Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Building design --- Public buildings --- architecture [discipline] --- schools [buildings] --- architectuur --- schoolgebouwen
Choose an application
Building design --- Public buildings --- architecture [discipline] --- schools [buildings] --- architectuur --- schoolgebouwen
Choose an application
Secondary education --- schools [buildings] --- Primary education --- architectuur --- architecture [discipline] --- Public buildings --- schoolgebouwen --- scholenbouw --- 727.1 --- schoolgebouwen, schoolarchitectuur --- Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- Elementary school buildings --- High school buildings --- Design and construction. --- Planning. --- 727.1 Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- High schools --- High school facilities --- School buildings --- Elementary school facilities --- Design and construction --- Planning --- Buildings --- Architecture
Choose an application
De vraag naar het ontwerpen van innovatieve leeromgevingen, waar didactische ingrepen, flexibel school organiseren, schooleigen pedagogische projecten en infrastructuur elkaar versterken zit al een tijd in de lift.Vaak blijven deze verschillende aspecten van onderwijs en haar organisatie naast elkaar bestaan. Ervaring leert ons dat deze domeinen op elkaar afstemmen, leidt tot de realisatie van bijzondere en unieke scholen. Het parcours dat zij hierbij afleggen, kan soms hobbelig en lang zijn, maar het maakt het alle inspanningen waard. Hun doel is om onderwijs beter te maken, succesfactoren in kaart te brengen en blinde vlekken in te vullen om tot een goed pedagogisch project te komen waarop de infrastructuur kan worden geënt.Vertrekkende vanuit de strategische kaders van het GO! kijken we over het muurtje: welke scholen over de hele wereld gingen succesvol aan de slag om de vertaling te maken van hun pedagogisch project in het schoolontwerp en hoe pakten ze het aan?Dit boek wil inspiratie bieden aan leraren, directeurs, architecten, infra-verantwoordelijken, iedereen die betrokken is in een nieuwbouwproject of een grondige renovatie. De vele voorbeelden worden afgewisseld met hands-on materiaal: de vier schalen waarin innovatie kan plaatsvinden, een plan van aanpak en een roadmap om op een gestructureerde manier aan de slag te gaan.https://www.politeia.be/nl/publicaties/376882-innovatieve+leeromgevingen+op+school
School (instelling) --- Schoolinfrastructuur --- Schoolinrichting --- Onderwijsvernieuwing --- Teaching aids --- schoolgebouwen --- klasinrichting --- Scholen inrichting
Choose an application
Sociology of policy --- Public buildings --- schools [buildings] --- public buildings [governmental buildings] --- openbare gebouwen --- schoolgebouwen
Choose an application
schools [buildings] --- Public buildings --- Architecture --- Flanders --- 740 Schoolinfrastructuur --- 727.1 --- 727 --- Vlaanderen --- Schoolgebouwen de school als ontwerpopgave --- Scholenbouw België Vlaanderen 1995-2005 --- Schoolgebouwen --- Scholen (architectuur) --- Onderwijsgebouwen --- Onderwijsarchitectuur --- Gebouwen voor opleidingsdoeleinden --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap scholen --- Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- 727.1 Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- public buildings --- openbare gebouwen --- schoolgebouwen --- Constructions scolaires --- Dessins et plans --- public buildings [governmental buildings] --- Schoolarchitectuur --- 718.5 --- 720.94931 --- Arts Architecture Belgium Flanders --- School buildings --- Schoolgebouwen ; de school als ontwerpopgave --- Scholenbouw ; België ; Vlaanderen ; 1995-2005 --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap ; scholen --- architecture [discipline] --- anno 2000-2009 --- anno 1990-1999 --- Flanders (Belgium) --- Dessins et plans.
Choose an application
Er heerst een grote 'bouwnood' bij de Vlaamse scholen. Om aan deze nood tegemoet te komen, nam de Vlaamse Regering in 2006 twee beslissingen: vanuit de reguliere financiering jaarlijks meer middelen investeren in schoolgebouwen en een eenmalige financiële inhaalbeweging via publiek-private samenwerking (PPS). Meer scholen zullen aldus ruimte krijgen om hun bouw- en verbouwplannen werkelijkheid te zien worden. Maar ook zonder financiële krapte is er een probleem. Vaak bestaat er een discrepantie tussen de infrastructuur en de maatschappelijke en onderwijskundige ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld het inclusief onderwijs. Doorgaans ontbreekt het schooldirecties en -besturen aan tijd om zich inhoudelijk te verdiepen in het onderwerp. Bovendien voelen ze zich vaak onvoldoende competent om het bouwproces van een school te leiden en hun ideen in de juiste technische taal te communiceren naar de architect toe. Dit boek wil schooldirectie, -bestuur en -team inhoudelijk sterker maken als partners In een ontwerp- en bouwproces. De verantwoordelijkheid voor een kwaliteitsvol schoolgebouw wordt mee in handen van de schooldirecties en het schoolteam gelegd. Het bouwproces wordt door de auteurs zowel in de tijd als in de ruimte bekeken. Het eerste deel van het boek beschrijft de verschillende stappen van het bouwproces. Het tweede deel gaat dieper in op de achterliggende visie van de schoolarchitectuur. Daarbij gaat het niet alleen over 'het gebouw', maar ook over de omgeving waarin het is ingeplant, het domein waarop het zich situeert n het microniveau van de 'kamer', d.w.z. de lokalen of min of meer afgebakende ruimtes waaraan een bepaald gebruik is toegeschreven: klaslokalen, de werkplaatsen, de bibliotheek, ... Ten slotte biedt het boek een checklist met lle vragen die de school zich als bouwheer gedurende het bouwproces moet stellen. Dit praktische hulpmiddel wil scholen ondersteunen zodat ze mee de verantwoordelijkheid kunnen opnemen voor het construeren van een kwaliteitsvol schoolgebouw.
Scholen --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Architectuur. --- Onderwijsbeleid. --- public buildings [governmental buildings] --- schools [buildings] --- bouwplanning --- schoolbeleid --- schoolhouses --- School management --- Public buildings --- schoolgebouwen --- 727.1 --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 727 --- Architectuur ; scholenbouw ; België ; gidsen --- Schoolgebouwen ; Vlaanderen ; bouwproces --- scholenbouw --- 450.2 --- 458.2 --- 718.5 --- Schoolgebouwen --- Schoolmanagement --- Schoolinrichting --- schoolinrichting --- Schoolarchitectuur --- 727.1 Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- Gebouwen voor opleidingsdoeleinden --- Scholen (architectuur) --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap ; scholen --- schoolgebouwen, schoolarchitectuur --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Inrichting van scholen --- Scholenbouw --- Architectuur --- Onderwijs --- Architectuur ; scholenbouw ; België ; gidsen --- Schoolgebouw --- Archief --- Digitalisering --- Godsdienst --- Cultuur --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Freinet, Célestin --- 453.4 --- 458.2 --- 727.1 --- scholenbouw --- schoolgebouwen --- Freinetonderwijs --- basisonderwijs --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- Basisonderwijs --- Hoekenwerk --- Leeromgeving --- Freinetonderwijs, institutionele pedagogiek --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- schoolgebouwen, schoolarchitectuur --- Primary education --- Educational systems. Teaching systems --- PXL-Education 2015
Choose an application
Teaching aids --- Environmental planning --- Public buildings --- schools [buildings] --- public buildings [governmental buildings] --- openbare gebouwen --- scholen --- schoolgebouwen --- Flanders
Choose an application
Public buildings --- Architecture --- architecture [discipline] --- schools [buildings] --- public buildings [governmental buildings] --- openbare gebouwen --- architectuur --- schoolgebouwen --- Belgium --- schoolhouses
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|