Listing 1 - 10 of 88 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
005
Psychoanalysis --- Psychoanalysis. --- Psychoanalyse --- handboeken en inleidingen. --- Cognitive psychology
Choose an application
014
Psychoanalyse --- Psychoanalyse. --- handboeken en inleidingen. --- Depth psychology --- #GGSB: Psycho-analyse --- #KVHB:Freud, Sigmund --- #KVHB:Psychoanalyse --- Psycho-analyse --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
Que peut vouloir dire être père ? Vous connaissez les discussions savantes dans lesquelles on entre aussitôt, ethnologiques ou autres, pour savoir si les sauvages qui disent que les femmes conçoivent quand elles sont placées à tel endroit ont bien la notion scientifique que les femmes deviennent fécondes quand elles ont dûment copulé.
Psychoanalysis. --- Psychoanalyse --- handboeken en inleidingen. --- Psychoanalysis --- #GSDBP --- Psychology --- Psychology, Pathological --- Depth psychology --- Freud, Sigmund --- Psychanalyse --- Psychanalyste --- Lacan, Jacques --- 20e siècle --- Psychoses --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
Nog niet zo lang geleden werden persoonlijkheidsstoornissen beschouwd als 'chronisch' of 'therapieresistent'. Dit fatalisme hebben we inmiddels achter ons gelaten. Steeds meer mensen met persoonlijkheidsstoornissen worden immers succesvol behandeld - een ontwikkeling die zich gelukkig versneld doorzet. Over deze ontwikkeling gaat dit boek. In De toekomst van persoonlijkheidsstoornissen wordt over de horizon heen gekeken. Drieëntwintig auteurs verkennen in korte, prikkelende hoofdstukken het 'niemandsland' tussen het heden en wat nog in het verschiet ligt, een gebied dat het onderwerp van nieuw, verkennend onderzoek zal vormen. Dit boek is geen uitputtende beschrijving van de mogelijkheden op het gebied van de behandeling van persoonlijkheidsstoornissen. Het bevat daarentegen een spraakmakende verzameling van visies op de weg vóór ons, met een gevarieerde aaneenschakeling van belangrijke klinische en beleidsmatige onderwerpen. Hierbij gaan de auteurs controversiële aspecten niet uit de weg. Zij geven prikkelende toekomstfantasieën alle ruimte.
Choose an application
'De improvisatiemaatschappij' werpt een nieuw licht op de complexiteit van de huidige samenleving. Velen ervaren chaos en onoverzichtelijkheid. Er heerst onbehagen onder burgers en er is onzekerheid bij bestuurders. Het lijkt aan perspectief te ontbreken. Maar misschien zien we wel iets over het hoofd?! De auteur levert een realistische en inspirerende voorstelling van de sociale ordening van een onbegrensde wereld. Het boek gaat over identiteit en woede, waarden en normen, participatie en integratie. Het resulteert in een constructieve visie op de samenhang en de morele uitgangspunten van de hedendaagse samenleving. Het werk richt zich naar politici en politicologen, bestuurders en bestuurskundigen, sociaal werkers en sociologen, beleidsambtenaren, magistraten, politieleiders, criminologen, studenten en betrokken burgers - eenieder die zich bekommert om de toestand in de samenleving en daarin een wetenschappelijk geïnformeerde rol wil spelen
Sociale agogiek --- handboeken en inleidingen. --- Maatschappijleer. --- integratie --- Sociology of culture --- beschavingsproblemen --- sociale stratificatie --- samenlevingsproblemen --- participatie --- identiteit --- Politiek --- Beleid --- Criminologie --- Samenleving --- Kritisch denken --- Maatschappijkritiek --- Analyse --- Evaluatie --- Maatschappij --- Film --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
John Dewey (1859-1952) leverde als reformpedagoog een belangrijke bijdrage aan onderwijsvernieuwing, maar stond kritisch ten opzichte van het vernieuwen-om-het-vernieuwen. Hij schreef over uiteenlopende pedagogische vraagstukken, waarbij hij steeds de verbinding legde tussen opvoeding, onderwijs en democratisch burgerschap.In dit boek presenteert Joop Berding een keuze uit de rijkgevulde schatkamer van Deweys publicaties, die meer dan zeventig jaar omspannen. Aan de hand van de vier thema's 'opvoedend onderwijs', 'spelen en leren', 'leerinhouden en onderwijsmethode' en 'burgerschapsvorming' zijn deze teksten geordend en van een toelichting voorzien.
Orthopedagogiek --- handboeken en inleidingen. --- pedagogiek --- Educational systems. Teaching systems --- Dewey, John --- Burgerschap --- Leerinhouden --- Fröbel, Friedrich --- 450.41 --- Onderwijsfilosofie --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogie --- Burgerschapseducatie --- Opvoeden tot burgerzin --- Spelend leren --- Democratische opvoeding --- Opvoeding --- Leerinhoud --- Onderwijs --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
Orthopedagogiek --- Handboeken en inleidingen. --- handboeken en inleidingen. --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Probleemjongeren --- Opvoedingsproblemen --- Sociaal-emotionele problemen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Probleemjongere --- Opvoedingsprobleem --- Sociaal-emotioneel probleem --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Onderwijs
Choose an application
2-3
Enfant --- --Développement --- --Psychologie --- --Adolescent --- --Ontwikkelingspsychologie --- Handboeken en inleidingen. --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- 416.1 ) Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Développement --- Psychologie --- Adolescent
Choose an application
Developmental psychology. --- Ontwikkelingspsychologie --- Handboeken en inleidingen. --- Developmental psychology --- #PEDA *P 4 --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- 159.9 --- Psychologie --- Handboeken --- Man --- Volwassene
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- Handboeken en inleidingen. --- Psychiatry --- Developmental psychology --- Depth psychology --- Ontwikkeling --- Crisis --- Levensloop --- Psychoanalyse --- Psychiatrie --- #GGSB: Psychologie --- Psychologie
Listing 1 - 10 of 88 | << page >> |
Sort by
|