Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De focus is het onderwijsproces. Leerprocessen van leerlingen moeten bevorderd, gestuurd, gestimuleerd en versterkt worden. Kennis is geen eindproduct meer, zelfstandig verwerven van vaardigheden en kennis is dat wel. Om die leerprocessen te begeleiden zijn onderwijsprocessen nodig. De auteur brengt de radicale veranderingen die dat meebrengt in de rol van de docenten, in kaart. De lezer krijgt een overzicht van de belangrijkste informatietechnologieën, met hun mogelijkheden voor het onderwijs en hun bruikbaarheid en beschikbaarheid. Op die manier haalt het iedereen over de streep om ict op een weldoordachte en realistische manier in te zetten in het onderwijsproces. Het boek is geschreven vanuit het standpunt van iemand met belangstelling voor ict en voor goed onderwijs. Het is bedoeld voor alle docenten, in diverse onderwijslagen, die ict op diverse niveaus willen (leren) toepassen. Uit de inhoud: Waarom dit boek? -Wat gebeurt er in een digitale leeromgeving? -Drie voorbeelden -Veranderende rol van student en docent -Over leren in een digitale wereld -Over interactie en constructie -Een bouwplan voor ict -Technologie in (inter)actie (Clients en servers -E-mail gebruiken Nieuwsgroepen -Discussiegroepen -Chat of IRC -Icq en 'chat messengers' -Mailinglists -Videoen webconferentie -Websites -Downloaden van software -Beeld, klank en videoNoot over muizen) -WWW als bron -WWW-interacties, online interactie in een digitale leeromgeving -Bijlagen (Marctica -Woordenlijst). (Bron: www.maklu.be)
ICT --- Onderwijs en internet. --- Onderwijs. --- Computer assisted instruction --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- didactiek --- informatisering --- informatica --- onderwijs --- computers in het onderwijs --- ICTO --- computerondersteund onderwijs --- 371.3 --- Doceren --- Evaluatie --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Leeromgevingen --- Onderwijs --- Studenten --- digitale leeromgeving --- docenten --- docentenbegeleiding --- evaluatie --- informatievaardigheden --- leerprocessen --- onderwijsprocessen --- studenten --- 371.39 --- 454.52 --- 455.4 --- ICT : onderwijs --- Onderwijs : computertoepassingen --- 032157.jpg --- ICT ; onderwijs --- 67 --- 371 --- 371.6 --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- Leeromgeving --- Internet --- Informatietechnologie --- Communicatiemiddelen --- Opvoeding en onderwijs --- Leren --- Studiemethoden --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- IT --- Communicatiemiddel --- Studiemethode
Choose an application
In dit boek wordt uitgegaan van het raamwerk en de onderwijsindicatoren van de OESO die een paar jaar geleden het Belgische onderwijssysteem heeft doorgelicht. Hierbij wordt informatie gegeven over diverse aspecten van van ons onderwijssysteem (o.m. budget, besluitvorming, onderwijsresultaten, scholingsgraad) en wordt recent cijfermateriaal in een internationale context geplaatst.
statistics --- education --- onderwijsstructuur --- vroedkundige opleiding --- onderwijs --- pedagogiek --- statistiek --- School management --- Enseignement --- Flandre --- Onderwijs --- Vlaanderen --- scholingsgraad --- statistieken --- onderwijsfinanciering --- studieresultaten --- 371 --- 37 <493-17> --- Education --- -#SBIB:316.334.1O220 --- #WWIS:AGGR --- Academic collection --- $?$93/11 --- (493=398.2) --- 37 --- #A9312A --- Europa (4) --- Onderwijs 37 --- Vlaanderen (493=393) --- onderwijsbeleid --- 451.2 --- België --- internationalisering --- 685 --- 450 --- Oderwijsresultaten --- Onderwijsprocessen --- Onderwijsprogramma's --- Onderwijs-cijfers --- Onderwijs-internationaal --- 451 ) Onderwijs - België - algemeen --- onderwijsprogramma's --- onderwijsresultaten --- onderwijssysteem --- Onderwijsbeleid --- 37.014 --- Onderwijskosten --- Onderwijsstatistieken --- Onderwijs ; Vlaanderen --- C6 --- België [land - BE] --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- 371.1 --- 31 --- 371.21 --- Onderwijs. Schoolwezen --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Organisatie van het onderwijs: algemeen --- onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie --- Pedagogie: volksopvoeding en vormingswerk --- Onderwijs; algemeen --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- organisatie --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- organisatie. --- Vlaanderen. --- onderwijsbeleid. --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Algemeen. --- Organisatie. --- Onderwijsbeleid. --- #SBIB:316.334.1O220 --- (493 --- Vlaanderen (493 --- 612 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|