Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Sport --- Cultuur --- Jeugdwerk --- Participatie --- Vrije tijd --- Vlaanderen
Choose an application
Cultuurparticipatie --- Stadssamenleving --- Grootstad --- Kind --- Jongere
Choose an application
I. SITUERING VAN HET JEUGDWERK- Historisch-pedagogische schets : ooievaars en bloemkolen- Een terreinverkenning van het jeugdwerk : even in de hoek plassen- Jeugdwerkbeleid : van lokaal tot internationaal : de Vlaamse overheid als partner en promotor- Jeugdwerk in een internationale context : het eigen gelijk voorbijII. UITDAGINGEN VOOR HET JEUGDWERK- Jeugd en jeugdwerk in een vergrijzende samenleving- Jeugdwerk vanuit een pedagogische invalshoek- Jeugdwerk in een participatiedemocratie- Jeugdwerk in een kennismaatschappij- Jongeren + jeugdwerk, kunst + cultuur- Jeugdwerk in een verstedelijkt Vlaanderen- Jeugdwerk en de multiculturele samenleving- Jeugdwerk in een levensbeschouwelijke supermarkt
#PBIB:2002.3 --- 663.1 Jeugdbeleid --- #A0204A --- Jeugdwerk --- jeugdbeleid --- jeugdwerk --- multiculturele samenleving --- opvoeding --- vergrijzing --- 374.3 --- Beleid --- Ideologieën --- Samenleving --- Toekomstbeeld --- 374.32 --- 362.8 --- Jeugdwerk. --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Toekomstvisies --- Handboeken --- #gsdbP --- Toekomstvisie
Choose an application
Jeugdwerk --- Inspraak --- Participatie --- Beleidsplan --- Beleid
Choose an application
Misschien ken je een geadopteerd kindje. Misschien ben je zelf wel geadopteerd. Waarom worden kinderen geadopteerd? Hoe gaat dat dan? Kan iedereen zomaar een kindje kiezen? In dit boekje vind je de antwoorden op al die vragen over adoptie.
Adoptie. --- Leesontwikkeling. --- Lezen --- Nederlands --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- leerboeken --- lager onderwijs --- Frans --- 475.34 --- Lager onderwijs --- 475.6 --- Franse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Begrijpend lezen --- Adoptie --- Taalinitiatie --- Brussel --- Excursies --- Basisonderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Vakoverschrijdend werken --- Vesalius, Andreas --- Horta, Victor --- Boudewijn I (koning van België) --- Merckx, Eddy --- 475.2 --- schoolboeken --- lezen --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schrijven --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Taleninitiatie --- Excursie --- Boudewijn I van België
Choose an application
Taleninitiatie --- Frans --- Brussel --- Excursie --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Vakoverschrijdend werken --- Vesalius, Andreas --- Horta, Victor --- Boudewijn I van België --- Merckx, Eddy
Choose an application
Hoe krik je de sociale impact van je organisatie op? Kan theater monden voeden? Voorziet poëzie een bed voor de nacht? Gaat cultuur armoede tegen? Lost muziek het verlies van een geliefde op? Als we Kaat Hermans mogen geloven ? en dat doen we ? kan een Van Eyck-tentoonstelling een zwaar verslaafde opfleuren. Theater maakt de reus in de mens wakker. Erfgoed kan de gezondheid bevorderen. Schilderkunst kan helen en verbinden.Cultuur kan zuurstof zijn. Cultuur kan iemand een plek in de samenleving geven.Maar dan moet je ? als professional in de cultuursector ? de dingen soms wat anders aanpakken. Je hand reiken naar die andere sector.Podiumkunsten programmeren, niet voor maar door jongeren. Maak van je bibliotheek, een plek voor levende verhalen. Werk je in de zorg? Nodig eens een designer uit. Die werpt een andere blik op zorgtaken. Misschien krijgen ze wel een creatieve make-over. Ook textiel brengt mensen samen. Een borduursel kan troosten.Zet je stappen om een ander publiek te bereiken? Wel. Zet een grote stap. In de wereld. Weg van wollige discours. Weg van de ivoren toren. Weg van het ego. Weg van mooie praatjes.Durf op een bankje te gaan zitten en luister. Naar mensen. Samen. Daar gaat het om. Om de dingen samen te doen. Durf tijd te nemen. Doe. Nu. Ga op de barricades staan. Waarom deze publicatie? Waarom deze verhalen, opinies, good practices? Zodat je weet dat het kan. Zodat je leest hoe het kan. Zodat je durft en die stap zet.https://www.cultuuroptil.be/kennisbank/wat-als-cultuur-welzijn-aandacht-vragen-voor-een-meer-zorgzame-maatschappij/
Cultuur --- Welzijn --- Verbondenheid --- Maatschappelijk welzijn --- Cultuurbeleid --- Sociaal-cultureel werk --- Cultuurparticipatie --- Gemeenschapsvorming --- Sociale cohesie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|