Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
De beginnende groepsleider : inleiding op het praktijkgericht werken met groepen
Author:
ISBN: 9024412595 Year: 1991 Volume: vol *10 Publisher: Baarn Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een beroep wordt voor een groot gedeelte in de praktijk geleerd. Dit geldt natuurlijk ook voor het beroep van leraar. Daarom is de praktijk een belangrijk onderdeel van de opleiding, van het curriculum van de lerarenopleiding. In Ontwikkeling door werkplekleren gaan we in op achterliggende zaken als *de aanleiding en doelen voor werkplekleren* of *de leertheorie voor de werkplek*. Aan bod komt ook waar de werkplek feitelijk aan moet voldoen om er voldoende van te kunnen leren, hoe je de leermogelijkheden op de werkplek kunt onderkennen en benutten, en hoe het leren op de werkplek en het leren binnen de opleiding op elkaar afgestemd kunnen worden.


The world café: shaping our futures through conversations that matter
Authors: ---
ISBN: 1576752585 1605092517 1282298852 9786612298851 9781605092515 9781605092669 1605092665 9781576752586 9781609940393 1609940393 9781282298859 9781576752586 6612298855 Year: 2005 Publisher: San Francisco Berretht-Koehler

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The World Cafe is a flexible, easy-to-use process for fostering collaborative dialogue, sharing mutual knowledge, and discovering new opportunities for action. Based on living systems thinking, this innovative approach creates dynamic networks of conversation that can catalyze an organization or community's own collective intelligence around its most important questions.Filled with stories of actual Cafe dialogues in business, education, government, and community organizations across the globe, this uniquely crafted book demonstrates how the World Cafe can be adapted to any setting or culture.


Book
Dus, want, maar en tenzij : over kritisch denken, argumenteren en debatteren in het onderwijs
Author:
ISBN: 9789462927070 9789462929814 9462927073 Year: 2016 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kritisch denken, debatteren, betogen, filosoferen en argumenteren hebben heel wat met elkaar gemeen. Om kritisch te kunnen denken moet men weten welke argumenten ertoe doen om zinnig te kunnen oordelen. In een debat kan men de andere pas overtuigen als argumenten worden aangebracht die relevant zijn. In een betoog proberen we anderen te overtuigen van een standpunt, met argumenten. Filosoferen lijkt misschien een buitenbeentje, maar ook hier moeten we argumenteren. Kritisch denken en argumenteren zijn onlosmakelijk met elkaar verweven. In het onderwijs is het belangrijk dat leerlingen leren argumenteren (en dus kritisch denken) binnen diverse vakken. Kennis over basisbegrippen argumenteren is dan ook noodzakelijk.In Dus, want, maar en tenzij gidst een zes-stappen-plan de lezer doorheen de materie.Debatteren is voor jongeren enorm nuttig want ze verwerven er heel wat vaardigheden mee. Een debater is in staat om voor een publiek te spreken, is goed in het luisteren naar wat de andere zegt en reageert alert met argumenten en tegenargumenten. De auteur bespreekt uitvoerig hoe een debat moet worden gevoerd en hoe men zich erop kan voorbereiden.


Book
Sociaal vaardig? Lieve deugd : gids voor de basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 9062008992 9789062008995 Year: 2001 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek behandelt onder meer een ruim gamma van relatiewijzen ; het interactieve handelen ; verschillende vormen van samenwerking en samenleving.

Keywords

Didactics of social education --- sociale opvoeding --- pedagogiek --- axenroos --- Didactics of primary education --- relationele vorming --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- vakoverschrijdende thema's --- lager onderwijs (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Sociale opvoeding --- Lager onderwijs --- Axenroos --- Sociaal-agogische vaardigheden --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- basisonderwijs --- basisscholen --- didactiek --- lager onderwijs --- sociale vaardigheden --- 433.4 --- agogie --- agogische vaardigheden --- 471.44 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Discussie --- Groepsdiscussies --- Omgangskunde --- Relatie --- Relationele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Taakgroepen --- Tweegesprek --- Tweegesprekken --- 305 --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- interactief handelen --- relatiewijzen --- samenwerking --- sociaal vaardig : basisschool (ler) --- sociale vaardigheden (gez) --- 37.032 --- Agologie --- Gedrag --- Groepsleiding --- Relaties --- Samenwerking --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- Sociale redzaamheid ; kleuteronderwijs --- 478.8 --- Sociaal-agogische vaardigheden : basisonderwijs --- Basischool: sociale vaardigheid --- Relatiewijzen: lagere school --- #BSCH: vak: didactiek --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Agressie. --- Basisonderwijs. --- Interactie. --- Persoonlijkheidsontwikkeling. --- Sociale vaardigheden. --- Zelfwaarneming.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by