Narrow your search
Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
Innoveren met creativiteit
Author:
ISBN: 9789020983326 Year: 2009 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

R&D voorbij, meer dan onderzoek en ontwikkeling : innovatiebeleid - waar kan innovatie vandaan komen - hoe innovatieproces organiseren - innovaties naar markt brengen ; Product voorbij : strategische innovatie bekijkt hele businessmodel - businessmodelinnovatie meer dan hype - leren van bedrijven die strategisch innoveren - businessmodelinnovatie in de praktijk - do's and don'ts voor aspirant-strategische innovatoren ; Industrie voorbij : waar Abraham de creatieve mosterd haalt - nichespelers In de mallemolen van de internationale concurrentie is stilstaan geen optie. Bedrijven die niet systematisch bezig zijn met vernieuwingen, duwen zichzelf uit de markt. Innovatie is een onmisbaar element geworden van elke bedrijfsstrategie, niet alleen in technologische sectoren maar in alle segmenten van de economie. In dit boek exploreert Marion Debruyne een aantal creatieve pistes om over innovatie na te denken en om innovatie in praktijk te brengen. Waar mogelijk, steunt ze daarvoor op de bevindingen van recent onderzoek van FlandersDC. De auteur legt uit waarom de tijd voorbij is dat bedrijven hun innovatieproces heel discreet binnen hun eigen muren verborgen hielden: de kennis die voor innovatie nodig of nuttig kan zijn, zit immers verspreid over de hele wereld en informatie delen is dus een wezenlijk aspect van innovatie geworden. Voorts laat Marion Debruyne zien waarom innovatie niet hetzelfde is als 'creatief zijn' en hoe een innovatieproces stevig georganiseerd moet worden. Creatief omgaan met innovatie betekent ook: zich niet beperken tot productinnovatie. De auteur gaat grondig in op de vraag hoe behalve de producten ook alle bedrijfsprocessen en zelfs het hele businessmodel van een onderneming voorwerp van innovatie kunnen worden. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by