Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Fitness. --- Lichamelijke opvoeding. --- Trainingsleer. --- Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- conditietraining --- didactiek --- fitnesstraining --- SO (secundair onderwijs) --- Conditietraining --- 796.012 --- #SMV:agogiek --- #SMV:categorie --- #SMV:kinantropometrie --- #SMV:BLOSO --- 486.88 --- remediërend onderwijs (ler) --- lichamelijke opvoeding : didactiek (ler) --- 043813.jpg --- Eurofit --- Lichamelijke opvoeding: secundair onderwijs --- 796.012 Movement and motor functions: tests and measurement --- Movement and motor functions: tests and measurement --- Lichamelijke opvoeding --- Fysieke conditie --- Eurofit-testbatterij --- Testen (sport) --- Conditie --- Fitheidstesten --- Secundair onderwijs --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Remediëring --- Training --- Inten --- Test (sport) --- Conditie (sport) --- Fitheid --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding
Choose an application
Het uitgangspunt voor deze kritische reflectie is het oude vakconcept. Achtereenvolgens worden de opvattingen van leerlingen, leerkrachten, theoretici en beleidsmakers besproken. In de bespreking van een vernieuwde, toekomstgerichte visie worden de oude waarden behouden en met nieuwe inzichten en tende"nsen aangevuld. In deze nieuwe vakvisie wordt gekozen voor een gewijzigd paradigma. Er wordt van uitgegaan dat het oude vakconcept kan aangepast worden op grond van de hedendaagse, beschikbare wetenschappelijke kennis, zowel vanuit biomedische als vanuit pedagogische en sociaal-psychologische hoek. De doelen van het vak vormen het stramien van het betoog. Deze zijn: het ontwikkelen van de motorische competentie, een gezonde en veilige levensstijl, een positief zelfbeeld en sociale relaties door middel van bewegingsactiviteiten. Vernieuwend is ook de keuze voor een dynamisch vakconcept dat zich aanpast aan de ontwikkelingen van leerlingen en leerkrachten, die gaan van beperkte, sporttechnische en andere vakopvattingen naar bredere en meer humaniserende vormingsmogelijkheden. Het uitgangspunt voor de methodiek is het reeds bereikte ontwikkelingsniveau van leerlingen en leerkarcht. Het vernieuwde vakconcept wordt om al deze redenen gedifferentieerd en ontwikkelingsgericht genoemd. Het Cahier sluit af met de concrete uitwerking van het vakconcept voor de 2de en 3de graad van het secundair onderwijs aan de hand van voorstellen voor aangepaste doelen en praktijkvoorbeelden.
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- Lichamelijke opvoeding ; didactiek --- Bewegingsopvoeding ; secundair onderwijs ; didactiek --- 372.879.6 --- #SBIB:37H0 --- #SMV:agogiek --- #SMV:categorie --- Academic collection --- secundair onderwijs --- 477.8 --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- 486.880 --- 616.01 --- Didactiek --- Eindtermen --- Leerplannen --- Leren leren --- Lichamelijke opvoeding --- Ontwikkelingsdoelen --- 486.88 --- Leerplan --- Secundair onderwijs --- 486 ) Lichamelijke opvoeding - s.o. --- lichamelijke opvoeding : didactiek (ler) --- 456.78 --- 796 --- Geschiedenis --- Gymnastiek --- Lichamelijke opvoeding ; secundair onderwijs ; didactiek --- Motorische ontwikkeling --- Onderwijs --- Scholen --- Lichamelijke opvoeding: didactiek --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Pedagogie --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Lichamelijke opvoeding - vakdidactiek --- didactiek. --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Didactiek. --- 486 ) Lichamelijke opvoeding - s.o
Choose an application
Graag leren bewegen. Leerlingen intrinsiek motiveren om te bewegen (Daniël Behets)LO is ... 'graag' leren bewegen (Myrjam Vanden Eynden)`Steppend fit worden tijdens de les LO (Myrjam Vanden Eynden en Petra Wyckmans)Hou het speels! Spelers ondersteunen in hun spel (Hilde Leysen)Plezier met overslag leren (Jimi Gantois)Graag leren bewegen met kijkwijzers. Werken aan persoonsgebonden leerdoelen (Wim Roels) Honkbal als volwaardige periode in het curriculum LO (Hugo Maes en Walter Arend)Conditionele fitness in de gymzaal (Peter lserbyt en Wouter Blondeel) Partnerleren: het effect van sturing op het leren met taakkaarten (Peter lserbyt) De rol van de leraar LO in het zorgbeleid van de school (An Van de Putte)
Lichamelijke opvoeding. --- Bewegingsopvoeding. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- sport --- lichamelijke opvoeding --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 372.879.6 --- Academic collection --- 616.03 --- Lichamelijke opvoeding --- 456.78 --- Bewegen --- Fitness --- Gymnastiek --- Honkbal --- Leerkracht --- Overslag --- Partnerleren --- Secundair onderwijs --- Spelen --- Sport --- Step-aerobics --- lichamelijke opvoeding : didactiek (ler) --- bewegingsactiviteiten --- 796 --- Bewegingsonderwijs --- Leren --- Plezier --- Steppen --- Lichamelijke opvoeding; onderwijs --- Spel; opvoeding --- 082123.jpg --- Lichamelijke opvoeding ; didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding in het onderwijs, sport op school --- (zie ook: aquafitness) --- Physical education and training --- Gymnastics --- Training --- Study and teaching --- Physical education teachers --- Training of --- SO (secundair onderwijs) --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek --- Leeromgeving --- Actieve levensstijl --- Motivatie --- Spelend leren --- Eindtermen --- Conditietraining --- Curriculum --- Zorgbeleid --- Eindterm --- Didactics of secundary education --- spellen
Choose an application
Raamplan en jaarplan. Duurzaam plannen in de vakgroep LO (Daniël Behets)Honkbal, softbal ... peanuts. Een leervoorstel voor de spelcategorie van de slagbalspelen (Hilde Leysen)Honkbal spelen. Stap voor stap naar een haalbaal eindspel (Hugo Maes)GPS ? Moderne technologie en natuurlijk bewegen: een duurzaam verbond! (Dirk Pardaens en Werner Broos)Levenslang bewegen door 'anders' evalueren (Myrjam Vanden Eynden)Lang zal je leren in de gloria! Professionele ontwikkeling van de leraar LO (Hilde Leysen)Een kwaliteitslabel voor nascholingen Lichamelijke Opvoeding (Ellen Van Cauwenberghe, Wim Roels, Petra Wyckmans, Hilde Leysen en Daniël Behets)Kleuters duurzaam leren bewegen (Els Bertrands)Duurzaam omgaan met de stem in Lichamelijke Opvoeding (Wivine Decoster)Het effect van peer evaluatie in een partnerleersetting met taakkaarten (Peter lserbyt)
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 372.879.6 --- #SMV:000001 --- #SMV:agogiek --- #SMV:sport --- Academic collection --- 616.01 --- Lichamelijke opvoeding --- 486.88 --- Evalueren --- GPS --- Honkbal --- Jaarplan --- Kleuters --- Nascholing --- Peer education --- Slagbalspelen --- Softbal --- Stemgebruik --- 456.78 --- lichamelijke opvoeding : didactiek (ler) --- bewegingsactiviteiten --- Bewegen --- Competenties --- Jaarplannen --- Duurzaam leren --- Lichamelijke opvoeding; onderwijs --- 092980.jpg --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Physical education and training --- Study and teaching --- SO (secundair onderwijs) --- Actieve levensstijl --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Lerarenopleiding --- Balsporten --- Slagbal --- Geocaching --- Bewegingsopvoeding --- Balspelen --- Levenslang sporten --- Levenslang leren --- Professionalisering --- Kleuteronderwijs --- Beweging --- Balsport --- Balspel --- Plezier --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sport --- didactische werkvormen
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|