Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
E-health voor zorg- en hulpverlenersZorgverleners erkennen het belang en de mogelijkheden van online begeleiden en behandelen (e-health, blended care). Toch bestaat er nog aarzeling er daadwerkelijk actief mee aan de slag te gaan omdat concrete handvatten vaak ontbreken. Dit handboek richt zich specifiek op hulp- en zorgverleners die naast reguliere dienstverlening ook online ondersteuning (willen) aanbieden aan cliënten en patiënten. In E-health worden de facetten van online behandelen beschreven met voorbeelden van e-health-toepassingen en ervaringen van zowel cliënten als zorgprofessionals.Apps, wearables, platforms en interventiesHet eerste deel van dit handboek is een introductie in de wereld van e-health en online therapie. Hoe komt het dat we aan de vooravond staan van deze grote doorbraak in de zorg en welke toepassingen zijn er voor de ggz? Hierbij wordt ingegaan op de technische hulpmiddelen die er zijn (apps, wearables, platforms, interventies) en welke (on)mogelijkheden online begeleiden met zich meebrengt. In dit deel staan we ook stil bij de privacy en beveiliging van persoonsgegevens, en ethische vraagstukken en regelgeving omtrent e-health.De kracht van online begeleiden en behandelenHoe maakt een online zorgverlener maximaal gebruik van de verschillende krachtige elementen binnen online begeleiden en behandelen? In het tweede deel gaan Waringa en Ribbers in op het gebruik van de eCP-methode, het vormgeven van de (therapeutische) werkrelatie en de samenwerkingsprocessen waarmee de cliënt of patiënt op afstand begeleid kan worden. Het handboek bevat een stappenplan om zelf online interventies te maken en sluit af met een uitgewerkte blended behandeling voor een dwangstoornis zoals je die met behulp van de eCP-methode vormgeeft.(bron: https://www.boompsychologie.nl/product/100-1298_E-health)
PXL-Healthcare 2019 --- gezondheidszorg --- online hulpverlening --- Hygiene. Public health. Protection --- e-health --- E-health --- Geestelijke gezondheidszorg
Choose an application
De huidige tijd vraagt om een flexibele vorm van coaching. Dankzij e-coaching kunnen coachingstrajecten effectiever en efficiënter worden ingericht, waardoor cliënten snel en resultaatgericht kunnen worden geholpen met hun vragen. Deze nieuwe vorm van coaching vraagt om nieuwe vaardigheden van de coach. In dit boek worden de verschillen vormen van e-coaching (Skype, video, telefoon, chat, mail en sms) besproken, waarbij de focus ligt op mogelijkheden van het schrijven binnen mail-, chat- & sms-coaching. Aan de hand van het ABC-model voor e-coaching komen alle unieke ingrediënten van het 'nieuwe coachen' aan bod. Daaronder: de mogelijkheid om op afstand te coachen, frequente contactmogelijkheden en sociale anonimiteit. Om een goede e-coach te zijn, hebben coaches extra vaardigheden nodig. Dit boek brengt die vaardigheden in kaart en helpt de lezer deze te ontwikkelen
Industrial psychology --- bots --- e-learning --- coaching --- leidinggeven --- KI (kunstmatige intelligentie) --- Coaching --- Digitale communicatie --- management --- Flexibiliteit --- Onlinecoaching --- Vaardigheden --- Online --- Chatten --- E-mail --- Video --- AI (artificiële intelligentie)
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|