Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het Vlaamse onderwijs krijgt het in de media hard te verduren. Geen enkel land gaat even hard achteruit in internationale vergelijkingen. Onze kinderen hebben een jaar langer nodig om evenveel te leren als twintig jaar geleden. Basisvaardigheden zijn niet langer gegarandeerd en zowel gelijke kansen als economische welvaart worden bedreigd.Wat kunnen we hieraan doen? Worden we de eerste generatie in de Vlaamse geschiedenis die minder slim is dan de vorige? Hoe werkt ons brein en wat betekent dat voor onze klassen? Hoe bereiden we onze kinderen het beste voor op de toekomst? Wat moeten ze leren op school?In dit boek bepleit Wouter Duyck een terugkeer naar de basis van ons denken: cognitieve basisvaardigheden, lezen en rekenen. Hij bespreekt het belang van kennis, de invloeden van intelligentie en afkomst, welke onderwijsrecepten werken en welke niet. Vanuit de hersenwetenschap legt hij uit hoe ons onderwijs er moet uitzien.Duyck trekt ten strijde tegen de zesjescultuur, waarbij lage verwachtingen leiden tot armoede. Alleen een herstel van intellectuele ambitie kan zorgen voor slimmere, gelukkige, welvarende burgers. Ons denken moet opnieuw de motor worden van een betere wereld.https://www.pelckmansuitgevers.be/mijn-kind-slim-kind.html
Educational sciences --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Intellectuele ontwikkeling --- Kind --- Jongere --- Onderwijs ; Vlaanderen --- Intellectuele ontwikkeling ; kinderen ; onderwijs --- Intellectuele ontwikkeling ; jeugd ; onderwijs --- Onderwijs. --- Intellectuele ontwikkeling. --- Age group sociology --- Research on teaching --- Teaching --- onderwijsrendement --- onderwijsvernieuwing --- Flanders --- Competenties. --- Prestaties. --- Vlaanderen.
Choose an application
De denkende klas stimuleert leraren en pedagogen het denken een plaats te geven in onderwijs en opvoeding en hun klassen te veranderen in 'denkende klassen'. Ons onderwijs is vooral ingericht op het reproduceren van kennis. Echter, die kennis gaat pas werkelijk iets voor onze leerlingen en studenten betekenen wanneer ze erover kunnen nadenken. Diep denken vraagt dat ze zelf vragen stellen en over die vragen doordenken, om zo actief kennis te maken. Diepe kennis heeft meer betekenis, en bevordert creativiteit. Het boek geeft tal van praktijkvoorbeelden van motiverende denkoefeningen.https://www.lannoo.be/nl/de-denkende-klas
Pedagogie --- motiveren --- Stimuleren --- 370.02 --- Educational psychology --- Didactic strategies --- kritisch denken --- creativiteit --- onderwijspsychologie --- motiverend onderwijs --- lesgeven --- Werkvormen --- Vragen stellen --- Intellectuele ontwikkeling ; kinderen ; onderwijs --- Intellectuele ontwikkeling ; jeugd ; onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Intellectuele ontwikkeling --- Onderzoekend leren --- Filosoferen met kinderen --- Denken --- motivatie --- verwondering --- waarnemen
Choose an application
Taalvaardigheid is van groot belang. Poëzieonderwijs draagt bij aan taalontwikkeling en de (zelf)reflectie van kinderen, maar poëzie kweekt ook meer begrip voor andere ideeën. Je wereld wordt groter, je leert anders kijken.Deze doorlopende leerlijn poëzie is een receptenboek, een bladerboek, een ideeënboek. De auteurs, soms ook zelf dichter, kennen het onderwijs goed en weten wat daar wel en niet werkt.(bron: Poëziepaleis)
Poëzie --- Poëzie-onderwijs --- Taalvaardigheid --- Creatief schrijven --- Intellectuele ontwikkeling --- Lager onderwijs --- Didactische werkvorm --- Waarneming --- Concrete poëzie
Choose an application
Heb je altijd al willen leren hoe je die verdraaide Rubik's kubus op moet lossen en heb je je altijd afgevraagd hoe wiskunde daarbij zou kunnen helpen? Met dit boekje leer je hoe je een kubus op kunt lossen maar ook hoe je zelfstandig een methode kunt ontwikkelen om bepaalde delen eventueel sneller te kunnen doen. De wiskundige groepentheorie gaat je daarbij helpen. Maar vooral leer je al onderzoekend en uitproberend op zoek te gaan naar, door je zelf verzonnen, eigen oplossingen, waarop je kunt vertrouwen bij het oplossen van de kubus. Met logisch redeneren leer je complexe situaties eenvoudiger te maken en op te lossen. Dat is de kern van dit boekje.http://www.epsilon-uitgaven.nl/Z50.php
Wiskunde --- Kubussen --- Logisch denken --- (075)51 --- (075)51 Handbooks mathematics --- Handbooks mathematics --- Didactics of mathematics --- diced pattern --- groepentechnologie --- ruimtelijk tekenen --- ruimtemeetkunde --- intellectuele ontwikkeling --- programmeerbare logica --- berekeningen --- SO (secundair onderwijs) --- logica --- Kubus
Choose an application
De 7 uitdagingen in het onderwijs aan cognitief getalenteerde kinderen is een praktisch handboek voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.Tijl Koenderink (*1981) heeft als 'ervaringsdeskundige' 3 middelbare scholen versleten voordat hij na 8 jaar ploeteren zijn gymnasiumdiploma haalde met een 2,7 voor wiskunde. Een hoog IQ, maar toch constant vastlopend met de vraag 'Hoe moet je nu leren?'. Na een reis door honderden boeken en na talloze gesprekken met leerkrachten, leerlingen, goeroes en coaches verspreid over drie continenten, kwam hij tot de conclusie: er is een antwoord op die vraag! Wat dit antwoord is, kunt u nu lezen in dit vlot geschreven en overzichtelijke handboek. Een absolute aanrader voor iedereen die werkt met getalenteerde kinderen.https://www.novilo.nl/product/boek-7-uitdagingen-3/
Didactic strategies --- studiemethode-begeleiding --- intellectuele ontwikkeling --- leermethoden --- hoogbegaafdheid --- Hoogbegaafde kinderen ; onderwijs --- Hoogbegaafde kinderen --- Onderwijs --- Talentontwikkeling --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Leren leren --- Leerstijlen --- Leerlingbegeleiding --- Leerpsychologie --- Motivatie --- Hoogbegaafdheid --- Leerstijl --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Hoe is het als je maar een deel van iets ziet? Kan je dingen beter begrijpen als je het geheel ziet? Zijn er verbanden tussen dingen waar je op het eerste gezicht geen verband tussen ziet? En hoe beïnvloeden die elkaar? Wat als je probeert om van één oorzaak alle mogelijke gevolgen op te schrijven? Wat kom je dan te weten?Systeemdenken. Daarover gaat dit boek. Je leest wat het is en wat het met EDO (Educatie Duurzame Ontwikkeling) te maken heeft. En je vindt er 40 lessen en meer dan 50 werkvormen om het meteen in je klas te proberen. Een boek dat leerkrachten, kleuters en leerlingen anders naar de wereld doet kijken.
Developing countries: economic development problems --- Didactics of social education --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Systeemdenken --- Didactische werkvorm --- Duurzame ontwikkeling --- Systeemtheorie --- Sociological theories --- Primary education --- systeemdenken --- Intellectuele ontwikkeling ; kinderen. --- Milieueducatie ; onderwijs
Choose an application
. 1. De persoonlijke denk- en leerstijl. 2. Ondersteunende theorie. 3. Algemene studeerprincipes. 4. Concrete verwerking van de vier fasen
Intellectuele ontwikkeling --- Kinderen. --- Cognitive psychology --- leerlingenbegeleiding --- leerstijlen --- Educational sciences --- Psychology --- Intellectuele ontwikkeling ; kinderen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- 691 --- #PBIB:+105.50 --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Studiemethode --- Meichenbaum --- denken --- leren leren --- 415.4 --- 450.8 --- Denken --- Lager onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leren leren --- Meichenbaum, Donald --- Secundair onderwijs --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Basisonderwijs --- Huiswerk --- Leerstijlen --- Leren --- 37.048 --- Kinderen met leerproblemen --- Leermoeilijkheden --- Studeren --- Studievaardigheden --- 030666.jpg --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Hogere geestelijke functies --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Studiemethoden --- leren --- Kinderen --- Leerproblemen --- Kind --- Studiemethode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- 420 --- leerproblemen --- studeren --- opvoeding --- pédagogie --- Leerpsychologie --- Leermethoden
Choose an application
De Poëziegids is een receptenboek, een bladerboek, een ideeënboek, maar geen formeel didactiekboek. Het gaat om inzichten en ideeën, die regelmatig geïllustreerd worden met lesvoorbeelden of - suggesties. Het boek is bedoeld voor docenten in het voortgezet onderwijs, voor alle schooltypen en - niveaus. De auteurs zijn praktijkdeskundigen op het gebied van poëzie en onderwijs. Sommige van hen zijn zelf ook dichter. Ze kennen het voortgezet onderwijs goed en weten wat daar wel en niet werkt.
Didactics of secundary education --- Poetry --- taalvaardigheid --- literatuuronderwijs --- Didactics of Dutch --- poëzie --- SO (secundair onderwijs) --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het secundair onderwijs --- Poëzie --- Poëzie-onderwijs --- Taalvaardigheid --- Creatief schrijven --- Intellectuele ontwikkeling --- Secundair onderwijs --- 485.1 --- Gedichten --- secundair onderwijs --- Nederlande taal en letterkunde --- Duits --- België --- China --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek
Choose an application
Lichamelijke opvoeding --- Manuele expressie --- Kleuteronderwijs. --- Didactic strategies --- kleuterdidactiek --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- Intellectuele ontwikkeling ; kleuters --- Didactische werkvormen --- intelligentie --- kleuters --- opvoeding --- ontwikkelingspsychologie --- jeugdpsychologie --- 416.23 --- 441 --- Basisschool --- Jongen-meisje --- Kleuter --- Kleuters --- Leren --- Motoriek --- Non-verbale communicatie --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkeling --- Oog-handcoördinatie --- Ooghandcoördinatie --- Opvoeding --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Taal --- Taalontwikkeling --- Verlegenheid --- Vriendschap --- Zindelijkheidstraining --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- (zie ook: interactief leren) --- Kleuteronderwijs --- Oog-handcoördinatie --- Ooghandcoördinatie
Choose an application
Met bijhorend dubbel A5-kaartje
Primary education --- duurzame ontwikkeling --- denken --- creativiteit --- Didactic strategies --- Sociological theories --- Klimaatveranderingen --- Milieueducatie ; kleuters --- Creativiteit ; kinderen --- Milieueducatie ; basisonderwijs ; didactiek --- Intellectuele ontwikkeling ; kinderen --- #PBIB:+110.10 --- 474.21 --- didactiek --- lager onderwijs --- kleuteronderwijs --- didactische werkvormen --- Creatief denken --- klimaatverandering --- Duurzaamheid --- werkvormen --- creatief denken --- Basisonderwijs --- Klimaatverandering --- Werkvormen --- Denken --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Didactische werkvormen --- Schoolbooks - Didactic material --- diddacti --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- Creativiteit --- Lesvoorbereidingen --- Duurzame ontwikkeling --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Didactische werkvorm --- Lesvoorbereiding --- Musiceren
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|