Narrow your search

Library

AP (2922)

KDG (1900)

UCLL (732)

Odisee (657)

VIVES (647)

VUB (577)

Thomas More Kempen (549)

KU Leuven (542)

Arteveldehogeschool (469)

Thomas More Mechelen (364)

More...

Resource type

book (1810)

digital (1403)

object (198)

periodical (97)

audio (24)

More...

Language

English (1559)

Dutch (1232)

French (63)

German (34)

Undetermined (19)

More...

Year
From To Submit

2024 (73)

2023 (116)

2022 (133)

2021 (136)

2020 (195)

More...
Listing 1 - 10 of 2922 << page
of 293
>>
Sort by

Digital
Games: Purpose and Potential in Education
Author:
ISBN: 9780387097756 Year: 2009 Publisher: Boston, MA Springer Science+Business Media, LLC

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

games


Digital
Serious Games and Edutainment Applications
Authors: --- ---
ISBN: 9781447121619 Year: 2011 Publisher: London Springer London

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dynamic Games: Theory and Applications
Authors: ---
ISBN: 9780387246024 Year: 2005 Publisher: Boston, MA Springer Science+Business Media, Inc

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Economics --- games --- economie


Digital
Models in Cooperative Game Theory : Crisp, Fuzzy, and Multi-Choice Games
Authors: --- ---
ISBN: 9783540285090 Year: 2005 Publisher: Berlin, Heidelberg Springer-Verlag Berlin/Heidelberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Economics --- games --- economie


Digital
Gamers at Work : Stories Behind the Games People Play
Author:
ISBN: 9781430233527 Year: 2012 Publisher: Berkeley, CA Apress

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Beginning Android Tablet Games Programming
Author:
ISBN: 9781430238539 Year: 2011 Publisher: Berkeley, CA Apress

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Games voor Windows
ISSN: 19336160 Publisher: New York, N.Y.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Board Games to Create and Play : Invent 100s of Games with Friends and Family
Author:
ISBN: 9781911624295 Year: 2019 Publisher: Pavilion Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Maak de volgende Snakes and Ladders, Monopoly, Ticket to Ride of Settlers of Catan met dit creatieve bordspelboek!&#13;&#13;Met meer dan 55 borden om aan te passen, is Board Games to Create and Play een doodle-boek waarbij elke pagina een onvoltooid tafelspel is. Leer gewoon de basisconcepten, kleur en speel!&#13;&#13;Bordspellen zijn weer in zwang - met bordspellencafés die overal in het Verenigd Koninkrijk opduiken, zijn ze niet langer iets om te spelen op een regenachtige dag, maar een leuke en sociale activiteit voor elke dag van het jaar! In dit interactieve gameboek leert Board Games to Create and Play je hoe jij en je vrienden in een half uur een nieuw spel kunnen bedenken en meteen kunnen beginnen met spelen. &#13;Kies gewoon een thema voor het spel, kies een regelset uit het boek, spreek enkele variaties af, krabbel op een van de vele bordspelontwerpen en verzamel je dobbelsteen en tellers!&#13;&#13;Volledig dippable en mogelijk om in elke volgorde te spelen, zit dit boek vol met tips, trucs en mechanica over hoe je het perfecte spel kunt ontwerpen. &#13;Aan de voorkant van het boek is er een inleiding over hoe alles werkt en wat je nodig hebt om de games te spelen. Wat volgt in een prachtig pakket van 20 bordspelontwerpen, elk drie keer herhaald voor herspeelbaarheid. &#13;Er zijn dan drie tutorials en een spiekbriefje om spelers op weg te helpen, een overvloed aan voorgestelde spellen om je in de juiste richting te duwen, en vervolgens 25 verschillende regelsets, die elk een nieuw concept introduceren, om spelers aan te moedigen buiten de gebaande paden te denken.&#13;Wat het ervaringsniveau van spelers ook is, het spel dat je van dit boek maakt, zal altijd speelbaar, vermakelijk en verrassend zijn. Elk bord dat je maakt is gemakkelijk uit te trekken en kan steeds opnieuw worden gespeeld. Dus of je nu videogames of mobiele games speelt of het volgende klassieke tafelblad wilt ontwerpen, dit boek is perfect voor iedereen die zijn creatieve spieren wil buigen!&#13;


Multi
The Way We Play : Theory of Game Design
Author:
ISBN: 9781484287897 9781484287880 9781484287903 1484287894 Year: 2022 Publisher: Berkeley, CA : Apress : Imprint: Apress,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gain insight into what it takes to design and develop your first video game. This book offers a peek behind the scenes, where you will find in-depth knowledge of game design theory and insight into the technical and design aspects of video game development. The Way We Play allows you to explore game design and theory while also learning the nuances of how games in different genres should be approached, their workings, and successful unique selling points in a competitive gaming field. As you progress further into the book, BAFTA Nominated Young Games Design Mentor Michael Killick walks you through the more technical aspects of game development and shares techniques that will enable you to take your first steps in designing your own games. Upon completing this book, you will have a firm understanding of the gaming industry, from theory through design and production. You will: Understand theories within games design Grasp what it takes to design and create your first game Analyze popular games and what made them so great Cover all aspects of design to allow you to begin designing your first video game.


Multi
Exploring Game Mechanics : Principles and Techniques to Make Fun, Engaging Games
Author:
ISBN: 9781484288733 9781484288726 9781484288740 1484288734 Year: 2022 Publisher: Berkeley, CA : Apress : Imprint: Apress,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Learn simple yet powerful, modern-day techniques used in various gaming genres, including casual and puzzle, strategy and simulation, action-adventure, and role-playing. This book is your pocket-sized guide to designing interesting and engaging mechanics for any type of game. Exploring Game Mechanics is a cornucopia of concepts related to gameplay mechanics that you can use to create games that are fun and rewarding to play. Dive into key gameplay elements that improve the player experience, such as implementing in-game tutorials, controlling the flow of player-choice-based games, and building a game narrative through storytelling. Understand how to establish the game’s end goal for the player to work towards by creating quests, missions, and objectives. Explore the key ideas behind creating immersive game worlds, generating better NPCs and enemies, and controlling the in-game economy. Finally, discover the unique mechanics that make established industry games so successful. You will: Discover the key elements that make gameplay immersive and entertaining Develop players and NPCs through customization and levelling up Gain insight into the tried-and-tested concepts behind modern-day games .

Listing 1 - 10 of 2922 << page
of 293
>>
Sort by