Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
IJsbeer IJsje en mama houden heel veel van elkaar. Ze zijn altijd samen. Of bijna altijd. Want sinds kort heeft IJsje een geheim, een geheim van hem alleen. Maar op een dag kan hij er niet langer over zwijgen. Hij moet het aan mama vertellen. En als IJsje zijn geheim verklapt, ontstaat het mooiste moment van samensmelting in onvoorwaardelijke liefde.Het ontwapenende vervolg op de bestseller Omdat ik zoveel van je hou, het eerste verhaal over IJsje waarvan er wereldwijd al meer dan 125.000 exemplaren verkocht zijn.IJsje is het zachtste ijsbeertje van de wereld. Door een uniek vilten laagje in het boek kun je hem echt voelen.
Dutch literature --- ijsberen (themawoord fictie) --- geheimen (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- lief zijn (themawoord fictie) --- IJsberen --- Geheimen --- Voelboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Moeders --- Fiction --- Geborgenheid --- Jeugdboeken --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- Sneeuw --- Liefde --- Liefdesverhalen --- Prentenboek --- Ijsbeer (dier) --- Geheim --- Voelboek --- Moeder --- Mama --- Sneeuwman --- Winter
Choose an application
In 1, 2, 3. de peuterjaren komen aan de hand van concrete voorvallen uit de dagelijkse praktijk van een kinderdagverblijf verschillende thema's aan de orde, zoals koppigheid, grenzen opzoeken, keuzes maken, eten, emoties. Daarbij is het belangrijkste aspect in het omgaan met kleine kinderen: respect. Alles vanuit de overtuiging dat wat jonge kinderen tijdens hun peuterjaren over zichzelf en hun wereld leren, effect zal hebben op de rest van hun leven. Hoewel de meeste voorbeelden in dit boek zich afspelen in de kinderopvang, vormt dit boek ook voor ouders een heldere ondersteuning.
kinderopvang --- socio-emotionele ontwikkeling --- Educational sciences --- kleuteronderwijs --- opvoedingstips --- peuters --- Opvoeding --- Peuters --- opvoeding --- 441 --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Kinderopvang --- Kleuters --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoeding in het gezin --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Zelfstandigheid --- Zindelijkheidstraining (Plassen) --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Sociale en emotionele opvoeding --- Ontwikkelingspsychologie --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
Rikki wil een kerstboom. Het is bijna Kerstmis, maar bij Rikki thuis staat nog altijd geen kerstboom. Papa heeft het veel te druk om er een te halen. Maar vandaag moeten ze gewoon samen naar de kerstbomenmarkt, vindt Rikki. Papa heeft er eerst niet veel zin in, maar dankzij Rikki’s enthousiasme ontdooit hij algauw helemaal. Een warm prentenboek over tijd maken voor elkaar ...
Dutch literature --- Kerstmis (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Konijnen --- Kerstmis --- Kerstbomen --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- fundels --- kerstbomen --- prentenboeken --- Fiction --- Fundels --- Jeugdboeken --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- Sneeuw --- Prentenboek 3+ --- Kerstmis - prentenboek --- Verhalen --- D071391.jpg --- Kerstverhaal --- 684.94 --- boekillustraties --- fiction --- jeugdboeken --- kerstmis --- kinderboekillustraties --- het boek, boekillustratie --- JB GENE --- Konijn --- Kerstboom --- Kweken (planten en dieren)
Choose an application
Heel wat kinderen lijden onder de echtscheiding van hun ouders. Alle kinderen moeten de echtscheiding van hun ouders verwerken. Tegelijkertijd geraken kinderen overhoop met hun loyaliteitsgevoelens en geraken sommigen zelfs in een loyaliteitsconflict. Loyaliteit en loyaliteitsconflict zijn belangrijke begrippen om het leven van echtscheidingskinderen te begrijpen. De wetgeving rond gezags- en verblijfsco-ouderschap kan een hulpmiddel zijn om een nieuwe vorm van samenleven met respect voor de loyaliteitsgevoelens van de kinderen te vinden. Indien het de ouders niet lukt om constructief met elkaar om te gaan en rekening te houden met de loyaliteitsgevoelens van hun kinderen, staan er allerlei hulpverleners klaar om ouders en kinderen te helpen de conflicten op te lossen en de pijn te verzachten. Ook onderwijsgevenden hebben hier een rol te vervullen. Ieder hoofdstuk wordt geïllustreerd met een voorbeeld uit de klinische praktijk. Dit boek is bedoeld voor ouders en familieleden van echtscheidingskinderen, onderwijsgevenden, psychosociale hulpverleners en juristen. Ook heel wat echtscheidingskinderen zullen geïnteresseerd zijn (bron: covertekst).
Kinderen en echtscheiding. --- echtscheiding --- kinderpsychologie --- hulpverlening --- Social psychology --- Divorced parents --- Family relationships --- Children of divorced parents --- Divorce --- Law and legislation --- Belgium --- 253:392.3 --- 322.9 --- 323 --- Echtscheiding --- Hulpverlening --- co-ouderschap --- kinderen en echtscheiding --- 173.1 --- Co-ouderschap --- Gezinsproblemen --- Kinderen --- Loyaliteit --- Relatie ouders-kinderen --- Kinderen en echtscheiding --- 253:392.3 Pastoraal in gezin en familie. Pastoraal bij echtscheiding --- Pastoraal in gezin en familie. Pastoraal bij echtscheiding --- Overige onderwerpen (echtscheiding) --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
16 p.
Educational sciences --- Age group sociology --- opvoeding --- Belonen --- Communicatie --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Opvoeding in het gezin --- Overlegmethode --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- Straffen --- 433 --- 433.1 --- Conflictbeheersing --- Discipline (zelfdiscipline) --- Emoties (Gevoelens) --- Gedrag --- Gezag in de opvoeding --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Kinderen --- Luisteren --- Regels --- Relatie ouder - kind --- Waarden (normen) --- Waarneming --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoedingsstijlen --- Opvoeding en onderwijs --- Ouders --- Ouder-kindrelatie --- Opvoeding --- Onderwijs --- Gesprek
Choose an application
Een echtscheiding is een heftige gebeurtenis in het leven van een kind. In deze periode vol onzekerheden en onrust is de leerkracht vaak de eerste die merkt dat het gedrag of de leerprestaties veranderen. En dat is niet voor niets. School speelt een belangrijke rol in het leven van een kind en is ten tijde van een echtscheiding vaak de meest constante factor. Maar: Hoe gaat u een leerkracht, IB of directie op een professionele manier met echtscheidingssituaties op school om? Wat is precies het beleid van de school als het om echtscheiding gaat? Is er wel een beleid? Waar heeft een kind ten tijde van scheiding behoefte aan? Waar heeft de leerkracht zelf behoefte aan en wat verwacht die van de ouders? Hoe problemen of gedragsveranderingen bij het kind signaleren? Hoe zorgen voor een stabiele, optimale leersituatie voor het kind? Hoe een positief contact met beide ouders onderhouden? Hoe ervoor zorgen dat de leerkracht geen ‘hulpverlener’ wordt?
Echtscheiding --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Lager onderwijs --- kinderen en echtscheiding --- nieuw samengestelde gezinnen --- Gezin en onderwijs --- socio-emotionele opvang --- Basisonderwijs --- 474.23 --- 308.2 --- Schoolbeleid --- 458.1 --- echtscheiding --- Kinderen en echtscheiding --- schoolbeleid --- 323 --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Didactische principes --- 392.3 --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- ouders-school relatie --- ouders-kind relatie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- School management --- School --- Begeleiding --- Relatie ouders-kinderen --- Gezinnen --- 370 --- 370.040 --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Voor kinderen die een heleboel belangrijke vragen in hun hoofd hebben. Over zichzelf, het leven en de wereld. Voor volwassenen die samen met kinderen op zoek willen gaan, nadenken en discussiëren. Want kant-en-klare antwoorden vind je niet altijd! In Wie ben ik? vind je 6 grote vragen. Om te jongleren met ideeën en om verder te kijken dan je neus lang is. Ben je een dier? Vind je het leuk om groot te worden? Ben jij hetzelfde als andere mensen? Wat ben jij je ouders schuldig? Kijk je graag in de spiegel? Kies jij wie je bent?
Philosophy --- toegepaste filosofie --- filosoferen met kinderen --- Filosofie --- Zelfbeeld --- Filosoferen met kinderen --- Lager onderwijs --- C3 --- filosofie --- jeugdliteratuur --- kinderen --- zelfkennis (x) --- zelfkennis --- 476.8 --- 110 --- 478.9 --- Anders zijn --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Opgroeien --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- basisonderwijs --- zingeving --- 478 --- Filosoferen-kinderen --- Groei --- Groeien --- Identiteit --- Identiteitsontwikkeling --- Ik en de anderen --- Kiezen --- Leeftijd --- Ouders --- Relatie ouder - kind --- Uiterlijk --- Zingeving --- Geloven-Denken --- Wijsbegeerte --- 478.6 --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden --- (zie ook: Anders zijn) --- Filosofie ; basisonderwijs --- Filosofie ; kinderen --- Sociology of culture --- Didactics of social education --- Orthopedagogics --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
De rol van ouders is vandaag belangrijker dan ooit. In de eenentwintigste eeuw komt er zoveel op jongeren af, en is er nog zo weinig dat we als zekerheden kunnen beschouwen, dat ouders meer dan ooit de rots in de branding moeten en kunnen zijn. Peter Adriaenssens geeft je de kennis door die je als ouder echt nodig hebt, zonder veloren te lopen in details. Hij pleit niet voor de absolute vrijheid, en ook niet voor de harde hand, maar voor "warme duidelijkheid" .
Educational sciences --- opvoeding --- pedagogiek --- opvoedingsondersteuning --- Child rearing --- Moral and ethical aspects --- Parent and child --- Psychological aspects --- Academic collection --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Pedagogie --- opvoeden --- pedagogie --- 433 --- Belonen --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoeding in het gezin --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- Straffen --- adolescenten --- opvoedingsproblemen --- ouders --- tieners --- Adolescentie (jeugdpsychologie, puberteit) --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gehoorzaamheid --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Gezinsopvoeding --- Media --- Opvoeding --- Tieners --- Waardevorming --- Weerbaarheid --- 37.013 --- Gedrag --- Gezin --- Jeugd --- Ontwikkeling --- Verwennen --- S2007750.JPG --- ouder-kind relatie --- #gsdbP --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding in de praktijk --- 37 --- 159.92 --- departement Lerarenopleiding 10 --- opvoedkunde --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs
Choose an application
"Wat als mama en papa niet samen naar de ouderavond willen komen?"...In iedere klas zitten gemiddeld 20 procent leerlingen uit nieuwe gezinnen. Die kinderen komen uit eenoudergezinnen of samengestelde gezinnen en hebben o.a. te maken met het wonen in twee huizen en loyaliteitsconflicten. Dit heeft invloed op de schoolresultaten en het welzijn van het kind.Dit handboek toont nieuwe cijfers uit onderzoek, geeft praktische tips en handvatten, en biedt een overzicht van interventiemogelijkheden
Nieuw samengesteld gezin. --- Developmental psychology --- ouders-kind relatie --- onderwijs --- kinderen --- nieuwsamengestelde gezinnen --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Netherlands --- Flanders --- 418.2 --- 322 --- echtscheiding --- nieuw samengestelde gezinnen --- Eenoudergezinnen(Alleenstaande ouders) --- Leerlingbegeleiding --- Relatie leraar-leerling --- gezinsproblematiek --- Echtscheiding --- eenoudergezinnen --- huwelijk --- leerlingenbegeleiding --- gezinnen --- relatie ouders-kinderen --- Nieuwsamengestelde gezinnen en onderwijs --- #PBIB:+105.96 --- scheiding --- #SBIB:316.334.1O285 --- #SBIB:316.334.1O286 --- #SBIB:316.356.2H3413 --- psychologie --- gezinsopvoeding --- interventiemogelijkheden --- diversiteit --- 173.7 --- Nieuw samengestelde gezinnen --- Gezinsproblemen --- Communicatie --- Onderwijs --- Relatie ouders-kinderen --- #KVHB:Echtscheiding --- #KVHB:Gezinsrelaties --- Psychologie van huwelijk en gezin --- Sociale problemen van en zorg voor het gezin --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Problemen thuis --- Onderwijs: personeel: relatie leraars-ouders --- Onderwijs: personeel: relatie leraar-leerlingen --- Gezinssociologie: echtscheiding: gevolgen voor de betrokkenen --- psychologie van huwelijk en gezin --- Family --- Child rearing --- Handbooks, manuals, etc. --- Children --- Family relationships --- Education --- PXL-Education 2015 --- gezinsrelaties --- schoolresultaten --- Kinderen --- Opvoeding en onderwijs --- Schoolprestaties --- Nieuwsamengestelde gezinnen --- Gezinsvormen --- Eenoudergezinnen --- Holebi's --- Co-ouderschap --- Zorgverbreding --- Schoolmanagement --- Relatie ouder - school --- Kind --- Opvoeding --- Schoolprestatie --- Nieuw samengesteld gezin --- Gezinsvorm --- Eenoudergezin --- Holebi --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Relatie school - ouder
Choose an application
Heet werk biedt een grondige benadering van kind-zijn en het psychisch functioneren van jongeren in onze samenleving. Kinderen en jongeren worden door verschillende experts gezien als 'in gevaar'. Dit boek neemt de lezer mee op een tocht vol vragen. Is er sprake van 'gevaarlijke' tendensen en nieuwe problemen? Hoe verbeelden kunstenaars het probleemloze, schattige kind? Maar ook: hoe tonen zij situaties waarbij het kind een gevaar vormt voor de volwassenen? Met tekstbijdragen waarin de 'eeuw van het risicokind' van diverse kanten wordt belicht en waarin geen enkel moeilijk thema uit de weg wordt gegaan
Children in art --- Museum Dr. Guislain (Ghent) --- kinderen --- children [people by age group] --- Criminology. Victimology --- art [fine art] --- jeugdsociologie --- criminologie --- kunst --- Art --- Age group sociology --- Exhibitions --- 7.041 --- (069) --- Thema's in de kunst ; kinderen ; jongeren --- Kinderen --- Tentoonstellingscatalogi ; Gent ; Museum Dr. Guislain --- Kunst --- Psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Onderwijs --- Opvoeding --- Relatie ouders-kinderen --- 700.4 --- 416.1 --- Iconografie ; de mens, portretten --- (Musea. Collecties. Tentoonstellingen) --- beeldende kunst, musea - tentoonstellingen --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- PXL-Healthcare 2014 --- creatieve therapie --- beeldtaal --- kinderpsychologie --- tentoonstellingscatalogus --- Maatschappij --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Catalogi --- Kunsten --- Geschiedenis --- Kind --- Catalogus --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Voorlichting --- Literatuur --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- kind. --- geneeskunde, medische wetenschappen. --- psychiatrie. --- armoede. --- oorlog. --- theater, toneel, toneelvoorstelling. --- sociale geschiedenis. --- art [discipline] --- armoede; 'Povertà', 'Povertà del doni', 'Povertà in uno ch'habbia bell'ingegno' (Ripa).
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|