Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Vandaag gaat Ferre voor het eerst naar school. De weg naar school is lang : dwars door het bos heen, over de berg en over het Zwarte Meer. Het is een moeilijke weg vol valstrikken. Maar toch maakt dat alles Ferre niet bang. Waar hij wel zenuwachtig voor is, is de grote speelplaats vol kinderen en vol lawaai. Hoe zal hij die angst zonder harnas kunnen overwinnen?
Avontuur --- Bang zijn --- Dapper zijn --- JB CLAI --- ridders --- angst --- avonturen --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Ridders ; verhalen --- Schoolleven --- Ridders --- Begin van het schooljaar --- Fiction --- Jeugdboeken --- eerste schooldag --- bang zijn --- Schoolbooks - Didactic material --- prentenboeken (genre) --- ridders (themawoord fictie) --- Dutch literature --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- bang zijn (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- draken (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- fictie voor kleuters
Choose an application
C3 --- kleuteronderwijs --- Kunst en cultuur --- 471.46 --- Kinderliederen (Liedjes) --- Kleuteronderwijs --- Muzikale opvoeding --- Begin van het schooljaar --- Carnaval --- Groot/klein --- Kabouters --- Kamperen --- Kerstmis --- Lente --- Ouders --- Sinterklaas --- Sporen --- Zintuigen --- Liedjes --- 477.7 --- Contains audio-visual material --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Music sound recording
Choose an application
Vandaag gaat Jordi voor het eerst naar school. Alles in de klas is nieuw voor hem. Hij kiest het verkeerde stoeltje. En als hij héél nodig moet plassen, roept hij mama tegen de juf. En met al die knopjes op de computer gaat er ook als iets mis ... Aan het eind van de ochtend zegt Jordi tevreden : "Ik heb heel veel fout gedaan en ik heb heel veel geleerd!"
Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- JB SNOE --- eerste schooldag --- prentenboeken --- 471.44 --- Begin van het schooljaar --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- fouten maken --- kleuters --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- Fouten --- Klassengesprek --- School - werk --- 472.9 --- Fouten maken : kinderen --- Zich vergissen : kinderen --- Sociale en emotionele opvoeding --- eerste schooldag (themawoord fictie) --- leren (themawoord fictie) --- Emoties --- Eerste schooldag --- Kleuteronderwijs --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Emotie
Choose an application
Pop én spel is de herwerkte versie van Popgepast, een handboek dat al tien jaar meedraait en waarvan 3000 exemplaren over de toonbank gingen : een heuse bestseller dus bij de non-fictiewerken. Je vindt in dit boek een schat aan concrete bruikbare tips en 43 verhaallijnen waarmee je meteen aan de slag kunt gaan. Naast tien nieuwe scripts werden heel wat nieuwe inzichten toegevoegd en gekaderd binnen andere vormen van drama.
Dramatische expressie --- Poppenspel. --- Basisonderwijs. --- Feesten. --- Projectonderwijs --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of the arts --- poppenspel --- lager onderwijs --- dramatische expressie --- Didactics of primary education --- vakoverschrijdende thema's --- kinderfeesten --- Didactics of social education --- 908.3 --- carnaval --- feesten --- halloween --- huwelijk --- verjaardagen --- Carnaval --- Feesten --- Geboorte --- Halloween --- Huwelijk (Trouwen) --- Jarig zijn (Verjaardag) --- 477 --- Expressie --- Muzische vorming --- 398.33 ) * KALENDERFEESTEN --- 477.9 --- dierendag --- feesten (ler) --- geboorte --- kalenderfeesten --- proclamatiefeest --- valentijn --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- kalenderfeesten, volksfeesten, stierengevechten --- Kalenderfeesten - Volksfeesten --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Didactiek van de kunst --- Didactiek van het lager onderwijs --- 792.97 --- poppenkast --- poppen --- 433.6 --- 794 --- Poppen --- Poppenspel --- Poppenkast --- 792.9 ) * POPPENSPEL --- poppenspelen --- poppenkasten --- handpoppen --- Poppenspel ; basisonderwijs --- 472.16 --- 794.31 --- 477.3 --- handvaardigheid --- Dramatische expressie ; basisonderwijs --- 477.2 --- 471.41 --- Poppenkasten --- poppenspel, poppenkast --- Kind, spel en speelgoed --- Marionetten- en poppenspel --- Taal en verbale expressie --- Handpoppen - Stokpoppen --- Didactics of sports and games --- Poppenspelen --- Kinderfeesten --- Verjaardagen --- Huwelijk --- Dierendag --- Valentijndag --- Einde van het schooljaar --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Boeken --- Einde schooljaar --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- theater --- Feest --- Kinderfeest --- Verjaardag --- Valentijnsdag --- Muziek --- Kaart --- Boek --- Onderwijs --- Industrie --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Communicatietheorie
Choose an application
Vieringen en gedenkdagen zijn bouwstenen voor het menselijk leven en brengen er structuur en samenhang in. Veel cruciale ervaringen worden juist in schooltijd opgedaan en moeten dus daar ook gevierd kunnen worden : een cultuur van vertellen en vieren hoort wezenlijk bij het pedagogisch klimaat van een basisschool. Dit boek wil geen handleiding zijn voo rhet samenstellen van allerlei pretpaketten. Hier gaat het meer over vieringen die belangrijke levenservaringen van kinderen willen verdiepen, ervaringen die mensen kunnen maken of breken. Suggesties voor het vieren van een verjaardag bijvoorbeeld, gaan niet over het maken van orignele feestmutsen en verantwoorde versnaperingen, maar staan stil bij leeftijd. Dit boek is bedoeld voor alle basisscholen, welke hun geaardheid ook is. Het vieren is nl. niet noodzakelijk aan godsdienst gebonden. Daarom sluiten de hier uitgewerkte vieringen aan bij zowel belangrijke ervaringen uit het leven van alledag, alsook bij feest- en gedenkdagen van verschillende levensbeschouwelijke tradities. Her vieren is dus afgestemd op de multiculturele en multilevensbeschouwelijke samenstelling van de hedendaagse schoolpopulatie.
feesten --- Didactics of religion --- kerkelijke feesten --- Didactics of Kindergarten --- Christian pastoral theology --- kindervieringen --- Didactics of primary education --- #GGSB: Liturgie --- basisonderwijs --- didactiek --- godsdienst --- kinderviering --- liturgisch jaar --- 247 --- katholicisme --- liturgie --- schoolvieringen --- 247.9 --- 478.6 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Godsdienst --- Vieringen --- 471.43 --- 474.9 --- 476.1 --- 912.1 --- Advent --- Basisonderwijs --- Basisschool-vieringen --- Bomen --- Carnaval --- Dierendag --- Dood --- Feesten --- Feestvieren --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Intercultureel onderwijs --- Islam --- Jeugdboekenweek --- Jodendom --- Kerstmis --- Kinderen --- Kindervieringen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Noach --- Pesten op school --- Pinksteren --- Ramadan --- Schooljaar --- Sinterklaas --- Tijd --- Vasten --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Vrede --- Weekopeningen en -sluitingen --- 478.6 ) Godsdienstonderwijs --- basisonderwijs : vieringen (ler) --- vieringen --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Vieringen ; basisonderwijs --- 478.9 --- feest vieren --- vieren: didactiek lagere school --- katholicisme - liturgie --- Liturgische gebeden en gezangen --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Wereldoriëntatie --- Overige onderwerpen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Kalenderfeesten - Volksfeesten --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Didactics of social education --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Godsdienstige opvoeding --- Viering --- Geloofsopvoeding --- Liturgie
Choose an application
Algemene inleiding - 7. Ik wil koning worden - 8. Proeven van proefjes - 9. In vuur en vlam - 10. Van product tot consument - 11. Het leven is mooi - 12. Een kopen, vijf gratis - oplossingen
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- moedertaalonderwijs --- taalbeschouwing --- 371.67 --- 373.3 --- Nederlands --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.2 --- schoolboeken --- Begin van het schooljaar --- Beroepen --- Consumentenopvoeding --- Dagbladen (Kranten) --- Dieren --- Hobby's --- Luisteren --- Markten --- Natuur --- Ontdekkingsreizen --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Reclame --- Schoonheid (Mooi zijn) --- Spreken --- Taal --- Tijdschriften --- Verdriet --- Vorstenhuizen(Koningshuizen) --- Vrije tijd --- Vuur --- Weer (Metereologie) --- Woonomgeving --- 475.24 --- Didactiek --- 837 --- Nederlands; ba.o --- Nederlands ; basisonderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Schrijven --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Lezen --- #BSCH: vak: Nederlands --- 4e leerjaar l.o --- Handboek/cursus --- conflicten --- groep --- handboek --- koning --- leiding --- moedertaal --- welkom --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- 475.21 --- leesboeken --- linguïstiek --- taal --- Lezen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Luisteren ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Moedertaal: handboek lagere school --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 081039.jpg --- Taalonderwijs; Nederlandse taal
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|