Listing 1 - 10 of 154 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Schitterende piramiden en tempels langs de Nijl, goden als mens-dieren, farao’s, mummies en sfinxen… Het zijn de prachtige en fascinerende artefacten van de Oud-Egyptische cultuur.Maar wat is de verborgen, soms bizarre betekenis van deze zichtbare getuigen van het oude Egypte? Hoe komt het dat de Egyptische kunstenaar de mens op zo’n bijzondere manier weergaf? Zijn de koningsbeelden van koningin Hatsjepsoet mét baard een grap? Wie was de intrigerende Achnaton? Waren de Egyptenaren geobsedeerd door de dood?Marleen Reynders onthult in dit boek het leven en denken van de oude Egyptenaren. Ze neemt ons mee naar de dichtbevolkte godenwereld, gunt ons een blik over de omheining van de Egyptische tempel en laat ons kennismaken met de farao, de spil van het Egyptische wereldbeeld.Onder het oog van de zonnegod is een standaardwerk voor de reiziger en voor iedereen die deze verfijnde cultuur wil begrijpen en ervan genieten.
Egypte ; oudheid --- 922.1 --- geschiedenis --- Egypte --- geschiedenis - Egypte --- Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
De babytijd is een fascinerende periode waarin een hulpeloos wezentje zich in rap tempo ontwikkelt tot een peuter met een eigen wil. Baby?s vertederen ons, maar stellen ons ook voor een raadsel. Wat gaat er toch om in dat hoofdje? Ouders en verzorgers willen natuurlijk het beste voor hun kindje en hebben vaak veel vragen. Wordt de baby wel genoeg uitgedaagd? Is het raadzaam om je baby tweetalig op te voeden? Moeten smartphone en iPad goed opgeborgen worden, of kunnen deze apparaten de ontwikkeling van het babybrein juist positief beïnvloeden? Kortom: wat is de optimale omgeving voor een jong kind om op te groeien en uiteindelijk een gelukkige, succesvolle volwassene te worden?https://www.standaardboekhandel.be/p/het-babybrein-9789044636277
159.922.6 --- 159.922.7 --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- 159.922.6 Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop --- 441 --- Developmental psychology --- Physiology of nerves and sense organs --- baby's --- hersenen --- ontwikkelingspsychologie --- PXL-Healthcare 2020 --- baby --- hersenontwikkeling --- Baby --- Socialisatie (sociale wetenschap) --- Ontwikkelingspsychologie --- Hersenontwikkeling --- Opvoeding
Choose an application
Niet alle ouders zijn emotioneel volwassen, of emotioneel beschikbaar voor hun kinderen. Ook als het je als kind fysiek aan niets ontbroken heeft, kun je veiligheid of liefde hebben gemist, wat doorwerkt in je volwassen leven. Misschien heb je geleerd je zo veel mogelijk aan te passen en niet te praten over wat je voelt. Misschien vind je het zelfs moeilijk om te weten wat je voelt. Als je als kind hebt geleerd altijd alert te zijn op de stemming van je ouders, is er weinig ruimte geweest voor jouw eigen emotionele ontwikkeling. In Ongezien opgegroeid begeleidt psycholoog Lindsay Gibson deze inmiddels volwassen kinderen bij hun zoektocht naar wie ze echt zijn, en op hun pad naar een emotioneel gezonder leven, zonder dat zij met hun (vaak ook ongelukkige) ouders hoeven te breken.(https://www.boompsychologie.nl/100-9355_Ongezien-opgegroeid?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=button-ongezien-opgegroeid%20%7C%20button&utm_campaign=BPP%20mailing%20juli%202020)
Relatie ouder - kind --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Trauma --- Opvoeding --- Jeugd --- Kinderen --- Emotionele ontwikkeling --- ouder-kind relatie --- 159.92 --- Developmental psychology --- ontwikkelingspsychologie --- ouders-kind relatie --- emotionele ontwikkeling --- 159.922.6 --- 159.922.7 --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- 159.922.6 Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop --- Psychotrauma --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Jongere
Choose an application
Velen worden door hun beroep of als ouder geconfronteerd met kinderen of jongeren met specifieke problemen. In dit boek staat gefundeerde maar toch voor hen toegankelijke basisinformatie over deze verschillende groepen kinderen en jongeren met problemen. Hierbij komen voor elke groep nagenoeg dezelfde rubrieken terug : definitie, classificatie (hoe kunnen de problemen ingedeeld worden), terminologie, prevalentie (hoe vaak komen de problemen voor), etiologoie (wat zijn de oorzaken), diagnostiek (hoe kan het probleem vastgesteld worden), behandeling, opvoeding en onderwijs.
Gedragsstoornissen ; kinderen --- Gehandicapte kinderen ; onderwijs --- Gehandicapte kinderen ; opvoeding --- Leerstoornissen ; kinderen --- 159.922.7 --- 667 Gehandicapten --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- Gehandicapte kinderen --- Gedragsproblemen --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Kind met een handicap --- Gedragsprobleem --- Leerprobleem --- Kinderen --- Onderwijs --- Gehandicapten
Choose an application
29-23-4
Educational sciences --- opvoeding --- opvoedingsondersteuning --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoedingsproblemen --- 37.018.1 --- 159.922.7 --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- 37.018.1 Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Opvoeding --- Opvoedingsprobleem --- Onderwijs
Choose an application
In de liefde zijn we vrijer dan ooit en toch zijn we collectief bang. Bang om gekwetst te worden. Bang om niet gezien te worden. Bang om te falen. Dus schuiven we onze emoties aan de kant, en hopen we dat onze ratio ons zal redden. Als we maar verstandig een partner kiezen, dan komt het goed. Of toch niet?Rika Ponnet, die ons met haar bestseller Blijf bij mij op een andere manier naar relaties deed kijken, toont in dit nieuwe baanbrekende boek waarom het hoog tijd is dat we de romantische liefde in ere herstellen, en hoe we alleen kunnen liefhebben als we ook durven loslaten.Bron : https://www.standaardboekhandel.be/p/alleen-met-jou-9789401439206
Relaties --- Liefde --- 159.922.1 --- psychologie --- Seksuele psychologie --- 159.922.1 Seksuele psychologie --- Social psychology --- Psychologie --- Relatie man - vrouw --- Romantiek --- Hechting --- Hechtingsproblemen --- Verlatingsangst --- Onveiligheidsgevoel --- Verbondenheid --- Emotionele problemen --- Autonomie --- Relatietherapie --- Partnerkeuze --- Relatie --- Hechting (psychologie) --- Hechtingsprobleem --- Emotioneel probleem --- Man --- Volwassene
Choose an application
The Child: An Encyclopedic Companion offers both parents and professionals access to the best scholarship from all areas of child studies in a remarkable one-volume reference. Bringing together contemporary research on children and childhood from pediatrics, child psychology, childhood studies, education, sociology, history, law, anthropology, and other related areas, The Child contains more than 500 articles-all written by experts in their fields and overseen by a panel of distinguished editors led by anthropologist Richard A. Shweder. Each e
Children --- Child development --- Child study --- Development, Child --- Developmental biology --- Childhood --- Kids (Children) --- Pedology (Child study) --- Youngsters --- Age groups --- Families --- Life cycle, Human --- Development --- Kinderen --- Encyclopedieën --- 159.922.7 --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- Kind --- Encyclopedie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Goed ouder worden is een kunst. Oudere mensen moeten zo lang mogelijk zelf verantwooordelijk kunnen zijn voor de kwaliteit van hun leven. In dit essay komen divese aspecten van ouder worden ter sprake. Ze worden met de nodige realiteitszin benaderd maar tegelijkertijd in ontwikkelingsperspectief gezien
Developmental psychology --- Age group sociology --- 159.922 --- Psychologie --- Verouderingsproces --- #gsdbP --- Bejaarden --- Zelfstandigheid --- Levenskwaliteit --- Ouderen --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Iedereen houdt van baby's, we knuffelen hen en we laten ons vertederen door hun hulpeloosheid. Maar zijn baby's wel zo hulpeloos en vinden ze het wel prettig om op ieder willekeurig moment opgepakt en geknuffeld te worden? Volgens de Hongaarse kinderarts Emmi Pikler zijn baby's juist competente, nieuwsgierige wezens die graag van hun eigen ervaringen leren. Het werk van Emmi Pikler, kinderarts uit Boedapest, wordt in de ons omringende landen al geruime tijd erkend en toegepast. De methode biedt kind en leidster structuur. Voor het kind betekent deze structuur veiligheid en voorspelbaarheid, voor de leidster de mogelijkheid om rustig en systematisch te werken. Digibox De methode van Pikler wordt in het boekje met de bijbehorende film nader uitgelegd en aanschouwelijk gemaakt. De auteur hoopt met dit schrijven een stimulans te hebben gebracht tussen het lief hebben van baby's en het respectvol behandelen. Deze uitgave is zeer interessant voor professionals in de kinderopvang, maar ook voor ouders en gastouders. Emmi Pikler De kennis die Emmi Pikler heeft opgedaan gedurende 50 jaar observatie van baby's en peuters en de conclusies die ze daaruit getrokken heeft, zijn zeer waardevol. Bovendien heeft ze haar kennis omgezet in een bruikbare, effectieve manier van omgaan met de baby, waardoor deze zich optimaal kan ontwikkelen tot een zelfverzekerd mens.
kinderopvang --- Educational sciences --- ontwikkeling --- kinderen --- baby's --- Baby's --- Kinderdagverblijven --- 159.922.6 --- Baby --- Kinderopvang (kinderdagverblijf) --- Ontwikkeling --- Kinderdagverblijf
Choose an application
Children with disabilities --- #PBIB:1999.2 --- 159.922.761 --- 159.922.763 --- 159.922.763 Jeugdcriminaliteit. Misdadige kinderen --- Jeugdcriminaliteit. Misdadige kinderen --- 159.922.761 Kinderen met lichamelijke handicap --- Kinderen met lichamelijke handicap --- Development and disabilities (Pediatrics) --- Disabilities and child development --- Child development --- Development --- Onderwijs aan zieke kinderen --- Onderwijs --- Blindheid --- Doofheid --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Handicaps --- Logopedie --- Ontwikkelingsproblemen --- Psychomotorische stoornissen --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Handicap --- Ontwikkelingsprobleem --- Psychomotorische stoornis --- Oudere --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Sport --- Ontwikkelingsstoornis
Listing 1 - 10 of 154 | << page >> |
Sort by
|