Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
InhoudsopgaveDeel 1: Inleidende begrippen en methodologische overwegingen1 Marktonderzoek2 Goed marktonderzoek3 Onderzoeksplan4 De probleemstellingDeel 2: Gegevensverzameling5 Secundaire gegevens6 Steekproeftrekking7 Ondervragen van bevoorrechte getuigen - Kwalitatief onderzoek8 Basisvormen van gegevensverzameling: observatie en ondervraging9 Opstellen van vragenlijsten10 SchaalmetingDeel 3: Gegevensanalyse11 Univariate analysemethoden - Statistische toetsen12 Analyse van kruistabellen13 Variantie-analyse14 Correlatie- en regressie-analyse15 Logistische regressie16 Exploratieve factoranalyse17 Clusteranalyse18 Rapporteren en presenterenDeel 4: Toepassingen19 Marktsegmentatie20 Marktonderzoek voor nieuwe producten21 Marktonderzoek voor prijsbeslissingen22 Communicatie-onderzoek23 Databankgebaseerd onderzoek voor Customer Relationship Management24 Meten van klantentevredenheid
marktonderzoek --- Market research --- Social Sciences and Humanities. Marketing --- Marketing Research --- 658.8.012.1 --- #KVHA:Marketing --- #KVHB:Marketing --- 658.83 --- 658.8:005.52 --- enquêtetechnieken --- marketing --- Marktonderzoek --- sociaal onderzoek --- steekproefsystemen --- case studies --- dataverwerking --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Marketing --- 658.8.012.1 Market research, surveys etc. --- Market research, surveys etc. --- 301.08 --- Marketing Research. --- Market research, surveys etc
Choose an application
Sciences sociales --- Sociale wetenschappen --- Statistieken --- Statistiques --- 303.2 --- wiskundige statistiek --- steekproeftechnieken --- waarschijnlijkheidsleer --- regressie-analyse --- Meettechnieken bij sociaalwetenschappelijk onderzoek meten in de maatschappijwetenschappen --- 303.2 Meettechnieken bij sociaalwetenschappelijk onderzoek meten in de maatschappijwetenschappen --- Quantitative methods in social research --- vergelijkingen --- Statistical science --- statistiek
Choose an application
Economische statistiek. --- Business economics --- Mathematical statistics --- Economics --- Statistical science --- bedrijfsstatistiek --- 311 --- 519.2:65 --- bedrijfskunde --- beschrijvende statistiek --- kansrekenen --- statistiek --- wiskunde --- statistiek en bedrijfskunde --- Bedrijfseconomie : statistiek --- Economie : statistiek --- 311.4 --- 33 --- 519.2 --- 658 --- Economische statistiek --- Statistiek --- Economie --- Bedrijfsbeheer --- Statistieken --- 366.5 --- Bedrijfskunde --- Bedrijfsstatistiek - Bedrijfsvergelijking --- wiskundige statistiek --- regressie-analyse --- tijdreeksanalyse --- kanstheorieën --- steekproeftechnieken --- Statistiek (theorie) --- Statistische gegevens
Choose an application
Inhoudsopgave 1. Wat is statistiek? 2. Ethiek bij het gebruik van statistiek 3. Populaties en steekproeven 4. Variabelen en meetniveaus 5. De frequentieverdeling van een variabele 6. Parameters van ligging 7. Parameters van spreiding 8. Parameters van de vorm van de verdeling 9. Relatieve scores 10. Bivariate Analyse 11. Afhankelijkheid tussen kwantitatieve variabelen 12. Schaalconstructie, betrouwbaarheid en Cronbach's alpha Statistiek boezemt onterecht vele studenten angst in. Dit open leerpakket is een inleiding in de statistiek die gecombineerd wordt met toepassingen uit softwareprogramma 's, enerzijds SPSS en anderzijds rekenbladtoepassingen zoals Calc en Excel. De voorbeelden en oefeningen zijn gegrepen uit de sociale wetenschappen en menswetenschappen.
SPSS (statistical package for the social sciences) --- Didactics of mathematics --- statistiek --- Mathematical statistics --- Higher education --- Data processing --- Problems, exercises, etc. --- 31 --- SPSS --- 517.2 --- wiskunde --- statistieken --- Statistiek --- spss --- dataverwerking --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- steekproeftechnieken --- wiskundige statistiek --- 301.2 --- wetenschappelijk onderzoek --- 31 Statistieken --(algemeen z.o.{519.2}) --- Statistieken --(algemeen z.o.{519.2}) --- mathematische statistiek --- statistiek (economisch, sociaal, wiskundig) --- (zie ook: onderzoek) --- Contains audio-visual material --- Statistiek (theorie) --- Handboeken --- Kansberekeningen --- Kansrekening --- Quantitative methods in social research
Choose an application
Methoden en technieken voor onderzoek is een uitgebreide handleiding voor het opzetten, uitvoeren en uitwerken van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. De student wordt stap voor stap door het onderzoeksproces geleid. Vele uitgewerkte voorbeelden en praktijkcases brengen het uitvoeren van onderzoek tot leven. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met vragen waarmee de student zijn kennis van de stof kan testen. Deze vijfde editie bevat nieuwe cases en voorbeelden, biedt meer informatie over op internet gebaseerde onderzoeks-technieken en consultancyprojecten. Daarnaast is het boek nu praktischer geworden, met een duidelijke indeling in 4 stappen en beknopter met 12 in plaats van 14 hoofdstukken. (Bron: www.pearsoneducation.nl)
wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Science --- Methods in social research (general) --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 343.9 --- 001 --- 301.08 --- 330.1 --- 37.041 --- 001.81 --- sociologisch onderzoek --- 300.6 --- 003 --- onderzoeksvaardigheden (ler) --- academisch rapporteren --- bedrijfsonderzoek --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- dataverwerking --- enquêtetechnieken --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- 001.891 --- Hoger onderwijs : wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschap --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Methodologie van de economie --- Studiemethodiek --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoeksmethode --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
'Publiek belicht' reikt een beproefd instrument aan voor publieksonderzoek in culturele instellingen. Het is een must voor instellingen die podiumkunsten programmeren, musea en bibliotheken die inzicht willen krijgen in de samenstelling van hun publiek, hun bezoekmotivatie, hun evaluatie van het aanbod enz. Dit boek biedt de lezer: een stapsgewijze methode voor wetenschappelijk verantwoord publieksonderzoek, talrijke praktische tips en suggesties en een lijst met meer dan vijftig standaardvragen, aangepast aan de wensen en behoeften van elke culturele instelling
Culturele instellingen --- Gebruikersonderzoek. --- Applied marketing --- cultuurparticipatie --- Sociology of culture --- cultuursociologie --- cultuurconsumptie --- evenementen marketing --- Marktonderzoek ; culturele instellingen --- #SBIB:316.7C318 --- #SBIB:303H32 --- 311.21 --- #VCV monografie 2004 --- marktonderzoek --- culturele instellingen --- sociale marketing --- 369.1 --- cultuur, beleid --- enquêtetechnieken --- publieksonderzoek --- steekproeftechnieken --- vrijetijdsbesteding --- Onderzoeksmethoden --- Toegepaste marketing --- cultuur --- sociaal onderzoek --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 311.21 Statistische gegevens verzamelen --- Statistische gegevens verzamelen --- Culturele participatie --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- social marketing --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- 008 --- 303 --- 301.08 --- Methodologie --- Gebruikersonderzoeken --- Cultuur --- Instellingen --- Non-profitsector --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurparticipatie --- Cultuursociologie --- Culturele centra --- Vlaanderen --- Onderzoek --- Publiek --- Gebruikersonderzoek --- Overheidsinstelling --- Toerisme --- Cultureel centrum --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Emigratie --- Culturele veld --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Dit is een handleiding voor het opzetten en uitvoeren van onderzoek. De lezer wordt stap voor stap door het onderzoeksproces geleid, en de talloze uitgewerkte voorbeelden en praktijkcases brengen het uitvoeren van een onderzoek tot leven. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met vragen waarmee de student de kennis van de behandelde stof kan testen. (Bron: covertekst)
Bedrijfskunde. --- Economie. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Methodology of economics --- studiemethoden --- Study methods --- Methods in social research (general) --- Statistical science --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 343.9 --- 001.891 --- Bedrijfskundig onderzoek --- E110258.jpg --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 330.101 --- 303 --- 167 --- #SBIB:303H10 --- #SBIB:303H12 --- #KVHA:Onderzoek --- #KVHA:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 360.5 --- bedrijfseconomie --- bedrijfsleven --- deskresearch --- management --- onderzoeksmethoden --- onderzoekstechnieken --- 001.81 --- gegevensverzameling --- interviews --- literatuuronderzoek --- mondelinge communicatie --- onderzoeksethiek --- onderzoeksprojecten --- presentaties --- projectmanagement --- rapporteren --- verslagen --- Enquêtes --- Onderzoek --- Presenteren --- Rapporteren --- Steekproeven --- academisch rapporteren --- bedrijfsonderzoek --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- dataverwerking --- enquêtetechnieken --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Hoger onderwijs : wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- 167 Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 330.101 Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- bedrijfseconomie - algemene begrippen en methoden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Marketing --- Onderzoeksmethoden --- Research (onderzoek) --- Financiewezen --- Onderzoeksmethode --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|