Narrow your search

Library

AP (2)

Arteveldehogeschool (1)

EhB (1)

Hogeschool Gent (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

UAntwerpen (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2011 (1)

2010 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Teach like a champion : 49 techniques that put students on the path to college
Authors: ---
ISBN: 9780470550472 0470550473 Year: 2010 Publisher: San Francisco, Calif. Jossey-Bass

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teach Like a Champion" offers effective teaching techniques to help teachers, especially those in their first few years, become champions in the classroom. These powerful techniques are concrete, specific, and are easy to put into action the very next day. Training activities at the end of each chapter help the reader further their understanding through reflection and application of the ideas to their own practice. Among the techniques: (1) Technique #1: No Opt Out. How to move students from the blank stare or stubborn shrug to giving the right answer every time; (2) Technique #35: Do It Again. When students fail to successfully complete a basic task--from entering the classroom quietly to passing papers around--doing it again, doing it right, and doing it perfectly, results in the best consequences; and (3) Technique #38: No Warnings. If you're angry with your students, it usually means you should be angry with yourself. This technique shows how to effectively address misbehaviors in your classroom


Book
Evaluatie in het Vlaamse onderwijs : beleid en praktijk van leerling tot overheid
Authors: --- ---
ISBN: 9789044127904 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In geen enkele sector van het sociale leven wordt zoveel tijd en energie geïnvesteerd in evaluatie als in het onderwijs. Daarbij wordt spontaan gedacht aan het beoordelen van leerlingen. Maar ook initiatieven inzake de evaluatie van leraren, scholen en overheden worden steeds talrijker en verscheidener. De vraag rijst of het geheel van al deze verschillende evaluatievormen een bijdrage levert tot de kwaliteit van het onderwijs in Vlaanderen. Om deze vraag te beantwoorden is een overzicht nodig van het bestaande beleid en de heersende praktijk. Voor het eerst wordt alle informatie over het Vlaamse evaluatiebeleid en de evaluatiepraktijk bij elkaar gebracht in één publicatie. Ze handelt zowel over de evaluatie van leerlingen, van leerkrachten en directies, van scholen – door de onderwijsinspectie, maar ook in het kader van zelfevaluatie – als van de overheid. Centraal staat de vraag hoe evaluatie op micro-, meso- en macroniveau kan bijdragen tot kwaliteitsverbetering, gelijkheid en effectiviteit van het onderwijs. Telkens wordt daarbij de bestaande wetgeving bekeken en wordt de actuele praktijk beschreven. Daarnaast bevat de publicatie ook standpunten en reacties van belangrijke actoren. (Bron: flaptekst)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by