Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Maar liefst veertig procent van de Nederlandse bevolking zegt bang te zijn voor een tandartsbezoek en naar schatting 800.000 Nederlanders gaan om die reden helemaal niet. Doorgaans leidt dit tot een zichzelf versterkende spiraal van vermijding, tandbederf, ramp-gedachten en een leven vol met angst, pijn en schaamte.Angst voor de tandarts geeft een overzicht van de kennis die er in de afgelopen jaren over dit verschijnsel en de behandeling ervan is opgebouwd. Een psychologische aanpak en pragmatisme staan daarbij centraal. Deze tweede, herziene druk is aangepast aan de nieuwste ontwikkelingen en inzichten. Deel 1 geeft uitleg over wat angst voor de tandheelkundige behandeling inhoudt, wat de belangrijkste oorzaken zijn en welke gevolgen het uitblijven van behandeling heeft.Ook wordt inzicht gegeven in de specifieke dynamiek van deze angst en de meer pathologische varianten ervan. Vervolgens komt de diagnostiek van tandartsangst aan bod (deel 2).Deel 3 ten slotte biedt een ruime sortering aan psychologische benaderingen om het probleem bij de wortel aan te pakken. Aan dit deel is een hoofdstuk toegevoegd over factoren die de behandeling kunnen compliceren (hoofdstuk 14).Angst voor de tandarts is niet alleen geschreven voor tandartsen algemeen practici, angsttandartsen, tandartsassistenten, mondhygiënisten, kaakchirurgen en zij die daarvoor in opleiding zijn. De uitgave is ook bedoeld voor psychologen, orthopedagogen en andere beroepsbeoefenaars in de GGz, met de bedoeling handvatten aan te reiken bij de behandeling van tandartsangstigen.
Dentistry --- Fear --- Fears --- Oral Medicine --- Angststoornissen --- Tandartsen --- Kinderen --- Angststoornis --- Tandarts --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Angstprikkels of fear appeals zijn persuasieve boodschappen die bedoeld zijn om mensen angst aan te jagen door hen voor te houden wat de verschrikkelijke gevolgen zijn als ze niet doen wat de boodschap hen aanbeveelt. Angstprikkels worden veelal gebruikt in sociale marketingcampagnes voor het promoten van onderwerpen als verkeersveiligheid, gezond leven of veilig vrijen. Deze publicatie biedt een overzicht van wat er bekend is over de werking en de effectiviteit van angstprikkels in sociale marketing. Zij beantwoordt vragen als: Welke componenten moet een overtuigende fear appeal bevatten en hoe worden de effecten ervan gemeten? Kunnen fear appeals ook averechts werken? Moet de focus liggen op fysieke dreiging (‘roken leidt tot een vroege dood') of op sociale dreiging (‘niemand wil een roker kussen')? Ook de werking bij verschillende doelgroepen en in verschillende omstandigheden wordt besproken.
Marketing --- Fear appeals. --- Angst. --- Angsten --- Sociale marketing --- Voorlichtingscampagnes --- Sensibilisering --- Emoties --- #SBIB:309H2812 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Angst --- Voorlichtingscampagne --- Emotie
Choose an application
Sommige studenten ontwikkelen faalangst. Die vormt een ernstige belemmering bij hun leren en leven. Dit werkboek werd opgesteld als een eerste stap om dit lastige probleem aan te pakken. Het kan gebruikt worden bij groepstraining en individuele begeleiding van studenten in het hoger onderwijs of aan de universiteit. Studenten kunnen er ook zelfstandig mee werken. Ook voor leerkrachten secundair onderwijs en CLB-medewerkers kan Focus op faalangst een nuttig instrument zijn. In het eerste deel worden angst en faalangst beschreven en kunnen studenten hun eigen probleem in kaart brengen. Vanuit dit inzicht kunnen ze aan de slag om hun faalangst te overwinnen. Deel twee biedt een aantal bruikbare strategieën en oefeningen om te leren omgaan met angstige gedachten, om zelfvertrouwen te versterken, enzovoort.
Educational psychology. --- Faalangst. --- HO (hoger onderwijs). --- Higher education. --- Personality development. --- Studentenbegeleiding. --- faalangst. --- studentenbegeleiding. --- faalangst --- HO (hoger onderwijs) --- studentenbegeleiding --- Educational psychology --- Personality development --- Higher education --- Fear of failure --- Faalangst --- Studenten --- Hoger onderwijs --- Studentenbegeleiding --- Leerlingen --- Leerlingbegeleiding --- Student --- Leerling --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Heel wat kinderen, zowel in het basis- als in het secundair/voortgezet onderwijs, hebben faalangst. Die kan zo groot zijn dat naar school gaan een echte pijniging wordt, met alle gevolgen van dien. Het is een complexe problematiek. Leraren, begeleiders en ook ouders moeten eerst een goed inzicht hebben in de mogelijke oorzaken, de gevolgen, de sterktes en de zwaktes bij de kinderen. Al te vaak wordt hieraan te vluchtig voorbijgegaan. Daarna moeten ze de methodieken kennen en kunnen gebruiken om er wat aan te doen. Naast de theoretische toelichting gaat veel aandacht naar het praktische deel met een ruim pakket aan activiteiten waarmee de faalangst kan worden teruggedrongen. Als bijzonder hulpmiddel is er een apart leesboek voor de kinderen.
faalangst --- Personality development --- 455.3 --- Faalangst --- 416.5 --- 376.54 --- Methodiek --- #KVHB:Faalangst --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Fear of failure --- Treatment --- Handbooks, manuals, etc. --- Teacher-student relationships --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Preventie --- Didactische werkvormen --- Zorgverbreding --- Didactische werkvorm
Choose an application
Over haat wordt in deze tijd veel gesproken, maar waar begint en eindigt haat eigenlijk? Er is haat van extremistische moslims tegen het Westen en haat van extreem-rechts tegen de islam en zijn aanhangers. Er is ook vreemdelingenhaat, racisme, antisemitisme en homofobie. Dit boek belicht vooral de haat tegen kwetsbare minderheden. In heldere taal analyseert de auteur de psychische, sociale en culturele aspecten ervan. Tot de motieven waaruit haat kan voortkomen, behoren vooroordelen, wantrouwen, angst en het zoeken van een zondebok. Het gedrag van de hater neigt naar stigmatisering, vernedering, discriminatie en uitsluiting van andere mensen. Vaak loopt haat op geweld uit. Om haat te bestrijden zijn niet alleen wetten en rechtspraak nodig, maar ook betrouwbare informatie, contact met de ander, een sociaal beleid en een vitale democratie
discriminatie --- racisme --- minderheden --- stigmatisering --- Sociology of minorities --- sociale uitsluiting --- Minderheden --- Vreemdelingen --- Discriminatie --- Racisme --- Homophobia --- Racism --- Xenophobia --- Zenophobia --- Bias, Racial --- Race bias --- Race prejudice --- Racial bias --- Anti-gay bias --- Anti-GLBT bias --- Anti-homosexual bias --- Anti-LGBT bias --- Antigay bias --- Discrimination against gays --- Fear of gays --- Fear of homosexuality --- GLBT bias --- Homonegativity --- Homophobic attitudes --- Homoprejudice --- Lesbophobia --- LGBT bias --- Sexual orientation discrimination --- Phobias --- Prejudices --- Anti-racism --- Critical race theory --- Race relations --- Discrimination --- Heterosexism --- Minderheid --- Vreemdeling
Choose an application
Gebrek aan sociale vaardigheden en zelfvertrouwen kan leiden tot negatief gedrag. Dit boek biedt trainers in en buiten het onderwijs handvatten om faalangst, examenvrees en sociaal onhandig gedrag bij pubers te signaleren en te begeleiden. Een praktisch handboek met tips en adviezen voor het opzetten van een training. Het materiaal voor de oefening 'Dobbelen voor het leven' is bijgevoegd, waardoor de trainer hier direct mee aan de slag kan. Een onmisbaar boek voor faalangst-, examenvrees- en sociale vaardigheidstrainers, psychologen en pedagogen.
Faalangst --- Examenangst --- Sociale vaardigheden ; adolescentie --- 415.3 --- faalangst --- examenvrees --- sociale vaardigheden --- 416.5 --- Zelfbeeld --- negatief gedrag --- 37.04 --- Fear of failure --- Treatment --- Handbooks, manuals, etc. --- Child rearing --- Personal narratives --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijs --- coachen --- leerproblemen --- Sociale vaardigheden --- Adolescenten --- Leerlingbegeleiding --- Adolescent
Choose an application
Too often, companies and individuals assume that creativity and innovation are the domain of the ?creative types.? But two of the leading experts in innovation, design, and creativity on the planet show us that each and every one of us is creative. In an incredibly entertaining and inspiring narrative that draws on countless stories from their work at IDEO and with many of the world?s top companies, David and Tom Kelley identify the principles and strategies that will allow us to tap into our creative potential in our work lives, and in our personal lives, and allow us to innovate in terms of how we approach and solve problems. It is a book that will help each of us be more productive and successful in our lives and in our careers.Veel mensen denken dat creativiteit en innovatie voorbehouden zijn aan 'creatieve types'. Dit boek laat zien dat dat niet waar is. Iedereen is creatief en kan die creativiteit ontsluiten. David and Tom Kelley bieden de principes en strategieën om dat te doen. 'Creative Confidence' leert u bovendien nieuwe benaderingen om problemen op te lossen en helpt u aan meer succes en productiviteit.Bron: http://www.designkit.org/resources/4
organisatiecultuur --- innovatiemanagement --- Industrial psychology --- storytelling --- Business policy --- HRM (human resource management) --- creativiteit --- change creatief creativiteit innovatie transforming verandering --- change creatief creativiteit innovatie transforming verandering. --- Creative ability --- Creative ability in business --- Success --- Success in business --- Growth (Psychology) --- Personal development --- Personal growth --- Self-improvement --- Business creativity --- Creativeness --- Creativity --- Creatief denken. --- Creative thinking. --- Creativiteit --- Innovatie --- Business --- Business failures --- Prediction of occupational success --- Conduct of life --- Fortune --- Failure (Psychology) --- Fear of success --- Ability --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Musiceren
Choose an application
Dit boek biedt begeleiders in en buiten het onderwijs handvatten om faalangst, examenvrees en sociaal onhandig gedrag bij jongeren te signaleren en hen te begeleiden. Het is een zeer praktisch handboek boordevol tips en adviezen voor het opzetten van een training. De thematische kaarten van de oefening 'Dobbelen voor het leven' zijn in een handig katern achterin het boek opgenomen, waardoor de trainer hier direct mee aan de slag kan. Gebrek aan sociale vaardigheden en zelfvertrouwen bij jongeren kan leiden tot negatief gedrag. Aan de hand van dit boek kunnen trainers, begeleiders en mentoren deze jongeren ondersteunen in het ontwikkelen van (sociale) vaardigheden die hun zelfvertrouwen vergroten. Hierdoor kunnen zij opgroeien tot sociaal vaardige en zelfzekere volwassenen. Speciaal voor dit boek is de oefening 'Dobbelen voor het leven' ontwikkeld. De basis van deze oefening zijn kaarten waarop diverse situaties binnen de thema's van dit boek zijn beschreven. Deze kaarten kan de trainer Gebruiken om alle deelnemende jongeren uitdagende situaties te laten oefenen om zo hun zelfvertrouwen en hun sociale vaardigheden op te bouwen. Achter onaangepast gedrag van pubers zit vaak een vorm van onzekerheid. In dit boek focust de auteur, een onderwijsbegeleider, op de problematiek van faalangst, examenstress en het ontbreken van sociale vaardigheden. In het eerste deel schetst hij het kader. Hij wijst op het belang van training. De grote verschillen tussen jongens en meisjes worden aangestipt. Heel boeiend is het stuk dat gaat over het signaleren en diagnosticeren en de rol van de begeleider daarbij. Het laatste onderdeel van dit theoretische gedeelte is gewijd aan de rol van de trainer tijdens de begeleiding en de plek binnen de school. Het tweede deel, de praktijk, biedt tientallen oefeningen die tijdens trainingen gebruikt kunnen worden. Ten slotte zijn er nog de bijlagen met tips, voorbeeldbrieven, werkbladen en kernbegrippen, en een lijst met aanbevolen websites en literatuur. Als toemaatje zijn er nog extra oefeningen in spelvorm. Een evenwichtig, duidelijk leesbaar praktijkboek. Het enige nadeel is wel dat de meeste oefeningen gericht zijn op groepstrainingen en niet op individuele begeleiding Inhoudsopgave : DEEL A: DE THEORIE 1. Algemene inleiding 2. Faalangst, examenvrees en sociale vaardigheden 3.Signaleren en diagnosticeren 4. Ouders 5. Rol en systematiek van de trainer of begeleider tijdens de training of begeleiding 6. Plek binnen de school of instelling DEEL B: DE PRAKTIJK 7. Algemene inleiding 8. Overzicht van de in de training te gebruiken oefeningen
Examenvrees. --- Faalangst. --- Sociale vaardigheden --- Onderwijs. --- Sociale vaardigheden. --- Studeren. --- Adolescenten. --- faalangst --- examenvrees --- sociale vaardigheden --- Personality development --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Examenangst --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- stress --- 433.4 --- sociale opvoeding --- zelfvertrouwen --- 450.8 --- 489.54 --- examen --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Methodiek van het studeren --- Examens (hoger onderwijs) --- Fear of failure --- Treatment --- Handbooks, manuals, etc. --- leerproblemen --- Kinderen --- Faalangst --- Examenangst --- Sociale vaardigheidstrainingen --- Leerlingbegeleiding --- Jeugd --- Kind --- Sociale vaardigheidstraining --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
An analysis of how the politics of fear, secrecy, cronyism, and blind faith has created an environment dangerously hostile to reason. We live in an age when the 30-second television spot is the most powerful force shaping the electorate's thinking, and America is in the hands of an administration less interested than any previous administration in sharing the truth with the citizenry. Of even greater concern is this administration's disinterest in the process by which the truth is ascertained--an open inquiry in which unexpected and even inconvenient facts can lead to unexpected conclusions. Never has there been a worse time for us to lose the capacity to face the reality of our long-term challenges. Gore aims to make us more aware of the forces at work on our own minds, and to lead us to an understanding of what we can do to safeguard our future.--From publisher description.
Politiek --- Buitenlandse politiek --- Verenigde Staten --- Democratie --- Media --- Maatschappij --- Film --- Political culture --- Democracy --- Reason --- Fear --- Official secrets --- Religious fundamentalism --- Culture politique --- Démocratie --- Peur --- Secrets d'Etat --- Intégrisme --- Social aspects --- Political aspects --- Aspect politique --- Bush, George W. --- Friends and associates. --- United States --- Etats-Unis --- Politics and government --- Politique et gouvernement --- Fundamentalism, Religious --- Fundamentalist movements, Religious --- Religion --- Mind --- Intellect --- Rationalism --- Fright --- Emotions --- Anxiety --- Horror --- Bush, George, --- Bush, Geo, --- Bush, Dzhordzh Uoker, --- Bush, Dzh. U. --- Bush, Dzh. --- Bush, --- Bushi, Qiaozhi W., --- Bush, Zhorzh, --- Arbusto, Jorge W., --- Bush, Xhorxh W.,
Choose an application
Het boek Mijn kind is bang corrigeert op een rustige toon nogal wat kromme denkbeelden, maar wil vooral het 'probleem' op een opbouwende manier benaderen: angst hoort nu eenmaal bij het opgroeien. Het is niet zozeer met tips en cursussen dat je kinderangsten te lijf gaat, wel met een dagelijkse opvoeding tot weerbaarheid. Hoe je dit kunt doen, beschrijft Peter Adriaenssens deskundig aan de hand van vele voorbeelden uit het leven van elke dag. Die gaan vergezeld van indringende beschouwingen en doeltreffende suggesties.
kinderpsychologie --- kindermishandeling --- assertiviteitstraining --- kinderopvoeding --- kindermishandeling, seksuele --- angst --- Child. --- Anxiety. --- Fear. --- Anxiety Disorders. --- #GSDBP --- #PEDA *018.13 --- #PEDA *6.58 --- Academic collection --- C6 --- angst (x) --- kinderen --- opvoeding --- #A9707A --- #KVHB:Angst --- #KVHB:Seksueel misbruik. Zie ook: Geweld --- #KVHB:Weerbaarheid --- seksueel misbruik --- weerbaarheid --- 416.5 --- Angsten --- Psychologie --- Sociale opvoeding --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- kinderangsten --- pedagogiek --- 37.018.1 --- 433.1 --- Angst --- Angstige kinderen --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Assertiviteit --- Kinderen --- Kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- Opvoeding --- Ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- Pedofilie --- Seksuele kindermishandeling --- Sprookjes --- 415.3 ) Angst --- emoties --- gedrag --- ontwikkelingspsychologie --- Assertiviteit ; kinderen --- Anxiety Neuroses --- Anxiety States, Neurotic --- Neuroses, Anxiety --- Anxiety Disorder --- Anxiety State, Neurotic --- Disorder, Anxiety --- Disorders, Anxiety --- Neurotic Anxiety State --- Neurotic Anxiety States --- State, Neurotic Anxiety --- States, Neurotic Anxiety --- Anxiety --- Anti-Anxiety Agents --- Fears --- Hypervigilance --- Nervousness --- Social Anxiety --- Anxieties, Social --- Anxiety, Social --- Social Anxieties --- Phobia, Social --- Anxiety Disorders --- Children --- Minors --- 159.987 --- 343.62 --- 361.13 --- 37 --- 159.94 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Opvoedingsstijlen --- Developmental psychology --- Ontwikkelingspsychologie --- assertiviteit --- 415.3 --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Child --- Fear --- Opvoeding en onderwijs --- Seksueel misbruik --- Preventie --- Weerbaarheid --- 433 --- 440 --- Anxiousness --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|