Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Module 1. Begeleiding van leerlingen in de gezondheidszorgModule 2. Omgaan met veranderingen, de beginfase van de opleidingModule 3. Motivatie en faalangstModule 4. BegeleidingsvaardighedenModule 4a. Waarnemen en observerenModule 4b. Effectief luisteren en vragen stellenModule 4c. Assertieve vaardighedenModule 5. Methodische praktijkbegeleidingModule 6. BeoordelenModule 7. Omgaan met conflictenElke module bestaat uit:InleidingDoelstellingenBeginsituatieverkenningLeerinhoud
613.3 --- pedagogiek (gez) --- stagebegeleiding (gez) --- student (gez) --- leerlingenbegeleiding --- stagebegeleiding --- verpleegkundige opleiding --- conflicthantering --- evaluatie --- assertiviteit --- observeren --- faalangst --- gesprekstechnieken --- beoordelen --- praktijklessen --- #KVHB:Gezondheidszorg --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- 489.52 --- conflicten --- gespreksvaardigheden --- gezondheidszorg --- motivatie --- onderwijs --- verpleegkunde --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Beroep en opleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Hygiene. Public health. Protection --- lesgeven --- Higher education --- communicatie --- luisteren --- opleiding --- studentenbegeleiding --- waarnemen en observeren --- Begeleiding --- Gezondheidszorg --- Studentenbegeleiding
Choose an application
Hoe combineer je competentiegericht leren met vraagsturing? Hoe pak je dat aan en wat betekent dit concreet voor studenten en docenten en de onderwijsorganisatie als geheel? Wat voor effect heeft competentiegericht leren in combinatie met vraagsturing voor bijvoorbeeld roostering en planning? Moet alles mogelijk zijn of is het maken van keuzes onvermijdelijk? Op dit moment staan deze vragen bij veel hbo-instellingen in ons land sterk in de belangstelling. Overal worden met meer of minder succes onderwijsprogramma's ontwikkeld voor compe¬tentiegericht leren in combinatie met vraagsturing. Daar vraag je me wat beoogt vooral een praktisch antwoord op de bovenstaande vragen te geven. Dus geen hoogdravende theoretische beschouwingen, maar een kijk op hoe competentiegericht leren in combinatie met vraagsturing in de dagelijkse onderwijspraktijk kan lopen. Dit antwoord is gebaseerd op de ervaringen van de schrijvers met een ontwikkeltraject (project Flex++) voor instrumenten voor vraagsturing aan de Academie voor ICT & Media van de Haagse Hogeschool. Vanuit deze ervaringen wordt de praktijk van net zogeheten compe¬tentiegericht vraaggestuurd onderwijs (CVGO) toegelicht aan de hand van een groot aantal voorbeelden uit de dagelijkse onderwijspraktijk. (Bron: covertekst)
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- competenties --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Competentiegericht onderwijs --- Praktijklessen ; beroepsonderwijs ; Nederland --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- 489.4 --- HBO --- competentiegericht onderwijs --- didactiek --- leren --- onderwijsvernieuwing --- vraaggestuurd onderwijs --- competentiegericht leren --- 489.59 --- Competenties --- Vraaggestuurd onderwijs --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- hoger onderwijs --- onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Vraaggestuurd werken --- Beroepssecundair onderwijs --- Nederland --- Onderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Competentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Leren in de praktijk leidt tot professionele ontwikkeling van zowel de student als van de opleiding en de werkplek. Hoe til je praktijkervaringen naar een hoger niveau? Welke voordelen zijn er voor de werkplek? Hoe bewaak je de opleidingsdidactische competenties? Met concrete tools, voorbeelden, cases, opdrachten, methodes, checklists, filmpjes om werkplekleren te begeleiden.
Teacher education. Teacher's profession --- werkplekleren --- onderwijsleerproces --- ervaringsleren --- lerarenopleiding --- Didactic strategies --- Onderwijsleerprocessen --- Ervaringsleren --- Study and teaching --- Curricula --- Belgium --- Work environment --- 371.3 --- 371.012 --- 454 --- basisonderwijs --- didactiek --- leerprocessen --- lerarenopleidingen --- stages --- werkplekken --- 450.7 --- Lerarenopleiding --- 450.8 --- Leerprocessen --- Praktijkleren --- Werkplekleren --- 37.02 --- Praktijklessen --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Opleiding en bijscholing --- Methodiek van het studeren --- PHL-Central Office 12 --- onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leerproces
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|