Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
91 p.
Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Creativiteit --- Competentiemanagement --- Innovatie ; ondernemingen --- Créativité Creativiteit --- Musiceren
Choose an application
Lichtvoetig, leuk en...angstaanjagend. Want dit boek ontmaskert ons allemaal.' - Seth GodinInspirerend, hip, origineel, praktisch en grappig: een creativiteitsboek zoals je er nooit eerder een zag. Austin Kleon brengt in deze New York Times-bestseller tien verrassende inzichten die elke young potential uit het hoofd zou moeten leren. Verrassend en speels vormgeven. Voor de fans van auteurs als Paul Arden Bron : http://www.bol.com
Creativiteit --- Reclame --- Marketing --- Creatief denken --- Créativité Creativiteit --- Musiceren --- Financiewezen --- Créativité Creativiteit --- kunsteducatie.
Choose an application
Brainstormen is met afstand de meest gebruikte techniek om nieuwe ideeën te genereren en creativiteit binnen een organisatie los te krijgen. Dit boek tilt het instrument naar een hoger plan: brainstormen wordt onderdeel van een vernieuwingsproces. Het onderwerp maakt niet uit: nieuwe producten en diensten, verbeteringen van een proces, vinden van nieuwe (wetenschappelijke) methodes, marketingconcepten, klantbenadering, oplossen van een specifiek probleem of een algemene verkenning. In elk van deze gevallen is een brainstorm een zeer geschikt middel om tot nieuwe ideeën en inzichten te komen. Dit boek biedt zowel opdrachtgevers als deelnemers aan brainstormsessies handvatten om een succesvolle brainstorm te organiseren en helpt om de resultaten ook echt in de praktijk ten uitvoer te brengen. Maar vooral biedt het de brainstormbegeleider alles om zich (verder) te bekwamen in het professioneel begeleiden van een brainstorm. Met dit boek in de hand kan iedereen zelf aan de slag met brainstorms
Brainstorming Brainstorming --- Créativité Creativiteit --- Brainstorming --- Creativiteit --- Management --- Managementvaardigheden --- Vergadertechnieken --- Organisatieleer --- Professionalisering --- Musiceren
Choose an application
Soms heb je een idee dat je bij de strot grijpt. Een idee waarvan je zeker weet dat het je carrière, je bedrijf, je leven... nee, de mensheid voorgoed gaat veranderen. Je kunt nergens anders aan denken, tot de waan van de dag alle euforie wegspoelt. Iets wat in 90% van de gevallen gebeurt, en vaak al binnen 24 uur. Veel flip-overvellen met goede ideeën belanden daardoor in kofferbakken of kasten, waar je ze pas na lange tijd weer tegenkomt. In De dag na de brainstorm laat Jeroen Dontje zien hoe je goede ideeën in drie stappen eenvoudig en snel tot leven brengt: maak een plan in een dag, een prototype in een week en pitch je idee tot leven! Dit boek leert je op een nieuwe manier te denken: eerst maken, dan pas proberen, onderzoeken en bijsturen. Aan bod komen allerlei praktische vaardigheden die nodig zijn om je ideeën tastbaar te maken, zodat je ze zelf kunt omzetten in concrete successen. Start-up of groot bedrijf: het maakt niet uit. Ga direct aan de slag! Benieuwd hoe jouw idee op korte termijn werkelijkheid wordt? Je leest en leert het in De dag na de brainstorm. Bron : http://www.bol.com
Brainstorming Brainstorming --- Créativité Creativiteit --- Brainstorming --- Methodologie --- Creatief denken --- Creativiteit --- Veranderingsmanagement --- Ideeën --- Innovatie --- management --- communicatie --- Idee --- Musiceren
Choose an application
Verbeelding --- Creativiteit --- Management --- Carrièremanagement --- Managementvaardigheden --- Littérature et gestion Literatuur en beleid --- Créativité Creativiteit --- Musiceren --- Fantasie
Choose an application
Iedereen wordt geboren met scheppingsdrang. Guillaume Van der Stighelen legt uit waarom velen die creativiteit vervolgens kwijtraken en hoe we deze kunnen terugvinden. Iedereen wordt met scheppingsdrang geboren, en als kind zijn we verrukt over onze eigen creaties. Maar we geraken vervreemd van onze eigen creativiteit. De enkelingen die wel creatief zijn, worden in onze hedendaagse maatschappij als bijzonder beschouwd, en vaak geadoreerd. Hoe komt dat ? Waarom zijn zo weinigen onder ons creatief, en vanwaar die belangstelling ? Guillaume Van der Stighelen staat even stil bij deze vragen, maar geeft vooral praktische oefeningen. Deze oefeningen vormen geen handleiding om sneller en vaker ideeën te krijgen; wel helpen ze je om iemand te worden die de creativiteit van je hersenen als aangenaam ervaren.Bron : http://www.uitgeverijluster.be
creativiteit --- creativity --- Industrial psychology --- Creatief vermogen --- Creatieve vermogens --- Creative ability --- Créativité --- Pouvoir créatif --- Scheppingsdrang --- Scheppingsvermogen --- Créativité Creativiteit --- 005.22 --- 159.954.4 --- creatief denken --- Creativiteit --- managementmethoden en technieken --- Reclame --- Créatique --- Esprit créatif --- Invention (Psychologie) --- Bedrijfspsychologie --- toegepaste psychologie --- Musiceren
Choose an application
Design has many rules that claim to be big truths and full of wisdom. Designers all go by rules that work for them. However, their rules may not work for someone else, or for a particular piece of design work. When a rule is forced upon you, it stops working and becomes a joke, like "Never use a PC," or "Leave it until the last minute," or the most famous of them all, "Less is more." The problem is that every rule related to, or governing, design is ultimately ridiculous. In this book we have collected the most talked-about rules and the viewpoints of designers and thought leaders who live by them or hate them.
Graphisme --- Créativité --- Traitement de l'image --- Communication visuelle --- grafische vormgeving --- Graphic arts --- typography --- graphic design --- typografie --- Typografie
Choose an application
Trainen zonder zaaltjesleed is een boek dat trainers inspireert om de boel op te schudden, om het anders te doen in een alternatieve, nieuwe, creatieve en speelse aanpak. Daarnaast bevat het boek vijftig werkvormen waarmee je meer uit je trainingen haalt en je deelnemers een ervaring biedt die ze lang zal bijblijven.Want trainingen worden te vaak beleefd als een herhaling van zetten: ?Dat model kennen we al,? klinkt het dan. Of deelnemers ervaren de bijeenkomst als zwaar: weer moet er een nieuwe competentie toegevoegd worden aan de almaar groeiende lijst. Of ze zijn powerpointmoe. De unieke SPEL-aanpak die Lex Mulder in dit boek introduceert, breekt met die sleur. SPEL staat voor Speels, Procesmatig en Ervaringsgericht Leren. Een methode die de samenhang laat zien tussen gedegen praktijktheorie en speelse werkvormen. Spelenderwijs en Ervaringsgericht leren versterkt de creativiteit van teams, groepen en individuen en geeft nieuw elan aan het (samen)werken.https://www.standaardboekhandel.be/p/trainen-zonder-zaaltjesleed-9789024435272
Jeux Spelen --- Créativité Creativiteit --- Formation Opleiding --- Groupes Groepen --- Ervaringsgericht werken --- Groepswerk --- Groepsdynamiek --- Methodiek --- Werkvorm --- Leiderschap --- Organisatiecultuur --- Teamwerk --- Coaching
Choose an application
De beste ideeën komen vaak uit onverwachte hoek Creashock toont hoe je individuele creativiteit stap voor stap kunt stimuleren in een organisatie en zo de collectieve innovatiekracht kunt versnellen. Boordevol bewezen tips en praktische voorbeelden om ook in jouw bedrijf een innovatiecultuur op te zetten. In heel wat bedrijven en organisaties wordt 80% van de mensen niet betrokken bij de ideeëngeneratie. Daarom is er nood aan een heuse 'creashock', een shock die de creativiteit in de breinen van medewerkers laat opborrelen.Bron : http://www.boekenbank.be
Creativite dans les affaires --- Creativiteit in zaken --- 159.954 --- Innovaties --- Psychological questions --- 65.013 Psychological questions --- Créativité dans les affaires --- Creativiteit --- Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Personeelsmanagement --- organisatiecultuur --- innovatiemanagement --- Physiology of nerves and sense organs --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie --- creativiteit --- Créativité Creativiteit --- 366.4 --- innovatie --- veranderingsmanagement --- Organisatie --- Creatief denken --- management --- 65.013 --- Management --- Creative ability in business --- Musiceren
Choose an application
Rond de term creativiteit hangt een zweem van mystiek. Creatievelingen zijn kunstenaar, schrijver of artiest, of werken voor de televisie of in de reclame. Creatief bent u, of niet. Maar dat beeld klopt niet. Creatief zijn is geen talent. Niet dat creatieven geen specifiek talent hebben in wat ze doen, maar dat talent staat los van hun creativiteit. Het is niet iets wat u leert. Als kind was u van nature creatief, maar gaandeweg leert u het af. Of beter gezegd: u raakt het geloof in uw eigen creativiteit kwijt. Uw creativiteit moet gewoon opnieuw worden geactiveerd! Dit boek laat u uw creatieve potentieel opnieuw ontdekken en stimuleren. Met behulp van deze methode met speelse oefeningen en korte interviews met creatieve mensen, leert u anders te denken en te kijken. En dus zelf creatieve oplossingen te verzinnen. Bron : http://www.boekenbank.be
Cognitive psychology --- creativity --- thinking --- Créativité Creativiteit --- Résolution des problèmes Probleemoplossing --- creativiteit --- oplossingsgericht handelen --- Creativiteit --- Psychologie --- Probleemoplossend denken --- Toegepaste psychologie --- Organisatiesociologie --- Musiceren --- Man --- Volwassene
Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|