Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1. Anders dan de rest: een methodisch vakjargon 2. Vindplaatsaanwezigheidsmethoden 3. Case managing-methoden 4. Overheadmethoden 5. Teamgerichte en aanvullende methoden Samenvatting: In de gespecialiseerde gezinsbegeleiding zijn veel disciplines vertegenwoordigd. De ene hulpverlener houdt zich bezig met kredietbegeleiding, de andere met opvoedingsproblemen, een verwaarloosd huishouden, problemen met rouwverwerking, het structureren van de dagbesteding, problematische gezinsrelaties of fobische klachten. De methodiek in dit boek is bedoeld om de versnipperde hulpverlening aan gezinnen op één lijn te brengen. Door een afgebakende methodiek kan de gespecialiseerde gezinsbegeleiding een belangrijke functie krijgen als substitutiewerksoort waardoor cliënten thuis kunnen blijven en niet meer opgenomen hoeven te worden. Daardoor sluit het aan bij de ontwikkeling in de zorg- en hulpverlening die een accentverschuiving van het intramurale naar het extramurale werkveld laat zien.
321.3 --- gezinsbegeleiding --- hulpverlening --- methodiek --- Gezinsbegeleiding (ouderbegeleiding) --- Methodieken in de hulpverlening --- 364.044 --- Gezinsbegeleiding --- Hulpverlening --- Methodiek --- Gezinsbegeleiding. --- methodiek. --- Methodiek. --- methoden van het sociaal werk --- gezinszorg --- Social welfare methods
Choose an application
Maatschappelijk werk --- Hulpverlening --- Maatschappelijk werk: algemeen --- Methodieken in de hulpverlening --- maatschappelijk werk --- 361.3 --- sociale verpleegkunde --- maatschappelijke hulpverlening --- sociaal werk --- Sociology of social welfare
Choose an application
In Methoden voor journalism studies staan zes onderzoeksmethoden centraal om journalistiek op een wetenschappelijke manier te bestuderen. Met deze beknopte handleiding leren uw studenten zelfstandig een eenvoudig onderzoek opzetten, uitvoeren en verantwoorden. Bevragen, observeren en doorlichtenHet boek bestaat uit drie delen: bevragen, observeren en doorlichten. Van elke activiteit behandelt het een kwalitatieve en een kwantitatieve variant. Achtereenvolgens komen aan bod: focusgroepen, surveys, nieuwsetnografie, experimenteel onderzoek, kwalitatieve en kwantitatieve inhoudsanalyse. Elke methode wordt uitgelegd aan de hand van concrete en recente onderzoeksliteratuur. Daardoor maken uw studenten ook kennis met wetenschappelijke artikelen uit de bekende journals op het gebied van journalism studies. Praktische methode voor hbo- en wo-studenten journalistiekMethoden voor journalism studies is een praktische en unieke methode voor hbo- en wo-studenten journalistiek die aan de slag willen met een scriptie of wetenschappelijk onderzoe
journalistiek --- Journalism --- Journalistiek ; methodieken. --- Journalistiek ; onderzoeksmethoden. --- Mass communications --- #SBIB:303H14 --- #SBIB:309H1010 --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Organisatorische aspecten van de media: algemene werken (incl. journalistiek)
Choose an application
Conflicten (conflicthantering) --- Methodieken in de hulpverlening --- 140 Burgerlijk recht --- Social psychology --- Social welfare methods --- Law --- Mass communications --- conflicthantering --- conflictbemiddeling --- Netherlands --- Belgium --- Arbitration, Education & Training --- Bemiddeling --- Economie & Recht --- Sociale wetenschappen --- Conflictmanagement
Choose an application
Hulpverlening --- Klinische psychologie --- Methodiek. --- Psychologische begeleiding. --- hulpverlening --- Social welfare methods --- #KVHB:Hulpverlening --- 321.3 --- 460.5 --- casestudies --- Methodieken in de hulpverlening --- 364.044 --- Organisatie --- Relaties --- Werkvelden --- Methodiek --- didactiek (orthopedagogiek) --- Casework --- Relatie cliënt --- Gesprekken --- Registratie --- Rapporteren --- Gesprek
Choose an application
Eigenlijk bedenkt iedereen wet eens muziek. Gedachteloos een melodietje neuriën of een ritme trommelen op de rond van de tafel: het dagelijks leven kan volop inspiratie geven tot muziek maken. Hoe kunnen deze inspiratie, deze persoonlijke beelden en verhalen omgezet worden in zinnige en frisse sociale - agogische muziek activiteiten? Het samenspeelconcept helpt zulke activiteiten zelf op te zetten, zonder te hoeven terugdeinzen voor muzikaal -technische of muzikaal -theoretische eisen en criteria. Plezier beleven aan muziekactiviteiten, creatieve ideeën ontwikkelen in een eigen vormgeving, écht samenspelen en het cultiveren van het 'esprit' von de ontdekker en uitvinder, zijn daarbij belangrijke uitgangspunten. Zo ontstaan er in elke situatie steeds nieuwe muziekactiviteiten: eigen werk om trots op te zijn! Met dit boek teren studenten op basis van buitenmuzikale inspiratie muziekactiviteiten te ontwerpen, waarbij elke activiteit wordt afgerond met een zelf ontworpen speelstuk. Sociaalagogische begeleiders kunnen er muzikale activiteiten mee teren ontwerpen op basis van de praktijkgegevens en de werkelijke behoeften van hun cliënten. Dit boek is bestemd voor (aankomend) beroepskrachten in het sociaalagogisch werk.
sociaal-agogisch werk --- Orthopedagogics --- muzikale vorming --- samenspelen --- orthopedagogiek --- activiteitenbegeleiding --- 456.77 --- 607.54 --- didactiek --- spelen --- zingen --- Methodieken in de hulpverlening --- Muzisch-agogische methodiek --- Muzikale expressie --- Muziektherapie --- Agologie --- Ergotherapie --- Spelen --- 615.87 --- Improvisatie --- Materialen --- Muziek --- Muzisch-agogisch handelen --- Samenspeelconcepten --- sociaal-cultureel werk --- vormingswerk --- Spel
Choose an application
Maatschappelijk werk --- Hulpverlening ; methodiek --- Casemanagement --- Management in de welzijnsinstelling --- Methodieken in de hulpverlening --- 613 --- case management (gez) --- verpleegkundig management (gez) --- verpleegmethoden (gez) --- verwaarlozing (gez) --- 364.044 --- Hulpverlening --- Methodiek --- Multi-probleemgezinnen --- Multi-problem gezinnen --- case management --- multi-problem gezinnen --- integrale hulpverlening --- Social welfare methods --- departement Gezondheidszorg --- casework --- hulpverlening --- gevallenstudie
Choose an application
Dit boek is geschreven vanuit en voor de praktijk van psychische hulpverlening aan voornamelijk kinderen (en jongeren) en hun ouders. Naast theorie, worden veel praktijkvoorbeelden gegeven van herkenbare situaties zoals ze op de werkvloer voorkomen.Centraal staat het persoonlijk functioneren van de hulpverlener. Opleidingen richten zich primair op het aanleren van theorieën en klinische vaardigheden. Er is een leemte wanneer het gaat om persoonlijke aspecten van het werk. Dit boek wil een antwoord zijn op deze leemte, want juist binnen de hulpverlening word je geconfronteerd met extremen van menselijk gedrag.Het boek dwingt tot expliciet nadenken over eigen motivaties en drijfveren. Door het lezen van dit boek zal men gestimuleerd worden kritisch te kijken naar de cliënt, het hulpverleningsproces en naar zichzelf.
Hulpverlening. --- Jeugdzorg. --- Sociology of social care --- patiënt-therapeut relatie --- Professional ethics. Deontology --- hulpverlening --- beroepsuitoefening --- S2006253.JPG --- welzijnswerkers --- cliënten-welzijnswerkers --- hulpverleningsproces --- motivatie --- persoonlijkheidsvorming --- welzijnswerk --- Maatschappelijk werk: algemeen --- Methodieken in de hulpverlening --- 361.05 --- 361.2 --- 159.94 --- 37.03 --- 361 --- Kinderen --- Bejaarden --- Hulpverleners --- Relatie cliënt --- Ouderen --- Jeugd --- Kind --- Oudere --- Hulpverlener --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Jongere
Choose an application
InhoudsopgaveDeel 11 Spel en zijn functies2 De ontwikkeling van het verbeeldende spel3 Spel en behandelingDeel 24 Sociometrie en psychodrama5 Technieken bij psychodrama6 Met rollenspel werken aan dilemma's7 Werken met sociodrama8 Training en het opzetten van rollenspelen
Maatschappelijk werk ; methodiek --- Maatschappelijk werk --- methodiek --- Methodieken in de hulpverlening --- Theater (drama, pantomime, toneel) --- maatschappelijk werk --- hulpverlening --- communicatie, mondeling --- 379.825 --- Drama --- Dramatherapie --- Rollenspel --- Spelen --- 304 --- Psychodrama --- Sociodrama --- Spel --- S2006288.JPG --- cliënten-welzijnswerkers --- welzijnswerk, methoden --- 361.05 --- 361.1 --- methodiek. --- Methodiek. --- rollenspelen --- dramatische expressie --- agogiek --- Social welfare methods --- psychodrama --- methoden van het sociaal werk
Choose an application
De klinische focus richt zich op mensen met traumatische ervaringen die klachten en problemen ondervinden bij de verwerking. Denk hierbij aan oorlogsgetroffenen - zoals veteranen die aan vredesmissies hebben deelgenomen, vluchtelingen en asielzoekers - en mensen die binnen het gezin langdurig mishandeld, verwaarloosd of misbruikt zijn. In de vakliteratuur spreekt men dan van 'type II-trauma's': langdurige stressvolle situaties en opeenvolgende traumatische gebeurtenissen. De eerste druk van dit boek bestond uit een theoretisch deel en een deel dat op de behandelpraktijk gericht was. In deze geheel herziene, tweede druk is ervoor gekozen theorie én behandeling in de hoofdstukken te integreren. Verder zijn onderwerpen toegevoegd of uitgebreid die in de eerste druk onderbelicht waren gebleven, onder andere over het geheugen, de diagnostiek en groeps- en systeembehandelingen.
Orthopedagogiek --- Geestelijke gezondheidszorg. --- posttraumatische stress --- psychotrauma's --- secundaire traumatisering --- Psychiatry --- Sociology of social care --- psychiatrische behandelingsmethoden --- 606.3 --- posttraumatische stressstoornis --- psychiatrie --- traumatologie --- Diagnostiek --- Methodieken in de hulpverlening --- Trauma (posttraumatisch stress syndroom, psychotrauma) --- 616.89 --- Trauma's --- Geweld --- Behandelingen --- Therapie --- psychopathologie, psychiatrische ziektekunde, neurosen, psychosen, oorlogssyndromen en verslavingsziekten --- Slachtoffers --- Trauma --- Provincie West-Vlaanderen --- Slachtoffer --- Psychotrauma --- Diagnose
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|