Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
En 1932-1933, Sartre donne, au Havre où il est alors professeur de lycée, une série de conférences sur « La technique du roman et les grands courants de la pensée contemporaine ». Il se lance, pour la circonstance, dans des lectures impressionnantes et inaugure sa démarche propre, un contrepoint constant entre les ambitions du roman, les techniques utilisées et la vision du monde de l’auteur, rapportée elle-même à l’état des connaissances de l’époque. Ces conférences, éditées ici pour la première fois, portent sur Gide, Huxley, Dujardin, Joyce, Woolf, Romains et Dos Passos. Elles témoignent de la culture scientifique, philosophique, sociologique et littéraire de l’entre-deux-guerres, du talent de défricheur de Sartre, de son goût pour l’avant-garde, de sa contribution à l’introduction de la littérature anglo-saxonne en France. L’annotation du texte précise les références de Sartre et permet de suivre son propos en toute clarté. Transparaissent déjà, dans ces pages, l’esthétique et la métaphysique du futur auteur de La Nausée, qui paraîtra quinze ans plus tard.
Sartre, Jean-Paul, --- Sartre, Jean-Paul --- Criticism and interpretation --- Fiction --- Criticism and interpretation. --- Literature --- Novels --- Sartre, Jean-Paul, 1905-1980
Choose an application
This book takes its place alongside the unnerving, memorable, darkly funny family memoirs of Augusten Burroughs and Mary Karr. It's a father-daughter tale perfectly suited to the graphic memoir form. Meet Alison's father, a historic preservation expert and obsessive restorer of the family's Victorian house, a third-generation funeral home director, a high school English teacher, an icily distant parent, and a closeted homosexual who, as it turns out, is involved with male students and a family babysitter. Through narrative that is alternately heartbreaking and fiercely funny, we are drawn into a daughter's complex yearning for her father. And yet, apart from assigned stints dusting caskets at the family-owned 'fun home, ' as Alison and her brothers call it, the relationship achieves its most intimate expression through the shared code of books. When Alison comes out as homosexual herself in late adolescence, the denouement is swift, graphic, and redemptive.
Cartoonists --- Dessinateurs de bandes dessinees --- Bechdel, Alison, --- 741.5 --- Verenigde Staten --- Bechdel Alison --- beeldverhaal --- eenentwintigste eeuw --- graphic novels --- kunst --- strips --- tekenkunst --- Cartoonists. --- Family Relations --- Homosexuality --- United States. --- United States --- Lesbians. --- Lesbians --- Gays --- Closeted gays. --- Homosexuality. --- Fathers and daughters --- Family relationships --- Bande dessinée --- homosexualité --- littérature américaine --- Cartoonists - United States - Comic books, strips, etc. --- Dessinateurs de bandes dessinees - Etats-Unis - Bandes dessinées --- Bechdel, Alison, - 1960- - Comic books, strips, etc. --- Bechdel, Alison, - 1960- - Bandes dessinées --- Bechdel, Alison, - 1960 --- -Bechdel, Alison, - 1960 --- -littérature américaine --- -Lesbians.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|