Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek ontdek je immense spelpedagogische mogelijkheden die de auteur door jaren ervaring met poppenspel vrijgeeft. Hij biedt een overvloed aan voorbeelden aan voor het pedagogisch verantwoord inzetten van de handpoppen, geeft waardevolle tips hoe de poppen in de les en groepswerk kunnen worden ingezet en biedt hulp voor spelstrategieën in lastige situaties.Alle tips zijn vertaalbaar voor alle soorten van poppen en knuffels. (Bron: www.abimo-uitgeverij.com)
muzische vorming --- creatieve therapie --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- handpoppen --- poppen --- poppenkast --- 471.41 --- Handpoppen --- Poppen --- 433.6 --- Poppenkast --- Poppenspel --- 792.9 --- 794.31 --- Dramatische expressie; ba.o --- Taal en verbale expressie --- Kind, spel en speelgoed --- 454.53 --- 474.53 --- Handpop
Choose an application
In Doelgericht spelen staan het ontwikkelen van sociale vaardigheden, het luisteren naar elkaar, het versterken van zelfvertrouwen en het vergroten van weerbaarheid bij kinderen centraal. Dit praktische themaboek van Jantien de Groot bestaat uit een lesboek en bijbehorende werkbladen. Door de duidelijke opzet zijn de themalessen direct toepasbaar. Het doel van de les en de benodigdheden zijn kort beschreven en in de kern staat de aanpak aangegeven. De evaluatie laat zien hoe de les kan worden afgesloten.Het boek is bedoeld voor docenten en begeleiders van kinderen vanaf zes jaar. Het is onder meer te gebruiken in het basisonderwijs, speciaal onderwijs, buitenschoolse opvang, vrouwenopvanghuizen, kindertehuizen, jeugdzorg, medische kinderopvangcentra, en (individuele) kinderbegeleiding. Sommige lesonderdelen kunnen ook gebruikt worden bij het werken met volwassenen.
spelactiviteiten --- Didactics of social education --- sociale vaardigheden --- lager onderwijs --- hulpverlening --- Didactics of primary education --- 37.032 --- Sociale vaardigheden --- Emoties --- Weerbaarheid --- weerbaarheid --- Gezinsproblemen --- Luistervaardigheid --- Zelfvertrouwen --- 478.9 --- 120045.jpg --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs ; didactiek --- Spelen ; didactiek --- 454.53 --- 454.23 --- Speelleermiddelen --- Didactische principes - conflicten - leerlingen - opvoeding --- socio-emotionele ontwikkeling --- Lager onderwijs --- Hulpverlening --- Spelen --- Ontwikkelingsdoelen --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Spelactiviteiten --- Spel --- Ontwikkelingsdoel --- Spelactiviteit
Choose an application
La collection "Techniques et pratiques de classe" propose aux enseignants de langue et aux étudiants en formation des ouvrages pour répondre aux questions théoriques et pratiques que pose l'enseignement des langues. Le jeu en classe de langue se fixe pour but d'aider à mieux intégrer le jeu dans la classe en tant qu'outil d'enseignement et d'apprentissage. Le jeu en classe de langue se fixe pour but d'aider à mieux intégrer le jeu dans la classe en tant qu'outil d'enseignement et d'apprentissage. Face à la grande diversité des publics, des objectifs à atteindre et des situations d'enseignement, il s'agit moins de fournir des recettes prêtes à l'emploi que de présenter des matrices susceptibles de répondre à des besoins multiples et singuliers. L'ouvrage comporte deux parties : - La première fournit aux enseignants des orientations pour engager ou poursuivre la réflexion sur l'exploitation pédagogique du jeu, ainsi que des pistes concrètes pour tirer le meilleur parti des supports ludiques et pour créer une atmosphère propice au jeu ; - La seconde, axée sur des propositions pratiques pour la classe, inclut 20 matrices de jeu donnant lieu à des centaines d'exploitations pédagogiques différentes. Chaque matrice est ilustrée par une application détaillée prête à l'emploi, suivie d'une dizaine de suggestions de variantes.
Frans --- Educatieve spellen. --- Didactiek. --- Didactic strategies --- talenonderwijs --- didactiek --- Didactics of French --- 800.7 --- speelleermiddelen --- taalonderwijs --- 460.5 --- 454.53 --- 485.2 --- frans (ler) --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 485.2 Taal en letterkunde; overige talen --- Didactiek --- Speelleermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het Frans --- Spelactiviteiten --- Mondelinge taalvaardigheid --- Didactische werkvorm --- Spelactiviteit
Choose an application
454 --- didactiek --- leerlingvolgsystemen --- kleuteronderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- 471.4 --- Betrokkenheid --- Competenties --- Kinderen --- Kindvolgsysteem --- Klasscreening --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Welbevinden --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatie --- Ervaringsgericht basisonderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- 454.53 --- Emotionele problemen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Observatielijsten --- Ontwikkelingsproblemen --- Risicokleuters --- Speelleermiddelen --- Leerlingvolgsysteem --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs
Choose an application
Deze map bevat: > Handleiding > Speelbladen > Kopieerbladen
Kleutervolgsysteem. --- Bewegingsopvoeding --- Motoriek --- Zorgverbreding --- Kleuteronderwijs. --- Didactic evaluation --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- kleuterdidactiek --- Zorgverbreding ; kleuteronderwijs --- Leerlingvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- #PBIB:+110.40 --- Evaluatie --- kindvolgsysteem --- ontwikkelingsdoelen --- 454 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- leerlingvolgsystemen --- 471.4 --- 474.4 --- Betrokkenheid --- Cognitieve ontwikkeling --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuteronderwijs --- Sociale ontwikkeling --- Welbevinden --- 454.53 --- Cognitieve vaardigheden --- Kindvolgsysteem --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlingvolgsystemen --- Observatielijsten --- Socio-emotioneel --- 471.2 --- cognitieve ontwikkeling --- emotionele opvoeding --- kindvolgsystemen --- kleuteronderwijs (ler) --- sociale ontwikkeling --- welbevinden --- zorgverbreding --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Leerlingvolgsystemem ; kleuteronderwijs --- 471.5 --- Kindvolgsysteem: kleuters --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- kindvolgsysteem: kleuters --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Speelleermiddelen --- Ontwikkelingsdoelen --- Leerplannen --- Ontwikkelingsdoel --- Leerplan --- Leerlingvolgsysteem
Choose an application
4798-15-2
#PBIB:2002.2 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2002 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Kindvolgsysteem --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- kindvolgsysteem --- kleuters --- 454 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- leerlingvolgsystemen --- 471.4 --- 474.23 --- 474.4 --- Betrokkenheid --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Orthodidactiek --- Welbevinden --- Zorgverbreding --- 454.53 --- Emotionele problemen --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlingvolgsystemen --- Observatielijsten --- Ontwikkelingsproblemen --- Risicokleuters --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- emotionele problemen --- kindvolgsystemen --- ontwikkelingsbedreigde kleuters --- Handboek/cursus --- Kleutervolgsystemen --- Leerlingenvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- Kindvolgsysteem: kleuters --- Didactiek; algemeen --- Didactische principes --- Evaluatie --- Speelleermiddelen --- kinderen met emotionele problemen --- Leerlingvolgsysteem --- Betrokkenheid. --- Kleuters. --- Leerlingvolgsystemen. --- Onderbouw (onderwijs). --- Welbevinden.
Choose an application
In het eerste deel van dit boek beschrijven Joop Berding (over John Dewey), Bert van Oers (over Lev Vygotsky), en Ed Elbers (over Jean Piaget), hoe deze zeer inspirerende denkers over spel hebben geschreven. Het tweede deel bevat 13 bijdragen om kennis en ervaring over de functie van spel en gebruik ervan in opleidingen over te dragen. De hoofdstukken zijn geschreven door opleiders van hogescholen en medewerkers van instellingen die de waarde van spel onder ogen zien. Of het nu gaat om spelend leren in de onderbouw, spelend onderzoeken in de bovenbouw, serious gaming in het kader van vakken in primair en secundair onderwijs, spelen in de buitenruimte, op de brede school, in de wijk, of spelbegeleiding, iedere auteur heeft met studenten voor ogen zijn ervaringskennis beschreven inclusief voorbeelden en opdrachten. In het laatste hoofdstuk komen overkoepelende thema's aan bod, zoals spel in relatie tot het volgen van ontwikkeling en leerprocessen, spel in de multiculturele school, gaming en spelen, en de onderzoeksvragen die te stellen zijn gelet op spel en spelen in de pedagogische beroepspraktijk.Het boek richt zich op opleiders en hun studenten van hogescholen in het kader van de opleiding tot leerkracht in het primair onderwijs, tot docent in het secundair onderwijs en tot pedagoog in vroege en naschoolse opvang.
Serious gaming. --- Spelen --- Pedagogie. --- Didactics of sports and games --- spelen --- pedagogiek --- Spelen ; pedagogie --- #PBIB:+110.71 --- gaming --- speelleermiddelen --- spelbegeleiding --- 433.5 --- 433.6 --- 454.53 --- Basisonderwijs --- Buitenhuisspelen --- Dewey --- Dewey, John --- Games --- Jenaplanscholen --- Natuurspelen --- Piaget --- Piaget, Jean --- Spelactiviteiten --- Spelbegeleiders --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelend leren --- Spelontwikkeling --- Vygotsky --- basisonderwijs --- 416.4 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Brede school --- Buitenspelen --- Jenaplan --- Jenaplanonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Spel --- Spelbegeleiding --- Vygotsky, Lev --- Spel ; opvoeding --- Kinderen --- Spel; opvoeding --- 110239.jpg --- 681.3*K8 --- 794 --- spelend leren --- 794 Bordspelen. Tafelspelen. Denkspelen. Kansspelen. Bekwaamheidsspelen --- Bordspelen. Tafelspelen. Denkspelen. Kansspelen. Bekwaamheidsspelen --- 681.3*K8 Personal computing: games --- Personal computing: games --- Onderwijs : Didactiek : Hoger onderwijs : Algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Kind, spel en speelgoed --- Speelleermiddelen --- Psychologie van het kinderspel --- Education --- Philosophy --- Didactiek van sport en spel --- Didactics of secundary education --- Speltheorie --- Computerspelen --- Didactische werkvormen --- Lerarenopleiding --- Remediërend onderwijs --- Ontwikkelingspsychologie --- PXL-Education 2020 --- didactiek van sport en spel --- onderwijs en onderzoek --- Computerspel --- Didactische werkvorm
Choose an application
In dit boek vinden we aanknopingspunten van hoe we kunnen komen tot een projectkeuze, hoe we een project kunnen verrijken, hoe we kinderen kunnen begeleiden in hun leerproces, hoe we een project kunnen evaulueren en dergelijke meer.
Projectonderwijs. --- leerlingvolgsystemen --- Didactic strategies --- Kindergarten --- kleuteronderwijs --- ervaringsleren --- Leerlingvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- #PBIB:2002.2 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2002 --- #PBIB:gift 2003 --- kindvolgsysteem --- kleuters --- 454 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- 471.4 --- 474.23 --- 474.4 --- Betrokkenheid --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Orthodidactiek --- Welbevinden --- Zorgverbreding --- 454.53 --- Emotionele problemen --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlingvolgsystemen --- Observatielijsten --- Ontwikkelingsproblemen --- Risicokleuters --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- kindvolgsystemen --- 471.5 --- Kindvolgsysteem: kleuters --- Kleuterschool: kindvolgsysteem --- Projectwerk: lagere school --- Wereloriëntatie: didactiek lagere school --- Didactiek; algemeen --- Didactische principes --- Evaluatie --- Speelleermiddelen --- Projectonderwijs --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Competenties --- Ervaringsgericht onderwijs --- Leerlingvolgsysteem --- Competentie --- Betrokkenheid. --- Didactic strategies. --- Kindergarten. --- Kleuters. --- Leerlingvolgsystemen. --- Onderbouw (onderwijs). --- Welbevinden. --- ervaringsleren. --- kleuteronderwijs. --- leerlingvolgsystemen. --- Didactics --- projectonderwijs --- didactische werkvormen --- lager onderwijs
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|