Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
7 <09> --- 7 <09> Kunstgeschiedenis. Kunsthistorie --- Kunstgeschiedenis. Kunsthistorie --- Periodicals --- Art and state --- Art --- Art and state. --- Conservation and restoration --- Conservation and restoration. --- art [discipline] --- kunst --- Belgium --- Patrimoine
Choose an application
Art --- Art and society --- Art and state --- Art patronage --- Art et société --- Mécénat --- Congresses. --- Congresses --- Congrès --- Politique gouvernementale --- --Mécénat --- --Société --- --Mass media and art --- Political aspects --- 7.071 <493> --- 321.01 <493> --- 316.46 <493> --- Music --- Art et société --- Mécénat --- Congrès --- 20th century --- Mass media and art --- Finance --- Kunst --- Société --- Mass media and art - Congresses --- Art and state - Congresses --- Art patronage - Congresses --- Art - Political aspects - Congresses --- Belgique --- Pouvoir politique --- Pouvoir economique --- Medias --- Politique culturelle --- Arts / artiste
Choose an application
soldiers --- coortegardjes --- wars --- Renaissance --- Iconography --- History of Europe --- anno 1400-1499 --- anno 1500-1599 --- Art [Renaissance ] --- Art and war --- Art de la Renaissance --- Art et guerre --- Kunst [Renaissance] --- Kunst en oorlog --- Renaissance art --- Renaissancekunst --- Art, Renaissance --- War and art --- Art and history --- Art and state --- Art, Renaissance. --- Art and war.
Choose an application
Grey Room is a scholarly journal devoted to the theorization of modern and contemporary architecture, art, media, and politics. Published quarterly, it is dedicated to the task of promoting and sustaining critical investigation into each of these fields separately and into their mutual interactions. Grey Room has been situated at the intersection of architecture, art, and media in the conviction that these three areas are crucial to an understanding of modern and contemporary aesthetic practice, as well as to the larger characterization of modernity. The journal thus develops a rigorous, cross-disciplinary dialogue among these fields to forge and promote a politically-informed, critical discourse uniquely relevant to the current historical situation.
Architecture and state --- Architecture and society --- Art --- Art and state --- Architecture --- Architecture et société --- Periodicals. --- Political aspects --- Politique gouvernementale --- Périodiques --- Aspect politique --- Médias et architecture --- Architecture and society. --- Architecture and state. --- Art and state. --- Architecture. --- Art. --- Société --- Aspect politique. --- Political aspects. --- #TS:TCON --- Rubriek serials: kunst en cultuur --- Rubriek serials: audiovisuele kunsten --- Rubriek serials: architectuur, stedenbouw en bouw --- Periodicals --- Architecture et art --- Arts and Humanities --- Architecture, Fine and Decorative Arts --- Engineering --- Arts and Humanities. --- Engineering. --- Art and politics --- Politics and art --- Arts --- State and art --- State and architecture --- Architecture and sociology --- Society and architecture --- Sociology and architecture --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Government policy --- Social aspects --- Art and society --- Cultural policy --- Education and state --- Aesthetics --- Human factors --- Architecture et société --- Médias et architecture --- Société --- Art, Primitive --- Arts visuals. --- Arquitectura i societat. --- Arquitectura contemporània.
Choose an application
Dit werk is een essay over motieven en redenen van cultuurbeleid. Het is bekend, de steeds terugkerende opmerkingen dat cultuur wel fijn is, maar niet zo nodig als pakweg goede wegen of gezondheidszorg. Cultuur is versiering en toevoe-ging, maar geen fundering noch noodzaak. Het overkomt Bart Caron zo vaak, op een etentje met vrienden, tijdens de toertocht met de wielerclub, aan de cafétoog, in de winkel of op de trein, dat mensen hem vragen of dat geld voor cultuur wel goed besteed is. Die artiesten toch, toffe mensen, maar wij moeten ze toch niet onderhouden met onze belastingen?!Overdreven? Niets is minder waar. Zelfs hoogopgeleide Vlamingen twijfelen aan de meerwaarde van een kunst- en cultuurbeleid. Nog steeds leeft de gedachte dat kunst en cultuur zoiets zijn als de kers of de slagroom op de taart. Het is best lekker, maar met wat minder kan het ook.Daarom heeft Bart Caron dit boek geschreven. Hij legt uit waarom cultuurbeleid geen luxe is, maar noodzaak. Hij deed dat uit bewondering voor kunstenaars en culturele werkers. Wat zij doen is het summum van menselijk kunnen. En uit respect voor het publiek: de ongelooflijke gewaarwordingen die kunstenaars de participanten leveren, zijn op geen enkele andere manier te realiseren.De centrale vraag ‘waarom cultuurbeleid geen luxe is?’, lokt veel bijkomende vragen uit. Bart Caron verdedigt de stelling dat een cultuurbeleid tegelijk regulerend, marktcorrigerend en marktversterkend is. Het gaat in op cultuurparticipatie, elitaire kunst en democratisering, en op een divers cultureel Vlaanderen. Er is aandacht voor de stille sociaal-culturele (r)evolutie, voor kunsten en sociaal- artistiek werk, en voor het onroerend erfgoed. Het staat ook stil bij de vraag of besparen in cultuur wel kan.Niet de kers op de taart is een essay over ‘motieven en redenen’ van cultuurbeleid. Het is een uitgebreid essay, gelardeerd met ironische, puntige stukjes. Over contrabas spelen, over de duisternis in de (beeldende) kunsthuizen, over archeologie, over televisie en over het nieuwe circus, en nog veel meer.
cultuurparticipatie --- kunstbeleid --- Sociology of cultural policy --- cultuurbeleid --- Flanders --- kunst --- cultuur --- cultureel erfgoed --- 601 Cultuurbeleid --- #SBIB:316.7C310 --- #SBIB:35H436 --- 497.3 --- cultuurmanagement --- Vlaanderen --- België --- Cultuurbeleid --- Kunst --- 497 --- 351.85 --- Cultuur --- 612 --- Cultuurbeleid: algemeen --- Beleidssectoren: welzijn, volksgezondheid en cultuur --- cultuurbeleid - in landelijk verband --- Muziekpedagogie: handboeken --- Kunstbeleid --- Vlaanderen. --- Art and state --- Belgium --- Cultural policy --- departement PHL Music 11 --- Art --- art [fine art] --- philosophy of art --- art [discipline]
Choose an application
Bringing together studies by art historians, historians, and political scientists, Fascist Visions explores the themes and paradigms that pervaded protofascist and fascist aesthetic discourse, cultural policy, and artistic production in France and Italy. Whether traditionalist or innovative in idiom, art functioned as the expression of fascism’s ideological polarities: nihilism and idealism, modernism and antimodernism, revolution and reaction. This volume charts the unfolding of fascist aesthetics from its genesis in nationalist and antimaterialist ideologies before World War I to its full development during the interwar period and World War II. It also highlights the shared motivations of advocates of fascist aesthetics, including artists, art critics, political activists, and government officials, outside of Germany. The eight essays in this book investigate the intersection of fascist ideology and aesthetics through a wide range of historical examples. Topics include: theories of cultural regeneration in Italy from the Risorgimento to fascism; the impact of fascism upon the work of such artists and art critics as Ardengo Soffici, Mario Sironi, Valentine de Saint-Point, and Waldemar George; the theories of modernist urbanism developed by Georges Valois’s Faisceau; and official sponsorship of painting and the decorative arts in Mussolini’s Italy and in Vichy France. The contributors to this volume include Walter Adamson, Matthew Affron, Mark Antliff, Emily Braun, Michèle Cone, Emilio Gentile, Nancy Locke, and Marla Stone.
kunstfilosofie --- Political philosophy. Social philosophy --- History of Italy --- History of France --- fascisme --- Art --- filosofie --- moderne kunst --- anno 1900-1999 --- Marinetti, Filippo Tommaso --- Saint-Point, de, Valentine --- Corbusier, Le --- Sorel, Georges --- Sironi, Mario --- Art and state --- Fascism and art --- Corbusier, le --- Art and fascism --- Arts --- Politics and art --- State and art --- Art and society --- Cultural policy --- Education and state --- Government policy --- France --- Italy --- Italy [Central ] --- fascism --- ideology
Choose an application
Art and state --- -kunst --- Maatschappij --- 72.03 --- politiek --- twintigste eeuw --- Weimar --- Nieuwe Zakelijkheid --- Bauhaus --- Duitsland --- Sovjet-Unie --- architectuur --- 7.037 --- Art --- Arts --- Politics and art --- State and art --- Art and society --- Cultural policy --- Education and state --- Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden --- Government policy --- Germany --- Politics and government --- -Art and state --- 72.03 Bouwstijlen. Architectuurscholen. Architectuurstromingen. Bouwkunst: periodenen invloeden --- Weimar Republic --- Germanii︠a︡ --- Германия --- BRD --- FRN --- Jirmānīya --- جرمانيا --- Nimechchyna --- Gjermani --- Federalʹna Respublika Nimechchyny --- Veĭmarskai︠a︡ Respublika --- Ashkenaz --- Germanyah --- Bundesrepublik Deutschland --- Federal Republic of Germany --- Deutschland --- Repoblika Federalin'i Alemana --- República Federal de Alemania --- Alemania --- República de Alemania --- Bu̇gd Naĭramdakh German Uls --- Kholboony Bu̇gd Naĭramdakh German Uls --- KhBNGU --- ХБНГУ --- German Uls --- Germania --- Republika Federal Alemmana --- Deutsches Reich --- Grossdeutsches Reich --- Weimarer Republik --- Vācijā --- kunst --- Weimar Republic, Germany, 1918-1933 --- Kunstgeschiedenis ; 1900 - 1950 --- Politics --- Architecture --- History --- art [fine art] --- politics --- Sociology of culture --- anno 1920-1929 --- 7.037(430) --- Kunst en politiek ; Centraal-Europa ; 1ste helft 20e eeuw --- Kunst en oorlog --- Kunstgeschiedenis ; 1900 - 1950 ; Duitsland --- art [discipline]
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|