Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Educational sciences --- kinderverzorging --- groepsactiviteiten --- kinderopvang --- individuele hulpverlening
Choose an application
De aandacht voor groepstherapie groeit. Dit geldt vooral voor de therapie aan paren of gezinnen, waarbij de groepswerking wordt benaderd vanuit een psychotherapeutisch, psychodynamisch of ervaringsgericht kader.Over groepstherapie aan afzonderlijke individuen en groepsprocessen in niet-therapeutische formele groepen is minder bekend. Constructieve groepsprocessen beschrijft ook deze groepsprocessen en maakt daarbij gebruik van een systeem- en communicatietheoretisch kader. Aan de hand van drie casussen wordt de groep als complexiteit helder beschreven, met een onmiddellijke koppeling naar de praktijk.De oplossingsgerichte opzet maakt dit boek tot een bron van inspiratie voor groepstherapeuten, sociotherapeuten en groepsbegeleiders in zowel de ambulante als de residentiële sector van de GGZ. Voor leidinggevenden, coördinatoren en werkbegeleiders biedt het een waardevol theoretisch kader van waaruit nieuwe ideeën kunnen worden vormgegeven.
Beroep --- Kracht --- Psychologie --- Groepsdynamiek --- Sociale psychologie --- Therapie --- Communicatiewetenschappen. --- Groepspsychologie. --- Groepstherapie. --- Systeemtheorie (sociale wetenschappen). --- Social welfare methods --- Sociology of cultural policy --- Psychiatry --- groepsactiviteiten --- groepstherapie --- groepsbegeleiding --- groepsprocessen
Choose an application
Didactics of sports and games --- spelen --- spellen --- 477.8 --- Lichamelijke opvoeding; ba.o. --- Spel; opvoeding --- 060835.jpg --- Feesten --- Oriënteringsspelen --- Spelen --- Tochten en natuurspelen --- Waterspelen --- Lichamelijke opvoeding; ba.o --- Sociaal-cultureel werk --- Bewegingsrecreatie --- Bewegingsspelen --- Spel --- Bewegingsspel --- buiten spelen --- buiten leren --- buitenspelen --- groepsactiviteiten --- sport --- teamwork --- spelletjesboek (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- jeugd --- lichamelijke opvoeding --- spelactiviteiten --- bosklassen
Choose an application
Hoe bereik je jongeren in de straatcultuur? Hoe zorg je ervoor dat deze jongeren weer mee gaan doen in de samenleving? Hoe help je hen om weerstand te bieden tegen de druk en de verleidingen van de straat? En hoe kun je hun ouders, familie en netwerk inzetten bij het werken aan een positieve toekomst?Het boek biedt een praktische handleiding om jongeren uit de straatcultuur te begeleiden bij gedragsverandering. Het is bedoeld voor iedereen die met deze jongeren werkt: docenten en leerlingbegeleiders op scholen, buurthuis- en straathoekwerkers, jeugdbeschermers en gezinshulpverleners. Het concrete methodische handelen van de professional staat centraal. Er zijn ook veel praktijkvoorbeelden in het boek opgenomen, die onder andere zijn ontleend aan het - van oorsprong Utrechtse - Programma Jongerenteams. De methodiek is gebaseerd op de oplossingsgerichte benadering en het competentiemodel. Daarbij is recent onderzoek naar criminaliteit onder jongeren in de methodiek verwerkt. Het boek biedt handreikingen voor zowel de individuele begeleiding als voor het werken met jongeren in een groep. Ook komt het werken met de gezinnen van de jongeren aan bod
jeugdwerk --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- Age group sociology --- straatkinderen --- straathoekwerk --- PXL-Social Work 2015 --- jongerencultuur --- jongerenproblematiek --- jeugdzorg --- 323 --- criminaliteit --- gedragsverandering --- jeugdhulpverlening --- Jeugdhulpverlening --- Jeugdmisdadigheid (delinquente jeugd, jeugdcriminaliteit, jeugddelinquentie) --- Probleemjongeren (hangjongeren, randgroepjongeren) --- Straathoekwerk (streetcornerwork) --- 364.044 --- Begeleiding --- Gedragsveranderingen --- Jongeren --- Methodiek --- Straathoekwerk --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.7 --- Straatcultuur --- Jongerenwerkers --- Jeugdcriminaliteit --- Jeugdculturen --- Jeugd --- Gedragsverandering --- Groepsactiviteiten --- Groepsdynamiek --- Opvoedingsondersteuning --- Outreachende hulpverlening --- Hangjongeren --- Jeugdwerker --- Jeugdcultuur --- Groepsactiviteit --- Hangjongere --- Jongere
Choose an application
622.1 --- Spelen(Kinderspelen) --- Kinder- en gezelschapsspelen --- 620 --- 622 --- bewegingsspelen --- jeugdwerk --- natuurspelen --- oriëntering --- recreatie --- sociaal cultureel werk --- spelen --- sportieve spelen --- tochten --- 471.47 --- 477.8 --- Balspelen --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsspelen --- Bossen --- Bosspelen --- Dieren --- Estafette --- Gezelschapsspelen --- Indianen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kringspelletjes --- Loopspelen --- Oriëntatie --- Stranden --- Tikspelen --- Water --- Sport en Spel --- (zie ook: Fauna) --- Didactics of sports and games --- buitenspelen --- spelletjesboek (genre) --- groepsactiviteiten --- sport --- teamwork --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- jeugd --- lichamelijke opvoeding --- spelactiviteiten --- bosklassen
Choose an application
Dit boek bevat een beschrijving van vele soorten spelen en praktijkoefeningen die gebruikt kunnen worden in het sociaal agogisch werk. Communicatiespelen zijn bevorderlijk voor het waarnemings- en observatievermogen, de moed, het initiatief, de sensibiliteit, gevatheid, tolerantie en creativiteit van de spelers. Dezen doen nieuwe ervaringen op en leren zichzelf te ontdekken, empathie voor anderen te ontwikkelen en ideeën te vertalen naar concrete acties. Spelen zijn zeer nuttige instrumenten bij de hulpverlening aan mensen. In het eerste deel van dit boek zijn ruim 200 spelideeën opgenomen, per spel ongeveer een halve bladzijde lang. Het geeft per spel duidelijk aan wat de bedoeling van het spel is. In deel twee staan 160 in de praktijk geteste spelen en oefeningen die geschikt zijn voor het werken met groepen jongeren en volwassenen. Ze variëren van warming-up spelen tot spelen die bevorderlijk zijn voor de zintuiglijke waarneming; van spelen die de lichamelijke expressie en de taalvaardigheid stimuleren tot spelen waarbij het om samenwerken gaat of waarbij bewegingservaring wordt opgedaan, en van ontspanningsoefeningen tot meditatie, grenzen stellen e.d. Het is een zeer praktisch boek, dat goede diensten kan bewijzen in de praktijk van de sociale hulpverlening. Per spel zijn tevens de benodigde hulpmiddelen aangegeven
Agogiek --- Communicatiespelen. --- Methodiek. --- Primary groups --- communicatievaardigheden --- groepsactiviteiten --- orthopedagogiek --- Social welfare methods --- methoden van het sociaal werk --- spelactiviteiten --- Agogie ; methodiek --- Communicatiespelen --- #KVHB:Agogiek --- 620 --- interactiespelen --- spelen --- spelpedagogiek --- 305.8 --- Bewegingsspelen --- Bezinning --- Communicatie --- Concentratie --- Contactspelen --- Gebarentaal --- Gevoelens --- Kennismaking --- Lichamelijke expressie --- Meditatie --- Mimiek --- Ontspanning --- Samenwerken --- Verbale expressie --- 796.1 --- Interactie --- Sociale vaardigheden --- Spelen --- Spelregels --- 364.04 --- Communicatietechnieken --- Maatschappelijk werk : methodiek --- communicatie --- maatschappelijk werk --- spel --- Sport en Spel --- Communicatie ; algemeen --- 007 --- 361.3 --- 379 --- Communicatieve vaardigheden --- Groepswerk --- Volwassenen --- Teamwerk --- Observeren --- Expressie --- Jeugd --- Volwassene --- Observatie --- Sociaal leren --- Jongere --- Groepswerk (maatschappelijk werk) --- Werkvorm
Choose an application
Het boek Energize! bevat een groot aantal groepsactiviteiten voor jong en oud: ijsbrekers, groepssamenstellende spelen, allerlei actieve en lichamelijke activiteiten. Verder bevat het taal- en denkspelletjes. Het laatste hoofdstuk is gewijd aan afscheidspelletjes. Elk hoofdstuk wordt voorafgegaan door een korte inleiding waarin aandacht besteed wordt aan een zorgvuldige nabespreking van de activiteiten. Een codering zorgt voor een duidelijke indeling in leeftijd en in de hoogte van energie van de activiteiten.
Didactics of secundary education --- bewegingsspelen --- Didactics of social education --- Personality development --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of primary education --- groepsactiviteiten --- kinderspelen --- kinderen --- Spelen --- Groepsdynamiek --- sociale vaardigheden --- Kennismakingsspelen --- Groepsoefeningen --- 454.21 --- 622.1 --- Afscheid nemen --- Bewegingsspelen --- Denkspelen --- Groeperingsvormen --- Groepsspel --- Groepswerk --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Taalspelen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Didactics of sports and games --- spelen --- spelactiviteiten --- Muzische vorming --- Bewegingsopvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociaal-emotionele vaardigheden --- Groepsspelen --- Teamwerk --- Spelletjes --- Communicatie --- 493.6 --- 050601.jpg --- Groepsspelletjes --- Energizers --- Spel --- Bewegingsspel --- Sociaal-emotionele vaardigheid --- Groeperingsvorm --- Kennismakingsspel --- Sociale vaardigheden. --- Spelen. --- groepstraining. --- kinderen. --- spelactiviteiten.
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|