Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In tijden van grote veranderingen moeten organisaties om kunnen gaan met spanningen, wrijvingen en tegenstellingen. Directie en management moeten daarom beschikken over fundamentele kennis en vaardigheden van conflictoplossing. Friedrich Glasls degelijke handboek schetst een wetenschappelijk onderbouwd, uitgebreid model voor diagnose en behandeling van conflicten, dat zich ook in de praktijk vele malen bewezen heeft. Dit is zonder twijfel een van de beste boeken over dit onderwerp. De uitvoerige en systematische opzet van dit werk maakt het onmisbaar voor professionals die met conflicten in hun beroep moeten omgaan: conflictloodsen, coaches, mediators. Met onder meer kennis en informatie over: - Conflictdiagnose - Sociale conflicten - Typologie - Escalatie - Strategieën bij conflictmanagement - Interventies en modellen - Fasen bij escalatie
groepsdynamica --- Conflicthantering --- 361.13 --- Sociologie --- Vaardigheden --- sociale conflicten --- conflicthantering --- conflictbemiddeling --- Industrial psychology --- 316.48 --- 316.48 Sociale conflicten --- Sociale conflicten --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
In deze drukke tijden lijken conflicten onvermijdelijk. Voor sommigen voelt het alsof mensen constant een kort lontje hebben. Dit boek is een gids die je waardevolle inzichten en krachtige tools geeft om op een constructieve manier met conflicten om te gaan, zowel in je persoonlijke als professionele relaties.Het boek geeft voorbeelden van alledaagse situaties waarin conflicten ontstaan en toont hoe je ze kunt omzetten in groeikansen en begrip. Of het nu gaat om een meningsverschil binnen je familie, een verhitte discussie op het werk of een ruzie met een vriend of een geval van verkeersagressie, de tips helpen je om constructieve oplossingen te vinden.Aan de hand van drie P's, Persoon, Positie en Perspectief, bieden de auteurs een boeiende kijk op conflicten. Ze ontleden de dynamiek van conflicten tussen personen, analyseren in wat voor situaties ze ontstaan en welke externe factoren een conflict beïnvloeden.'Kort lontje' is doorspekt met inspirerende verhalen van mensen die erin slaagden om een kort lontje in te tomen. Dit boek biedt een leidraad om rust te creëren en mild te zijn in alle aspecten van je leven. Zo buig je conflicten om naar kansen om te verbinden.https://www.standaardboekhandel.be/p/kort-lontje-9789464987850
Conflict --- Conflictbeheersing --- Relatie --- Sociale vaardigheden --- Conflicthantering --- Social problems --- communicatie --- agressie --- angst --- conflicthantering --- sociale conflicten --- conflictbemiddeling
Choose an application
Of het nu gaat om de rol van de islam in de terroristische aanslagen, over de veiligheid van pesticiden, de huidskleur van het hulpje van Sinterklaas: waarom ontstaan er zo vaak twee kampen die er beiden van overtuigd zijn dat ze de wijsheid in pacht hebben? Waarom graven we ons zo graag in in de loopgraven van ons eigen gelijk? In Waarom iedereen altijd gelijk heeft probeert Ruben Mersch via het verband tussen kakkerlakken en ethiek, de laaghangende broeken van hiphoppers en het mysterie van de schone studentenkeuken deze vragen te beantwoorden. Daarbij verwijst hij gretig naar de nieuwste inzichten van psychologen, antropologen, biologen, filosofen en een achttiende-eeuwse predikant met een voorliefde voor biljart. Hij komt tot een ontnuchterende conclusie: niet onze ratio, maar wel onze emoties zijn heer en meester over ons denken. Gelukkig, zo voegt Mersch eraan toe, zijn er manieren om dit tegen te gaan. Iets wat hij boeiend en met hilarische voorbeelden aan de lezer presenteert. Waarom iedereen altijd gelijk heeft is het ideale boek om meer inzicht te krijgen in de strapatsen van de menselijke geest
sociale conflicten --- Philosophical anthropology --- emoties --- conflicthantering --- communicatie --- etnische conflicten --- ethiek --- Denken --- 17 --- Social psychology --- Emoties --- Psychologie --- Zelfbeeld --- Emotie --- Man --- Volwassene --- Community organization --- Sociology
Choose an application
bemiddeling --- 007 --- Sociale conflicten. --- conflictbemiddeling --- methoden van het sociaal werk --- conflicthantering --- onderhandelen --- Sociology of social welfare --- Buurten --- Conflicten --- Bemiddeling --- Hulpverlening --- Methodiek --- Buurt --- Conflict
Choose an application
Opgroeien en opvoeden gaan niet zonder slag of stoot. Conflicten zijn er inherent deel van. Met de juiste aanpak dragen ze bij tot meer zelfkennis en meer diepgang in onze relaties. Met de verkeerde aanpak leiden ze onvermijdelijk tot breuken. Te veel gezinnen en voorzieningen slagen er niet in het volle potentieel van conflicten te benutten. Al te vaak zijn kinderen en jongeren daar de dupe van. We geloven met Ligand dat het samen beter kan.Herstelgericht werken is een discipline die bijdraagt tot het versterken en herstellen van relaties met een veerkrachtig samenleven als doel. Die manier van werken kent zijn ingang in uiteenlopende domeinen als onderwijs, welzijn, justitie en organisatieontwikkeling. Dit boek reikt organisaties in de jeugdhulp de broodnodige tools aan om conflicten en delinquent gedrag duurzaam aan te pakken.
jeugdzorg --- 362.7 --- Jeugdzorg --- herstelgerichte aanpak --- 374.3 --- Age group sociology --- herstel --- jeugdhulpverlening --- sociale conflicten --- Jeugdhulpverlening --- Herstelgericht werken --- Herstelgesprekken --- Herstelrecht --- Verbindende communicatie --- Herstelgesprek --- Child welfare --- jongerencriminaliteit --- Methodiek
Choose an application
Blijven zeuren, niet willen luisteren, alles ter discussie stellen, geen "nee" accepteren, schelden, dreigen, intimideren en soms zelfs overgaan tot fysiek geweld. Dit zijn enkele voorbeelden van grensoverschrijdend en agressief gedrag waarmee professionals tijdens het werk steeds vaker te maken krijgen. Er zullen altijd mensen blijven die zich agressief gedragen, maar dat wil niet zeggen dat u alles maar hoeft te accepteren. U zult zelf duidelijk moeten maken waar de grens ligt. Het boek biedt praktische en effectieve handvatten om grensoverschrijdend of agressief gedrag op een krachtige en duidelijke wijze te voorkomen en te stoppen. Met behulp van praktijkvoorbeelden wordt verduidelijkt hoe u de aangereikte handvatten in de praktijk kunt toepassen. Het boek biedt inzicht in uw mentale weerbaarheid en hoe u die kunt versterken, zodat u steviger in uw schoenen staat tijdens een confrontatie
Psychology --- Social problems --- Personality development --- Psychiatry --- signaleren (mensen) --- agressie --- conflicthantering --- sociale conflicten --- Agressie --- Grensoverschrijdend gedrag --- Emotie --- Assertiviteit --- Geweld in de hulpverlening
Choose an application
Conflicten vermijden we allemaal liever, maar het kan vaak zeer verfrissen zijn om de confrontatie aan te gaan. Als ons zelfrespect in het gedrang komt, moeten we wel reageren. Het is wel zaak, dat op een verstandige manier te doen, zodat er geen ernstige ruzie ontstaat, of een slepend conflict zonder directe uitkomst. Dit boekje geeft aan hoe u conflicten op een positieve manier kunt hanteren, door effectief te reageren zonder woede, uw zelfrespect te behouden, en het conflict niet uit de hand te laten lopen, de drijfveren van een conflict eerder te doorzien, invloed uit te oefenen op de ander, en een goede afweging te maken welke conflicten het waard zijn om voor te vechten.
Conflicthantering --- Conflicthantering. --- Sociale conflicten. --- Ondernemingen. --- Communicatieve vaardigheden. --- Linguistics --- Dutch language --- Personnel management --- Labour conflicts --- 316.48 --- 658.3 --- #BAVD --- KBC0407 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Formuleren --- #KVHA:Conflicthantering --- taal --- taalgebruik --- conflicthantering --- 65 management --- 159.9 psychologie --- *843 --- 658.319 --- Communicatie: conflicten --- Conflicthantering ; ondernemingen --- E03032.jpg --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 316.48 Sociale conflicten --- Sociale conflicten --- Conflicten --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Taal --- Conflict --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Er waren eens zeven zielige wasvrouwen. Ze moesten heel hard werken voor hun gierige baas. Op een dag besloten ze te staken, en de vrijheid beviel zo goed dat ze niet meer te houden waren. Ten slotte was iedereen doodsbang voor hen, behalve dan die zeven houthakkers in het bos. Ze zouden de wasvrouwen wel eens een lesje leren - maar dat pakte toch nét even anders uit.
Kindergarten --- Primary education --- English language --- Vrouwen --- Vrouwenemancipatie --- Sociale conflicten --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken ; verhalend --- Wassen ; verhalen --- Prentenboek --- Avontuur --- Vrouw --- Sociaal conflict --- Kunst --- Ondernemerschap --- Poëzie --- 880 --- jeugdliteratuur --- littérature jeunesse
Choose an application
Beestenberg is een aanbod aan klassen van de tweede en derde graad basisonderwijs (eventueel ook eerste graad buitengewoon secundair onderwijs) om op een speelse, interactieve manier te leren werken aan conflicttransformatie. Beestenberg werkt met inleefgesprekken en rollenspelen, gebaseerd op verhalen over dieren. De Beestenbergverhalen creëren de nodige afstand om spelenderwijs moeilijke conflicten ter sprake te brengen. De methode laat toe om, zonder veel theoretische achtergrond, vaardigheden in te oefenen die mogelijk van pas komen in de eigen leefsituatie. Bij de handleiding zit ook een set kaarten: een verzameling van 8 dierenkaarten, maar ook een gevoelenskaart om de kinderen te helpen zoeken naar het juiste gevoel dat bij een bepaalde situatie past.De doelstellingen sluiten aan bij de eindtermen basisonderwijs en het leerplan Nederlands, godsdienst en niet-confessionele zedenleer van de eerste graad BSO en BUSO.
Conflicthantering --- Ontwikkelingsspelen --- Basisonderwijs --- 2e graad lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Geweldloze communicatie --- Geweldloze opvoeding --- Verbindende communicatie --- Oplossingsgericht werken --- Dieren --- Communicatie --- Emoties --- Persoonlijke ontwikkeling --- Godsdienst --- Verhalen --- Empathie --- Dier --- Emotie --- Verhaal --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Filosofie --- Psychologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Volwassene --- Didactics --- Didactics of social education --- Primary education --- levenskwaliteit --- conflicthantering --- communicatievaardigheden --- sociale conflicten
Choose an application
316.48 --- #A9301A --- 316.48 Sociale conflicten --- Sociale conflicten --- Speciale methoden. --- Primary groups --- Mass communications --- mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- onderhandelen --- Methoden en technieken --- #GSDBP --- vergadertechnieken --- communicatie --- Onderhandeling --- 658.3 )* MENSELIJKE RELATIES IN ONDERNEMING --- omgangskunde --- onderneming --- relaties --- AA / International- internationaal --- 650 --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Advertising. Public relations --- communicatiemanagement --- Onderhandelen. --- Negotiation --- Handbooks, manuals, etc. --- 316.772.42 --- Brainstorming Brainstorming --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Pouvoir (relations humaines) Macht (menselijke relaties) --- Problèmes Problemen --- Relations humaines Menselijke relaties --- 316.772.42 Interpersonele communicatie. Groepscommunicatie--(communicatiesociologie); z.o. {316.472.4} en {316.454.4} --- Interpersonele communicatie. Groepscommunicatie--(communicatiesociologie); z.o. {316.472.4} en {316.454.4} --- #SBIB:041.AANKOOP --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:309H021 --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Intra- en interpersonele communicatie
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|