Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Infants --- 159.92 --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Infant development --- Child development --- Development --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychomotorische therapie --- Kinderfysiotherapie --- Bewegingstherapie --- Psychomotorische ontwikkeling --- Kind --- Fysiotherapie
Choose an application
. van: La psychologie de l'enfant (1966)
kinderpsychologie --- Developmental psychology --- 159.92 --- 416.1 --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Piaget, Jean --- Psychologie --- 416.1 ) Kinderpsychologie --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- 159.987 --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen --- Ontwikkelingspsychologie --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Kindergeneeskunde. --- Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingsstoornissen --- Kinderen. --- 159.92 --- Kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- ontwikkelingsstoornissen --- kinderpsychologie --- ontwikkelingsproblemen --- kinderen --- psychomotorische ontwikkeling --- psychomotorische stoornissen --- jeugdpsychologie --- psychologie --- 416.23 --- Kindergeneeskunde --- Ontwikkelingspsychologie ; baby's --- pediatrie --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar
Choose an application
Psychomotorische therapie is gericht op psychische, psychosociale en/of psychosomatische problemen. Ze richt zich bij de behandeling tot de gehele persoonlijkheid en wil de persoonlijkheid in harmonie brengen met zichzelf en de omgeving. In bijdragen van telkens slechts enkele bladzijden zetten 36 psychomotorische therapeuten hun ervaringen uiteen. Zo geeft het boek een weids overzicht van het werkveld van de psychomotorische therapeut bij de behandeling van kinderen en jongeren. De getuigenissen tonen aan dat er heel wat kwaliteit en ideeën in de praktijk aanwezig zijn. Duidelijk is ook dat psychomotorische therapie niet een statisch gegeven is, maar voortdurend evolueert. Bestaande technieken en methodieken worden geïncorporeerd in de therapie en nieuwe horizonten worden verkend. Mede door de aanvulling met referenties, post- en e-mailadressen is deze publicatie zowel aangewezen voor wie in de sector werkt of wil werken, als voor wie hulp zoekt bij een psychomotorische therapiebegeleiding.
Psychomotorische therapie --- Kinderen. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- kinesitherapie --- psychomotorische therapie --- psychomotorische ontwikkeling --- psychomotoriek --- 159.91 --- 159.91*1 --- 159.92 --- #KVHB:Bewegingsopvoeding --- #KVHB:Psychomotoriek --- #KVHB:Relaxatietechnieken --- 326 --- 415.3 --- 607.52 --- Psychosomatische aandoeningen --- Sherborne movement --- lichaamsbeleving --- therapie --- 467 --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- 159.91*1 Relaxatietechnieken. Yoga --- Relaxatietechnieken. Yoga --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Uitvoerende functies --- Bewegingstherapie --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Fysiotherapie. Alternatieve geneeswijzen --- Kinderen --- Jeugd --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Psychomotorische therapie ; kinderen --- Jongere --- psychomotorische therapie (PMT)
Choose an application
2000
personen met een mentale beperking --- Social policy and particular groups --- Emancipatie --- Mensen met een verstandelijke beperking --- People with mental disabilities --- 159.923 --- 159.92 --- 159.923 Persoonlijkheid. Identiteit --- Persoonlijkheid. Identiteit --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Intellectually disabled persons --- Mental disabilities, People with --- Mentally deficient persons --- Mentally disabled persons --- Mentally disordered persons --- Mentally handicapped --- Mentally retarded persons --- People with intellectual disabilities --- Retarded persons --- People with disabilities --- Intellectual disability --- Mentally ill --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Wij zijn ons brein van Dick Swaab leert je alles wat je ooit wilde weten over je hersenen.Het verhaal van je leven is het verhaal van je brein. Dat begint in de baarmoeder, waar de hersenen gevormd worden op een manier waar je je leven lang niet meer vanaf komt. Dick Swaab volgt in Wij zijn ons brein de mens vanaf de conceptie tot en met de dood. Na een leven lang onderzoek naar de werking van het menselijk brein is Swaab dé autoriteit. Hoe zit dat nou precies met de hersenen van pubers, wat gebeurt er als je verliefd bent, en valt homoseksualiteit te verklaren, en wat gebeurt er wanneer alzheimer toeslaat? De zin en onzin van therapie, antidepressiva en alternatieve geneeswijzen, agressie, moreel gedrag en geloof, meditatie: alles wordt beschreven in Wij zijn ons brein. Ook schrijft Swaab over wat er mis kan gaan: hersenbeschadiging, ziektes, psychische problemen en bijna-doodervaringen. Dit is hét boek over het brein: van de basisbegrippen (wat zijn gedachten, hoe maken we beslissingen, hoe kan ons gedrag worden verklaard?) tot en met het meest geavanceerde onderzoek (hoe zijn defecten in de hersenen in de toekomst te repareren en hoe zijn hersenziektes te genezen?). Na lezing van dit boek zul je beter begrijpen waarom je bent wie je bent.Bron : http://www.bol.com
Hersenen --- Brein --- Neurologie --- Gedrag --- 415.4 --- 600.52 --- 606.1 --- hersenen --- neurobiologie --- Hogere geestelijke functies --- Fysiologie --- Hersenen (cerebrum) --- 159.91 --- 159.92 --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Developmental psychology --- Physiology of nerves and sense organs --- #gsdbP --- 316.6 --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Verpleegkunde
Choose an application
Maslow vat hier aard en streven samen van wat hij wel de 'psychologie van de gezondheid' heeft genoemd en bepaalt tevens haar plaats ten opzichte van de meer gangbare of officieel geaccepteerde stromingen. Daarmee kan dit boek als een kernboek worden beschouwd voor allen die zich in de psychologie van de zelfontplooiing willen verdiepen. Dat zijn in de eerste plaats zij die de overtuiging zijn toegedaan dat de psychologie een geheel nieuwe en vooral frisse, op de gezonde mens georiënteerde aanpak behoeft.
Motivation --- Personality --- #GSDBP --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- Créativité Creativiteit --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Psychologie Psychologie --- Méthodes Methoden --- psychologie --- Disincentives --- Expectations --- Incentives --- Disincentive --- Expectation --- Incentive --- Motivations --- Drive --- Personalities --- Human Characteristics --- Psychology --- Maslow, Abraham --- ontwikkelingspsychologie --- zelfontplooiing --- Developmental psychology --- humanistische psychologie --- #GGSB: Psychologie --- 159.92 --- #GBIB:CBMER --- #GROL:SEMI-159.9-05 --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Humanistische psychologie --- 413 --- Abraham H. Maslow --- Humanistische psychologie --- 415 --- psychologie (gez) --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Psychologie --- Persoonlijkheid --- 414.9 --- Maslow, Abraham H. --- Maslow, Abraham H --- Man --- Volwassene
Choose an application
Het boek bevat op de eerste plaats een behandeling van de algemeen theoretische en methodologische achtergronden bij het ontwikkelingsbegrip per se. Zonder deze basis wordt een goed inzicht in veel van het onderzoek naar de motorische ontwikkeling belemmerd. Verschillende conceptuele ontwikkelingsopvattingen worden toegelicht. Vervolgens worden de belangrijkste theorieën over motorische ontwikkeling uitgebreid aan de orde gesteld. Achtereenvolgens zijn dat de interactietheorie van Piaget, de leertheorie van Watson, de rijpingstheorie van Gesell en ten slotte de theorie van de non lineaire dynamische systemen, zoals door Thelen voor de ontwikkelingsoriëntatie uitgewerkt.
#KVHB:Motoriek --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 612.8 --- 159.92 --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Kinderen --- Motoriek --- motorische ontwikkeling --- Developmental psychology --- psychologie --- Affective and dynamic functions --- kinderen --- motoriek --- 415.3 --- Behaviorisme --- Gedrag --- Gesell, Arnold --- Leren --- Mentaal gehandicapten --- Ontwikkeling van kinderen --- Piaget, Jean --- Psychologie --- 613.95 --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsfases --- 416.23 --- Ontwikkelingspsychologie --- Jean Piaget --- Motoriek ; kinderen --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Uitvoerende functies --- Gedragsproblemen --- Gehandicapten --- Lateralisatie --- Leerproblemen --- Tests --- Waarneming --- Biologische ontwikkeling --- Motorische vaardigheden --- Kinderen. --- Testen --- Fysiotherapie --- Jeugdpsychologie --- Biologie --- Psychomotorische ontwikkeling --- Kind
Choose an application
De sociaal-emotionele ontwikkeling is ook voor leerlingen met een verstandelijke beperking de basis voor de verdere ontplooiing. De ontwikkeling verloopt bij leerlingen met een verstandelijke beperking niet zo vanzelfsprekend. Ze zijn veel kwetsbaarder in hun sociale ontwikkeling. Ze vragen daarom extra ondersteuning en begeleiding. Dit boek schetst een aantal uitgangspunten die de schoolvisie op sociaal-emotionele ontwikkeling beïnvloeden. Het bepalen van de beginsituatie van de sociaal-emotionele ontwikkeling van een leerling is het vertrekpunt om doelen te selecteren. Hoe we doelen realiseren vindt u terug in de aanpak. De auteur beschrijft hierbij heel wat concrete suggesties en voorbeelden. Het evalueren van de sociaal-emotionele ontwikkeling helpt ons om te komen tot een nieuwe beeldvorming. De betrokkenheid van ouders zorgt ervoor dat wat we aanleren, functioneel en zinvol is. De katern geeft een aanzet om gericht te werken op schools-, groeps- of individueel niveau aan het domein sociaal-emotionele ontwikkeling bij kinderen en jongeren met een matige of ernstige mentale beperking.
Mentaal gehandicapte kinderen ; onderwijs. --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- orthodidactiek --- socio-emotionele ontwikkeling --- 159.92 --- #KVHB:Buitengewoon onderwijs --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 462.3 --- Buitengewoon onderwijs --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- buitengewoon onderwijs --- mentaal gehandicapte kinderen --- ouderparticipatie --- sociaal emotionele ontwikkeling --- sociale ontwikkeling --- 462.2 --- Basisonderwijs --- Evaluatie (Beoordeling) --- Kinderen --- Leerlingen --- Mentaal gehandicapten --- Ouderparticipatie --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 37.032 --- Beeldvorming --- Handelingsplan --- Kinderen met een handicap --- Onderwijs --- Ontwikkelingsdoelen --- Personen met een mentale handicap --- Sociaal-emotionele ontwikkelingen --- 120520.jpg --- Emotionele ontwikkeling ; gehandicapten --- Mentaal gehandicapte kinderen ; onderwijs --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Matig en ernstig gehandicapte kinderen --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Licht mentaal gehandicapte kinderen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Relatie ouder - school --- Kind met een verstandelijke handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind --- Relatie school - ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
In het derde en laatste deel wordt met name ingegaan op de training van de praktijk van het observeren. Bovendien wordt in een apart hoofdstuk ingegaan op het zelf ontwikkelen en trainen van een observatiesysteem. In het eerste deel wordt de lezer geïnformeerd over de theoretische achtergrond van het observeren in het algemeen en de verschillend te kiezen methoden van observatie. Bovendien worden de technische hulpmiddelen besproken. In het tweede deel worden enkele observatiesystemen als illustraties van de in het theoretisch gedeelte besproken observatiemethoden gepresenteerd.
Observation (Educational method). --- Observation (Psychology). --- Psychology --- Research. --- Observatietechnieken. --- observeren --- meetinstrumenten (psychologie) --- Educational sciences --- Qualitative methods in social research --- onderzoeksmethoden --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- kwalitatief onderzoek --- gedragsobservatie --- OBSERVATIEONDERZOEK -- 370.4 --- OBSERVATIETECHNIEKEN -- 343.901 --- OBSERVATIEONDERZOEK -- 343.901 --- OBSERVATIETECHNIEKEN -- 370.4 --- Observation (Educational method) --- Observation (Psychology) --- Behavior --- 159.92 --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Psychological research --- Knowledge, Theory of --- Classroom observation --- Teachers --- Acceptance Process --- Acceptance Processes --- Behaviors --- Process, Acceptance --- Processes, Acceptance --- Research --- Training of --- #KVHB:Observatie --- 001.891.5 --- 159.94 --- Gedragsobservatie --- Observatiemethoden --- 159.98 --- Methodiek --- Observatietechnieken --- 616.07 )* Verpleegkundige diagnose --- observatiemethoden --- waarnemingsoefeningen --- 062317.jpg --- 300.6 --- informatieverwerving --- sociologisch onderzoek --- #KVHB:Gedrag --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Psychologie --- Kwalitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- Pedagogiek --- 321.3 --- methodiek --- Methodologie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Observeren --- Man --- Volwassene --- Observatie --- Sociaal leren
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|