Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
"In het eerste deel wordt een theoretisch raamwerk aangeboden waarmee de kwaliteit van testen in kaart kan worden gebracht. De kwaliteitsdimensies die onderscheiden worden, zijn : betrouwbaarheid, validiteit, authenticiteit, interactiviteit, impact en uitvoerbaarheid. Vervolgens worden de verschillende stadia besproken die een ontwerper van een test moet doorlopen om tot een kwalitatief hoogstaand product te kunnen komen. In het tweede deel worden voorbeelden van toetsen voor het testen van de kennis van grammatica en woordenschat, en de beheersing van de vier vaardigheden becommentarieerd in het licht van het theoretische raamwerk. Courant gebruikte toetsvormen werden op hun sterke en zwakken punten getaxeerd. Er worden voorstellen voor verbetering gesuggereerd en alternatieven aangereikt. In het derde deel wordt ingegaan op een aantal recente evoluties op het gebied van testen in het vreemdetalenonderwijs, met name op zelfevaluatie, evaluatie via portfolio en computerondersteund testen. Ook in dit deel wordt ingegaan op basisprincipes en op actuele knelpunten en punten van discussie."
Evaluatietechnieken --- Lerarenopleiding --- Onderwijs. --- (vak)didactiek talen. --- anderstaligen --- Didactic evaluation --- talenonderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of languages --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatietechnieken --- Didactische evaluatie --- Didactiek van de talen --- 371.26 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Evalueren --- #KVHA:Taalonderwijs --- evaluatie --- testen --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 484.6 --- 485.210 --- 485.220 --- Didactiek --- Duits --- Engels --- Evalueren --- Frans --- Taalonderwijs --- Testen --- Toetsen --- 371.27 --- 371.31 --- 485.2 --- Evaluatie --- Examineren --- Handboek/cursus --- Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Sociale promotie --- Vreemde talen-onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs --- computerondersteund testen --- toetsen --- zelfevaluatie --- 456.1 ) Talenpracticum --- hoger onderwijs --- moderne vreemde talen --- onderwijs voor sociale promotie --- secundair onderwijs --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatie --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- Vreemdetalenonderwijs: evaluatie --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Pedagogie --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Intercultureel onderwijs --- Duits - vakdidactiek --- Engels - vakdidactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Onderwijs voor sociale promotie --- Moderne vreemde talen --- #BSCH: vak: didactiek --- Toets --- Language and languages --- Language teachers --- Examinations --- Evaluation. --- Training of.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|