Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Trends and prospects in metacognition research
Authors: ---
ISBN: 9781441965462 9781441965455 1441965459 1489993282 9786612982453 1441965467 1282982451 Year: 2010 Publisher: New York Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Trends and Prospects in Metacognition presents a collection of chapters dealing principally with independent areas of empirical Metacogition research. These research foci, such as animal metacognition, neuropsychology of metacognition, implicit learning, metacognitive experiences, metamemory, young children's Metacogition, theory of mind, metacognitive knowledge, decision making, and interventions for the enhancement of metacognition have all emerged as trends in the field of metacognition.

Grootbrengen door kleinhouden als historisch verschijnsel
Author:
ISBN: 906009591X Year: 1994 Publisher: Meppel/Amsterdam Boom


Book
Art for art's sake? : the impact of arts education
Authors: --- ---
ISBN: 9789264180772 9789264180789 Year: 2013 Publisher: Paris OECD

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Arts education is often said to be a means of developing critical and creative thinking. Arts education has also been argued to enhance performance in non-arts academic subjects such as mathematics, science, reading and writing, and to strengthen students academic motivation, self-confidence, and ability to communicate and co-operate effectively. Arts education thus seems to have a positive impact on the three subsets of skills that we define as "skills for innovation": subject-based skills, including in non-arts subjects; skills in thinking and creativity; and behavioural and social skills.This report examines the state of empirical knowledge about the impact of arts education on these kinds of outcomes. The kinds of arts education examined include arts classes in school (classes in music, visual arts, theatre, and dance), arts-integrated classes (where the arts are taught as a support for an academic subject), and arts study undertaken outside of school (e.g. private music lessons; out-of-school classes in theatre, visual arts, and dance). The report does not deal with education about the arts or cultural education, which may be included in all kinds of subjects


Book
Urban myths about learning and education
Authors: --- ---
ISBN: 9780128015377 9780128017319 0128017317 9781336183063 1336183063 0128015373 Year: 2015 Publisher: London Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Are boys better in math than girls? Do we really only use 10% of our brains? Urban Myths about Learning and Education debunks the most common myths in education and learning and gives a concise overview of the proof behind the reality. Along the way, the authors discuss why these myths are so entrenched in the public consciousness and what can be done to retrain parents, teachers, policy makers, and the public to know better. This well-researched yet concise and light-hearted book discusses myths regarding what we learn, how we learn it, how we retain it, how the brain works, myths about educ


Book
Europa als macht ? : over de vorming van jonge Europeanen : reflecties
Authors: --- --- ---
ISBN: 9038208057 9789038208053 Year: 2005 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt een antwoord gezocht op volgende drie vragen. (1) Welk Europa willen we? Deze vraag wordt benaderd vanuit een christelijke, een wijsgerige, een politieke, een historische en een juridische visie. (2) Hebben scholen Europese onderwijservaringen aan te bieden, van aard om ook andere practici aan te zetten het project 'Europa' levendig te houden in hun school? Een viertal practici rapporteren hierover. (3) Zijn de Nederlandse en de Vlaamse minister van onderwijs op de goede weg met hun ingrijpende EU-onderwijshervormingen? Een antwoord wordt gegeven door een leerplandeskundige, een onderwijskundige en twee pedagogen. (Bron: covertekst)


Book
Toetsen in het hoger onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789036816786 9789036816793 9036816793 Year: 2017 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft een breed overzicht van toets- en beoordelingsvormen in het hoger onderwijs. Ook beschrijft het verschillende aspecten van toetsen en het toetsproces. Het boek geeft handreikingen en praktijkvoorbeelden. Daarmee is het een praktische en inspirerende informatiebron voor opleidingen, examencommissies, toetscommissies en (aankomende) docenten.In deze vierde druk staan nieuwe hoofdstukken over onder meer de kwaliteitspiramide, het samenwerken bij toetsontwikkeling, het toetsen van creativiteit en over de rechtsbescherming van examinandi. De hoofdstukken over digitaal toetsen en ervaringscertificaten (EVC) zijn herschreven. Bijvoorbeeld met extra informatie over flexibel onderwijs. In ieder hoofdstuk is veel aandacht voor de rol van de docent.Toetsen in het hoger onderwijs kan gebruikt worden om een goed toetsbeleid op te zetten en uit te voeren. Daarmee is het geschikt om het certificaat Basiskwalificatie Examinering (BKE) en het Seniorkwalificatie Examinering (SKE) te behalen. Het boek is toegankelijk en daarom ook goed bruikbaar voor toetsconstructie in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.


Book
Een bank vooruit : onderwijsbeleid in Vlaanderen
Authors: ---
ISBN: 9052406758 9789052406756 Year: 2002 Publisher: Antwerpen Houtekiet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is de visie van minister Vanderpoorten? Wat wil ze preciesbereiken? Wat zijn haar ervaringen, ideeën, plannen en dromen?Dit boek brengt haar verhaal. Rechtstreeks. Zonder tussenpersonen die haar boodschap kunnen vertekenen of slechtsgedeeltelijk weergeven. De leerling staat centraal in haar onderwijsbeleid. Gelijke kansen vormen de rode draad doorheen al haar initiatieven. Deelnemen aan de informatie- en kennismaatschappij mag voor haar geen voorrecht zijn van een deel van de bevolking. Het onderwijs moet alle jongeren kunnen motiveren om uitzicht te geven op een goed beroep en op een plaats in de samenleving.


Book
Hoogbegaafde kinderen, op school en thuis : een gids voor ouders en leerkrachten
Authors: ---
ISBN: 9053508015 9053508163 Year: 1999 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om hun talenten maximaal te kunnen ontplooien, moeten hoogbegaafde kinderen vroegtijdig onderkend worden. Dan kunnen ze een begeleiding en stimulering op maat krijgen. De typische ontwikkelingsproblemen van hoogbegaafde kinderen en adolescenten komen uitvoerig aan de orde, net als de diverse versnellingsen verrijkingsmaatregelen die op school kunnen worden toegepast. De basis van iedere opvoeding wordt in het gezin gelegd tijdens de vroege kinderjaren. Hoogbegaafde kinderen ontwikkelen zich anders. Daarom is het belangrijk dat ouders vroeg een inzicht verwerven in dit ontwikkelingsproces. Dit boek rekent af met enkele hardnekkige vooroordelen over hoogbegaafdheid, zoals: deze kinderen zullen er wel vanzelf komen, je houdt dit potje het best gedekt, zoniet krijg je onhandelbare en arrogante jongeren, deze kinderen zijn in alles goed en halen steeds de beste resultaten. Hoe verkeerd deze laatste opvatting wel is, wordt uitdrukkelijk behandeld in de hoofdstukken over onderpresteren. Nogal wat hoogbegaafde leerlingen worden onderpresteerders bij gebrek aan begrip en steun vanuit de omgeving. Dit proces is niet alleen dramatisch ter wille van de verminderde prestaties, maar vooral wegens het verwoestende effect op de persoonlijkheid van het kind.

Keywords

Education --- Hoogbegaafde kinderen. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijsbeleid. --- Didactics --- hoogbegaafdheid --- Developmental psychology --- Educational psychology --- Teaching --- Administrative law --- Flanders --- 351.851 <493-17> --- 371 <493-17> --- 451.2 --- onderwijs : vlaanderen (ler) --- 450.2 --- onderwijs: struktuur --- Onderwijs: Vlaanderen --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O222 --- #SBIB:35H433 --- #SBIB:35H6015 --- 470 --- BE / Belgium - België - Belgique --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- 351.851 <493-17> Onderwijswetgeving--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijswetgeving--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 371 <493-17> Onderwijs. Schoolwezen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijs. Schoolwezen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Training --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Organisatie van het onderwijs: regionaal --- Beleidssectoren: onderwijs- en onderzoeksbeleid --- Bestuur en beleid: nationale en regionale studies: Vlaanderen --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- Hoogbegaafdheid --- #PBIB:+101.20 --- #PBIB:+105.70 --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Thuis --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hoogbegaafdheid --- 462.1 --- hoogbegaafde kinderen --- Hoogbegaafde kinderen --- #KVHB:Hoogbegaafdheid --- 376.8 --- Behandelingen --- Onderpresteren --- Onderwijs --- Ontwikkelingsstoornissen --- Stimulering --- Ontwikkelingsproblemen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie


Book
Elders verworven competenties : vergelijkende studie van systemen voor erkenning in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Finland. Met bijzondere aandacht voor de relatie met het onderwijssysteem
Authors: ---
ISBN: 9044112279 Year: 2002 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De school is nog steeds de leerplaats bij uitstek.Maar ook buiten de schoolmuren valt heel wat te leren, een leven lang. In onze maatschappij ontwikkelen zich nieuwe ideeën over leren. Zo groeit de waardering voor kennis en ervaring die niet op school is verworven. Meteen rijst de vraag of die elders verworven competenties tastbaar gemaakt kunnen worden. Hoe kun je kennis en kunde die iemand niet met een diploma kan bewijzen, toch (h)erkennen en valoriseren? Een aantal Europese landen heeft een eigen systeem om elders verworven competenties te erkennen. Een vergelijking van de Duitse, Nederlandse, Britse, Franse en Finse aanpak is in de evc-discussie dan ook bijzonder relevant.

Keywords

Education and state --- Education --- Educational evaluation --- EVC. --- Lerarenopleiding --- Permanente vorming. --- Standards --- Algemeen. --- beroepsopleiding --- Personnel management --- Educational systems. Teaching systems --- onderwijsonderzoek --- vergelijkende pedagogiek --- accreditatie --- competenties --- certificatie --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Adult education. Lifelong learning --- competentie --- competitief management --- europees recht --- kwaliteitsysteemcertificatie --- onderwijsvormen --- 378.2 --- Competenties --- Diploma's --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Procedures --- Standaarden --- 452 )* ONDERWIJS - OVERIGE LANDEN --- Duitsland --- elders verworven competenties --- EVC-systeem --- Finland --- Frankrijk --- Groot-Brittannië --- Nederland --- onderwijssystemen --- 658.3 competenties --- 450.2 --- EVC --- 032168.jpg --- Elders verworven competenties --- 331.36 --- 331.5 --- 351.83 --- 374.7 --- 378 --- 452.2 --- 489.3 --- 489.4 --- 908 --- arbeidsmarkt --- België --- Europa --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC erkenning verworven competenties --- hoger onderwijs --- leren --- levenslang leren --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- politieke sociologie --- tewerkstellingsbeleid --- volwasseneneducatie --- #SBIB:316.334.1O211 --- #SBIB:316.334.1O243 --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt 371:331 --- Beroepskwalificaties 331.543 --- Beroepsopleiding 377 --- EG / Europese Unie 339.543EC/EU --- OESO / OCDE / OECD 339.92OECD --- Onderwijs 37 --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- 736 Diploma's --- #A0204A --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- (zie ook: certificatie) --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Overheidsbeleid ten aanzien van werk en werkgelegenheid. Toezicht op de sociale wetgeving --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Onderwijs overige landen, organisatie --- Politiek, wetgeving en organisatie (hoger onderwijs) --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Onderwijsbeleid: internationaal --- Onderwijsorganisatie: volwassenenvorming --- Government policy --- onderzoek --- Vaardigheden --- Ervaringsleren --- Levenslang leren --- Onderwijs --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Competentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport

Listing 1 - 10 of 10
Sort by