie. Communicatieonderzoek--(communicatiesociologie) --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Massacommunicatie --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele middelen in België --- krantenbedrijf, de pers --- Mediastrategie --- Mediarelatie --- Emigratie --- 360 --- pers en communicatie --- presse et communication


Book
Media en politiek : een inleiding tot de literatuur
Author:
ISBN: 9054873205 Year: 2002 Publisher: Brussel VUBPRESS

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by