Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Meer leren denken met aardrijkskunde : een docentenboek voor activerend aardrijkskundeonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789080908833 9080908835 Year: 2006 Publisher: Nijmegen Stichting Omgeving en Educatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na het succes van 'Leren denken met aardrijkskunde' is er sinds 2006 een tweede boek getiteld: 'Meer leren denken met aardrijkskunde'. Beide boeken bevatten ideen om leerlingen enthousiast te maken voor aardrijkskunde: De opdrachten maken leerlingen bewust hoe je geografische kennis kunt inzetten om de wereld om je heen te leren begrijpen. De opdrachten leren leerlingen ook samenwerken en nadenken over hun manier van werken, doordat er meestal verschillende antwoorden mogelijk zijn. Door dit alles gaan ook leraren opnieuw nadenken over hun vak en hun onderwijs. Maar er is ook verschil tussen beide boeken. Dat verschil zit allereerst in de het feit dat in dit tweede boek gekozen is voor andere denkopdrachten en andere vakinhouden. Dit boek besteedt bovendien meer aandacht dan het eerste aan de vraag hoe je als docent zelf varianten kunt maken op dit soort lesopdrachten. Ook geeft dit boek een aantal suggesties voor het opzetten van vakoverstijgende projecten. Beide boeken samen bevatten een rijke verzameling procesgerichte opdrachten die leerlingen aan het denken zetten over aardrijkskundige vakinhouden. De opdrachten bieden leraren de mogelijkheid het geografisch denkproces van leerlingen te analyseren waardoor het mogelijk wordt leerlingen te helpen hun leervermogen verder te ontwikkelen.


Digital
Geospatial Technologies and Geography Education in a Changing World : Geospatial Practices and Lessons Learned
Authors: --- ---
ISBN: 9784431555193 9784431555186 9784431555209 9784431563020 Year: 2015 Publisher: Tokyo Springer Japan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book is an initiative presented by the Commission on Geographical Education of the International Geographical Union. It focuses particularly on what has been learned from geospatial projects and research from the past decades of implementing geospatial technologies (GST) in formal and informal education. The objective of this publication is to inform an international audience of teachers, professionals, scholars, and policymakers about the state of the art and prospects of geospatial practices (GPs) as organized activities that use GST and lessons learned in relation to geographical education. GST make up an advanced body of knowledge developed by practitioners of geographic information systems (GIS), remote sensing (RS), global positioning systems, (GPS), and digital cartography (DC). GST have long been applied in many different sectors; however, their first use in higher education began in the early 1980s and then diffused to secondary schools during the 1990s. Starting with GIS and RS, it evolved into a much broader context, as GST expanded to include GPS and DC with new communication technologies and Internet applications. GST have been used around the world as a combination of tools and special techniques to make research, teaching, and learning more effective.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by