Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Woonmilieu
Year: 1970 Publisher: 's-Gravenhage Staatsdrukkerij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Nomadome in Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
12 woonbuurten : verbetering van de woonomgeving
Author:
Year: 1971 Publisher: 's-Gravenhage Provinciale planologische dienst in Zuid-Holland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kleinschalige woonzorgvoorzieningen voor ouderen : een wereld te winnen voor instellingen en ondernemers
Author:
ISBN: 9789059312913 Year: 2008 Publisher: Den Haag Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoog tijd voor een beter woonbeleid
Author:
Year: 2004 Publisher: Brussel Welzijnszorg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Werkboek kwaliteitsvol verkavelen : perspectieven en bouwstenen om kwaliteit te waarderen en in te bouwen in het concept
Author:
Year: 2008 Publisher: Brussel Departement ruimtelijke ordening, woonbeleid en onroerend erfgoed

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

An approach to urban sociology
Author:
ISBN: 0710034539 0710068964 9780710034533 Year: 1968 Publisher: London: Routledge & Kegan Paul,


Book
De sociaal-pedagogische betekenis van de woonomgeving voor kinderen
Author:
ISBN: 9789038213224 Year: 2008 Volume: *1 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze studie gaat in op de vraag welke betekenis de woonomgeving heeft in het socialisatieverloop van kinderen. De woonomgeving wordt benaderd als een feitelijk socialisatiekader dat mee vorm geeft aan het burgerschap van kinderen en als de ruimtelijke weergave van sociale praktijken, relaties en machtsverhoudingen in de samenleving. De woonomgeving wordt geanalyseerd aan de hand van een case study in drie contrasterende stedelijke woonomgevingen: Nieuw Gent, Steenakker en Sint-Pieters-Buiten (Gent). Hiervoor worden van elke woonomgeving een sociaal-ruimtelijke kaart (op basis van historisch bronnenonderzoek), een mentale kaart (op basis van mondelinge geschiedenissen met volwassenen die als kind zijn opgegroeid in het onderzoeksgebied) en personal map (op basis van door kinderen genomen foto's over hun feitelijke aanwezigheid in de woonomgeving) opgesteld. De verschillende patronen in de feitelijke aanwezigheid van kinderen in de woonomgeving worden bepaald door de specifieke interacties Tussen de gebouwde, de gedeelde en de geleefde woonomgeving. Een gemeenschappelijke lijn die in elke case zit, is dat in de contructie van de woonomgeving bepaalde opvattingen over de publieke sfeer zijn verwerkt, dat bewoners zich deze contructie op een bepaalde manier hebben eigen gemaakt, en dat kinderen zich op een eigen manier verhouden tegenover deze contructie en zich hun woonomgeving op uiteenlopende manieren toe-eigenen Inhoudsopgave : DEEL 1 DE WOONOMGEVING ALS SOCIAAL-PEDAGOGISCHE THEMATIEK Hoofdstuk 1 - Probleemstelling Hoofdstuk 2 - De 'goede' woonomgeving van kinderen Hoofdstuk 3 - De goede woonomgeving: welke opvoeding ten aanzien van welk kind? Hoofdstuk 4 - Van wenselijkheid naar werkelijkheid: burgerschap als invalshoek DEEL 2 DE SOCIAAL-PEDAGOGISCHE BETEKENIS VAN DE WOONOMGEVING - EMPIRISCH ONDERZOEK Hoofdstuk 5 - Methodologische inleiding Hoofdstuk 6 - De gebouwde woonomgeving Hoofdstuk 7 - De gedeelde woonomgeving Hoofdstuk 8 - De geleefde woonomgeving Hoofdstuk 9 - Besluit.

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by