Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Een beroep wordt voor een groot gedeelte in de praktijk geleerd. Dit geldt natuurlijk ook voor het beroep van leraar. Daarom is de praktijk een belangrijk onderdeel van de opleiding, van het curriculum van de lerarenopleiding. In Ontwikkeling door werkplekleren gaan we in op achterliggende zaken als *de aanleiding en doelen voor werkplekleren* of *de leertheorie voor de werkplek*. Aan bod komt ook waar de werkplek feitelijk aan moet voldoen om er voldoende van te kunnen leren, hoe je de leermogelijkheden op de werkplek kunt onderkennen en benutten, en hoe het leren op de werkplek en het leren binnen de opleiding op elkaar afgestemd kunnen worden.
Sociale psychologie --- Groepsdynamica. --- groepswerk --- leidinggeven --- Primary groups --- groepsgedrag --- groepsdiscussies --- Social welfare methods --- Group work in education --- groepen --- 493.6 --- groepsleiding --- groepsnormen --- leiding geven --- lichaamstaal --- logboek --- territorium --- Groepswerk --- Groepsleider --- Vaardigheden --- Groepsbegeleiding --- leiderschap, maatschappelijk --- 316.45 --- 316.45 Sociale groepen. Groepsprocessen. Kleine groepen. Interactionele groepsdynamiek --- Sociale groepen. Groepsprocessen. Kleine groepen. Interactionele groepsdynamiek --- 361.13 --- 301.17
Choose an application
The World Cafe is a flexible, easy-to-use process for fostering collaborative dialogue, sharing mutual knowledge, and discovering new opportunities for action. Based on living systems thinking, this innovative approach creates dynamic networks of conversation that can catalyze an organization or community's own collective intelligence around its most important questions.Filled with stories of actual Cafe dialogues in business, education, government, and community organizations across the globe, this uniquely crafted book demonstrates how the World Cafe can be adapted to any setting or culture.
Communication in social action. --- Conversation -- Social aspects. --- Group facilitation. --- Conversation --- Social aspects. --- Talking --- Facilitation, Group --- Social facilitation --- Colloquial language --- Etiquette --- Oral communication --- Social action --- Interpersonal relations --- Community organization --- Organization theory --- Mass communications --- inspraak --- groepsdiscussies --- dialogen --- methoden van het sociaal werk --- participatie --- organisatieontwikkeling
Choose an application
Kritisch denken, debatteren, betogen, filosoferen en argumenteren hebben heel wat met elkaar gemeen. Om kritisch te kunnen denken moet men weten welke argumenten ertoe doen om zinnig te kunnen oordelen. In een debat kan men de andere pas overtuigen als argumenten worden aangebracht die relevant zijn. In een betoog proberen we anderen te overtuigen van een standpunt, met argumenten. Filosoferen lijkt misschien een buitenbeentje, maar ook hier moeten we argumenteren. Kritisch denken en argumenteren zijn onlosmakelijk met elkaar verweven. In het onderwijs is het belangrijk dat leerlingen leren argumenteren (en dus kritisch denken) binnen diverse vakken. Kennis over basisbegrippen argumenteren is dan ook noodzakelijk.In Dus, want, maar en tenzij gidst een zes-stappen-plan de lezer doorheen de materie.Debatteren is voor jongeren enorm nuttig want ze verwerven er heel wat vaardigheden mee. Een debater is in staat om voor een publiek te spreken, is goed in het luisteren naar wat de andere zegt en reageert alert met argumenten en tegenargumenten. De auteur bespreekt uitvoerig hoe een debat moet worden gevoerd en hoe men zich erop kan voorbereiden.
discussiemethoden --- kritisch denken --- argumenteren --- Didactics of philosophy --- Gesprekstechnieken ; onderwijs --- Argumentatieleer ; secundair onderwijs ; didactiek --- #PBIB:+111.14 --- Communicatie --- Kritisch denken --- Argumenteren --- Basisonderwijs --- 305.8 --- communicatie --- Communicatievaardigheden --- groepsdiscussies --- 454.9 --- onderwijs --- debatteren --- didactiek --- groepsgesprekken --- gesprekstechnieken --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Communicatie ; algemeen --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Science --- Didactics --- Debatteren --- Filosoferen --- Onderwijs --- Gesprekstechnieken --- Discussietechnieken --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Werkvormen --- Didactic strategies --- Primary education --- Debat --- Gesprekstechniek --- Werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 476.8 --- filosoferen met kinderen --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen
Choose an application
Dit boek behandelt onder meer een ruim gamma van relatiewijzen ; het interactieve handelen ; verschillende vormen van samenwerking en samenleving.
Didactics of social education --- sociale opvoeding --- pedagogiek --- axenroos --- Didactics of primary education --- relationele vorming --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- vakoverschrijdende thema's --- lager onderwijs (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Sociale opvoeding --- Lager onderwijs --- Axenroos --- Sociaal-agogische vaardigheden --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- basisonderwijs --- basisscholen --- didactiek --- lager onderwijs --- sociale vaardigheden --- 433.4 --- agogie --- agogische vaardigheden --- 471.44 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Discussie --- Groepsdiscussies --- Omgangskunde --- Relatie --- Relationele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Taakgroepen --- Tweegesprek --- Tweegesprekken --- 305 --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- interactief handelen --- relatiewijzen --- samenwerking --- sociaal vaardig : basisschool (ler) --- sociale vaardigheden (gez) --- 37.032 --- Agologie --- Gedrag --- Groepsleiding --- Relaties --- Samenwerking --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- Sociale redzaamheid ; kleuteronderwijs --- 478.8 --- Sociaal-agogische vaardigheden : basisonderwijs --- Basischool: sociale vaardigheid --- Relatiewijzen: lagere school --- #BSCH: vak: didactiek --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Agressie. --- Basisonderwijs. --- Interactie. --- Persoonlijkheidsontwikkeling. --- Sociale vaardigheden. --- Zelfwaarneming.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|