Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Formation Opleiding --- Performance Prestatie --- Personnel management --- Production management --- personeelstraining --- IKZ (integrale kwaliteitszorg)
Choose an application
Educational psychology --- Didactic strategies --- performance-analyse --- leren leren --- cursusbegeleiding --- lesgeven --- Formation Opleiding --- Apprentissage Leerproces
Choose an application
e-learning e-learning --- Formation à distance Afstandsonderwijs --- Formation Opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Didactics of French --- talenonderwijs --- Frans --- taalmethodes
Choose an application
De ondertitel van deze publicatie is Investeren in de leraar en in de leerling. Lezers worden uitgenodigd de communicatie in de klas door hun eigen mentale bril te bekijken. Zij kunnen vervolgens beter beslissen hoe de afstemming en de participatie met de groep of de individuele leerling het best kan gebeuren. Net zoals een coach werkt aan de vertrouwensrelatie in dialoog met zijn cliënt, werkt de "nieuwe" leraar aan de relatie met zijn leerlingen en neemt daartoe initiatief. Deze investering doet de communicatie met de groep of de leerling vaak beter verlopen. In alle veranderingen die in het onderwijs gaande zijn, is communicatie van het grootste belang.
Orthopedagogics --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- communicatie --- leraren-leerling relatie --- Communicatie ; onderwijs --- 750 Onderwijspersoneel --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Coaching --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- Coaching Coaching --- Communication Communicatie --- Formation Opleiding
Choose an application
Effectiever communiceren, ineffectieve gedragspatronen doorbreken. Dat is de belofte van elke managementtraining of elk coachingstraject. Maar lang niet altijd wordt die belofte ingelost. De gebruikelijke leer- en ontwikkelingsmethodieken schieten vaak te kort als veranderen van denken en doen het doel is. De nieuwe leermethode troaching levert wel het verwachte rendement, en dat in relatief weinig tijd.Troaching voegt het beste van training en coaching samen. Het succes van de methode ligt in de combinatie: de korte, intensieve methode van training wordt gecombineerd met de individuele aanpak van coaching. Het leren door doen en door experimenteren, staat bij troaching centraal. Troaching is vooral geschikt om heel gericht een of enkele competenties te versterken en een blijvende verandering te bewerkstelligen.(bron: https://www.managementboek.nl/boek/9789052615196/troaching-edger-gubbels)
Didactic strategies --- coaching --- personeelstraining --- personeelsmanagement --- Personnel management --- Personeelsmanagement --- Training --- Coaching --- Competentiemanagement --- Competentieontwikkeling --- Coaching Coaching --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Formation Opleiding --- competenties --- human resources management --- leiding geven --- Training (vorming)
Choose an application
gedragsobservatie --- groepswerk --- groepsdynamica --- pedagogiek --- Didactic strategies --- psychologie --- #GSDBP --- Evaluation Evaluatie --- Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Groupes Groepen --- Programmes de formation Opleidingsprogramma's --- 304 --- 305.2 --- sociale vaardigheden --- Groepswerk (groepsdynamica) --- Sociale pedagogie - Agogie --- Psychologie van groepen
Choose an application
We weten steeds meer over hoe we leren. En we zijn allemaal gewend geraakt aan het snel verwerken van allerlei visuele en digitale informatie. Maar onze trainingen en opleidingen zien er soms nog precies hetzelfde uit als tien jaar geleden. Hoogste tijd voor trainers om hun didactiek weer eens onder de loep te nemen!Ons brein ontwikkelt zich iedere dag; dit stopt pas als we geen hartslag meer hebben. In een training geef je die ontwikkeling een extra impuls. Training 2.0 daagt jou als trainer, maar ook je deelnemers uit om te trainen als sporters. Net als bij sport kun je kiezen voor high impact training: wie veel inspanning levert, en soms wat risico's neemt, mag veel resultaat verwachten. Natuurlijk zorg je ook voor de veiligheid. En voor verrassing en actie,om iedereen scherp te houden. Door als trainer zelf het enthousiaste rolmodel te zijn en door je deelnemers een pittige uitdaging te bieden zorg je voor uitzonderlijk krachtige,effectieve en aansprekende trainingen.In Training 2.0 worden zes elementen, samengevoegd in de letters IMPACT, systematisch doorlopen en voorzien van talloze praktijkvoorbeelden. Omdat deze methode expliciet rekening houdt met alle soorten intelligentie en steeds differentieert in de werkvormen, is het mogelijk om deze methode toe te passen op vrijwel alle doelgroepen en trainingen.
personeelsmanagement --- Personnel management --- leidinggeven --- opleiding --- coaching --- Formation Opleiding --- Apprentissage Leerproces --- formation --- 658.31 --- coachen, communicatie, emotie, empowerment, feedback, HR, presentatie, succes, talenten, vaardigheden, zelfontwikkeling, wendbaarheid, vertrouwen --- Training --- Werkvormen --- Expressie --- Creatieve vorming --- Creativiteit --- Vorming --- Opleidingen --- Werkvorm --- Opleiding --- Musiceren --- Arbeidsmarkt --- Training (vorming)
Choose an application
1. Historische ontwikkeling 2. Organisatie van het coaching-mentoringproces 3. Evaluatie: bent u een goede mentor of coach? 4. Vaardigheden voor de korte termijn 5. Vaardigheden voor de lange termijn
Coaching. --- Personnel management --- bedrijfsopleidingen --- coaching --- bedrijfscommunicatie --- Industrial psychology --- HRM (human resource management) --- Didactic strategies --- motivatie --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:033.IO --- Formation Opleiding --- Mentorat Mentorschap --- Coaching Coaching --- arbeid, motivatie --- bedrijven, management --- human resources management --- managementvaardigheden --- personeelsbeleid --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Coachen --- Coaching --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Communicatieve vaardigheden --- Motivatie --- Personeelsmanagement --- Emotionele intelligentie --- Leiderschap
Choose an application
Mensen leren voortdurend. Niet alleen op school, maar veel meer nog daarbuiten. Soms is leren een geleidelijke verandering, soms is het een ingrijpende herziening van opvattingen en handelwijzen. De ene keer gaat het leren en veranderen bijna onopgemerkt, dan weer is het een heel bewust ondernomen activiteit. Het boek gaat verder in op de vraag wat leren nu eigenlijk is, welke manieren van leren er zijn, hoe eerdere leerprocessen de capaciteit en de motivatie beïnvloeden en welke invloed de sociaal-culturele omgeving op de lerende heeft. Bij de bespreking van deze thema's verwijst de auteur steeds naar bekende leertheorieën en in alle hoofdstukken staan opdrachten. Zo worden nieuwe ideeën over leren en veranderen verbonden met eerder verworven inzichten en met de praktijk. In deze 3de, herziene druk zijn nieuwe inzichten verwerkt, vooral op het gebied van informeel leren.Verkorte inhoudsopgave: Verschillende leerprocessen - Leren en (sub)cultuur - Van georganiseerd leren naar werkleren - Leervermogen - Achtergrond: leertheorie - Literatuur
leren --- leertheorieën --- werkplekleren --- didactische processen --- Educational psychology --- competentiemanagement --- levenslang leren --- Stages Stages --- 100733.jpg --- Volwasseneneducatie --- Levenslang leren --- Leerpsychologie. --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Formation Opleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- 415.4 --- leerpsychologie --- onderwijspsychologie --- psychologie --- 450.7 --- Leerprocessen --- Leerpsychologie --- Leren --- Volwassenen --- leerprocessen --- methodiek --- personeelsbeleid --- stage --- volwassenen --- Pedagogie --- didactiek --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Hogere geestelijke functies --- Opleiding en bijscholing --- 371.3
Choose an application
607.33 --- assertiviteit --- gedragstherapie --- 159.923.2 --- Evaluation Evaluatie --- Assertivité Assertiviteit --- Formation Opleiding --- Groupes Groepen --- Analyses (formation) Analyse (opleiding) --- 159.923.2 Persoonlijkheidsontwikkeling. Zelfbewustzijn. Ego --- Persoonlijkheidsontwikkeling. Zelfbewustzijn. Ego --- Assertiveness (Psychology) --- <88/1 --- Assertion (Psychology) --- Assertive behavior --- Assertiveness (Psychology). --- Psychology --- 615.851.1 --- #GSDBP --- transactionele analyse --- Social psychology --- Personality development --- assertiviteitstraining --- psychologie
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|