Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe haal je het beste uit al je leerlingen? De een praat je de oren van het hoofd, de ander is stil en teruggetrokken. De een kan zich nooit lang concentreren, de ander bijt zich vast tot de onderste steen boven is. Zo veel leerlingen, zo veel verschillen. In dit boek maak je kennis met zestien leerlingen, gebaseerd op de typologie van Carl G. Jung. Ze hebben veel overeenkomsten, maar verschillen op wezenlijke punten sterk van elkaar. Deze punten bepalen welk gedrag zij laten zien, zeggen iets over hun leerstijl en over de manier waarop je hen het beste kunt motiveren. Typologie ordent deze verschillen in vier dimensies. Als je deze verschillen kunt hanteren, bereik je alle leerlingen. Een uitermate handige handleiding voor docenten en coaches. En hoe zit jij zelf eigenlijk in elkaar? Jouw type stuurt je doceerstijl en beïnvloedt het contact met de leerlingen. Elkaar begrijpen en waarderen is de basis voor evenwichtiger lessen, positief contact en goede resultaten. Als je begrijpt waar gedrag vandaan komt, kun je jouw leerlingen datgene geven waaraan ze het meeste hebben. Dick Otter (1951) werkt vanuit zijn bedrijf Lefconsult ruim 15 jaar met Jungiaanse Typologie in bedrijfsleven, sportwereld en onderwijs. Hij leidt trainers op om met de Jungian Type Index te werken.
Onderwijsstijlen --- Typologie --- Jung, Carl Gustav --- Onderwijsstijl --- Jungiaanse Typologie --- Jung --- coaching --- onderwijs --- Didactics
Choose an application
Psychologie --- Psychoanalyse --- Freud, Sigmund --- Jung, Carl Gustav --- Droom
Choose an application
46 p.
Jung, C. G. --- Depth psychology --- Jung, Carl Gustav --- 929 JUNG, CARL GUSTAV --- #KVHB:Jung --- #KVHB:Psychoanalyse --- 159.964 --- 159.964 Dieptepsychologie. Psychoanalyse --- Dieptepsychologie. Psychoanalyse --- Jung, Karl Gustav, --- I︠U︡nh, Karl Hustav, --- Jung, Carl Gustav, --- Yung, Ḳ. G. --- Yungu, C. G. --- I︠U︡ng, Karl Gustav, --- יונג, קרל גוסטאב --- יונג, קרל גוסטב --- יונג, ק. ג. --- 榮格, --- C. G. ユング, --- Yūng, Kārl Gustāv, --- يونگ، کارل گستاو --- Psychologie --- Man --- Volwassene
Choose an application
Myers-Briggs Type Indicator --- Jung, Carl Gustav --- Teamwerk --- PW --- TMP De Witte & Morel, Gent
Choose an application
Schilderkunst --- Jung, Simonetta --- Tekenkunst --- Italië --- België --- 20e eeuw --- 21e eeuw --- Abstracte kunst
Choose an application
. van: Carl Gustav Jung, Leben, Werk, Wirkung
Psychology --- 159.964 --- 929 JUNG, CARL GUSTAV --- 159.964 Dieptepsychologie. Psychoanalyse --- Dieptepsychologie. Psychoanalyse --- 929 JUNG, CARL GUSTAV Biografie. Genealogie. Heraldiek--JUNG, CARL GUSTAV --- Biografie. Genealogie. Heraldiek--JUNG, CARL GUSTAV --- Factors, Psychological --- Psychological Factors --- Psychological Side Effects --- Psychologists --- Psychosocial Factors --- Side Effects, Psychological --- Factor, Psychological --- Factor, Psychosocial --- Factors, Psychosocial --- Psychological Factor --- Psychological Side Effect --- Psychologist --- Psychosocial Factor --- Side Effect, Psychological --- Psychoanalysts --- Jung, Carl Gustav, --- Psychoanalyse --- Psychoanalytische theorie. --- Jung, C. G. --- Depth psychology --- Jung, Carl Gustav --- Psychologie --- Biografieën --- Biografie --- Boekdrukkunst --- Film (cinematografie) --- Literatuur --- Man --- Noorwegen --- Kafka, Franz --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Volwassene --- Vrouw --- 960 --- psychologie --- levensbeschrijvingen --- biographies et mémoires
Choose an application
Conversations with Carl Jung and reactions from Ernest Jones' (1964)
Psychoanalyse --- Handboeken en inleidingen. --- Psychoanalytische theorie. --- Depth psychology --- Jung, Carl Gustav --- Jones, Ernest --- #KVHB:Psychoanalyse --- #KVHB:Freud, Sigmund --- #KVHB:Jung --- #KVHB:Onbewuste --- #KVHB:Drugs --- #KVHB:Seksualiteit --- #KVHB:Telepathie --- Psychologie --- Man --- Volwassene
Choose an application
83-5
grafisch ontwerp --- grafische vormgeving --- grafisch design --- typografie --- druktechnieken --- boeken --- drukwerk --- naslagwerk --- inkt --- vernis --- print finishing --- Gremmen Hans --- Karlssonwilker inc. --- Yang Liu --- Hoon Kim --- Mellier Fanette --- Illenberger Sarah --- Weiss-heiten Design --- Troxler Annik --- Lombardo Mario --- Onlab --- Pixelgarten --- Node Berlin Oslo --- Jung + Wenig --- LUST --- Mischen --- Schmieskors Viola --- Welcometo.as --- 123buero --- Mayfried Thomas --- Antoine + Manuel --- Project projects --- Mooren Maureen --- Hort --- Spanier Ariane --- Üppig --- Pankow Drushba --- Catalogtree --- OK-RM --- Fons Hickmann m23 --- Rimini Berlin --- 766.02 --- Veredeling (drukwerk) --- Üppig --- Karlssonwilker inc
Choose an application
#KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 416 --- 419.3 --- Adler, Alfred --- Ausubel, D.P --- Behaviorisme --- Betekenisvol leren --- Bruner, Jerome --- Cognitieve strategieën --- Freud, Sigmund --- Gal'perin, Pjotr --- Gedrag --- Jung, Carl Gustav --- Leervoorwaarden --- Leren --- Lichaamsbeeld --- Maslow, Abraham --- Mensbeelden --- Motoriek --- Omgevingspsychologie --- Onderwijspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Piaget, Jean --- Rogers, Carl --- Vygotsky, Lev --- Zelfbeeld --- Zelfontdekkend leren --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Mensbeeld --- Milieu --- Psychologie --- Pedagogiek --- 20e eeuw --- Ontwikkelingsproblemen --- Gehandicapte kinderen --- Galperin, P. J. --- Kinderen --- Leerproblemen --- Ontwikkelingsprobleem --- Kind met een handicap --- Galperin, Piotr --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Volwassene
Choose an application
Deze studie wil de wijsgerig-ethische stromingen van de 19e en 20e eeuw op een overzichtelijke wijze presenteren. Zij biedt veel en ongetwijfeld kan zij dienst doen als een eerste oriëntatie. De continentale filosofie komt goed aan de orde, zij het dat de auteurs de aandacht voor de bibliografische notities vaak laten gaan ten koste van de toch al summiere inhoudelijke inleidingen. De auteurs beschrijven en beoordelen - dikwijls in moraliserende termen - maar gaan niet in dialoog noch met de behandelde auteur noch met de lezer. De angelsaksische wereld komt nauwelijks aan de orde (29 blz.). De betekenis van de analytische ethiek voor de normatieve ethiek wordt niet gezien. Het boek stopt ook te vlug. De recente ontwikkelingen komen niet aan de orde. Over narratieve ethiek wordt niet gesproken. Maar evenmin over de hernieuwde aandacht voor de deugden-ethiek. Deze studie laat duidelijk zien dat de gigantische onderneming om een goede inleiding in de wijsbegeerte en de ethiek van de 19e en 20e eeuw te schrijven, niet door een of twee personen kan worden voltooid. (Biblion recensie, Prof. dr. F.J. Heggen.)
Ethics, Modern --- Philosophy, Modern --- 152 --- Adorno Theodor W --- Benjamin Walter --- Camus Albert --- Comte Auguste --- Darwin Charles --- De Beauvoir Simone --- Fichte Johann G --- Foucault Michel --- Frankfurter Schule --- Freud Sigmund --- Fromm Erich --- Habermas Jürgen --- Hegel Georg W.F --- Heidegger Martin --- Horkheimer Max --- Husserl Edmund --- Jaspers Karl --- Jung Carl Gustav --- Kierkegaard Soren --- Lacan Jacques --- Levinas Emmanuel --- Lévi-Strauss Claude --- Marcel Gabriel --- Marcuse Herbert --- Marx Karl --- Merleau-Ponty Maurice --- Nietzsche Friedrich --- Rank Otto --- Ricoeur Paul --- Sartre Jean-Paul --- Scheler Max --- Schelling Friedrich W.J --- ethiek --- fenomenologie --- filosofie --- personalisme --- postmodernisme --- structuralisme --- Filosofie: geschiedenis: 19e-20e eeuw --- Political philosophy. Social philosophy --- General ethics --- History of philosophy --- philosophy --- ethics [philosophy] --- history [discipline] --- geschiedenis --- Filosofie --- Geschiedenis --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- Ethiek --- Hegel --- Darwin, Charles --- Kierkegaard --- Marx --- Nietzsche, Friedrich --- Freud --- Husserl --- Scheler, Max --- Jaspers, Karl --- Marcel --- Heidegger, Martin --- Sartre, Jean-Paul --- Merleau-Ponty --- Marcuse --- Habermas --- Levinas --- Ricoeur --- Postmodernisme --- Lacan, Jacques --- Foucault --- Derrida --- Wittgenstein --- Mill, J --- filosofische stelsels --- 1 <09> --- -Ethics, Modern --- -Philosophy, Modern --- -Academic collection --- #gsdbF --- #GROL:SEMI-1<03> --- #KVHB:Filosofie --- #KVHB:Ethiek --- wijsbegeerte --- 1 --- (091) --- 1(091) --- Filosofie (wijsbegeerte) --- Geschiedenis van de wijsbegeerte --- Geschiedkundig overzicht (091) --- C6 --- 14 --- 17 --- Filosofie. Psychologie--Geschiedenis van .. --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Modern philosophy --- Modern ethics --- 1 <09> Filosofie. Psychologie--Geschiedenis van ... --- Filosofie. Psychologie--Geschiedenis van ... --- Filosofie. Psychologie--Geschiedenis van . --- Oudheid --- China --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Psychologie --- Sociologie --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Atlas --- Museum --- Man --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Cultuur --- Tekenkunst --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Vrouw --- Filosofie. Psychologie--Geschiedenis van --- -Filosofie
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|