Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (4)

Hogeschool Gent (3)

UAntwerpen (3)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

UGent (2)

VIVES (2)

AP (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

Dutch (3)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

1998 (1)

1997 (2)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Menu design : speisekarten aus aller Welt
Author:
Publisher: Fribourg Office du livre

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Menukaart --- Voeding --- Vormgeving


Book
Probleemgestuurd onderwijs : praktijk en theorie
Authors: ---
ISBN: 900159882X Year: 1998 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Probleemgestuurd leren : een wegwijzer voor studenten
Authors: --- ---
ISBN: 9001598811 Year: 1997 Publisher: Groningen Wolters Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bij probleemgestuurd onderwijs werken studenten in kleine groepen aan taken en problemen die door docenten zijn geformuleerd. Het boek geeft praktische informatie over de (studie)vaardigheden die studenten nodig hebben om op deze manier te werken. O.a.: Taakgericht werken - Vaardigheden voor de onderwijsgroep - Individuele studievaardigheden.

Keywords

Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Probleemgestuurd leren. --- Zelfstudie. --- Didactiek. --- Algemeen. --- studievaardigheden --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- probleemgestuurd leren --- Didactics of higher education --- pedagogiek --- Study methods --- Didactic strategies --- didactiek --- Higher education --- Hoger onderwijs ; methodiek en didactiek --- PGO --- Probleemgestuurd onderwijs --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsvormen --- Studeren --- probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- 37.041 --- 371.31 --- 378.147 --- 37.02 --- Probleemgestuurd onderwijs ; hoger onderwijs ; studievaardigheden --- 489.4 --- Nederland --- hoger onderwijs --- 371.3 --- 489 --- 489.52 --- 489.59 --- Begeleid zelfstandig leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Probleemgestuurd leren --- Studievaardigheden --- Taakgericht werken --- Zelfstandig leren --- leerdoelen --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- studiebegeleiding --- studieplanning --- zelfstudie --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- hoger onderwijs : didactiek (ler) --- hoger onderwijs : zelfstandig werken (ler) --- probleemgestuurd leren (ler) --- zelfstandig leren --- Hoger onderwijs ; didactiek --- informatie, zoekmethode --- onderwijs, holt --- onderwijsmethoden --- 371.39 --- Studiemethodiek --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Leerprocessen --- Studiemethoden --- Taakgericht onderwijs --- Didactische werkvorm --- Leerproces --- Studiemethode


Book
Probleemgestuurd leren : een wegwijzer voor studenten
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001598854 9789001598853 Year: 1997 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probleemgestuurd onderwijs is een onderwijsconcept dat inmiddels een vaste plaats heeft verworven in veel opleidingen in het hoger en middelbaar onderwijs. Probleemgestuurd leren is hiervan een wezenlijk element. Studenten werken in onderwijsgroepen aan theoretische of praktische problemen. 
In deze geheel herziene druk van Probleemgestuurd leren leggen de auteurs op heldere wijze uit hoe studenten de door hun docenten geconstrueerde problemen in een onderwijsgroep kunnen aanpakken, hoe ze thuis diverse studiebronnen kunnen raadplegen en diepgaand kunnen bestuderen, hoe ze samen kunnen werken in een onderwijsgroep. Verschillende leerpsychologische en onderwijskundige achtergronden van het proces van probleemgestuurd leren worden toegelicht, evenals methoden van effectief leergedrag. De bijdragen van de verschillende actoren in een onderwijsgroep komen uitvoerig aan de orde. Naast de `klassieke´ onderwijsgroep komen ook andere vormen van groepsonderwijs in een probleemgestuurde onderwijscontext aan bod. Uitleg, voorbeelden, tips en observatieschema´s zorgen ervoor dat studenten goed zijn voorbereid op een succesvolle aanpak van hun studie in een probleemgestuurde leeromgeving.


Listing 1 - 4 of 4
Sort by