Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Atypische opvang in de kinderdagopvang: een bevraging van de voorzieningen omtrent vraag en aanbod
Author:
Year: 1999 Publisher: Brussel Kind en Gezin

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Vraag raak : bewust vragen stellen in communicatie
Author:
ISBN: 9789401487436 Year: 2022 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na het lezen van dit boek kan je niet alleen beter open, korte, heldere vragen stellen. Je weet ook hoe je met gerichte vragen je gesprekspartner kan inspireren, ondersteunen en intellectueel prikkelen.Tientallen casussen laten je zien hoe je dat heel concreet doet. Het boek is essentieel voor iedereen die zo gericht mogelijk wil communiceren. Na de laatste pagina is je sociale en professionele leven radicaal anders.https://www.standaardboekhandel.be/p/vraag-raak-9789401487436


Book
Consumentengedrag : toegepaste basisconcepten
Author:
ISBN: 9789033491764 9033491761 Year: 2013 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het handboek Consumentengedrag: toegepaste basisconcepten is een studieboek om met meer inzicht en kennis klantgerichter te ondernemen. Centraal staat de 'consumens', het individu dat producten en diensten aanschaft, verbruikt en gebruikt, en streeft naar meer dan gewoon consumeren. Een inzicht dat groeit en aanleiding geeft tot meer aandacht voor de mens achter de 'consument'.Hoe komt het koopgedrag van mensen tot stand ? Wat zijn de menselijke 'denk- en doe'-mechanismen die resulteren in een bepaald koopgedrag ? Welke sociale invloeden spelen een rol in het dagelijkse leven van het individu ? Zijn er inzichten en concepten die een bedrijf kunnen helpen om een (ethisch en deontologisch) verantwoord klantgericht commercieel beleid te voeren ?De essentiële concepten aangereikt uit diverse menswetenschappen worden toegelicht en geïllustreerd met praktijkvoorbeelden. Ieder hoofdstuk vangt aan met een handige Leeswijzer - vragen en stellingen die de lezer aanzetten om de aangereikte materie in een ruimere context te situeren. Basisconcepten uit de psychologie, sociologie, sociale psychologie, neurologie & worden praktijkgericht aangebracht. Het zet de lezer aan om dit boeiende vakgebied beter te leren kennen en te exploreren.Dit boek richt zich voornamelijk naar studenten hoger onderwijs, met een stevige interesse in het marketingvakgebied, die explicieter en met meer inzicht en begrip het commerciële beleid van een organisatie willen onderbouwen. Ook voor de bedrijfspraktijk is dit boek een aanrader. Het vakgebied 'consumentengedrag' kent een razendsnelle evolutie. Kennis van de basisconcepten en hoe die steeds verder evolueren en verfijnd worden met actuele inzichten, is voor de bedrijfsmedewerker een onmisbare vakkennis.Bron : http://www.boekenbank.be


Book
De kunst van het vragen stellen
Author:
ISBN: 9789048608089 Year: 2014 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We leven in een wereld die antwoorden belangrijker vindt dan vragen. We zitten liever niet met vragen, want we willen niet twijfelend en wankelmoedig overkomen. We willen antwoorden, want die verschaffen ons zekerheid, ook al is het vaak schijnzekerheid. Antwoorden zetten een punt, sluiten processen af, beëindigen acties en zetten de zaak stil. Vragen, daarentegen, richten de aandacht, mobiliseren energie, zetten aan tot actie en brengen de zaak in beweging. Om processen van zelfsturing te bevorderen is de kunst van het vragen stellen wel de belangrijkste vaardigheid voor een coach. Meestal stellen de medewerkers de vragen en geven de managers de antwoorden. Bij coaching zijn die rollen echter omgedraaid. Het is niet zozeer de coach die daarbij aan het werk is als wel de gecoachte. De coach stelt de vragen en weet vervolgens zijn mond te houden en zijn eigen oplossingsenthousiasme te temperen. Vragen hebben diverse voordelen ten opzichte van instructie.- Ze richten de aandacht en zetten de medewerkers zelf aan het denken.- U krijgt als coach inzicht in de mate waarin de medewerker alle aspecten van een vraagstuk overziet.- U krijgt een beter inzicht in hetgeen de medewerker gaat doen

Consumer behaviour: a European perspective
Authors: ---
ISBN: 0471975133 Year: 1998 Publisher: Chichester Wiley


Book
Inleiding tot de economie
Authors: --- ---
ISBN: 9058670589 Year: 2000 Publisher: Leuven Universitaire Pers Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Economics. --- Social Sciences and Humanities. Economics --- Economics (General). --- economie --- Economics --- arbeidsmarkt --- armoede --- bankwezen --- concurrentie, internationaal --- economie, internationaal --- economische groei, theorie --- geldwezen --- macro-economie --- markteconomie --- micro-economie --- monopolie --- speltheorieën --- vraag-aanbodmechanismen --- wisselkoersen --- 339.7 --- Economie --- Academic collection --- 330.00 --- AA / International- internationaal --- Argent Geld --- Economie Economie --- Entreprises Ondernemingen --- 330.11 --- 330.1 --- 33 --- Economic theory --- Political economy --- Social sciences --- Economic man --- 330.11 Algemene economische wetten en verschijnselen --- Algemene economische wetten en verschijnselen --- 330.1 Economische grondbegrippen. Algemene begrippen in de economie --- Economische grondbegrippen. Algemene begrippen in de economie --- 33 Economie. Economische wetenschappen. Staatshuishoudkunde --(algemeen) --- Economie. Economische wetenschappen. Staatshuishoudkunde --(algemeen) --- Overige supranationale organen en overeenkomsten --- (zie ook: beroepseconomie) --- Economische en sociale theorieën: algemeenheden --- Inleidingen --- Handboeken --- 33 Economics. Economic science --- Economics. Economic science --- Arbeidsmarkt --- Armoede --- Bankwezen --- Concurrentie, internationaal --- Economie, internationaal --- Economische groei, theorie --- Geldwezen --- Macro-economie --- Markteconomie --- Micro-economie --- Monopolie --- Speltheorieën --- Vraag-aanbodmechanismen

Cases in consumer behaviour
Authors: ---
ISBN: 0471987816 Year: 1999 Publisher: Chichester John Wiley and Sons


Book
Het merk mens : consumenten grijpen de macht
Author:
ISBN: 9789077442128 Year: 2007 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wil Fons Van Dyck, schrijver van een wekelijkse column over maatschappelijke trends in 'De Standaard', het gedrag van de hedendaagse consument in kaart te brengen. Na een voorwoord door 'Standaard'-hoofdredacteur Peter Vandermeersch, besteedt de auteur aandacht aan de stuwende kracht die uitgaat van technologie, economie en psychologie. Vervolgens bespreekt hij negen drijfveren die mens, merk en maatschappij aansturen: empowerment, authenticiteit, anti-establishment, verbondenheid, synthese, vrouwelijkheid, beleving, vernuftigheid en zingeving. In het derde deel gaat hij in op de veranderde houding van de consument in de hedendaagse maatschappij. Aan de hand van een aantal praktijkgevallen van bekende merken uit België en Nederland geeft hij recepten om als merk in de 21ste eeuw meer te doen dan louter te overleven. Het vlot geschreven betoog wordt ondersteund door voorbeelden, figuren, zwart-witfoto's en een heldere lay-out. Achteraan volgen eindnoten, een bibliografie en een index. Een interessant werk voor wie een zicht wil krijgen op de veranderende samenleving. - Redactie Vlabin-VBC

Keywords

Marktonderzoek. --- Merken. --- Merkenmanagement. --- Verkooptechnieken. --- Consumentengedrag. --- Marketing. --- Merken --- Psychologie. --- merkbetrokkenheid --- maatschappijkritiek --- merken --- Marketing --- consumentengedrag --- cultuurfilosofie --- Consumer behavior --- Forecasting --- Brand name products --- 330.567 --- Consumptie 330.567.2 --- Internationaal (100) --- Maatschappelijke ontwikkeling 304 --- Technologische innovatie 60:658.012.1 --- Welvaartstaat 364.013 --- consumenten --- 339.320 --- 380.53 --- AA / International- internationaal --- BE / Belgium - België - Belgique --- 366.1/ --- 658.626 --- maatschappelijke ontwikkelingen --- merkenmanagement --- welvaartstaat --- 330.567 Bestedingen. Consumptie. Verbruik. Overconsumptie. Onderconsumptie. Koopkracht. Bestedingsmotieven. Huishoudelijke uitgaven. Gebruik van diensten --- Bestedingen. Consumptie. Verbruik. Overconsumptie. Onderconsumptie. Koopkracht. Bestedingsmotieven. Huishoudelijke uitgaven. Gebruik van diensten --- Consumptie: algemeenheden. Wet van de vraag in verband met de consumptie. Consumptiebehoefte. Behoeftetheorie. --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing. --- merkproducten --- 693 Handelsreclame --- Société Maatschappij --- Prospérité Welvaart --- Perspectives Vooruitzichten --- 366 consumentenaangelegenheden --- 3 sociaal-economische situatie --- .001.5 onderzoek --- merkenbeleid --- marketing --- 369.1 --- 658.89 --- Consumentengedrag --- 658.89.013 --- 338.2 --- Consumenten --- E080076.jpg --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Consumentengedrag. Koopgewoonten. Psychologie van de consument --- #KVHA:Kennisnetwerken --- #KVHA:Marketing --- 130 --- 148 --- 658.81 --- 658.8 --- consument --- merkenbinding --- merkenpsychologie --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Filosofische antropologie --- In- en verkoopsorganisatie en -techniek --- Trends --- Psychologie van de consument --- Consumptie: algemeenheden. Wet van de vraag in verband met de consumptie. Consumptiebehoefte. Behoeftetheorie --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Trend --- Consument --- Consumentenpsychologie --- Merk --- Financiewezen

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by