Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Goed onderwijs bestaat in veel Nederlandse scholen. Goed genoeg onderwijs bestaat niet. De niveaus van de leerlingen verminderen in internationaal perspectief, de ongelijke kansen vormen een open wond en de leesprestaties zijn in landenvergelijkingen abominabel. Verbeteren van de school is geen optie, maar een opgave, telkens weer. De onderwijsinspectie stelt dat scholen met een uitgesproken visie zich hier positief onderscheiden. Weten waar je als school naartoe wilt, beschikken over een onderwijsvisie, is onontbeerlijk. Dit boek geeft daarvoor een praktische voorzet en biedt antwoorden op vragen als:• Wat is een onderwijsvisie?• Hoe kun je een goede onderwijsvisie voor je school ontwikkelen?• Wat helpt om een visie vitaal te maken en te vertalen in concreet handelen in school?Luc Greven over een vitale visie: “Visies op onderwijs zijn inhoudelijk vaak modegevoelig. Nu is ’eigenaarschap van leerlingen’ ernstig in de mode, eerder al ’het ontwikkelen van talenten’ en nog wat eerder ’het kind centraal’. Maar daar gaat dit boek niet over. Het behandelt minder die inhoud, als wel de vorming van de visie en de vertaling ervan in dagelijks handelen. Over hoe een visie overal in school vitaal kan worden en onderdeel van de onderwijspraktijk.”Een vitale visie voor school is inspirerend voor schoolleiders, intern begeleiders, schoolbestuurders en begeleiders van scholen die ondersteuning bij de ontwikkeling en realisatie van een visie willen. Het is deels handboek, deels stappenplan, maar vooral een portfolio met voorzetten en uitdagingen om in je school met visie aan de slag te gaan. Morgen!
School management --- schoolbeleid --- Onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Schoolmanagement --- Schoolleider --- Onderwijsvernieuwing --- Schoolontwikkeling --- Kwaliteitszorg --- Lerende organisatie --- Professionalisering --- onderwijsstrategieën
Choose an application
Gids voor een nieuwe manier van leren en hoe organisaties mensen hierbij kunnen ondersteunen. Leren verandert. Wil je succesvol zijn, zowel privé als op de werkvloer, dan doe je er verstandig aan mee te veranderen. Als we niet oppassen, kan gebrek aan lerend vermogen namelijk zo maar het analfabetisme van de 21e eeuw worden. Managementdenker en rasverteller Jeroen Busscher laat in 'De Leer(r)evolutie' zien waarom leren verandert, wat je dan wel moet leren en hoe je leert leren. Daarnaast gaat hij in op de vraag hoe organisaties hun medewerkers optimaal kunnen ondersteunen in het leren.
lerende organisatie --- 658.386 --- Apprentissage Leerproces --- Changement Verandering --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Agile Agile --- 658.37 --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- Social psychology --- Organization theory --- Personnel management --- personeelsmanagement --- leren leren --- maatschappelijke ontwikkelingen --- leren
Choose an application
De school moeten we vandaag niet meer zien als een instituut dat op zichzelf staat, maar als onderdeel van een lerend netwerk. Het is de plaats waar kennisexperten en leerlingen samenkomen om te leren, kennis te delen en te cocreëren.In Onderwijs hybride organiseren lees je alles over hoe je van de school zo'n leerhub maakt. Het vertelt over het ideale samengaan van online- en offline leren, constructieve afstemming binnen het hele schoolteam en het belang van zelfregulering. Met als belangrijkste doel: een optimaal leerresultaat voor elke leerling.Dit boek bevat tips om zowel op het niveau van de leerling, de leraar als het bestuur te zorgen voor meer flexibiliteit en eigenaarschap. Maak gebruik van het handige stappenplan en transformeer je school tot een echte hybride organisatie.https://www.lannoocampus.be/nl/onderwijs-hybride-organiseren
370.02 --- lerende organisatie --- online leren --- Educational psychology --- Didactic strategies --- onderwijs --- motiverend onderwijs --- Didactiek. --- Onderwijs --- Blended learning --- Schoolontwikkeling --- Hybride werken
Choose an application
zelfsturing --- professionaliteit --- ontwikkelingsbeleid --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Works councils --- Lerende organisaties --- Management --- Persoonlijkheid --- Managementtechnieken --- Personeelsmanagement --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- 65.012.4 --- arbeid, motivatie --- human resources management --- organisatieleer --- organisaties, verandering --- S20080022.JPG --- lerende organisatie --- management --- management - leidinggeven (zie ook 361.012) --- 658.37 --- Psychologie --- Volwassene --- Lerende organisatie
Choose an application
De Canon van leren & ontwikkelen is hét basiswerk voor praktijkmensen zoals trainers, opleiders en adviseurs die zich bezighouden met leren en ontwikkelen in en om organisaties. Voor iedereen die iets van de achtergrond van leerconcepten wil weten, van de mens achter dat concept en van de mogelijkheden en beperkingen van het concept.Deze volledig herziene editie bevat 50 gezichtsbepalende theorieën rond leren en ontwikkelen. Van Aangeleerd optimisme tot Werkleren. Het e-book bevat nog eens 25 extra concepten ? van Afgunst tot Zone van de naaste ontwikkeling. Op de bij de Canon behorende website worden alle 75 concepten (uit boek en e-book) toegelicht.50 concepten en hun grondleggersAan het boek werkten ruim vijftig auteurs mee, stuk voor stuk mensen uit wetenschap en praktijk. Het resultaat: vijftig toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers. De auteurs brengen de theorieën niet alleen helder en zonder poespas over, maar delen ook hun persoonlijke fascinatie, ervaring en kritische reflecties. De bijdragen zijn gebundeld door een redactie, bestaande uit Manon Ruijters, Rika Schut en Robert-Jan Simons.Met de Canon van leren & ontwikkelen hopen de auteurs hun liefde voor het vak over te dragen en jouw nieuwsgierigheid te wekken. Om leren en ontwikkelen in en om organisaties te stimuleren.https://www.bua.nl/product/100-9650_Canon-van-leren-ontwikkelen#omschrijving
History of education and educational sciences --- Personnel management --- pedagogiek --- werkplekleren --- leren --- loopbaanontwikkeling --- levenslang leren --- historische pedagogiek --- Leerpsychologie --- Didactiek --- Onderwijskunde --- Leren --- Lerende organisatie --- Ontwikkeling --- Organisatieontwikkeling --- Leertheorie --- Didactic strategies --- leerpsychologie
Choose an application
Het belang van leren wordt in onze maatschappij vaak benadrukt. Leren is cruciaal voor verdere ontwikkeling. Hedendaagse schoolteams besteden meer en meer aandacht aan effectief leren. Dat is voor de leraren(teams) en hun leidinggevende (teams) een uitdaging. Het veronderstelt leergericht werken en leergericht organiseren. Door dit bewust te implementeren bouw je aan een LEER-krachtige omgeving.Maar hoe zet je het leren centraal? Wat houdt dat juist in? Wie heeft welke rol te spelen? Hoe zorg je voor een duurzame leer- en schoolontwikkeling? Het zijn stuk voor stuk vragen die deskundige Steven Mannens in dit boek beantwoordt. Hij neemt je stapsgewijs mee in een model van leren. Dit model start in de kern, bij het bewust weten waar de lerende zich in zijn leren bevindt. Het formatief handelen draagt daartoe bij, wat een continu en gericht ontwikkelingsproces inhoudt. Het LEER-model omvat naast een kern ook verschillende bouwstenen. Die versterken elkaar wederzijds. De bouwstenen hebben een pertinente plaats in het leerproces. Verder expliciteert de auteur de rollen; de ontwikkeling van de lerende is namelijk een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid. Dat veronderstelt zichtbaar gedrag.Kortom, Leren centraal brengt een onderbouwd verhaal, verrijkt met veel voorbeelden uit de klaspraktijk. Een aantal Vlaamse en Nederlandse schoolvoorbeelden - basis- (primair) en secundair (voortgezet) onderwijs - toont hoe je schoolontwikkeling in de praktijk duurzaam kunt vormgeven.https://www.pelckmansuitgevers.be/leren-centraal.html
Onderwijs. --- Onderwijsontwikkeling. --- Educational psychology --- School management --- leren --- Schoolontwikkeling --- Lerende organisatie --- School (instelling) --- Leren --- Formatief handelen --- Schoolleider --- Schoolteam --- Ouderbetrokkenheid --- Differentiatie --- Feedback --- Peer assessment --- Zelfevaluatie --- Coöperatief leren
Choose an application
Leren en werken goed laten aansluiten? Een complex vraagstuk! Studenten en startende werknemers zijn vaak niet optimaal voorbereid, opleiders weten niet goed wat er op de werkvloer speelt en praktijkbegeleiders hebben weinig zicht op wat stagiairs al op de opleiding hebben geleerd. Daarnaast zijn er vanuit Human Resources Development vragen over het Leven Lang Leren van hun werknemers op en buiten de werkplek zodat organisaties kunnen inspelen op actuele ontwikkelingen.Leren in een formele, schoolse context staat meestal op gespannen voet met leren op de werkplek. Vaak worden de verschillen tussen opleiding en beroepspraktijk als hinderlijk ervaren terwijl die verschillen juist ook leerzaam kunnen zijn. In 'Tussen opleiding en beroepspraktijk' wordt aan de hand van een theoretisch kader over boundary crossing en vele praktijkvoorbeelden beschreven hoe het leerpotentieel op de grens tussen opleiding en de beroepspraktijk, tussen professionaliseringstrajecten en leren op het werk, kan worden aangeboord.De beschikbare wetenschappelijke en ervaringskennis op het gebied van boundary crossing is gebundeld en toegankelijk gemaakt voor opleiders van beroepsopleidingen (mbo en hbo) en professionaliseringstrajecten in organisaties. 'Tussen opleiding en beroepspraktijk' biedt inzichten en inspiratie voor de innovatie van opleidings- en professionaliseringsactiviteiten, voor zelfstudie en ook voor het vormgeven van formele opleidingen.Dit boek is geschikt voor mbo- en hbo-docenten en studenten aan masteropleidingen zoals Leren en Innoveren, Onderwijskunde, Professioneel Meesterschap of Expertdocent Beroepsonderwijs. Daarnaast is het ook interessant voor managers, adviseurs, beleidsmedewerkers en HRD'ers in onderwijs of bedrijfsleven.https://www.uitgeverijvangorcum.nl/product/100-113_Tussen-opleiding-en-beroepspraktijk
Higher education --- praktijkleren --- stages --- studeren --- studiebegeleiding --- werkplekleren --- stagebegeleiding --- professionaliteit --- hoger beroepsonderwijs --- Leren --- Lerende organisatie --- Beroepspraktijk --- Opleiding --- Levenslang leren --- Personeelsmanagement --- Innovatie --- Werkplekleren --- Professionalisering --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt
Choose an application
I. Werkplekleren als leren van en met elkaar - II. Waarom, wanneer en hoe leren medewerkers op de werkplek - III. Werkplekleren versterken - IV. Stimuleren van leernetwerken voor kenniswerkers - V. Beleid maakt van de werkplek een krachtige leerplek
planning werkvloer --- bedrijfsopleidingen --- Personnel management --- Bedrijfsopleiding 331.36 --- Teamwerk 658.387.4 --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt 371:331 --- Academic collection --- #SBIB:316.334.2A86 --- 658.386 --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Réseaux Netwerken --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Personeelsmanagement --- 374.2 --- Beroepsvervolmaking (bijscholing) --- Personeelsbeleid --- Human Resource Management (HRM) --- Opleiding in organisaties (bedrijfsopleiding, lerende organisatie) --- Organisatie en management: algemeen (management) --- human resources management --- managementopleidingen --- personeelsbeleid --- Leren --- S2007477.JPG --- lerende organisatie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- 658.37 --- Personeelsmanagement --- Management --- Lerende organisaties --- Bijscholingen en opleidingen --- Provincie West-Vlaanderen --- Réseaux Netwerken --- Professionalisering --- Lerende organisatie
Choose an application
In deze werkvormenwaaier vind je twintig nieuwe uitdagende intervisiewerkvormen in kort bestek. Met deze werkvormen maak je als intervisiegroep spannende leerervaringen mee die je kunt gebruiken in je team, opleiding, coaching of training.
Organization theory --- coaching --- intervisie --- organisatiecultuur --- interne organisatie --- Sociology of work --- organisatieontwikkeling --- werkplekleren --- organisatiepsychologie --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Labour market --- Didactics --- Intervisie --- Werkvorm --- Methodiek --- Lerende organisatie --- Oplossingsgericht werken --- Creatief denken --- Activerende werkvormen --- Coaching
Choose an application
Voor veel organisaties is het binden en boeien van talent een van de grootste uitdagingen voor de toekomst. Ze vragen zich een aantal zaken af: Hebben we werknemers met de juiste competenties en specialistische kennis in huis? Zijn we in staat om genoeg jong talent aan te trekken? Is ons zittend personeel in staat en bereid om mee te groeien met de veranderende eisen? Hoe halen we het beste uit onze mensen? Het is dan ook niet verwonderlijk dat veel organisaties inzetten op het aantrekken, ontwikkelen en benutten van talent. Toch is dit niet altijd even gemakkelijk en zijn organisaties zoekende naar de juiste insteek en aanpak. Met dit boek beogen we een brug te slaan tussen de vraagstukken uit de praktijk rondom het identificeren, ontwikkelen en benutten van talent, en de kennis die daarover inmiddels is opgedaan in wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek. tevens geven we praktische adviezen en behandelen we praktijkinterventies. Zo willen we HR-professionals in de praktijk ondersteunen bij het vormgeven en implementeren van een passend, effectief en evidense based talentbeleid in hun organisatie.
Personnel management --- personeelsmanagement --- talenten (themawoord fictie) --- HRM (human resource management) --- Compétences Bevoegdheden --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- PXL-Central Office 2020 --- organisatiekunde --- talenten --- talentontwikkeling --- kennismanagement --- leiderschap --- lerende organisatie --- innovatiemanagement --- werkplekleren --- Competenties --- Personeelsevaluatie --- Talenten --- Talentontwikkeling
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|