Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
De werkvloer wordt bevolkt door maar liefst vijf generaties. Generatie Z rammelt aan de poort en de laatste Babyboomers nemen afscheid. Die brede generatiemix zorgt voor uitdagingen. Jonge medewerkers lopen hard aan tegen zo doen we-het-hier-nou-eenmaal, en oudere generaties vinden hen verwende, veeleisende snotneuzen.Jong en oud verschillen in hun visie op werken. Ze hebben andere drijfveren en ideeën over aanpak van zaken. De groeiende generatiekloof geeft problemen op de werkvloer: je krijgt frictie, eilandjes, verloop en verzuim. Eeuwig zonde, want generatiediversiteit is juist een prachtige kans om elkaar te versterken. Als je de uiteenlopende perspectieven en talenten elkaar laat kruisbestuiven, blijven niet alleen je medewerkers vitaal aan boord, maar schep je ook een creatieve, wendbare organisatie. Een plek waar de vernieuwingsinjectie van jonge collega's samenkomt met de ervaring en slagkracht van de oudere garde. Het generatie-effect geeft je de inzichten en handvatten die je hiervoor nodig hebt. Het helpt je generatieverschillen te snappen, te overbruggen en vruchtbaar in te zetten. Generaties hebben effect. En jij kunt ervoor zorgen dat dat effect positief is.https://www.boom.nl/product/100-15021_Het-generatie-effect
Sociology of organization --- generatieconflict --- organisatiepsychologie --- Generatiekloof --- Generatieconflict --- Generatiemanagement --- Organisatiecultuur --- Teamwerk --- Diversiteit --- Werknemer --- organisatiecultuur
Choose an application
Een nieuwe generatie werkende jongeren, Generatie Y (geboren tussen 1985 en 2000) zorgt nu al voor beroering: ze denken en werken immers anders dan bedrijven gewoon zijn. Het boek laat Generatie Y zelf aan het woord. Jonge ondernemers en professionals vertellen hoe zij tegen de andere generaties aankijken, wat hun op- en tegenvalt. En ja, ze zijn eigenwijs; maar teamspirit en persoonlijk contact met oudere generaties is ook voor hen belangrijk. Met een open blik spreken ze carrière, echt samenwerken en inspirerend leiderschap. Aart Bontekoning verschaft het theoretische kader, gebaseerd op zijn onderzoek, Marieke Grondstra en haar Y-genoten zorgen voor de verfrissende blik. Dat levert boeiende inzichten en praktische handvatten op, waarmee (HR-)managers en leiders de generatieverschillen in hun eigen organisatie kunnen opsporen, bespreekbaar maken en benutten.Inhoudsopgave1. Generatie Y stelt zich voor2. Nieuwe generaties als cultuurupdates3. Verslag generatierYs - Generatie Y ontmoet de andere generaties4. Samenwerken met alle generaties loont!5. Cultuur en leiderschap6. Ondernemen met inspiratie7. DYkdoorbraken in BV Nederland8. Identiteit - een typische Y-discussie?!9. Werkprincipes voor het benutten van generatiekrachten - Het Nieuwe Samenwerken
generatieconflict --- organisatiepsychologie --- Sociology of organization --- innovatiemanagement --- generatiemarketing --- Personeelsmanagement --- Samenleving --- Sociologie --- Leeftijd --- Managementvaardigheden --- Trends --- Cultuursociologie --- Arbeidsmarkt --- Organisatieleer --- Generatie Y --- Generatiekloof --- Teamwerk --- Oudere werknemers --- Jeugd --- Age Leeftijd --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Trend --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Jongere
Choose an application
Ze zijn zelfvoldaan, hangen maar wat rond, luisteren naar te luide muziek en hebben alleen interesse in hun smartphone. Ze zijn lui en niet snel tevreden. Het zijn maar enkele voorbeelden van de commentaar die oudere generaties hebben op de millennials, geboren tussen pakweg 1990 en begin 2000. Niets nieuws onder de zon, want dit soort opmerkingen hoorden de vijftigers, zestigers en zeventigers ook over zichzelf toen ze jong waren. Meer nog, onvrede met "de jeugd van tegenwoordig' gaat al terug tot de tijd van Socrates. Maar hoe is deze huidige, multiculturele generatie twintigers dan wel? Wat zijn hun grote uitdagingen en hun troeven? Hoe pakken zij de wereld aan? Werkgevers vinden niet altijd de juiste sleutel om deze aanstormende diversiteit in hun bedrijf binnen te halen. Het onderwijs valoriseert het talent van deze jongeren onvoldoende en de media lopen alsmaar weer in dezelfde communicatieval. Nochtans staat er een generatie klaar die de sterren kan doen stralen. Hoe kun je connecteren met deze veelzijdige en veelkleurige generatie? Kathy Lindekens, jongerenadviseur van de VRT en zelf een babyboomer, zocht en vond antwoorden in ontelbare gesprekken die ze de voorbije twaalf jaar voerde met jongeren binnen en buiten de openbare omroep. In Briljant maakt ze haar analyse van generatie Y en laat ze jongeren in twintig portretten zelf aan het woord. De zwart-witfoto's zijn van de 23-jarige RAIA. (https://www.pelckmansuitgevers.be/briljant.html)
Sociologie --- jeugd --- 362.8 --- Age group sociology --- Jeugd --- Jeugd en maatschappij ; Vlaanderen --- Generatie Y --- Generatiekloof --- Jeugdculturen --- Samenwerken --- Multiculturele samenleving --- Leefwereld --- Verbindingen --- Solidariteit --- Inclusie --- Diversiteit --- Toekomstbeeldvorming --- Verhalen --- Ervaringsdeskundigen --- Verbondenheid --- Jeugdcultuur --- Samenwerking --- Toekomstvisie --- Verhaal --- Ervaringsdeskundige --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Kleuter --- Maatwerk --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen
Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere
Choose an application
Evenement: Wereldbloeddonordag
Didactics of social education --- handel --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- reclame --- PAV (project algemene vakken) --- dementie --- bejaarden --- Eerste Wereldoorlog --- Westhoek --- vrijwilligerswerk --- privacy --- beroepsgeheim --- screening --- gender --- hypotheken --- energie (technologie) --- huur --- hypothecaire kredieten --- EPB (energie, prestatie en binnenklimaat) --- bloed --- bloeddonors --- bloedgroepen --- plasma --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- 485.6 --- project algemene vakken --- winkel --- Marketing --- Bejaarden --- Wereldoorlog I --- vrijwilligers --- Privacy --- Rolpatronen --- Gender --- Seksuele intimidatie --- Bouwen --- Huis --- Bloedgeven --- bloedgroep --- 486.8 --- C6 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- handboeken secundair onderwijs --- PAV --- PXL-Education 2018 --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- 7e leerjaar secundair onderwijs --- 3e graad secundair onderwijs --- Klantenbinding --- Informatievaardigheden --- Winkels --- Handelaars --- Reclame --- Communicatie --- Generatiekloof --- Ouderen --- Jeugd --- Pensioenen --- Propaganda --- Oorlog --- Wapenstilstand --- Bronnenkritiek --- Vrijwilligerswerk --- Beroepsgeheim --- Privacybescherming --- Scholen --- Persvrijheid --- Vrouwen --- Rechten van de mens --- Sekseverschillen --- Discriminatie --- Woningen --- Energieverbruik --- Kosten --- Bloeddonaties --- Bloedgroepen --- Orgaandonatie --- Project algemene vakken --- Winkel --- Handelaar --- Oudere --- Pensioen (financiën) --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Bronnenonderzoek --- Recht --- Scheepvaart --- School (instelling) --- Vrouw --- Mensenrechten --- Sekseverschil --- Kunst --- Ondernemerschap --- Poëzie --- Woning --- Bloeddonatie --- Bloedgroep --- Donor --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Jongere --- International women's day --- Role models --- Women's rights
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|